[smartslider3 slider="2"]

آموزش روش های ارسال لوکیشن در واتساپ

آموزش ارسال لوکیشن در واتساپ

ارسال لوکیشن به جای آدرس دادن شفاهی، یکی از بهترین راه ها برای راهنمایی افرادی است که مایلیم موقعیت مکانی ما را به راحتی پیدا کنند. برای این کار می توانیم از قابلیت های ارسال لوکیشن در تلگرام، واتساپ، گوگل مپ و… استفاده کنیم. قابلیت ارسال لوکیشن در واتساپ به کاربران این امکان را می دهد که آدرس مکان مدنظرشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در این مقاله ما روش های مختلف ارسال لوکیشن در واتساپ را معرفی می کنیم. همچنین مراحل ارسال لوکیشن در واتس اپ را به صورت تصویری توضیح می دهیم. ارسال لوکیشن جعلی در واتس اپ یکی دیگر از مباحثی است که درباره آن صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

روش های ارسال لوکیشن در واتساپ

واتس اپ چهار روش مختلف را برای ارسال لوکیشن در برنامه ارائه داده است. شما بسته به نیازتان می توانید یکی از این راه ها را برای ارسال موقعیت مکانی تان استفاده کنید. این روش ها عبارتند از:

  • ارسال موقعیت مکانی فعلی
  • ارسال لایو لوکیشن (موقعیت لحظه ای)
  • ارسال آدرس یک مکان خاص در نزدیکی خودتان
  • ارسال لوکیشن دلخواه (از هر کجای شهر یا کشور)

در ادامه هر یک از روش ها را به صورت کامل توضیح می دهیم.

در تمام روش های ارسال لوکیشن در واتساپ نیاز به این است که اینترنت و جی پی اس گوشی تان را روشن کنید. در صورت خاموش بودن جی پی اس یا فعال نبودن اینترنت، قابلیت لوکیشن واتساپ کار نمی کند.

روشن کردن location گوشی برای ارسال لوکیشن در واتساپ
طی مراحل ارسال لوکیشن، در صورتی که GPS گوشی غیرفعال باشد واتساپ از شما می خواهد که آن را فعال کنید.

1) ارسال لوکیشنی به غیر از لوکیشن فعلی خود در واتساپ

شما می توانید یک موقعیت مکانی خاص را که در آن قرار ندارید برای شخص دیگری ارسال کنید. فرض کنید با دوستتان در یک موقعیت خاص قرار گذاشته اید اما خودتان هنوز به لوکیشن قرار نرسیده اید. در این حالت می توانید از روی نقشه موقعیت دقیق آدرس محل قرارتان را پیدا کرده و برای دوستتان بفرستید. در این شرایط دوست شما به راحتی متوجه آدرس شده و می تواند از روی نقشه ای که فرستاده اید به آدرس محل قرار بیاید.

برای این کار در صفحه نقشه، دقیقا مانند کاری که در اپ های تاکسی اینترنتی انجام می دهید، نقشه را تکان دهید تا نشانگر روی محل مورد نظرتان برود. وقتی آدرس دقیق را پیدا کردید بر روی دکمه Send this location کلیک کنید تا موقعیت مدنظرتان ارسال شود.

2) ارسال لوکیشن لایو در واتساپ

فرض کنید در یک مسافت طولانی قرار است با خودروی خودتان و در مسیر حرکتی خودروی دوستتان حرکت کنید. از طرفی شما با جاده آشنایی ندارید و دوست شما جلوتر حرکت کرده است. قابلیت ارسال لوکیشن لایو در این حالت بسیار کمک کننده است. همچنین اگر به جایی می روید که کمی نگران هستید و می خواهید اطرافیان از شما خبر داشته باشند، ارسال لایو لوکیشن گزینه خوبی می باشد.

وقتی ارسال لوکیشن را انتخاب می کنید گزینه ای به نام Send Live Location را می بینید که با آن می توان موقعیت لحظه ای خود را به دیگران اعلام کرد. تا زمانی که این قابلیت فعال باشد، موقعیت لحظه ای شما برای مخاطبتان ارسال می شود. اگر لوکیشن لایوتان را در گروه به اشتراک گذاشته باشید تمام اعضای آن گروه می توانند موقعیت مکانی شما را به صورت زنده ببینند.

نکته:

برای به روزرسانی آدرس در روش لایو لوکیشن سه گزینه در اختیار شما قرار می گیرد: 15 دقیقه، یک ساعت و هشت ساعت. هر یک از این زمان ها، بازه فعال بودن لایو لوکیشن می باشد. مثلا اگر شما گزینه 1 ساعت را انتخاب کرده باشید تا یک ساعت آینده موقعیت شما توسط دیگران قابل مشاهده است. مگر اینکه قبل از اتمام یک ساعت خودتان به صورت دستی لایو لوکیشن را لغو کنید.

3) ارسال موقعیت مکانی فعلی در واتساپ

در زمان ارسال لوکیشن در واتساپ گزینه ای با نام Send Your Current Location یا ارسال موقعیت مکانی فعلی وجود دارد. فرض کنید دوستتان را به منزل جدیدتان دعوت کرده اید و او هیچ آشنایی با موقعیت مکانی منزل شما ندارد. در این حالت برای اینکه دوستتان دچار دردسر پرس و جو کردن برای پیدا کردن آدرس نشود می توانید موقعیت فعلی تان را در واتساپ برای او بفرستید.

واتساپ در حالت Current Location با استفاده از تکنولوژی جی پی اس سریعا موقعیت فعلی شما را تعیین می کند و شما می توانید این آدرس را برای دوستتان ارسال کنید. دوست شما می تواند بدون هیچ مشکلی با طی کردن مسیر مشخص شده در نقشه، به سمت منزل شما بیاید.

4) ارسال مکان های خاص اطرافتان

در قسمت ارسال لوکیشن نام یک سری اماکن معروف اطرافتان مثل مساجد، ادارات مهم و… را می بینید. حتی فروشگاه های مهم و داروخانه های اطراف نیز در بخش لوکیشن لیست شده اند. فرض کنید نیاز به دارویی خاص دارید و از مادرتان درخواست می کنید که در مسیر عیادت از شما دارویتان را نیز تهیه کند. در این حالت می توانید مستقیما داروخانه مدنظرتان را از لیست انتخاب کرده و ارسال کنید.

با انتخاب نام داروخانه لوکیشن دقیق آن برای مادرتان ارسال می شود و او می تواند با در دست داشتن آدرس دقیق و از روی نقشه به سمت داروخانه حرکت کند.

نحوه ارسال لوکیشن در واتس اپ

  1. برنامه واتساپ را باز کنید و وارد صفحه چت مخاطب مدنظرتان شوید.
  2. در صفحه چت خصوصی بر روی گزینه پایین صفحه که به شکل یک گیره کاغذ است، کلیک کنید.
  3. صفحه ای باز می شود که در آن می توانید فایل، عکس، فیلم یا لوکیشن و… را ارسال کنید. بر روی گزینه “Location” کلیک کنید.
مراحل ارسال لوکیشن در واتساپ
مراحل ارسال لوکیشن در واتساپ
  1. صفحه جدیدی باز می شود که شامل چند گزینه مختلف است. بسته به نیازتان و توضیحاتی که کمی قبل تر دادیم یکی از موارد را انتخاب کنید و گزینه ارسال را بزنید. (ارسال موقعیت فعلی، ارسال موقعیت دیگر با تعیین از روی نقشه، انتخاب مکان های مهم لیست شده در واتساپ و لوکیشن لایو)
انتخاب روش ارسال لوکیشن در واتساپ
یکی از گزینه ها را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

اگر گزینه Share live location را انتخاب کنید یک مرحله دیگر اضافه می شود و آن انتخاب بازه زمانی است. از بین 15 دقیقه، 1 ساعت و 8 ساعت یک گزینه را انتخاب و دکمه ارسال را بزنید. تا زمانی که این تایم تمام نشود موقعیت شما برای مخاطبتان مشخص است. در قسمت بعد نحوه لغو کردن لایو لوکیشن را نیز آموزش می دهیم.

تعیین بازه زمانی در ارسال لایو لوکیشن در واتساپ
تعیین بازه زمانی در ارسال لایو لوکیشن در واتساپ

چگونه Share My Live Location را لغو کنم؟

با ارسال لایو لوکیشن واتساپ، تا زمانی که شما آن را لغو نکنید آدرس شما برای مخاطبتان ارسال می شود. پس نیاز است که بعد از اینکه کارتان تمام شد به صورت دستی لایو لوکیشن ارسال شده را لغو کنید. برای این کار به همان چت خصوصی یا گروهی که موقعیتتان را در آن به اشتراک گذاشتید بروید و Stop Sharing که زیر نقشه قرار دارد را انتخاب کنید.

همچنین اگر موقعیت مکانی تان را به طور همزمان با چندین نفر به اشتراک گذاشته اید می توانید تمام آن ها را همزمان لغو کنید. برای این کار به مسیر Settings > Account > Privacy > Live Location بروید و با انتخاب Stop Sharing اشتراک گذاری لایو لوکیشنتان را به طور همزمان در تمام چت ها متوقف کنید.

ارسال لوکیشن جعلی در واتساپ

ممکن است فرزند شما نابالغ باشد و شما از رفت و آمدهای او نگران باشید. در این شرایط والدین معمولا از فرزندشان می خواهند که پس از رسیدن به مقصد به آن ها لوکیشن بدهد. اما دیدید که با قابلیت تعیین مقصد، کاربر می تواند آدرس دیگری غیر از موقعیت فعلی اش ارسال کند. به عبارتی امکان ارسال لوکیشن جعلی وجود دارد. در این حالت بهتر است از فرزندتان بخواهید که لایو لوکیشن ارسال کند.

با این وجود برخی از فرزندان از این کار امتناع می کنند. شما می توانید با استفاده از نرم افزار نظارت بر فرزند فمیلی سیف این مشکل را حل کنید و یک بار برای همیشه مشکلتان در زمینه نگرانی برای فرزندتان را رفع کنید.

این نرم افزار بر روی گوشی فرزندتان نصب شده و پنهان می شود. در ادامه این نرم افزار همانند یک ردیاب شخصی در هر لحظه موقعیت مکانی فرزندتان را برای شما ارسال می کند. علاوه بر این فمیلی سیف گزارشات تمام حساب های کاربری فرزند و تماس ها و پیام های وی را به شما گزارش می دهد و شما نگرانی از جهت فرزندتان و فعالیت های دور از منزل او ندارید.

در صورت علاقه بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید و با سایر امکانات سامانه فمیلی سیف که برای نظارت بر فرزندان کوچک ارائه شده است آشنا شوید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *