[smartslider3 slider="2"]

مهمترین امکانات تلگرام؛ ترفندها و روش‌های پرکاربرد

امکانات تلگرام

امروزه تلگرام یک نرم افزار پیام‌رسان ایمن و شناخته شده در سراسر دنیا بشمار میرود. این امکان وجود دارد که جز محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها نباشد اما قطعا یک رقیب سر سخت برای نرم‌افزارهای دیگر به حساب می‌آید. مهمترین دلیل برای این برتر بودن، امکانات تلگرام است.

این محبوبیت تلگرام به دلیل رشد خیلی سریع و امکانات و قابلیت‌های آن همچون ایجاد کانال، گروه، تغییر پس زمینه، ساخت استیکر و… بوده است. از سوی دیگر ساخت برنامه‌های جانبی همچون تلگرام‌ پلاس، تلگرام طلایی، هاتگرام، موبوگرام و … بیشتر باعث استقبال کاربران از این برنامه شده است.

تلگرام پلاس Plus Messenger + تفاوت‌ها با تلگرام اصلی

قابلیت‌ها و امکانات تلگرام

برنامه تلگرام دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خلاقانه و مفید است که بسیار کاربردی و مفیداند. در ادامه به بررسی این ترفندها و ویژگی‌های مهم این برنامه کاربردی می‌پردازیم.

۱ـ خواندن پیام‌ها بدون اطلاع فرستنده

شاید این اتفاق نیز برای شما رخ داده باشد که بخواهید بدون اطلاع فرستنده، پیام‌های او را مطالعه نمایید. برای این کار کافی است که حالت هواپیمای گوشی خود را فعال کرده و سپس تلگرام را اجرا کنید و پیام را بخوانید. پس از خواندن پیام دوباره اتصال داده خود را فعال کنید. در این حالت فرستنده پیام دیگر متوجه نخواهد شد که شما پیام او را خوانده‌اید.

۲ـ حذف پیام به صورت خودکار از امکانات تلگرام

این ویژگی مهم اکنون فقط در Secret Chats کاربرد دارد. برای فعال کردن آن از طریق سه نقطه موجود در چت، تنظیم زمان سنج را انتخاب کنید. سپس مقدار زمان مورد نظر برای اینکه پیام شما بعد از آن زمان پاک شود را انتخاب کنید.

۳ـ امنیت چت تلگرام

ویژگی‌های امنیتی از مهمترین امکانات تلگرام بشمار می‌روند و دارای اهمیت فراوانی در این ویام‌رسان هستند. یکی از آنها ایجاد رمز عبور تلگرام است.  برای تنظیم رمز عبور مسیر زیر را طی نمایید:

  • به تنظیمات تلگرام بروید.
  • بهPrivacy and Security مراجعه کنید.
  • Passcode Lock را انتخاب کرده و رمز عبور خود را تعیین کنید.

۴ـ پاک کردن اکانت به صورت خودکار

در حقیقت، شما تنها می‌توانید دوره‌ زمانی مشخصی را انتخاب کنید که اکانت خود را پس از  آن دوره پاک نمایید(حداقل یک ماه و حداکثر یک سال ). برای فعال کردن این گزینه، مسیر زیر را طی کنید:

  • تنظیمات تلگرام را باز کنید.
  • از قسمت حریم خصوصی و امنیت ، به حذف اکانت من (Delete my account) مراجعه کنید.
  • در این قسمت می توانید مقدار زمانی را برای خود انتخاب کنید که اگر در این مدت زمان فعال نبودید، تلگرام به صورت خودکار اکانت شما را حذف کند.

اما اگر می‌خواهید سریعا حساب تلگرام خود را حذف کنید، باید به صفحه غیرفعال سازی تلگرام رفته و شماره تلفن خود را وارد کنید تا اکانت شما حذف شود. 

چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم؟ (حذف دائمی حساب تلگرام)

۵ـ انتقال پیام از واتساپ به تلگرام

شما در هر زمانی می‌توانید پیام‌های خود را که در واتساپ با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید را به صورت کاملی به تلگرام خود انتفال دهید. برای انجام این کار تنها کافی است که مسیر زیر را طی کنید:

  • در واتساپ روی نماد سه نقطه کلیک کنید.
  • بر روی More کلیک کنید. گزینه Export را انتخاب کنید.
  • در اینجا می توانید انتخاب کنید که آیا میخواهید تمامی فایل ها را انتقال دهید یا فقط پیام ها را انتقال دهید.
  • بر روی نماد اشتراک گذاری بزنید و تلگرام را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه Import، وارد کردن انتقال پیام های خود را تأیید کنید.

۶ـ جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌ها و کانال‌های ناشناخته

آیا تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که بدون اجازه شما را به گروه یا کانالی ناشناخته‌ اضافه کنند؟ اصلا نگران چنین اتفاقی نباشید زیرا می‌توانید به راحتی از گروه یا کانال خارج شوید. برای این کار کافی است گزینه گروه را در «تنظیمات حریم خصوصی» باز کنید.

در آن‌جا گزینه‌ای برای همه افراد یا مخاطبین خود دارید و می‌توانید یکی از آن‌ها را فعال کنید. حتی می‌توانید مخاطب خاصی را از اضافه کردن شما به یک گروه مسدود کنید.

۷ـ ربات‌ها بهترین امکانات تلگرام

ربات‌ها حساب‌های تلگرامی هستند که می‌توانند برای انجام اقدامات خاصی استفاده شده و تجربه‌ کاربر را کمی کارآمدتر می‌سازند. 

  • stickers@ – این ربات به شما امکان می‌دهد استیکرها را از طریق دستورات مختلف ایجاد کنید.
  • Imagebot@ – تصویر مختلف مربوط به یک کلمه‌ کلیدی را پیدا می‌کند.
  • Storebot@ – ربات‌های جدید را پیدا می‌کند.

۸ـ ارسال پیام های بی صدا در کانال تلگرام

با استفاده از این ترفند ساده در تلگرام، گیرنده‌ی پیام شما دیگر صدای هشدار را دریافت نمی‌کند. این راه‌کار برای مواقعی که شما نمی‌خواهید پیام فورا و سریع خوانده شود بسیار مفید است. برای انجام این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

  • گیرنده یا کانالی که می خواهید به ایشان پیام ارسال کنید را انتخاب کرده و صفحه چت را باز کنید.
  • حال دکمه mute / unmute را در کنار نوار متن ضربه بزنید .

9ـ امکان ارسال لوکیشن و موقعیت

یکی دیگر از قابلیت های جذاب تلگرام، امکان ارسال لوکیشن و موقعیت در تلگرام است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید خیلی ساده و از روی نقشه مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را برای دیگران ارسال کنید. گیرنده نیز می تواند با استفاده از نقشه درون برنامه ای تلگرام، آن لوکیشن را باز کرده و مکان مورد نظر را ببیند. همچنین امکان ارسال لایو لوکیشن یا موقعیت لحظه ای افراد نیز در این برنامه، وجود دارد.

حرف آخر

در انتها باید به این نکته اشاره نمود که تلگرام یک ابزار عالی است که نه تنها امنیت بیشتری را از طریق رمزگذاری سراسری و خود تخریبی تضمین می‌کند، بلکه با رابط کاربری و تجربه کاربری بهتر شما را هرچه بیشتر جذب خود می‌نماید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *