[smartslider3 slider="2"]

آموزش سریع بکاپ گرفتن از واتساپ و انتقال اطلاعات آن به واتساپ گوشی جدید

آموزش روش های بکاپ گرفتن از واتساپ

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که بکاپ گرفتن از واتساپ چه فایده ای دارد؟ انتقال سابقه چت ها و سایر داده ها به گوشی جدید یکی از دغدغه های کاربران واتساپ است که خوشبختانه این دغدغه با قابلیت بکاپ واتساپ رفع شده است. چنانچه تلفن همراه خراب شود یا اینکه بخواهید اطلاعات را از روی موبایل قدیمی به گوشی جدید انتقال دهید، باید از اطلاعات بکاپ بگیرید. اگر بخواهید برنامه واتساپ خود را حذف کرده و مجدد نصب کنید و بخواهید به چت های قدیمی تان دسترسی داشته باشید، باید از قابلیت بکاپ گرفتن از واتساپ استفاده کنید.

اکثر مردم مکالمه های روزانه، فایل های صوتی و تصویری زیادی را از طریق واتساپ با یکدیگر به اشتراک می  گذارند. به هر دلیلی ممکن است بخواهید اطلاعات واتساپی تان را به یک گوشی جدید منتقل کنید؛ بکاپ گرفتن از واتساپ می تواند به شما در این مسیر کمک کند. در این مقاله روش های بکاپ گیری در واتساپ و بازیابی فایل بکاپ در گوشی جدید را به شما آموزش می دهیم.

روش های گرفتن بکاپ از واتساپ

به طور کلی بکاپ گرفتن از واتساپ به سه روش انجام می شود:

  • بکاپ گیری اتوماتیک روی گوگل درایو
  • گرفتن فایل بکاپ به صورت دستی
  • گرفتن بکاپ از یک چت خاص

بکاپ گرفتن از واتساپ از طریق گوگل درایو

سرویس Google Drive یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توانید از سابقه چت ها و داده های خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن ها را به گوشی جدید منتقل کنید. واتساپ این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا با فعال کردن Automatic Backup از داده ها و سابقه چت های خود به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه کنند. برای بکاپ گرفتن از واتساپ کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل گرفتن بکاپ از واتساپ
  • برنامه واتساپ را باز کنید و روی علامت سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید.
  • به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  • گزینه پیام ها (Chats) را انتخاب کنید تا وارد صفحه ای با همین نام شوید.
  • روی بکاپ پیام (Chat backup) کلیک کنید.
  • در قسمت Google Drive settings چند گزینه وجود دارد که باید داده های مربوط به آن ها را تعیین کنیم.
    • Never: با انتخاب این گزینه واتساپ هرگز از اطلاعات واتساپ شما بکاپ نمی گیرد.
    • Only when I tap Back up: تنها زمانی از اطلاعات شما بکاپ گرفته می شود که خودتان دکمه بکاپ گرفتن را بزنید.
    • Daily: روزانه یک بار از اطلاعات واتساپ شما بکاپ گرفته می شود.
    • Weekly: بکاپ اطلاعات شما به صورت هفتگی انجام می شود.
    • Monthly: ماهی یک بار از اطلاعات واتساپ فایل بکاپ تهیه می شود.
زمان گرفتن بکاپ از واتساپ
  • در مرحلهبعد باید اکانت گوگلی را که می خواهید بکاپ واتساپتان روی گوگل درایوش ذخیره شود را انتخاب کنید پس روی Google Account کلیک کنید. لیستی که اکانت های گوگلی که وارد آن ها شده اید در این قسمت لیست شده اند. اکانت گوگل مورد نظر خود را انتخاب کنید. چنانچه واتساپ، اکانت گوگل مدنظر شما را نمایش نداد، می توانید روی گزینه (Add account) کلیک کنید و اکانت گوگل مورد نظر خود را وارد کنید تا بکاپ گرفتن از واتساپ روی گوگل درایو آن اکانت ذخیره شود. سپس پیغامی ظاهر می شود که از شما می خواهد به واتساپ اجازه دسترسی به گوگل درایوتان را بدهید. گزینه Allow را انتخاب کنید.
  • در قسمت Backup over می توانید اینترنت مورد استفاده جهت بک آپ گیری (wifi یا اینترنت موبایل) را انتخاب کنید.
  • دکمه Include Video به صورت پیش فرض فعال است. فعال بودن این گزینه به این معنی است که از ویدئوهای موجود در اکانت نیز بکاپ گرفته می شود. در صورتی که تمایلی به بکاپ گیری از ویدیوها ندارید، می توانید این دکمه را خاموش کنید.
  • در آخر روی دکمه سبز رنگ بکاپ گرفتن (Back up) کلیک نمایید. تهیه نسخه پشتیبان بسته به اطلاعات شما می تواند زمان بر باشد.

بکاپ گرفتن از واتساپ به صورت دستی

ممکن است بکاپ گیری از اطلاعات واتساپ را بر روی حالت هر یک ماه یکبار، Only when I tap Back up یا Never گذاشته باشید و در این بین نیاز داشته باشید که یک نسخه پشتیبان از واتساپتان تهیه کنید. جهت بکاپ گرفتن از واتساپ به صورت دستی مراحل زیر را انجام دهید:

مراحل گرفتن بکاپ دستی
  • برنامه واتساپ را اجرا کرده و وارد صفحه تنظیمات واتساپ (setting) شوید.
  • گزینه chats را انتخاب کنید.
  • در صفحه مربوط به چت ها، گزینه Chat backup را انتخاب کنید.
  • با ورود به صفحه جدید می توانید روی دکمه BACKUP کلیک کنید و از پیام ها و تصاویر خود بکاپ بگیرید.
  • چنانچه تمایل داشتید از ویدیوهای خود بکاپ بگیرید، می توانید تیک گزینه Include videos را بزنید. ولی اگر حجم ویدیوهای شما زیاد باشد، فرآیند بکاپ گیری طولانی تر می شود.

بکاپ گیری از یک چت بخصوص

این روش تنها زمانی مورد استفاده شما خواهد بود که بخواهید از چت با تنها یک مخاطب واتساپ بکاپ تهیه کنید و آن را به صورت فایل txt در جایی ذخیره نمایید. برای این کار برنامه واتساپ را باز کرده و وارد صفحه چت کاربری که می خواهید از تاریخچه چت او بکاپ بگیرید شوید. بعد از ورود به صفحه چت با کاربر مربوطه، بر روی علامت سه نقطه بالای صفحه کلیک کرده و گزینه More را انتخاب کنید. سپس گزینه Export chat را انتخاب کنید.

export-whatsapp

پاپ اپی نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. با انتخاب گزینه INCLUDE MEDIA علاوه بر چت های متنی از فایل ها و رسانه های به اشتراک گذاشته شده نیز، خروجی گرفته می شود. با انتخاب گزینه WITHOUT MEDIA، تنها از چت متنی خروجی گرفته می شود. یکی از دو گزینه موجود در پاپ اپ را انتخاب کنید.

export-whatsapp 2

در مرحله بعد محل ذخیره سازی فایل Export را مشخص کنید. شما می توانید این فایل را در جیمیل، واتساپ، تلگرام یا هر برنامه ای که قابلیت ذخیره سازی دارد ارسال کنید.

export-whatsapp 3

انتقال بکاپ موجود در گوگل درایو به گوشی جدید

جهت بازیابی (برگرداندن اطلاعات بکاپ گرفته شده به اپ جدید واتساپ) مراحل زیر را طی کنید:

  • عملیات بازیابی فایل بکاپ واتساپ، تنها از میانه مراحل نصب اپلیکیشن واتساپ امکان پذیر است؛ بنابراین حتی اگر برنامه واتساپ روی گوشی شما نصب است، ابتدا باید برنامه را حذف و دوباره نصب کنید.
مراحل بازیابی بکاپ گوگل درایو 1
  • بعد از اینکه نصب اولیه واتساپ تکمیل شد و لوگوی آن در برنامه های گوشی شما قرار گرفت، برنامه را باز کنید و در اولین صفحه  ای که ظاهر می شود بر روی دکمه Agree and Continue کلیک کنید.
  • شماره و کشور خود را وارد و دکمه Next را لمس کنید.
  • واتساپ از شما سوال می کند که آیا شماره موبایل را درست وارد کرده اید یا می خواهید شماره را ویرایش کنید؟ اگر شماره موبایلتان را درست وارد کرده اید ok را لمس کنید. در غیر این صورت برای ویرایش شماره باید گزینه EDIT را انتخاب کنید.
مراحل بازیابی بکاپ گوگل درایو 2
  • در مرحله بعد واتساپ کدی از شما می خواهد که به صورت پیامک (SMS) برای شما در همان لحظه ارسال شده است. به بخش SMS گوشی خود بروید و کد ارسال شده را پیدا کنید و سپس برای تایید شماره خود، آن کد را در پنجره مربوطه وارد کنید.
  • در مرحله جدید واتساپ برای پیدا کردن و بازیابی (Restore) بکاپ شما در گوگل درایو (Google Drive) و همچنین برای دسترسی به شماره ها، عکس ها و دیگر موارد مشابه، اجازه می خواهد. روی ادامه (Continue) کلیک کنید.
  • در ادامه کار، باید دسترسی ها را در اختیار واتساپ قرار دهید. روی دکمه اجازه (Allow) کلیک کنید.
مراحل بازیابی بکاپ گوگل درایو 3
  • پس از طی کردن مراحل بالا، واتساپ از شما برای چک کردن گوگل درایوتان و فایل بکاپ، اجازه می خواهد. گزینه Give Permission را برای دادن مجوز به برنامه انتخاب کنید.
  • اگر اکانت گوگل از قبل در گوشی شما ست شده باشد واتساپ به صورت خودکار، بکاپ گرفته شده از واتساپ شما را پیدا خواهد کرد و پیغام Backup Found ظاهر خواهد شد. در غیر این صورت باید ابتدا در اکانت گوگل خود لاگین (Log in) کنید. بعد از وارد کردن یوزر و پسورد خودتان روی دکمه موافقم (I agree) کلیک کنید.
  • در این مرحله واتساپ، بکاپ (Backup) شما را نشان می دهد. فقط کافی است روی دکمه (Restore) کلیک کنید.
مراحل بازیابی بکاپ گوگل درایو 4
  • بعد از تکمیل فرایند بازیابی، دکمه (Next) را بزنید.
  • در آخر واتساپ نام شما را سوال می کند. نام خود را وارد کرده و دکمه (Next) را بزنید.

انتقال بکاپ گرفتن از واتساپ به اتمام رسید حال شما می توانید مجددا پیام هایتان را مشاهده کنید.

انتقال بکاپ به کامپیوتر و آرشیو فایل های بکاپ

ممکن است بنا به شرایط کاری یا هر دلیل دیگری نیاز داشته باشید که فایل های بکاپ را به صورت جداگانه در جایی آرشیو کنید تا در صورت نیاز به آن ها دسترسی پیدا کنید. برای این منظور آرشیو فایل های بکاپ در کامپیوتر گزینه منطقی است.

وقتی از واتساپ بکاپ می گیرید، فایلی از اطلاعات در پوشه واتساپ موبایلتان ذخیره می شود. در این مرحله باید موبایلتان را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. از طریق کامپیوتر، وارد پوشه واتساپ در حافظه داخلی شوید، پوشه بکاپ (Backups) و دیتابیس (Data Base) را کپی کرده و در کامپیوترتان سیو کنید.

جهت برگرداندن هر یک از بکاپ های آرشیو شده ابتدا باید واتساپ را حذف کرده و مجدد نصب کنید. سپس گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. واتساپ در حافظه داخلی، یک پوشه با نام Data Base ایجاد کرده است. فایل دیتا بیس قدیمی را به این بخش انتقال دهید. با این کار، اطلاعات واتساپ قبلی، به واتساپ جدیدتان منتقل می شود.

کلام آخر:

دلایل مختلفی حذف اکانت واتساپ باعث می شوند که تاریخچه اطلاعات واتساپ ما از بین برود. گرفتن بکاپ از واتساپ به ما کمک می کند که داده های واتساپی از جمله تاریخچه چت هایمان را ذخیره کنیم و در اکانت جدید تمام اطلاعات حساب واتساپ را بازیابی کنیم. در این مقاله سه روش برای گرفتن بکاپ از واتساپ آموزش داده شد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *