[smartslider3 slider="2"]

چگونه در تلگرام عکس تایمردار یا زمان دار ارسال کنیم؟

آموزش ارسال عکس تایمردار در تلگرام

ارسال عکس تایمردار در تلگرام یکی از قابلیت های نسبتا جدید و کاربردی تلگرام است. با این قابلیت می توانید تصاویری را برای مخاطبی که با او چت می کنید بفرستید و برای عکس تایمر بگذارید. بعد از گذشت بازه زمانی مشخص شده، عکس از صفحه چت ناپدید خواهد شد.

ارسال عکس زمان دار در تلگرام بسیار ساده است و در کم ترین زمان ممکن می توانید عکس های ناپدید شونده را برای دیگران ارسال کنید. در ادامه مراحل ارسال عکس تایمردار در تلگرام را آموزش خواهیم داد.

قابلیت عکس محو شونده (عکس زمان دار) تلگرام

تلگرام در نسخه 4.2 خود قابلیتی برای گذاشتن تایمر روی عکس ها اضافه کرد. قبل از ارائه شدن این قابلیت، افراد برای ارسال عکس زماندار مجبور بودند که به سراغ سکرت چت تلگرام بروند.

اما این قابلیت بیش تر برای چه زمانی کاربردی است؟ فرض کنید که می خواهید کارت شناسایی، سند ملکی یا هر چیز با ارزشی را، به فردی حین چت نشان دهید. از آن جایی که ارسال مدارک مهم، احتمال کلاهبرداری، سوء استفاده و جعل را بالا می برد، در شرایط ضروری می توانید از عکس تایمردار استفاده کنید.

برخی اوقات لازم است که عکسی را برای فردی ارسال کنید، اما به هر دلیلی دوست ندارید که عکس شما در گالری دریافت کننده پیام ذخیره شود. در این شرایط می توانید از قابلیت ارسال عکس تایمردار در تلگرام استفاده کنید.

مراحل ارسال عکس تایمردار در تلگرام

برای ارسال عکس محو شونده در تلگرام، مراحل زیر را طی کنید:

مراحل ارسال عکس تایمردار در تلگرام
مراحل ارسال عکس تایمردار در تلگرام
  1. برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  2. وارد صفحه چت مورد نظر شوید.
  3. آیکن سنجاق ( افزودن فایل) را از پایین صفحه انتخاب کنید.
  4. عکس مورد نظرتان را از گالری تصاویر انتخاب کنید.
  5. آیکن زمان سنج را از قسمت پایینی تصویر انتخاب کنید.
  6. از بین زمان های موجود، زمان محو شدن تصویر را انتخاب کنید. (بازه زمانی قابل انتخاب، بین 1 ثانیه تا 60 ثانیه می باشد. پس از اتمام این زمان عکس از گوشی دو طرف حذف خواهد شد).
  7. بعد از انتخاب زمان بر روی دکمه Done کلیک کنید.

مراحل ارسال عکس تایمردار در تلگرام به پایان رسید. دریافت کننده عکس در صفحه چت خود با اعلان Self-Destructing Photo و یک عکس تار مواجه می شود. به محض دانلود عکس، تایمر فعال شده و راس زمان تعریف شده عکس حذف خواهد شد.

اعلان دریافت عکس محو شونده
اعلان دریافت عکس محو شونده

نکات تکمیلی

  • قابلیت ارسال عکس تایمردار در نسخه 4.2 تلگرام ارائه شده است. بنابراین اگر نسخه تلگرام گوشی شما خیلی قدیمی است، لازم است که قبل از هر کاری تلگرامتان را آپدیت کنید.
  • بعد از ارسال عکس محرمانه، تا زمانی که مخاطب شما وارد چت نشده، آن عکس در چت باقی می ماند. به محض اینکه مخاطب وارد صفحه چت شده و عکس را باز می کند تایمر فعال می شود.
  • زمانی که از قابلیت ارسال عکس تایمردار در تلگرام استفاده می کنید، گزینه Save to Gallery از تلگرام کاربر مقابل حذف می شود. بنابراین مخاطب امکان ذخیره عکس شما را ندارد.
  • در بازه نمایش تصویر، قابلیت اسکرین شات گوشی غیر فعال می شود. بنابراین کاربر مقابل امکان عکس گرفتن از صفحه موبایلش را ندارد.
  • مخاطب شما تنها در یک صورت می تواند از تصویری که شما ارسال کرده اید عکس بگیرد و آن هم این است که با دوربین یک گوشی دیگر، از صفحه موبایل خود عکس برداری کند.
  • امکان ارسال عکس تایمردار تنها در چت های دو نفره وجود دارد. شما نمی توانید از این قابلیت در گروه و کانال تلگرام استفاده کنید.
  • در حال حاضر امکان ارسال تصویر زمان دار تنها در نسخه موبایل تلگرام وجود دارد. در صورت کار با تلگرام وب یا نسخه دسکتاپ تلگرام، دکمه تایمر را هنگام ارسال عکس در اختیار نخواهید داشت.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *