[smartslider3 slider="2"]

بازیابی اکانت اینستاگرام در صورت فراموش کردن پسورد آن

راه های رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام

فراموش کردن پسورد اینستاگرام یکی از مشکلات رایج بین کاربران این شبکه اجتماعی بزرگ است. یکی از دلایل این مساله آن است که کاربر با یک بار لاگین کردن در اپلیکیشن اینستاگرام، تائید می شود و دفعات بعدی برای ورود به برنامه، نیاز به وارد کردن رمز عبور ندارد. این موضوع باعث می شود که در بلندمدت افراد رمز ورودشان به برنامه را فراموش کنند. از طرفی در مقاله هک اینستاگرام توضیح دادیم که برای بالا بردن امنیت اینستاگرام رمز عبور سختی انتخاب کنید. احتمال فراموش شدن رمزهای عبور طولانی و سخت همیشه بیش تر است.

اما اصلا نگران نباشید. اینستاگرام با ارائه قابلیت بازیابی رمز یا ریست پسورد، این مشکل را برای کاربرانش حل کرده است. سه روش اساسی برای بازیابی رمز اینستاگرام (مختص کسانی که رمز ورودشان را فراموش کرده اند) وجود دارد و ما در این مقاله هر 3 روش را به صورت تصویری و گام به گام آموزش می دهیم. شما می توانید با انجام یكی از این روش ها یک پسورد جدید ایجاد كرده و اكانت اینستاگرام خود را ریکاوری نمایید.

همچنین برای کسانی که رمز عبور فعلی شان را فراموش نکرده اند اما قصد تغییر پسورد اینستاگرامشان را دارند مراحل انجام این کار را توضیح می دهیم. همراه ما باشید.

بازیابی رمز فراموش شده اینستاگرام

خیلی از افراد رمزعبور اینستاگرامشان را فراموش کرده اند. اما تا زمانی که در برنامه اینستاگرام لاگین هستند متوجه این مساله نمی شوند. به محض اینکه بخواهید از طریق یک موبایل دیگر یا از طریق کامپیوتر وارد حسابتان شوید متوجه این مشکل خواهید شد. با امکان بازیابی رمز اینستاگرام شما می توانید بدون دانستن رمز قبلی، رمز جدیدی به اکانتتان بدهید. برای رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام 3 روش کلی وجود دارد:

  • بازیابی از طریق پیامك (SMS)
  • بازیابی از طریق آدرس ایمیل (Email)
  • بازیابی از طریق حساب فیس بوك (Facebook Account)

شما می توانید عملیات بازیابی رمز را، هم از طریق اپلیکیشن گوشی و هم از طریق وبسایت رسمی اینستاگرام، انجام دهید.

1. بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل

رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با ایمیل - مرحله یک تا سه
مراحل ریست رمز اینستاگرام با استفاده از ایمیل
  1. برای شروع برنامه اینستاگرام گوشی را باز کنید و در صفحه لاگین گزینه Get help with logging in  را مطابق تصویر انتخاب کنید.
  2. در مرحله دوم از شما خواسته می شود که نام کاربری، شماره تلفن یا ایمیلی که در اکانتتان ثبت شده است را وارد کنید. یکی از این سه مورد را وارد کرده و بر روی دکمه Next کلیک کنید.
  3. در صورتی که برای بازیابی رمز اینستاگرام، آدرس ایمیلتان را وارد کنید؛ رمز عبوری به آدرس ایمیلتان ارسال می شود. با کپی کردن این رمز و وارد کردن آن در کادر پسورد می توانید وارد حساب شوید. اما اگر در مرحله قبلی نام کاربری تان را وارد کرده باشید تصویر شماره سه به شما نمایش داده می شود. در این مرحله لیستی را می بینید که در آن ممکن است 2 یا 3 گزینه زیر برایتان نمایش داده شود و این امر به اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید بستگی دارد:
  • Send an Email: اگر طی فرآیند ثبت نام آدرس ایمیل خود را ثبت کرده و اکنون به آن دسترسی دارید، لازم است این گزینه را انتخاب نمایید.
  • Send an SMS: در صورتی که شماره تلفنی که با آن اکانت خود را ساختید در دسترس است، می توانید این گزینه را انتخاب نمایید.
  • Log in with Facebook: این گزینه زمانی استفاده می گردد که اکانت اینستاگرام خود را به اکانت فیسبوکتان متصل کرده باشید.

گزینه ایمیل را انتخاب کنید و فرآیند بازیابی پسورد اینستاگرام را دنبال نمایید.

رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با ایمیل - مرحله 4 تا 6
مراحل ریست پسورد اینستاگرام با آدرس ایمیل
  1. بعد از انتخاب گزینه Send an email  یک ایمیل از سمت اینستاگرام به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. وارد ایمیلتان شوید و پیام مربوط به بازیابی رمز اینستاگرام را باز کنید (در صورتی که این ایمیل در لیست پیام های ورودی تان نبود سری به صندوق پیام های spam شده هم بزنید).
  2. کد 6 رقمی را کپی کرده و در باکس رمز جدید اپلیکیشن اینستاگرام وارد کنید. در این مرحله می توانید به جای استفاده از کد تایید، روی دکمه Reset your password کلیک کنید تا در کنار ورود به برنامه، ریست پسورد اینستاگرام به یک رمز ورود جدید را هم داشته باشید.
  3. در نهایت کد دریافتی از طریق شماره موبایل یا آدرس ایمیل خود را در فیلد خالی موجود وارد کرده و سپس روی دکمه Next کلیک نمایید. پس از آن فرآیند تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی با موفقیت به اتمام می رسد و شما می توانید به راحتی وارد حساب خود شوید.

2. حل مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام از طریق پیامک

  1. اگر در مرحله اول بازیابی رمز اینستاگرام، گزینه بازیابی از طریق شماره تلفن را انتخاب کنید، لینکی برایتان پیامک می شود. وارد صندوق ورودی پیامک گوشی تان شوید و بر روی لینک کلیک کنید.
رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با پیامک 1
در صورتی که لینک قابل کلیک نبود آن را به طور کامل کپی کرده و در یک مرورگر اجرا کنید.
  1. بعد از ضربه زدن بر روی لینک به صفحه ای هدایت می شوید که از شما می خواهد رمز عبور جدیدی برای اینستاگرامتان وارد کنید. رمز مدنظر را وارد کرده و در باکس دوم عینا تکرار کنید.
رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با پیامک 2

3. ریست رمز اینستاگرام از طریق فیس بوک

نرم افزار اینستاگرام متعلق به شرکت فیس بوک می باشد. توسعه دهندگان اینستاگرام امکانی را در برنامه شان فراهم کرده اند که افراد بتوانند در صورت فراموش کردن پسورد اینستاگرام، از طریق اطلاعات حساب فیسبوک وارد اکانتشان شوند. البته نکته مهم این است که کاربر بایستی از قبل در بخش تنظیمات، حساب فیسبوک خود را به حساب اینستاگرام وصل کرده باشد. در غیر اینصورت امکان بازیابی رمز از طریق فیسبوک وجود ندارد. برای بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق اطلاعات اکانت فیسبوک مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1.  بر روی گزینه Log in with Facebook  کلیک کنید.
رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با اکانت فیسبوک 1
  1. اطلاعات مربوط به حساب کاربری فیس بوکتان را در کادرهای مشخص شده وارد کرده و بر روی کلید Login کلیک کنید .
رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با اکانت فیسبوک 2
یوزر نیم و پسورد اکانت فیسبوکتان را در کادر وارد کنید.

حل مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام از طریق سایت

رفع مشکل فراموش کردن پسورد اینستاگرام با سایت اینستاگرام

تا این جا نحوه بازیابی رمز اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن را آموزش دادیم. شما می توانید از هر سه روش بازیابی رمز با ایمیل، شماره همراه و اکانت فیسبوک، از طریق سایت رسمی اینستاگرام نیز اقدام کنید. انجام این کار پیچیدگی خاصی ندارد و مشابه با اپلیکیشن است. با این وجود ما مراحل بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق وبسایت و از روش بازیابی با ایمیل را بررسی می کنیم.

  • برای شروع وارد سایت اینستاگرام شوید. در این صفحه روی Log In که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  • در این مرحله بر روی دکمه Forgot Password کلیک کنید.
  • در کادر جدید نام کاربری، آدرس ایمیل و یا شماره تلفنی که با آن اکانت خود را باز کرده اید، وارد کنید. در گام بعدی با علامت زدن متن I’m not robot، کد کپچا را تائید کرده و روی گزینه Reset Password کلیک کنید.
  • در این مرحله از حل مساله فراموش کردن پسورد اینستاگرام، لینکی به آدرس ایمیل یا شماره تلفن وارد شده در مرحله قبل ارسال می شود. این لینک حاوی یک پیغام برای ریست کردن پسورد اینستاگرام است. پیغام را باز کرده و بر روی گزینه Reset Password کلیک کنید.
  • حال وقت آن است که رمز عبور جدیدتان را وارد کرده و مجددا این رمز را در کادر دوم تکرار کنید. سپس روی Reset Password  کلیک کنید.

حالا کافیست مجددا وارد صفحه لاگین اینستاگرام شوید. این بار با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور جدید به راحتی می توانید به حسابتان دسترسی پیدا کنید. از این پسورد در هنگام ورود با موبایل یا هر دستگاه دیگری هم می توان استفاده کرد.

تغییر رمز اینستاگرام از بخش تنظیمات

تا اینجا توضیح دادیم که در صورت فراموش کردن رمز اینستاگرام چگونه می توانید پسوردتان را ریست کنید. اما ممکن است شما رمز فعلی تان را بدانید و تصمیم بگیرید که رمز اکانت اینستاگرامتان را تغییر دهید. در این حالت می توانید از بخش تنظیمات خود برنامه اقدام کنید.


 فراموش کردن پسورد اینستاگرام و مراحل تغییر رمز اینستاگرام از درون برنامه
مراحل تغییر رمز اینستاگرام از درون برنامه
  1. برروی علامت سه خط موازی بالای صفحه (سمت راست) کلیک کنید و از منویی که نمایش داده می شود، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.
  2. از بین گزینه های موجود، بر روی گزینه Security (امنیت) کلیک کنید.
  3. در صفحه جدید گزینه Password (رمز ورود) را انتخاب نمایید.
  4. در کادر اول رمز فعلی تان را وارد کنید. در کادر دوم رمز جدیدتان را وارد کرده و در کادر سوم رمز جدید را عینا تکرار کنید.

جمع بندی

فراموش کردن پسورد اینستاگرام یکی از مشکلات شایع کاربران این شبکه اجتماعی است. اینستاگرام دست کاربران را برای حل این مشکل باز گذاشته است و سه روش کاربردی برای ریست رمز اینستاگرام ارائه داده است. شما می توانید از طریق ایمیل، شماره تماس یا اکانت فیسبوک لینک شده به حساب اینستاگرامتان وارد حساب شوید.

در این مقاله ما هر سه روش را به صورت تصویری آموزش دادیم. همچنین برای کاربرانی که رمز عبورشان را فراموش نکرده اند اما قصد تغییر رمز اینستاگرام داشتند هم مراحل انجام این کار را به صورت تصویری آموزش دادیم.

سوالات متداول فراموش کردن پسورد اینستاگرام:

من دسترسی به ایمیل و شماره تلفنی که با آن ثبت نام کردم ندارم. چه کاری باید انجام دهم؟

در چنین شرایطی لازم است که وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و ایمیل یا شماره تلفن را با یک شماره قابل دسترس تعویض کنید. برای این کار مسیر Accounts>Personal information را دنبال کرده و آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را تغییر دهید. اما اگر از حسابتان خارج شده اید و به ایمیل و شماره تماستان دسترسی ندارید متاسفانه امکان ورود به اکانت وجود ندارد.

چرا در روش بازیابی رمز با پیامک به خطا بر میخوریم؟

گاهی ممکن است اینستاگرام از آی پی ایران ایراد بگیرد و کار شما دچار مشکل شود. در چنین شرایطی بهتر است فیلترشکن گوشی را روشن کنید و مراحل بازیابی را مجددا انجام دهید.

خطای An unknown network error has occurred به چه دلیل نمایش داده می شود؟

این خطا به دلیل عدم اتصال مناسب به اینترنت رخ می دهد. لازم است ابتدا از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید و مجددا مراحل را دنبال نمائید.

در صورتی که پیج هک شده باشد و آدرس ایمیل و شماره تلفن نیز توسط هکر تغییر کرده باشد، چه باید کرد؟

توصیه می کنیم مقاله بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده را مطالعه کنید.

اگر در ایمیل دریافتی برای بازیابی پسورد اینستاگرام لینک Reset password وجود نداشت، چطور می توانیم پسورد اکانتمان را تغییر دهیم؟

در این حالت ابتدا با استفاده از کد 6 رقمی ارائه شده وارد حساب شوید. سپس از بخش تنظیمات و مسیر Security>password رمز عبور خود را تغییر دهید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *