[smartslider3 slider="2"]

نحوه ارسال پیام تایمردار و حذف شونده در واتساپ

آموزش نحوه ارسال پیام حذف شونده در واتساپ

پیام رسان واتساپ قابلیتی دارد که در آن می توانید برای پیام های ارسالی تان تاریخ انقضا تعیین کنید. قابلیت ارسال پیام حذف شونده واتساپ (Disappearing Messages) باعث می شود که چت های درون برنامه شما نسبتا ایمن تر شوند. در این مقاله قابلیت پیام حذف شونده واتساپ را معرفی می کنیم. همچنین مراحل ارسال چت حذف شونده را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

قابلیت ارسال پیام حذف شونده در واتساپ

گاهی اوقات نگه داشتن پیام در واتساپ مفید است. برای مثال مواقعی که با فرد عزیزی چت کرده اید و می خواهید بعدا چت هایتان را مرور کنید. یا اینکه در چتتان لوکیشن واتساپ، آدرس یا فایلی فرستاده اید که بعدا به آن نیاز پیدا می کنید. در غیر از این مواقع خاص، باقی چت های واتساپ کاربردی ندارند و فقط حافظه گوشی ما را اشغال می کنند.

ممکن است گوشی تان گاهی در اختیار سایر افراد باشد یا در مورد حریم خصوصی واتساپ نگران باشید. در این موارد نیز پیام حذف شونده واتساپ کاربردی است. با قابلیت Disappearing Messages به راحتی می توانید اطلاعات حساس به زمان را ارسال کنید و می دانید که این پیغام ها بعدا خودشان پاک می شوند.

با ارسال پیام دارای انقضا، نه تنها آن پیام برای شما، بلکه برای گیرنده پیام نیز حذف می شود. امکان استفاده از این قابلیت برای حذف پیام های گروه نیز وجود دارد.

نحوه ارسال پیام حذف شونده در واتساپ

برای ارسال پیام حذف شونده در واتساپ مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • وارد صفحه چت مورد نظرتان شوید.
  • بر روی نام مخاطب در بالای صفحه چت ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات چت مخاطب شوید.
  • گزینه Disappearing Messages را انتخاب کنید.
  • در قسمت Message timer می توانید بازه زمانی انقضای پیام را تعیین کنید. در این قسمت می توانید زمان انقضا و حذف پیام را بر روی 24 ساعت، 7 روز یا 90 روز تعیین کنید. اگر می خواهید این قابلیت در چت شما غیر فعال باشد گزینه Off را علامت دار کنید.
  • بعد از تعیین زمان حذف شدن پیام، بر روی دکمه برگشت ضربه زده و از این صفحه خارج شوید.
مراحل ارسال پیام با قابلیت حذف شوندگی
مراحل ارسال پیام با قابلیت حذف شوندگی

با انجام این مراحل، از این به بعد پیام های شما با مخاطبی که Disappearing Messages را برایش فعال کردید، برای بازه زمانی مشخص قابل دسترس است و بعد از آن حذف می شوند. اما برای سایر مخاطبین پیام ها به صورت معمولی باقی می مانند. اگر می خواهید قابلیت Disappearing Messages را به صورت Default برای همه مخاطبین فعال کنید، بعد از اینکه وارد صفحه تعیین زمان در چت مخاطب شدید، بر روی دکمه ای که در تصویر مشخص کرده ایم (دکمه Try a default message timer)، کلیک کنید. با ورود به این صفحه می توانید بازه زمانی حذف پیام را برای همه کاربران مشخص کنید.

بازه زمانی پیش فرض برای حذف پیام از واتساپ
بر روی Try a default message timer ضربه بزنید و بازه زمانی پیش فرض برای حذف پیام ها را تعیین کنید.

با این کار پیام های شما برای همه مخاطبین، بعد از بازه تعیین شده حذف خواهند شد. اگر قصد تغییر این تنظیمات و برگرداندن آن به حالت عادی را داشتید، کافیست مراحل قبلی را طی کرده و Disappearing Messages را به حالت Off درآورید.

نکاتی در مورد فرستادن دارای انقضا در واتساپ

  • قابلیت پیام حذف شدنی در تمام ورژن های برنامه واتساپ از جمله اندروید، ios، دسکتاپ و نسخه تحت وب قابل استفاده است.
  • این قابلیت بر روی پیام های رد و بدل شده قبلی هیچ تاثیری نداشته و فقط بر روی پیام هایی تاثیر دارد که بعد از فعال کردن این قابلیت ارسال می شوند.
  • قابلیت پیام حذف شونده در ورژن های قدیمی WhatsApp وجود ندارد. در صورتی که Disappearing Messages را در تنظیمات چت ندیدید حتما واتساپتان را آپدیت کنید.
  • در ورژن های قدیمی زمان سنج نابودکننده، تنها امکان حذف کردن پیام بعد از 7 روز وجود داشت. در صورتی که با این ویژگی مواجه شدید حتما واتساپتان را به روزرسانی کنید تا موارد بیش تری در اختیارتان قرار بگیرد.
  • هر یک از طرفین چت که قابلیت پیام Disappearing را فعال کنند، این موضوع در صفحه چت به خودشان و مخاطبشان اطلاع داده می شود.
واتساپ از طریق پیامی، فعال شدن Disappearing را به دو طرف چت اطلاع می دهد.
واتساپ از طریق پیامی، فعال شدن Disappearing را به دو طرف چت اطلاع می دهد.
  • فایل هایی که با قابلیت زمان سنج ارسال می شوند مشابه فایل های معمولی در گالری گوشی ذخیره می شوند.
  • در صورتی که پیامی را با زمان سنج ارسال کرده باشید و مخاطب طی آن دوره زمانی پیام را چک نکند، آن پیام حذف می شود و گیرنده پیام قادر به خواندن آن نخواهد بود.
  • اگر پیام حذف شونده ای فوروارد شود؛ این پیام در گروه یا چت شخص مورد نظر از بین نمی رود.
  • اگر قبل از تمام شدن زمان چت حذف شونده از پیام های واتساپ بکاپ بگیرید، پیام های ناپدید شونده در بکاپ درج می شوند.
  • در نظر داشته باشید که اگر از ارسال پیام زمان بندی شده واتساپ برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده می کنید، باز هم ممکن است گیرنده پیام از چت های شما اسکرین شات بگیرد و یا آن را برای فرد دیگری فوروارد کند.

کلام آخر

Disappearing Messages یا قابلیت ارسال پیام حذف شونده در واتساپ تا حدودی مشابه قابلیت ارسال پیام تایمردار در تلگرام است. این قابلیت برای ارسال گیف واتساپ، پیام متنی، عکس، موسیقی و… کاربرد دارد و بعد از گذشت بازه زمانی تعیین شده، پیام از چت حذف می شود.

پیام دارای انقضای واتساپ برای چت های شخصی و گروه ها قابل استفاده است. بعد از فعال شدن این قابلیت، واتساپ با پیامی این موضوع را به طرفین چت اطلاع می دهد تا از فعال بودن قابلیت پیام حذف شونده با خبر باشند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *