[smartslider3 slider="2"]

بررسی 6 مرورگر امن کودک برای ایجاد امنیت در اینترنت

مرورگر امن

موتورهای جستجوی معمولی به طور پیش فرض دارای تنظیماتی امنیتی برای کودکان نیستند. این مرورگرها امکانات بسیار کمی را برای امنیت کودکان در نظر گرفته‌اند. از این رو مرورگر امن مخصوص کودک به وجود آمده‌است. در این مقاله به معرفی و بررسی چند مرورگر امن مخصوص کودکان می‌پردازیم.

مرورگر امن مخصوص کودک ابزاری است که به شما به عنوان والدین کمک خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز خود را از پایگاه داده‌ها و سایت‌های مختلف به کمک سرچ کردن برای کودکتان و به صورت ایمن بدست آورید. امروزه افراد بسیاری در دنیای ایترنت به دنبال نیازهای مختلفی هستند و همین مسئله باعث شده است که استفاده از موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. در مقاله امنیت کودک در فضای مجازی و نقش والدین در ایجاد آن بیشتر در این مورد بخوانید.

مرورگر امن Kiddle

Kiddle یک مرورگر امن برای کودکان است. این موتور جستجو توسط گوگل طراحی شده است. علاوه بر آنکه تمام فیلترهای جستجوی ایمن را برای کودکان دارد، هیچ تفاوتی بین قدرت و منابع با خود گوگل ندارد. در این مرورگر نوار ابزاری نیز وجود دارد که اطلاعات بیشتری در مورد جستجوی امن کودکان و مسدود کردن کلمات کلیدی دارد.

محتوای نمایش داده شده فیلتر شده است و تصاویر نامناسب را مسدود می‌کند. همچنین می‌توانید برای مسدود کردن فضاهایی که تمایل ندارید فرزند شما وارد آنها شود، کافی است روی گزینه Site blocking مسدود کردن سایت بزنید و فرم را پر کنید.

Kiddle دارای سه مرحله از نتایج جستجو است. نتایج برتر معمولا از صفحه 1 تا 3 نشان داده می‌شوند، این صفحات توسط سردبیران گوگل به عنوان سایت‌های امن برای کودکان تهیه شده است. این صفحات با محتوای خاص برای کودکان نوشته شده است.

نتایج صفحات 4 تا 7 جستجو نیز توسط ویراستاران گوگل بررسی می‌شوند. محتوا در این صفحات هنوز برای کودکان قابل خواندن است اما ممکن است به طور خاص برای آنها نوشته نشده باشد. نتایج صفحات 8 و بالاتر سایت‌هایی هستند که برای بزرگسالان نوشته شده‌اند اما توسط کارشناسان نوشته شده‌اند.

موتور جستجو Wacky Safe

نسخه مایکروسافت موتور جستجوی مطمئن برای کودکان با نام Wacky Safe نامیده می‌شود. این موتور برای رایانه‌های شخصی و تلفن‌های اندروید ساخته شده است. Wacky Safe ادعا می‌کند محیطی فوق العاده امن را ارائه می‌دهد تا والدین و مربیان بتوانند در مورد حضور کودکان در اینترنت نگران نباشند. Wacky Safe همانند سایر سایت‌های جستجوی ایمن برای کودکان، محتوا و تصاویر نامناسب را مسدود می‌کند و از فیلتر کردن کلمات کلیدی دقیق استفاده می‌کند.

مرورگر امن KidRex

این مرورگر امن توسط گوگل طراحی شده است. طراحی KidRex نقاشی کودکانه است که در عین سادگی کارآمد و جذاب است و هیچ‌گونه پیچیدگی ندارد. در کیدرکس گزینه تصویر و فیلم و … وجود ندارد، ولی می‌تواند همزمان با ایجاد امنیت در فضای مجازی نیاز کودکتان را نیز برآورده کند. این مرورگر دارای بخشی است که شما می‌توانید تصاویری که کودکان برای این مرورگر کشیده‌اند ببینید.

موتور جستجو Safe Search Kids

این ابزار جستجو وقتی کودک شما از اینترنت استفاده می‌کنند، نتایج جستجوی فیلتر شده را ارائه می‌دهد. Safe Search Kids به چهاربخش جستجوی ایمن، عکس ایمن، فیلم ایمن و ویکی ایمن تقسیم بندی شده است تا راه‌کاری مناسبتر را برای جستجوی کودک فراهم آورد.

مرورگر ZAC

مرورگر ZAC برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است. ZAC توابع مشخصی را قفل می‌کند، از جمله دکمه سمت راست موس و توانایی بستن مرورگر، که باعث می‌شود کمتر برای کودک ناراحت کننده باشد.

این مرورگر دسترسی به وب سایت‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های خاصی را که مخصوص کودکان مبتلا به اوتیسم است را فراهم می‌کند. این مرورگر به طور ویژه‌ای طراحی شده است تا کودکان با این گونه مشکلات بتوانند از رایانه و اینترنت با بازی، فیلم، پازل و … لذت ببرند.

مرورگر امن KidSplorer

این مرورگر می‌تواند به حفظ امنیت کودکان شما در هنگام آنلاین بودن کمک کند. کودکان شما فقط می‌توانند از سایت‌هایی که شما در لیست قرار دادید، استفاده کنند. فقط شما به عنوان والدین هنگام استفاده از این مرورگر می‌توانید سایت‌های موجود در لیست را حذف، ویرایش و یا اضافه کنید.

در این مرورگر شما می‌توانید ساعات استفاده از اینترنت را زمانبندی کنید، بنابراین اگر کودکان باید انجام تکالیف خود را انجام دهند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نمی‌توانند آنلاین شوند. کودکان قادر به تغییر برنامه‌هایی که در رایانه نصب شده‌اند نخواهند بود.شما می‌توانید لیست‌های مختلف وب سایت را برای هر یک از کودکان خود  بطور جداگانه تنظیم کنید. KidSplorer گزینه‌هایی از قبیل موسیقی، بازی‌ها، جستجوی صوتی و گزینه کمک هم دارد.

 

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *