[smartslider3 slider="2"]

آموزش تصویری ارسال لوکیشن در تلگرام

آموزش کامل ارسال لوکیشن در تلگرام

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که بخواهید با دادن آدرس شفاهی، اطلاعات مکانی را به کسی منتقل کنید اما آن فرد نتواند آدرس مدنظر شما را پیدا کند. قابلیت ارسال لوکیشن (موقعیت مکانی) این مشکل را برای همیشه رفع کرده است. برای مثال نرم افزار تلگرام با ارائه قابلیت ارسال لوکیشن در تلگرام شرایطی را به وجود آورده است که بتوانید آدرس موقعیت فعلی تان را برای هر کسی بفرستید.

در این مقاله ما روش های ارسال لوکیشن در تلگرام را به صورت تصویری آموزش می دهیم. همچنین در رابطه با ارسال لوکیشن جعلی در تلگرام نیز توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی موقعیت مکانی در تلگرام

تلگرام با کمک قابلیت جی پی اس می تواند به شما در موقعیت یابی کمک کند. فرض کنید با یکی از دوستانتان در یک کافی شاپ قرار دارید و دوست شما آدرس کافی شاپ محل قرارتان را نمی داند. در صورتی که شما آدرس را به صورت شفاهی یا متنی به او توضیح دهید، لازم است که دوستتان با پرس و جو از دیگران به موقعیت شما پی ببرد. یا در حالت بهتر اینکه آدرسی که شما داده اید را در گوگل مپ سرچ کند و از طریق گوگل مپ به محل مدنظر بیاید.

اما در یک حالت بهتر، شما می تواند از قابلیت ارسال لوکیشن در تلگرام استفاده کنید و در کمتر از چند ثانیه دوستتان را از موقعیت دقیق محل قرار، آگاه کنید. برای استفاده از قابلیت ارسال لوکیشن در تلگرام شما به دو فاکتور مهم نیاز دارید. مورد اول اینترنت و مورد دوم روشن کردن قابلیت gps یا مکان یاب گوشی می باشد.

شروعمراحل ارسال لوکیشن در تلگرام
برای شروع location گوشی را روشن کنید.

روش های ارسال لوکیشن در تلگرام

شما می توانید به دو روش مختلف موقعیت مکانی تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. بسته به شرایطتان لازم است یکی از این حالت ها را طی مراحل ارسال موقعیت انتخاب کنید. ابتدا این دو روش را توضیح می دهیم و بعد از آن به سراغ مراحل ارسال لوکیشن در تلگرام می رویم.

ارسال لوکیشن در تلگرام با Send My Current Location

با انتخاب این گزینه یک نقشه نمایش داده می شود که در محدوده موقعیت فعلی شما قرار دارد. شما می توانید موقعیت دقیق خودتان را با یک کلیک ساده ارسال کنید. با انتخاب علامت موقعیت لحظه ای (در تصویر علامت زده ایم) شما می توانید موقعیت دقیق خود را ارسال کنید.

ارسال آدرس دقیق در مراحل ارسال لوکیشن در تلگرام
علامت موقعیت لحظه ای را انتخاب کنید تا آدرس دقیق شما ثبت شود.

فرض کنید با دوستتان در یک موقعیت خاص قرار گذاشته اید اما خودتان هنوز به لوکیشن قرار نرسیده اید. در این حالت می توانید از روی نقشه موقعیت دقیق آدرس محل قرارتان را پیدا کرده و برای دوستتان بفرستید. دوستتان به راحتی متوجه آدرس شده و می تواند از روی نقشه ای که فرستاده اید به آدرس محل قرار بیاید.

برای اینکه آدرسی غیر از آدرس فعلی را پیدا کنید لازم است بر روی نقشه زوم کرده و از روی نقشه با جابجا کردن علامت لوکیشن آدرس را پیدا کنید. پس از پیدا کردن آدرس دقیق بر روی دکمه Send selected location کلیک کنید.

ارسال آدرس جدید در مراحل ارسال لوکیشن در تلگرام
برای ارسال یک موقعیت دیگر، بر روی نقشه زوم کنید و با جابجا کردن علامت لوکیشن، به موقعیت مدنظرتان بروید.

ارسال موقعیت در تلگرام با Share My Live Location

Share My Live Location قابلیتی است که شما را ردیابی می کند و در بازه زمانی مشخصی آدرس شما را برای دوستتان ارسال می کند. فرض کنید با دوستانتان در محلی خارج از شهر قرار گذاشته اید و دوست شما در ماشین دیگر هیچ آشنائیتی با موقعیت مقصد ندارد. گزینه اول این است که هر چند دقیقه یک بار یک لوکیشن جدید برای او بفرستید اما اصلا نیاز به این کار خسته کننده نیست. کافی ست از گزینه لایو لوکیشن برای ارسال موقعیت استفاده کنید. در این حالت شما می توانید یک بازه زمانی مشخص (مثلا 15 دقیقه) انتخاب کنید. در این صورت تکنولوژی جی پی اس در 15 دقیقه آتی، آدرس جدید شما را محاسبه می کند و برای دوستتان ارسال می کند.

پس انتخاب اینکه شما کدام یک از حالت های ارسال لوکیشن در تلگرام را انتخاب کنید بستگی به این دارد که شما در چه شرایطی هستید و کدام حالت برایتان مناسب تر است.

نکته 1: ویژگی Live Location فقط در نسخه 4.4 و بالاتر اپلیکیشن تلگرام قابل دسترسی است. اگر از نسخه های قدیمی تر از 4.4 استفاده کنید، نمی‌توانید از این قابلیت برای ارسال موقعیت استفاده کنید و از طرفی دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی لحظه ای دوستانتان را ببینید.

نکته 2: اگر برای اولین بار از ویژگی لایو لوکیشن تلگرام استفاده می کنید، تلگرام از شما اجازه دسترسی به موقعیت مکانی یا همان (GPS) را می خواهد. بنابراین یک پاپ آپ برای شما ظاهر می شود که با کلیک  کردن بر روی گزینه Allow باید دسترسی لازم به این اپلیکیشن را بدهید.

درخواست دسترسی به لوکیشن برای ارسال لوکیشن در تلگرام
برای اولین ارسال موقعیت، تلگرام از شما مجوز دسترسی می خواهد.

مراحل ارسال لوکیشن در تلگرام android و ios

برای ارسال لوکیشن در گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. وارد برنامه تلگرام شوید.
  2. وارد صفحه چتی شوید که می خواهید موقعیت مکانی را به آن مخاطب یا گروه ارسال کنید.
  3. در پایین صفحه روی آیکون سنجاق کلیک کنید.
ارسال لوکیشن در تلگرام - مرحله 2
  1. در پنجره باز شده گزینه location را انتخاب کنید.
ارسال لوکیشن در تلگرام - مرحله 4
گزینه location را انتخاب کنید.
  1. بسته به هدفتان یکی از گزینه های Share My Live Location یا Send My Current Location را انتخاب کرده و گزینه ارسال را بزنید. به همین سادگی لوکیشن شما برای مخاطبتان فرستاده شد.
ارسال لوکیشن در تلگرام - مرحله 5
یکی از گزینه ها را با توجه به توضیحات انتخاب کنید.

چگونه لایو لوکیشن را لغو کنم؟

با ارسال لایو لوکیشن تلگرام، تا زمانی که شما آن را لغو نکنید آدرس شما برای مخاطبتان ارسال می شود. پس نیاز است که بعد از اینکه کارتان تمام شد به صورت دستی لایو لوکیشن ارسال شده را لغو کنید.

دو روش برای لغو لایو لوکیشن وجود دارد. حالت اول اینکه از صفحه چتتان گزینه Stop Sharing Location را انتخاب کنید. حالت دوم هم این است که از بخش نوتیفیکیشن های گوشی روی گزینه Stop Sharing Location کلیک کنید.

غیرفعال کردن ارسال لوکیشن در تلگرام به صورت لحظه ای
راه های غیرفعال کردن موقعیت لحظه ای

نکات مهم در ارسال Live Location

اگر برای اولین بار از ویژگی Live Location استفاده می‌کنید، تلگرام از شما اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را می‌خواهد. بنابراین یک پاپ آپ ظاهر می شود که با کلیک‌ کردن بر روی گزینه Allow باید دسترسی لازم را به این قابلیت بدهید.

سه گزینه مختلف برای بازه زمانی ارسال لایو لوکیشن در تلگرام وجود دارد که به ترتیب 15 دقیقه، 1 ساعت یا 8 ساعت می باشد. هر کدام از این حالت ها را که انتخاب نمایید، لوکیشن زنده شما تا آن زمان برای فرد مورد نظر ارسال می شود. به عنوان مثال اگر گزینه 8 ساعت را انتخاب کنید، مخاطب شما می تواند تا 8 ساعت لوکیشن لایو شما را داشته باشد.

بازه زمانی آپدیت شدن موقعیت در ارسال لوکیشن در تلگرام
بازه زمانی آپدیت شدن موقعیت

ارسال لوکیشن در تلگرام کامپیوتر

قابلیت ارسال لوکیشن در تلگرام با استفاده از تکنولوژی جی پی اس فعال است. تا زمانی که دستگاه شما قابلیت سخت افزاری لازم برای ارسال یا دریافت لوکیشن را نداشته باشد نرم افزار نیز نمی تواند از این ویژگی استفاده کند. معمولا لپتاپ ها و کامپیوترها با توجه به کاربری که دارند قابلیت GPS را دارا نیستند. برای همین هم ورژن دسکتاپ و ورژن وب تلگرام امکان ارسال و دریافت لوکیشن را ندارند.

اگر فردی برای شما لوکیشنی را ارسال کند شما می توانید در انواع تبلت و موبایل این پیام را دریافت کرده و آدرس دریافتی را بر روی نقشه ببینید. اما در ورژن تحت وب و ورژن کامپیوتر با پیام “The message is not supported on this version of Telegram” مواجه خواهید شد که می گوید این پیام در این ورژن تلگرام پشتیبانی نمی شود.

لوکیشن جعلی در تلگرام

ممکن است فرزند شما نابالغ باشد و شما از بابت رفت و آمدهای او نگران باشید. در این شرایط والدین معمولا از فرزندشان می خواهند که پس از رسیدن به مقصد به آن ها لوکیشن بدهد. اما کمی قبل تر خواندید که با قابلیت تعیین مقصد، کاربر می تواند آدرس دیگری غیر از موقعیت فعلی اش ارسال کند. در این حالت بهتر است از فرزندتان بخواهید که لایو لوکیشن ارسال کند.

با این وجود برخی از فرزندان از این کار امتناع می کنند. شما می توانید با استفاده از نرم افزار نظارت بر فرزند فمیلی سیف این مشکل را حل کنید و یک بار برای همیشه مشکلتان در زمینه نگرانی برای فرزندتان را حل کنید. این نرم افزار بر روی گوشی فرزندتان نصب شده و پنهان می شود. در ادامه این نرم افزار همانند یک ردیاب شخصی در هر لحظه موقعیت مکانی فرزندتان را برای شما ارسال می کند.

علاوه بر این فمیلی سیف اطلاعات تمام حساب های کاربری فرزند و تماس ها و پیام های وی را به شما گزارش می دهد و شما نگرانی از جهت فرزندتان و فعالیت های دور از منزل او ندارید. در صورت علاقه بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید و با سایر امکانات سامانه فمیلی سیف که برای نظارت بر فرزندان ارائه شده است آشنا شوید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *