[smartslider3 slider="2"]

معرفی بهترین نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت گوشی و کامپیوتر

نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت برنامه ای است که بین اپلیکیشن ها و اینترنت قرار می گیرد و اجازه دسترسی به اینترنت جهت ارسال و دریافت اطلاعات را نمی دهد. این نرم افزارها برای قطع دسترسی برنامه هایی که لایسنس بلند مدت ندارند مفید است. همچنین این برنامه ها را می توان برای محدود کردن فرزندان در استفاده از اینترنت به کار برد.

در ادامه دلایل بیش تری برای ضرورت استفاده از نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت ارائه می دهیم. همچنین نرم افزار ویندوزی خوبی برای این امر معرفی می کنیم. قطعا امروزه گوشی های موبایل بیش ترین حجم استفاده اینترنت را دارند و ما سه اپلیکیشن خوب در زمینه محدود کردن برنامه ها مناسب اندروید و آی او اس معرفی می کنیم.

دلایل استفاده از نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت

اکثر نرم افزارهایی که در ایران دانلود می شوند نسخه کرک شده هستند. برنامه ها در ورژن های چند سال اخیر خود قابلیت بررسی آنلاین سریال وارد شده را دارند. این نرم افزارها، برای تایید سریال و تایید قانونی بودن لایسنس ها به سرور خود وصل می شوند تا صحت سریال های استفاده شده را چک کنند. همین موضوع باعث می شود که با انقضا سریال، برنامه از کار بیفتد. این موضوع می تواند توسط نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت رفع شود.

یکی از دیگر دلایل محدود کردن برنامه ها در دسترسی به اینترنت این است که برنامه ها نتوانند هرچند روز یک بار خودشان را آپدیت کنند. این کار باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت می شود. اما کاربر باید حواسش باشد که طی یک برنامه ریزی خاص هر ماه یک الی دو بار نرم افزارهای گوشی اش را آپدیت کند. این کار باعث بالا رفتن امنیت گوشی می شود.

یکی از معضلات اصلی والدین استفاده بیش از حد فرزندانشان از گوشی، کامپیوتر و اینترنت است. با اینکه اینترنت و ابزارهای هوشمند در عصر جدید تبدیل به یک عضو جدایی ناپذیر و مهم در زندگی هرنسلی شده اند، اما باز هم بعضی کودکان به استفاده از این ابزارها اعتیاد پیدا می کنند و زمان زیادی را صرف بازی اینترنتی و گشت و گذار در صفحات اجتماعی مختلف و وب سایت ها می کنند. کودک به واسطه وقت زیادی که پای اینترنت  می گذراند از سایر کارها مثل درس خواندن عقب می ماند. بحث حجم مصرفی اینترنت هم مطرح است.

همه این ها دلایلی هستند که نشان می دهند ما به نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت در گوشی و کامپیوترمان احتیاج داریم.

کنترل دسترسی به اینترنت در کامپیوتر توسط فایروال ویندوز

یکی از راه حل ها برای رفع مشکل اتصال برنامه ها به اینترنت این است که آن نرم افزار را در فایروال ویندوز قرار دهید تا نتواند به اینترنت متصل شود. فایروال ویندوز می تواند همانند یک دیوار بین برنامه ها و اینترنت عمل کرده و مانع از وصل شدن نرم افزار به اینترنت شود. برای قرار دادن یک برنامه در فایروال ویندوز مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد قسمت Control Panel سیستم شوید.
  2. گزینه Windows Firewall را اجرا کنید.
  3. در پنجره فایروال بر روی گزینه Advanced Setting کلیک کنید.
  4. در پنل سمت چپ روی گزینه inbound Rules کلیک کنید.
  5. سمت راست صفحه پنل Action باز می شود. در این پنل بر روی گزینه New Rule کلیک کنید.
نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت - فایروال سیستم
مطابق تصویر ابتدا گزینه inbound Rules را انتخاب کرده و از لیستی که سمت راست ظاهر می شود New Rule را انتخاب کنید.
  1. در صفحه New Rule بر روی Program کلیک کرده و Next را بزنید.
  2. گزینه This Programs Path را انتخاب کنید و با زدن دکمه Browse، فایل اجرایی (exe.) برنامه مورد نظر را از محل نصب نرم افزار انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید.
نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت - فایروال سیستم 2
  1. در پنجره بعدی گزینه Block the Connection  را انتخاب نمایید و Next را بزنید.
  2. در پنجره پایانی و در قسمت Name ، نام نرم افزار را تایپ کرده و دکمه Finish  را بزنید.

تمام این مراحل برای این بود که سرور برنامه نتواند اطلاعاتی را به برنامه نصب شده بر روی سیستم شما بفرستد. همین مراحل را برای Outbound Rules انجام دهید تا برنامه نتواند اطلاعاتی را به خارج از کامپیوتر شما بفرستد.

 پیدا کردن محل نصب برنامه:

فولدر محل نصب برنامه ها در درایو ویندوز و در پوشه Program Files  قرار دارد. با مراجعه به این آدرس می توانید پوشه مربوط به نرم افزار مدنظرتان را بیابید. با این وجود روش دیگر برای پیدا کردن محل نصب برنامه این است که روی Shortcut برنامه کلیک راست کرده و Open file location را بزنید.

نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت برای کامپیوتر

قطعا متوجه شدید که مراحل قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در استفاده از روش فایروال طولانی است؛ مخصوصا اگر تعداد نرم افزارهای شما زیاد باشد. نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت برای آسان کردن این کار طراحی شده است.البته نرم افزارهای موجود در این زمینه تنها برای محدود کردن اینترنت نرم افزارها طراحی نشده اند و خدمات دیگری نیز ارائه می دهند.

برخی از معروف ترین نرم افزارها در زمینه جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت نرم افزار Internet lock ،NetLimiter ،ZoneAlarm،Comodo Firewall و… می باشند. در این بخش ما نرم افزار Internet lock را به عنوان نمونه به شما معرفی می کنیم.

نرم افزار Internet Lock

معرفی نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت Internetlock
محیط نرم افزار Internet lock

نرم افزار Internet lock برنامه ای قدرتمند و مناسب برای کاربرانی است که قصد دارند اینترنت را به نوعی قفل یا از دسترس خارج کنند. این ابزار با داشتن انواع تنظیمات و اعمال انواع محدودیت ها انواع سایت های مختلف را از دسترس خارج کرده و یا حتی به طور کامل اینترنت را قفل می کند.

Internet lock با انواع مرورگرها سازگاری داشته و می تواند با انواع پروتکل هایی که برای برقراری اینترنت استفاده می شوند هماهنگی پیدا کند. امکان زمان بندی قطع دسترسی به اینترنت هم از امکانات جالب این ابزار است. نرم افزار  Internet Lock از واسط کاربری بسیاری ساده ای بهره می برد و دارای حجم مناسبی برای دانلود است.

در واقع با نصب این برنامه کنترل گوشی شما می توانید دسترسی هر تعداد نرم افزاری به اینترنت را محدود یا به طور کامل حذف کنید. این قابلیت شامل مرورگرهای اینترنتی نیز می شود. از دیگر قابلیت های مفید این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان زمان بندی عملکردها
  • امکان گذاشتن پسورد روی برنامه
  • ساده بودن برنامه
  • سازگار با نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز

نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت برای موبایل

در این قسمت می خواهیم سه نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت مناسب گوشی معرفی کنیم تا با آن مصرف دیتای سیم کارت یا وای فای کنترل شود.  نرم افزارهای زیادی در این زمینه طراحی شده است که بعضی از این برنامه ها نیازمند روت بوده و بعضی بدون روت هم کار می کنند.

نرم افزار محدودیت دسترسی به اینترنت NetGuard

معرفی نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت NetGuard
محیط اپلیکیشن NetGuard

یکی از بهترین اپلیکیشن های قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت  NetGuard می باشد. این اپلیکیشن که یک فایروال عالی به حساب می آید برای هر دو سیستم عامل android و ios ارائه شده است. در صفحه اصلی این برنامه لیستی از نرم افزارهای گوشی تان را می توانید ببینید که در کنار آن کانکشن های دیتا سیم کارت و وای فای قرار گرفته است.

هر برنامه ای که می خواهید دسترسی به اینترنت نداشته باشد باید هر دو گزینه وای فای و نت سیم کارت را برای آن برنامه غیرفعال کنید تا هیچ اطلاعاتی توسط این برنامه دریافت یا ارسال نشود.

یکی از مزیت های NetGuard این است که نیاز به روت ندارد و این کار کاربر را آسان می کند. نداشتن تبلیغات آزاردهنده یکی دیگر از مزایای بسیار خوب این برنامه است.

NoRoot Firewall

معرفی نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت NoRoot Firewall
محیط اپلیکیشن NoRoot Firewall

برنامه NoRoot Firewall یکی از بهترین نرم افزارهای فایروال اندروید می باشد که بدون روت کار می کند. شما با این اپیلیکیشن به سادگی می توانید تعیین کنید که چه برنامه ای به اینترنت دسترسی داشته باشد. به طور دقیق تر می توانید اجازه دسترسی به اینترنت از طریق وای فای یا دیتای سیم کارت را جداگانه برای هر برنامه تعریف کنید.

از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن امکان محدود کردن آی پی وب سایت ها می باشد. با قرار دادن ip یا دامنه سایت در این برنامه می توانید دسترسی به این سایت ها را محدود کنید. این قابلیت به خصوص برای والدینی که می خواهند فرزندشان به یک سری وب سایت های نامناسب دسترسی نداشته باشد کمک می کند.

اپلیکیشن familysafe

یکی از اصلی ترین کاربران نرم افزار کنترل دسترسی به اینترنت والدین می باشند. نگرانی والدین از استفاده بیش از حد کودک از تلفن همراه و آسیب هایی که شبکه هایی اجتماعی ایجاد می کنند در سال های اخیر خیلی بیش تر شده است. اولین راه، استفاده از برنامه های فایروال است که نمونه های معروف آن را برای کامپیوتر و گوشی معرفی کردیم. اما گاهی محدود کردن جوابگو نیست.

گاهی بهتر است نرم افزاری با قابلیت های بیش تر جهت نظارت بر فعالیت فرزند استفاده شود. نرم افزاری که بتواند بر روی گوشی کودک نصب و پنهان شود. این نرم افزارها در سراسر دنیا قانونی و قابل استفاده هستند و با هدف نظارت بر فرزند طراحی شده اند. با این نرم افزار می توانید بر اعمال فرزندتان نظارت کنید و میزان استفاده او از برنامه ها را کنترل کنید.

نمونه های ایرانی از نرم افزارهای کنترل فرزند ارائه شده است که یکی از بهترین و کامل ترین آن ها نرم افزار فمیلی سیف می باشد. با این برنامه می توانید بر تمامی اجزای گوشی از جمله تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب، تماس ها، پیام ها و… نظارت داشته باشید. قابلیت جی پی اس گوشی امکان ردیابی گوشی فرزند را به شما می دهد و از این طریق شما می توانید از موقعیت فرزندتان مطلع شوید. در صورت تمایل با مراجعه به سایت سامانه فمیلی سیف می توانید اطلاعات کامل تری در رابطه با امکانات این برنامه کسب کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *