[smartslider3 slider="2"]

آموزش نحوه تغییر رمز اینستاگرام

آموزش روش های تغییر رم اینستاگرام

حفظ امنیت حساب های اینترنتی از جمله فیسبوک، ایمیل، نرم افزارهای بانکی، اینستاگرام و… یکی از مهم ترین چالش ها در فضای مجازی و اینترنت می باشد. مهم ترین مساله در بالا بردن امنیت حساب ها انتخاب پسورد مناسب است. اگر پسورد ساده ای برای حساب اینستاگرام خود انتخاب کرده اید یا شک دارید که کسی رمز اینستاگرام شما را بداند، بهترین راهکار تغییر رمز اینستاگرام است.

امکان تغییر رمز اینستاگرام از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام فراهم شده است و با دانستن پسورد فعلی، به سادگی می توانید رمز اینستاگرامتان را تغییر دهید. با این وجود حتی اگر رمز اینستاگرام تان را فراموش کرده اید باز هم امکان تغییر پسورد برایتان فراهم است. در این مقاله مراحل تغییر پسورد از طریق خود برنامه اینستاگرام، تغییر پسورد فراموش شده و تغییر رمز از طریق وب سایت اینستاگرام را به صورت تصویری آموزش می دهیم. همچنین نکات مهمی برای تغییر دادن پسورد Instagram ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

تغییر رمز اینستاگرام از داخل برنامه

اگر رمز اینستاگرامتان را می دانید اما به هر دلیلی قصد تغییر آن را دارید به راحتی از بخش تنظیمات اینستاگرام می توانید رمزتان را عوض کنید. این کار هم از طریق اینستاگرام گوشی و هم از طریق اینستاگرام تحت وب قابل انجام است.

مراحل تغییر رمز اینستاگرام از درون برنامه
مراحل تغییر پسورد اینستاگرام از درون برنامه
  1. برنامه اینستاگرام را باز کرده و از تب Profile وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن شوید.
  2. گزینه Security را انتخاب کنید.
  3. بعد از ورود به صفحه Security گزینه password را انتخاب کنید.
  4. با ورود به صفحه password وارد صفحه ای می شوید که شامل سه کادر می باشد. در کادر اول پسورد فعلی اکانتتان را وارد کنید. در کادر دوم پسورد جدید را وارد کرده و در کادر سوم پسورد جدید را عینا تکرار کنید.
  5. در نهایت کلید ثبت تغییرات را لمس کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

نکته: در صورتی که مدت زمان زیادی از آخرین باری که رمز اینستاگرامتان را تغییر داده اید گذشته باشد، به صفحه تغییر رمز منتقل نمی شوید. در این حالت اینستاگرام ایمیلی برای شما ارسال می کند که باید با ورود به ایمیلتان، از طریق لینک ارسال شده رمز اینستاگرام را ریست کنید. در واقع با این کار اینستاگرام سعی دارد که مطمئن شود صاحب اصلی اکانت هستید یا خیر.

تغییر پسورد اینستاگرام در صورت فراموشی رمز عبور

اکثر کاربران اینستاگرام رمز عبور را بر روی حسابشان ذخیره می کنند تا هر بار برای ورود به برنامه نیاز به لاگین کردن نداشته باشند. همین موضوع باعث می شود که اکثرا پسورد خود را بعد از مدتی فراموش کنند. در صورت فراموش کردن پسورد اینستاگرام باز هم می توانید به راحتی از طریق اپلیکیشن موبایل یا نسخه تحت وب اینستاگرام، رمز اینستا را تغییر دهید. به این کار بازیابی رمز اینستاگرام گفته می شود.

ما در مقاله “بازیابی رمز اینستاگرام در صورت فراموشی پسورد” مفصلا به این موضوع پرداخته ایم و پیشنهاد می کنیم اگر پسورد خود را فراموش کرده اید، حتما به این مقاله مراجعه کنید.

در این شرایط لینک تغییر پسورد به ایمیل ثبت شده در حسابتان ارسال می شود و شما با مراجعه به ایمیل می توانید رمز جدیدی برای حسابتان تعیین کنید.

مراحل تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده
در شرایط فراموش کردن رمز اینستاگرام، ابتدا نیاز است که ما رمز عبور خود را بازیابی کنیم که به این فرایند ریست پسورد (Reset Password) گفته می شود.
  • وارد صفحه login اینستاگرام شوید. (اگر در داخل اکانت هستید از حسابتان log out کنید تا صفحه login برایتان نمایش داده شود.)
  • بر روی گزینه get help signing in کلیک کنید.
مراحل تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده 1
بر روی دکمه get help signing in که در تصویر علامت زده شده کلیک کنید.
  • نام کاربری حسابتان را در کادر تعیین شده وارد کنید و کلید Next را انتخاب کنید.
  • اینستاگرام برای بازیابی حساب سه راه ارائه داده است که از طریق هر یک از آن ها می توانید اقدام کنید. برای بازیابی از طریق ایمیل گزینه send an email را لمس کنید.
مراحل تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده 2
  • حال باید وارد حساب ایمیلتان شوید و پیام جدید دریافت شده از سایت اینستاگرام را باز کنید.
  • دکمه reset your instagram password را لمس کنید تا وارد صفحه تغییر پسورد اینستاگرام شوید. حال رمز مدنظرتان را وارد کرده، آن را مجددا تکرار کنید و کلید ثبت نهایی را انتخاب کنید.
مراحل تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده 3
رمز مدنظر را در هر دو کادر موجود وارد کنید و بر روی دکمه Reset Password کلیک کنید.

اگر داخل پیج تان شماره موبایل تان را نیز ثبت کرده باشید طبق مراحل بالا اقدام کنید و به جای ایمیل، گزینه send an sms را لمس کنید تا اینستاگرام به شماره موبایل تان، لینک تغییر پسورد اینستاگرام را به صورت اس ام اس ارسال کند. بعد از دریافت پیام لینک تغییر پسورد، باید بر روی لینک موجود در پیام کلیک کرده و رمز مدنظرتان را در کادرهای مربوطه وارد کنید. اگر پیامک تغییر رمز را دریافت نکردید یک بار VPN گوشی را فعال کرده و فرایند را مجددا تکرار کنید. به احتمال زیاد با روشن کردن VPN مشکل رفع شود.

تغییر رمز instagram از طریق وب سایت

اگر به تلفن همراه خود دسترسی ندارید، می توانید از طریق وب سایت رسمی اینستاگرام اقدام به تغییر رمز اینستا خود نمایید. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد صفحه اصلی اینستاگرام در سایت این برنامه شوید.
  • پس از ورود به اکانت خود، در بخش های مشخص شده، ابتدا پسورد قبلی خود، سپس پسورد جدید و در انتها تکرار پسورد جدید را وارد کنید. 
  • در نهایت روی گزینه Change Password کلیک کنید تا مراحل تغییر رمز اینستاگرام به پایان برسد.
تغییر رمز اینستاگرام از طریق سایت

نکات مهم در تغییر پسورد

تحقیقات نشان می دهد که مهم ترین دلیل هک اکانت های اینستاگرام استفاده از پسوردهای ساده و قابل حدس است. تشخیص پسورد برای یک هکر حرفه ای یا نیمه حرفه ای کار بسیار آسانی است؛ مگر اینکه پسورد شما فاکتورهای امنیتی را دارا باشد. از انتخاب رمزهای با مفهوم مشخص (برای مثال تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، نام خودتان یا عزیزانتان، شماره تماس و…) خودداری کنید. سعی کنید پسوردی انتخاب کنید که حداقل 8 کاراکتری بوده و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، کاراکترهای ویژه (مانند @$#&) و اعداد باشد.

به هیچ وجه برای حساب های کاربری مختلفتان یک پسورد واحد انتخاب نکنید. با این کار اگر هکر به هر طریقی بتواند یکی از حساب های شما را هک کند، امکان نفوذ به سایر برنامه ها و حساب ها را با همین پسورد خواهد داشت.

به هیچ وجه پسورد حساب اینستاگرامتان را در اختیار کسی قرار ندهید و از دراختیار گذاشتن گوشی حتی برای چند دقیقه نیز خودداری کنید. اگر گوشی تان را در اختیار کسی قرار داده و یا پسوردتان را به هر دلیلی به فردی داده اید بلافاصله نسبت به تغییر رمز اینستاگرام تان اقدام کنید.

تغییر رمز اینستاگرام را به صورت دوره ای در برنامه کاری خود قرار دهید. سعی کنید هر یک الی دو ماه رمز اینستاگرامتان را تغییر دهید؛ در این حالت حتی اگر فردی به اکانت شما نفوذ کرده باشد، دسترسی وی از بین می رود و باید مجددا به دنبال راهی برای نفوذ به حساب شما باشد.

نکته آخر اینکه برای افزایش امنیت حساب اینستاگرام رمز عبور دو مرحله ای را فعال کنید. رمز عبور دو مرحله ای سپری در برابر نفوذ محسوب می شود. در این حالت با اجرای برنامه، رمز دومی خواسته می شود که تنها کاربر اصلی امکان دسترسی به آن را دارد.

برای فعال کردن رمز دوم، کافیست وارد Settings اکانت اینستاگرام خود شوید و سپس گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید. گزینه Get Start را برای شروع تایید رمز دو مرحله ای انتخاب کنید. در این مرحله دو گزینه می بینید. برای تنظیم رمز دو مرحله ای گزینه Text Message را فعال کنید. شماره همراه را وارد کنید تا جهت ورود به اینستاگرام، کد ورود برایتان پیامک شود. با تکمیل این فرایند در آینده برای ورود به اینستاگرام لازم است که کدی که به شماره تان پیامک می شود را وارد کنید.

تغییر رمز اینستاگرام -تعیین رمز دو مرحله ای
در صورت تمایل برای بالا بردن امنیت گوشی می توانید رمز دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *