[smartslider3 slider="2"]

آموزش دیلیت اکانت واتساپ در android و ios

آموزش تصویری مراحل دیلیت اکانت واتساپ

اپلیکیشن محبوب whatsapp متعلق به شرکت فیسبوک، یکی از پیام رسان های محبوب در جهان است. ویژگی رمزگذاری سراسری یاend-to-end encryption از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار می باشد. رمزگذاری سطح بالای واتساپ امکان هک شدن حساب واتساپ را بسیار پایین آورده است و امنیت بالا یکی از مهم ترین دلایل برتری واتساپ در بین پیام رسان های دیگر می باشد. برخلاف اکثریت اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه اجتماعی، قابلیت دیلیت اکانت واتساپ درون خود برنامه قرار گرفته و شما به سادگی می توانید در زمان کوتاهی اکانت واتساپتان را برای همیشه حذف کنید.

البته حذف دائمی اکانت واتساپ باعث می شود که تمام تاریخچه چت ها و اطلاعات شما در این برنامه از بین برود. در این مقاله ما مهم ترین دلایلی که کاربران را مجبور می کند تا اکانت واتساپشان را حذف کنند توضیح می دهیم. همچنین مراحل دیلیت اکانت دائمی و موقت واتساپ را برای کاربران گوشی های اندروید و آیفون به صورت تصویری آموزش می دهیم. در انتها توضیح می دهیم که چگونه از راه دور واتساپ گوشی دزدیده شده را حذف کنید.

نکات مهم قبل از حذف دائمی حساب واتساپ

دیلیت اکانت واتساپ یک سری نکات مهم دارد که قبل از اقدام به حذف دائمی اکانت بهتر است به آن ها دقت کنید:

  • تاریخچه تمام اطلاعات اکانت از جمله مخاطبین، پیام ها، گروه ها، گیف ها و… از دست می رود.
  • اسم شما از لیست مخاطبین واتساپ دیگران حذف می شود.
  • با حذف اکانت واتساپ، تاریخچه چت و فایل هایی که برای دیگرام فرستاده اید برای مخاطبتان از بین نمی رود.
  • نسخه بکاپ واتساپ تان از گوگل درایو در android و از آیکلود در ios حذف خواهد شد.
  • بعد از دیلیت اکانت واتساپ، اطلاعات حساب شما تا 90 روز در دیتابیس واتساپ باقی می ماند. البته به این معنا نیست که شما می توانید اطلاعات اکانتتان را برگردانید. واتساپ این امکان را برای جلوگیری از كلاهبرابرداری ها، برخورد با مسائل غیرقانونی و… انجام می دهد.
  • اگر شما گروهی در واتساپ ایجاد کرده باشید و بعدها اکانتتان را حذف کنید، گروه برای سایر اعضا حذف نمی شود و فقط شما از گروه خودتان حذف می شوید.
  • علاوه بر قابلیت حذف اكانت واتس اپ، امکان غیر فعال كردن اكانت نیز به صورت موقت در اختیار کاربران قرار دارد. اگر فکر می کنید که بعدها ممکن است به اطلاعاتتان نیاز پیدا کنید بهتر است که به جای حذف دائمی حسابتان، آن را به صورت موقت حذف کنید. در ادامه این مورد را آموزش می دهیم.

دیلیت اکانت واتساپ در اندروید

  1. برنامه واتساپ را اجرا کرده و روی گزینه 3 نقطه بالای برنامه (مطابق تصویر) کلیک کنید. سپس وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  2. از بین گزینه های موجود گزینه Account را انتخاب کنید.
  3. وارد بخش Delete My Account شوید.
مراحل دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید
  1. شماره تماس خود را وارد کنید و دکمه Delete My Account  را بزنید. دقت کنید که شماره تماس را با فرمت درست وارد کنید. یعنی کد کشور را روی ایران و 98+ قرار دهید و شماره تماس خودتان را بدون صفر اولیه وارد کنید.
مرحله 4 دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید
فرمت درست شماره تماس 98935100000+ می باشد.
  1. در مرحله آخر واتساپ از شما می خواهد که دلیل حذف اکانتتان را بگویید و اگر پیشنهادی برای بهتر شدن برنامه دارید مطرح کنید. ارائه پیشنهاد اختیاری است و می توانید این فیلد را خالی بگذارید.
مرحله 5 دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید
دلیل حذف اکانت را از بین گزینه های موجود انتخاب کرده و بر روی دکمه Delete my account کلیک کنید.

دیلیت اکانت واتس اپ در آیفون

دیلیت اکانت واتساپ در آیفون شباهت زیادی با نسخه اندروید دارد. برای حذف دائمی اکانت واتساپ در گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل دیلیت اکانت واتساپ در گوشی ios
مراحل دیلیت اکانت واتساپ در گوشی ios
  1. وارد تنظیمات (Setting) واتساپ شوید و برروی گزینه حساب (Account) کلیک کنید.
  2. گزینه Delete My Account را انتخاب کنید.
  3. حالا شماره تلفن واتساپ خودتان را وارد کنید و Delete My Account را بزنید.

حذف موقتی اکانت واتساپ

یکی از دلایلی که می تواند شما را متقاعد کند که حسابتان را به طور موقت غیرفعال کنید این است که وقتی اینترنت موبایل شما روشن باشد، حتی اگر اپلیکیشن واتساپ را اجرا نکنید باز هم پیام هایی که از طرف مخاطبین برایتان ارسال می شود دو تیک می خورد. یا حتی ممکن است به دلایل شخصی تصمیم بگیرید که برای مدتی از فضای واتس آپ دور شوید. در این حالت ممکن است نخواهید که با دیلیت اکانت واتس اپ اطلاعاتتان را برای همیشه از دست بدهید.

برای حذف موقتی اکانت واتس اپ می توانید از طریق ایمیل به آدرس [email protected]، از پشتیبانی واتس اپ درخواست کنید تا حساب شما را به صورت موقتی disable یا غیرفعال کند. اما راه دوم و راه آسان تری هم برای این کار وجود دارد. برای غیرفعال کردن حساب واتساپتان می توانید به روشی که در ادامه توضیح می دهیم عمل کنید.

حذف موقت واتساپ در سیستم عامل های اندروید

برای دیلیت اکانت واتساپ به صورت موقت لازم است که برنامه واتساپ اندروید را غیرفعال و متوقف کنید. با این کار آخرین بازدید شما در واتساپ زمانی خواهد بود که نرم افزار را غیرفعال کرده اید و دیگر هیچ پیامی از واتساپتان دریافت نمی کنید. این حالت تا زمانی ادامه دارد که بخواهید مجددا نرم افزار واتساپتان را فعال کنید.

برای حذف نرم افزار واتساپ می توانید با  کشیدن و رها کردن برنامه آن را Uninstall کنید. روش دوم این است که وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش برنامه های کاربردی واتساپ را انتخاب کرده و آن را حذف کنید.

دیلیت اکانت واتساپ با حذف نرم افزار
دیلیت اکانت واتساپ به طور موقتی
با حذف نرم افزار، تا زمانی که مجددا وارد حسابتان نشوید، اکانت به حالت غیرفعال درمی آید.

حذف موقت واتساپ در سیستم عامل های IOS

حذف موقت حساب واتساپ بسیار ساده است. برای این کار باید روی آیکون واتساپ کلیک کنید و برای مدتی نگه دارید. پس از یک لرزش کوتاه مدت، یک علامت ضربدر در گوشه سمت چپ بالا بر روی آیکون ظاهر می شود، روی آن کلیک کنید. سپس نرم افزار را حذف کنید. راه حل دوم این است که به آیتیونز متصل شده و از آنجا به طورموقت واتساپتان را حذف کنید.

حذف اکانت واتساپ بدون حضور گوشی

ممکن است گوشی تان برای مدتی دست خودتان نباشد. برای مثلا جا مانده یا گوشی گم شده و سرقت شود. در این شرایط بهتر است امکان سوء استفاده از تلفن همراهتان را به حداقل برسانید. اولین کار ممکن در این شرایط مسدود کردن خط تلفن است. در مرحله دوم بهتر است اقدام به ردیابی تلفن همراهتان نمائید. در مقاله ای تحت عنوان 8 روش ردیابی گوشی، بهترین راه ها را توضیح داده ایم.

در گام سوم لازم است که اطلاعات برخی نرم افزارها از جمله واتساپ را حذف کنید. با این کار اطلاعات شخصی و لیست مخاطبین شما محافظت می شود.

روش خاص برای کاربران اندروید:

  • برای حذف اکانت واتساپ در گوشی های اندروید وارد سامانه ”google find my device” شوید.
  • اطلاعات خواسته شده (شامل ایمیل و رمزعبوری که با آن در این سامانه ثبت نام کرده اید) را وارد کنید تا به حسابتان متصل شوید.
  • در سمت چپ صفحه دستگاه شما نمایش داده می شود. مطابق تصویر  گزینه ” Erase ” را انتخاب کنید. در پایان عملیات را تأیید کنید تا اطلاعات گوشی تان کامل حذف شود.
دیلیت اکانت واتساپ اندروید برای گوشی های گم شده یا سرقتی
دیلیت اکانت واتساپ اندروید برای گوشی های گم شده یا سرقتی

روش دیگری برای غیرفعال کردن اکانت واتساپ وجود دارد. شما می توانید به پشتیبانی واتساپ با آدرس ایمیل ([email protected]) ایمیل بزنید و درخواست تان را مطرح کنید. برای این کار در قسمت موضوع یا Subject عبارت ” Lost/stolen: Please deactivate my account ” را وارد نمایید. سپس در قسمت بدنه ایمیل شماره واتساپتان به همراه پیش شماره کشور را وارد کرده و مجددا درخواست غیرفعالسازی اکانت را مطرح کنید.

 روش خاص برای کاربران سیستم عامل IOS:

  • وارد وب سایت icloud با آدرس www.icloud.com  شوید.
  • با استفاده از اطلاعات حساب iCloud خود وارد وارد شوید.
  • گزینه ” Find My iPhone ” را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده منوی ” All Devices ” را کلیک کرده و آیفون خود را از لیست پدیدار شده انتخاب کنید.
  • در پایان همانند تصویر گزینه ” Erase iPhone ” را انتخاب کنید.
دیلیت اکانت واتساپ ios برای گوشی های گم شده یا سرقتی
دیلیت اکانت واتساپ ios برای گوشی های گم شده یا سرقتی

روش دیگری برای غیرفعال کردن اکانت واتساپ وجود دارد. شما می توانید به پشتیبانی واتساپ با آدرس ایمیل ([email protected]) ایمیل بزنید و درخواست تان را مطرح کنید. برای این کار در قسمت موضوع یا Subject عبارت ” Lost/stolen: Please deactivate my account ” را عیناً وارد نمایید. سپس در قسمت بدنه ایمیل شماره واتساپتان به همراه پیش شماره کشور را وارد کرده و مجددا درخواست غیرفعالسازی اکانت را مطرح کنید.

دلایل دیلیت اکانت واتساپ

افراد برای دیلیت اکانت واتساپ دلایل متفاوتی دارند اما دیلیت اکانت دائمی همیشه هم بهترین انتخاب نیست. برای مثال اگر دلیل شما برای حذف اکانت واتس اپتان این است که می خواهید با یک شماره جدید وارد واتساپ شوید بهترین کار تغییر شماره واتس اپ در حساب فعلی تان است. با این کار علاوه بر اینکه اطلاعات اکانتتان را حفظ کرده اید، می توانید با شماره جدید در واتساپ فعالیت کنید.

برخی از افراد می خواهند برای مدتی در اکانت واتساپشان فعالیت نکنند. برای این دسته مفیدتر آن است که به جای دیلیت اکانت دائمی واتساپ، به صورت موقت با حذف برنامه whatsapp، اکانتشان را غیرفعال کنند. در صورتی که مزاحمتی برایتان به وجود آمده است، به جای حذف حساب می توانید شماره مدنظر را بلاک و ریپورت کنید. در این صورت فرد مزاحم امکان پیام دادن به شما را نخواهد داشت.

و در نهایت اگر دلیل شما چیزی خارج از این موارد است و برای دیلیت اکانت واتساپ دائمی مطمئن هستید با توجه به آموزش و در کمتر از 2 دقیقه می توانید از طریق خود برنامه واتساپ، حسابتان را به طور کامل حذف کنید.

سوالات متداول

اکانت واتساپم را حذف کرده ام. امکان برگرداندن حساب وجود دارد؟

خیر. در صورتی که حسابتان را به طور کامل حذف کرده باشید هیچ راهی برای برگرداندن اطلاعات حسابتان وجود ندارد. اما می توانید یک اکانت جدید با شماره تان ایجاد کنید.

حسابم را دیلیت کرده ام. آیا گروه هایی که ساخته بودم هم حذف شده اند؟

خیر. در صورت دیلیت اکانت واتساپ فقط اکانت شما از گروه حذف می شود و بقیه اعضا تا زمانی که گروه را ترک نکنند می توانند آنجا بمانند.

اکانت واتساپم را حذف کرده ام. آیا دوستانم چت ها و پیام های من را می بینند؟

در صورت حذف اکانت، سابقه چت های شما در گروه ها و پیام های شخصی برای سایرین باقی می ماند. اما این تاریخچه از حساب شما حذف می شود و با ایجاد یک حساب واتساپ جدید، به اطلاعات قبلی تان دسترسی نخواهید داشت.

آیا می توانم با شماره تلفنی که اکانت آن را پاک کردم، حساب جدید بسازم؟

بله؛ در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید هر چند بار که خواستید حساب واتساپتان را حذف کرده و حساب جدیدی با همان شماره تلفن ایجاد کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *