[smartslider3 slider="2"]

معرفی 5 بازی موبایل مناسب کودکان 4 تا 6 ساله

معرفی بهترین بازی موبایل کودکان

امروزه بازی با گوشی برای کودکان به یک سرگرمی تبدیل اساسی شده است. تا جایی که سن استفاده از گوشی به زیر 7 سال رسیده است. کمپانی های تولید بازی های موبایل و بازی های کامپیوتری در دسته بندی های جداگانه بازی هایی را برای رده های سنی مختلف از 4 سال تا بزرگسالان طراحی کرده اند. در این مقاله ما در رابطه با بازی موبایل کودکان 4 سال تا 6 سال صحبت می کنیم.

از آن جایی که کودک در سنین 4 تا 6 سال به شدت تحت تاثیر محیط بوده و درصد یادگیری و الگوبرداری اش بالاست بازی ها و سرگرمی هایش نیز باید اصولی و آموزنده باشند. در این مقاله ما 5 مورد از بهترین بازی هایی اندروید و آی او اس برای کودکان 6-4 سال را معرفی می کنیم و نکات مهم در انتخاب بازی موبایل کودکان را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

موارد مورد توجه در انتخاب بازی موبایل کودکان

بازی کردن جزو نیازهای اساسی کودکان است و نقش مهمی در تربیت کودک دارد. امروزه با توجه به میزان نفوذ تکنولوژی می بینیم که کودکان علاقه مند به این هستند که زمان زیادی را صرف کار با گوشی کنند. با این شرایط بهتر است بازی هایی را در اختیار فرزندمان قرار دهیم که برایشان مفید باشد.

نوعی از بازی مناسب است که علاوه بر سرگرم کردن کودک بتواند به او آموزش های مفیدی بدهد. بازی که برای کودک انتخاب می شود باید عاری از هرگونه تبلیغات توهین آمیز، تبعیض، صحنه های ترسناک، آزاردهنده یا نژادپرستی باشد. بازی ها باید حس خلاقیت را در کودک افزایش دهند. ادراک و حس دیداری کودک را تقویت کنند. هم چنین سطح بازی باید طوری باشد که به اندازه کافی ذهن کودک را درگیر کند اما در سطحی باشد که کودک بتواند چالش های آن را برطرف کرده و اعتماد به نفسش افزایش پیدا کند.

فرقی نمی کند که بازی سنتی باشد یا بازی موبایل، کودک از طریق بازی مهارت های شخصی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را تجربه می کند. بازی استاندارد به کودک این امکان را می دهد که نسبت به افراد، محیط و طبیعت پیرامون خود شناخت کافی پیدا کند؛ آموزش ببیند و سطح یادگیری اش را افزایش دهد.

بازی موبایل کودکان برای افزایش خلاقیت
بازی ها تاثیر مهمی در رشد و شکوفایی استعدادهای کودک دارند و از طریق بازی خلاقیت های کودک شکوفا می شود.

بهترین بازی های Android و ios کودکان 6-4 ساله

بازی هایی که در این بخش معرفی می کنیم به منظور سرگرم شدن و تقویت یادگیری کودک ارائه شده اند و محتوای آن ها مناسب سنین کودک زیر 6 سال است.

مهم ترین نکته در انتخاب بازی موبایل کودکان زیر 6 سال این است که صحنه های خشونت، جنگ، تصادف و… در بازی وجود نداشته باشد و کودک بتواند با موسیقی آرام، رنگ های جذاب و به طور کلی فضای مهیج آموزش هایی در رابطه با رنگ ها، اشکال، مشاغل، خودروها و… ببیند.

Disney Crossy Road

Disney Crossy Road (جاده های پرخطر دیزنی) الهام گرفته از بازی معروف Crossy Road است. در این بازی کاربر باید از جاده ای پرخطر که از مسیر خیابان ها، اتوبان، رودخانه، ریل آهن و… می گذرد عبور کند.

در این بازی صد ها شخصیت و چهره محبوب دیزنی حضور دارند. دسترسی به تعداد زیادی از این شخصیت ها قفل است ولی کاربر با پیشرفت در بازی کم کم می تواند شخصیت های بیش تری را از حالت قفل درآورد. برخی از شخصیت های این بازی میکی، دونالد، راپانزل، موفاسا، غم، رالف خرابکار و… می باشند.

با توجه به محبوبیت شخصیت ها برای کودک و چالشی که این بازی دنبال می کند می توان از این بازی به عنوان یک بازی موبایل کودکان مناسب یاد کرد.

بازی موبایل کودکان Disney Crossy Road
این بازی هم در Android و هم در ios قابل دسترس است.

Kids Brain Trainer

Kids Brain Trainer یک بازی موبایل کودکان در زمینه آموزش است که قدرت یادگیری کودک را افزایش می دهد. این بازی همزمان توجه بصری، حافظه کوتاه مدت، هماهنگی چشم و دست و مهارت های لمسی کودک را بهبود می بخشد.

مراحل جذابی در این بازی وجود دارد که بازیکن با چینش اشکال مختلف درکنار هم، پازل ها را حل می کند. همچنین، دو تصویر مشابه در مراحل بازی تعبیه شده است که بازیکن باید تفاوت موجود در عکس ها را پیدا کند. این تمرینات باعث می شود قدرت تمرکز و ذهن کودک افزایش پیدا کند. از دیگر امکانات خوب این بازی می توان به تطابق اشکال با سایه شان اشاره کرد.

این بازی 144 مرحله دارد و با انجام آن می توان شاهد ارتقا مهارت شخیص و تطابق کودک بود. نسخه اندروید و آی او اس این برنامه از لحاظ گزافیکی با یکدیگر فرق دارند اما اهداف برنامه مشابه می باشد.

بازی موبایل کودکان Kids Brain Trainer
بازی موبایل کودکان Kids Brain Trainer- مناسب آموزش کودکان زیر 6 سال

Fruit Ninja

Fruit Ninja (برش میوه) یک بازی هیجان انگیز است که برای هر سنی مناسب است. حتی افراد بزرگسال نیز این بازی را دوست دارند. در این بازی باید میوه های مختلف از جمله آناناس، کیوی، موز، سیب، هندوانه، گلابی، لیمو و… را که به سمت بالا پرتاب می شوند بر روی هوا به دو نیم تقسیم کنید.

در بعضی مراحل برای گمراه کردن شما بمب هایی به جای میوه ها پرتاب می شوند که با تماس شمشیر منفجر می شوند و یکی از جان های خود را از دست خواهید داد. این بازی حس هیجان و تمرکز کودک را بر می انگیزد.

بازی موبایل کودکان fruit ninja
این بازی هم در Android و هم در ios قابل دسترس است.

Goodnight Caillou

کایلو شخصیت کارتونی دوست داشتنی است که کودکان خیلی او را دوست دارند. در بازی Goodnight Caillou از شخصیت کایلو استفاده شده است. این بازی درباره فعالیت های زمان خواب کودکان است که کایلو این فعالیت ها را به بازیکن آموزش می دهد. تعداد ۲۰ فعالیت مختلف به همراه پازل هایی ساده برای بازی طراحی شده است. مسواک زدن، مطالعه کتاب، پوشیدن لباس خواب و نحوه شستن دست ها از جمله فعالیت های آموزشی این بازی محسوب می شود.

همچنین در این بازی موبایل کودکان تمرین شمارش با شمردن گوسفندان مطرح می شود. تعداد آپشن های متنوع این بازی باعث شده است که هر بار قبل از خواب کودک کارهای متفاوتی را بتواند انجام دهد و بازی برایش کسل کننده نباشد. این بازی برای کاربران گوشی با سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است.

بازی موبایل کودکان Goodnight Caillou
بازی موبایل کودکان در زمینه آموزش نکات مربوط به خواب کودک

My Talking Tom 2

بازی My Talking Tom2 یکی از بازی های جذاب از مجموعه Outfit7 Games می باشد. هدف این مجموعه تولید بازی های کودکانه با فضایی شاد است که در این مسیر بسیار موفق بوده اند. My Talking Tom یکی از بازی های جذاب این مجموعه بود که در آن کودک با یک گربه بامزه با نام تام هم صحبت و هم بازی می شد. موفقیت این بازی باعث شد بازی های مختلفی با محوریت تام و دوستانش منتشر شوند. My Talking Tom 2 یکی از این بازی هاست.

 با My Talking Tom 2 یک بچه گربه دوست داشتنی دارید که می توانید به آن غذا بدهید، با او بازی کنید و او را آنگونه که مایلید پرورش دهید‍. انواع خوراکی های مختلف از جمله توت فرنگی، کیوی و شیرینی در دسترس شما است که به گربه غذا دهید. طیف گسترده ای از ویژگی های جدید در نسخه 2 اضافه شده است که نظر کودک را جلب می کند. کودک با ادامه دادن بازی پاداش دریافت می کند و با این پاداش ها قفل آیتم ها برایش باز می شود.

احساسات تام از جمله شاد ، گرسنه ، خواب آلود  و بی حوصله بودن ذهن کودک را به فکر و تصمیم فرو می برد. تام با انجام کارهایی همچون تکرار حرف ها، سکته مغزی، غلغلک و… خنده بر لب کودک می آورد و کودک زمان شادی را در این برنامه همراه با تام سپری می کند.

بازی موبایل کودکان My Talking Tom 2
این بازی هم در Android و هم در ios قابل دسترس است.

استاندارد بازی موبایل کودکان

سن استفاده از گوشی موبایل به زیر 7 سال کاهش پیدا کرده است. اما طبیعتا کودکان برای استفاده از اینترنت و موبایل نیاز به کنترل و راهنمایی دارند. کمپانی های بازی سازی سعی کرده اند که بازی هایی مناسب سنین مختلف درست کنند. فرزند شما در سن 4 تا 6 سالگی بیش از هر سن دیگری به بازی های فعالیتی و حرکتی نیاز دارد. بنابراین تا حد امکان سعی کنید کم تر بازی های گوشی را در اختیارش بگذارید.

اینکه شما کارمند هستید و نمی توانید ساعات زیادی را در کنار فرزندتان باشید دلیل نمی شود که فرزند برای مشغول شدن در طول روز دائم به سراغ بازی های موبایل و کامپیوتر برود. در این شرایط بهتر است که از گزینه های مهدکودک، کلاس های خصوصی، پرستار روزانه و… استفاده کنید. شما می توانید استفاده از بازی های تبلت و موبایل را به عنوان جایزه و امتیاز، با در نظر گرفتن محدودیت زمانی (2-1 ساعت) در اختیار کودک قرار دهید.

اگر فرزند شما به استفاده از گوشی و بازی های موبایل بیش از حد عادت دارد بهتر است به فکر رفع این موضوع باشید. چرا که این عادت در سنین نوجوانی او و در مسئله تحصیل او تشدید خواهد شد. در کنار این اپلیکیشن ها می توانید از بازی های کامپیوتری موثر نیز برای یادگیری کودک استفاده کنید. بهتر است گاهی خودتان هم کنار فرزندتان به بازی کردن بپردازید و او را در حل چالش های بازی راهنمایی کنید.

در استفاده فرزندتان از موبایل دقت زیادی به عمل آورید. سعی کنید حتما از مرورگر امن کودک بر روی گوشی یا تبلت فرزندتان استفاده کنید. همچنین برنامه های کنترل اینترنت می توانند به شما در قطع کردن اینترنت نرم افزارها کمک کنند. این اپلیکیشن ها برای مواقعی که می خواهید میزان مصرف اینترنت کودک را کنترل کنید یا اینکه ساعات بازی او را کاهش دهید مناسب می باشند.

کلیه بازی های معرفی شده در بالا قابل دانلود و نصب از طریق گوگل پلی برای اندروید یا اپ استور برای آیفون می باشند. کافی است نام بازی را در این برنامه ها جستجو کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *