[smartslider3 slider="2"]

آموزش روش های بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

آموزش روش های بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

هک شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، در سال های اخیر جزو موضوعات پربازدید بوده است. برخی برای کسب منافعی قصد هک کردن حساب اینستاگرام دیگران را دارند و عده زیادی هم به دنبال راهکارهای افزایش امنیت اینستاگرام هستند. در مقالات قبلی ما به بررسی موضوعاتی از جمله روش های هک اینستاگرام و راه های جلوگیری از هک شدن پرداخته ایم. اما در این مقاله می خواهیم در رابطه با بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام صحبت کنیم.

اما آیا اصلا این کار ممکن است؟ چطور می توان حساب اینستاگرام هک شده را پس گرفت؟ در ادامه روش های مختلف بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

روش های بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم به ترتیب از آسان ترین روش تا سخت ترین روش توضیح داده شده اند. میزان موفقیت شما در روند بازیابی پیج، بستگی به این دارد که هکری که پیج شما را هک کرده، تا چه حد حرفه ای بوده و در چه سطحی اکانت را هک کرده است. توصیه می کنیم به ترتیب از روش اول شروع کرده و روش های مختلف را بررسی کنید تا به راه حل مشکلتان برسید.

برگرداندن پیج هک شده اینستاگرام با رمز

بهترین حالت در هک شدن اینستاگرام این است که شما خیلی زود و قبل از اینکه هکر بتواند اختیار حساب شما را در دست بگیرد متوجه هک شدن حسابتان شوید. در این حالت پسورد اینستاگرامتان هنوز تغییر نکرده است.

بلافاصله وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و رمز اینستاگرامتان را تغییر دهید. همچنین در ادامه به بخش login activity اینستاگرام مراجعه کرده و هر دسترسی غیر از گوشی خودتان را از این صفحه حذف کنید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام با عوض کردن پسورد
برای اینکه دسترسی دیگران به اکانتتان را حذف کنید از صفحه Login Activity اقدام کنید.

آخرین کار در این مرحله آن است که سراغ اطلاعات ثبت شده در بخش حساب کاربری رفته و ایمیل و شماره تماس تعریف شده را بررسی کنید. در صورتی که ایمیل یا شماره تماس تغییر پیدا کرده بود حتما شماره جدید را حذف کنید و شماره ای که متعلق به خودتان است را جایگزین کنید.

حتما مقاله افزایش امنیت اینستاگرام را مطالعه کنید و نکات گفته شده در این مقاله را به کار ببندید تا دفعات بعد هکر نتواند به حساب شما نفوذ کند.

بررسی ایمیل دریافتی از اینستاگرام

در صورتی که اینستاگرام متوجه حمله به اینستاگرام شما شده یا حرکت مشکوکی را تشخیص دهد این موضوع را از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد. در صورتی که این ایمیل را به موقع ببینید می توانید اقدامات لازم را همان لحظه انجام داده و حسابتان را نجات دهید. اما اگر فاصله دریافت ایمیل امنیتی تا زمان مشاهده شما زیاد باشد احتمالا این روش دیگر کاربردی نخواهد داشت.

اگر ایمیلی از آدرس [email protected] دریافت کردید و در پیام دریافتی به شما اعلام شد که آدرس ایمیل تان تغییر کرده است، می توانید بر روی لینک revert this change کلیک کنید تا تغییرات آدرس ایمیل به حالت قبلی برگردد.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام با ایمیل اینستاگرام
بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام با ایمیل دریافت شده، تنها زمانی اتفاق می افتد که شما از قبل در بخش حساب کاربری ایمیلتان را تائید کرده باشید. افرادی که ایمیلی برای حساب تعریف نمی کنند در کارهایی مثل برگرداندن حساب به مشکل می خورند.

بعد از انتخاب گزینه ی Secure Your Account، مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه ای که برایتان نمایش داده می شود، گزینه Send Security Code را انتخاب کنید (این کد به شماره تلفنتان ارسال می شود).
  • پس از دریافت پیامک حاوی کد، آن را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • در صفحه ای که برایتان نمایش داده می شود، گزینه ی No، Secure My Account را انتخاب کنید.
  • در نهایت برای امن کردن پیج خود پسورد مطمئن و جدیدی وارد کنید.

بازگردانی پیج هک شده از طریق شماره تلفن، ایمیل و اکانت فیسبوک

در بازگردانی پیج هک شده شما با دو موقعیت مواجه هستید:

  • به حساب خود دسترسی دارید.
  • به حساب خود دسترسی ندارید.

در صورت دسترسی داشتن به حساب می توانید به سادگی رمز خود را تغییر دهید و هکر را از پیج خارج کنید. برای این کار به تنظیمات پیج خود در اینستاگرام مراجعه کنید و از بخش Security گزینه Password را انتخاب کنید. در صفحه باز شده در کادر اول رمز فعلی و در کادر دوم و سوم رمز جدید را وارد کرده و تائید کنید.

اما در حالت دوم کار کمی سخت تر است و هکر پسورد شما را تغییر داده است. در این حالت باید رمز اینستاگرام را بازیابی کنید. بازیابی پسورد اینستاگرام از سه طریق قابل انجام است. بازیابی اکانت با شماره تماس، ایمیل و حساب فیسبوک. برای بازیابی پسورد اینستاگرام به مقاله روش های بازیابی پسورد اینستاگرام مراجعه کنید. در این مقاله تمام روش های بازیابی رمز از طریق شماره تماس، ایمیل و اکانت فیسبوک را آموزش داده ایم.

اگر سعی تان در بازیابی رمز با شماره تماس نتیجه نداد احتمال دارد که هکر شماره تماس اکانتتان را تغییر داده باشد. به سراغ روش دوم یعنی بازیابی با ایمیل بروید. اگر در این مورد هم ناکام بودید احتمالا روش سوم یعنی بازیابی از طریق اکانت فیسبوک جواب می دهد. در صورت متصل بودن حساب اینستاگرام شما به اکانت فیسبوکتان، به راحتی می توانید از طریق اکانت فیسبوک خود به پیج اینستاگرامتان وارد شوید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه ی Login اینستاگرام گزینه Login with Facebook را انتخاب کنید.
  • سپس اطلاعات اکانت فیسبوک خود اعم از ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید و گزینه Login را انتخاب کنید.
  • در نهایت برای بازگردانی پیج هک شده خود گزینه Continue را انتخاب کنید.

اکنون می توانید وارد پیج خود شوید و رمز، ایمیل و شماره تلفن خود را مجددا تنظیم نمائید.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام با شماره تماس
معمولا هکر بلافاصله بعد از ورود به حساب، رمز عبور و شماره تماس و ایمیل کاربر را تغییر می دهد تا کاربر اصلی امکان بازیابی اکانت هک شده را نداشته باشد.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام از طریق پشتیبانی اینستاگرام

ممکن است شماره موبایلتان را عوض کرده باشید و به شماره قدیمی تان دسترسی نداشته باشید. یا اینکه رمز ایمیلتان را فراموش کنید و نتوانید وارد ایمیلتان شوید. از طرفی ممکن است هکر بلافاصله بعد از ورود به حساب شما شماره تماس و ایمیل را تغییر دهد. در این شرایط که امکان دسترسی به شماره موبایل و ایمیل وارد شده در پیج حین ثبت نام را ندارید می توانید به پشتیبانی اینستاگرام پیام دهید و درخواست کمک کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه اینستاگرام را اجرا و در صفحه ورود به اکانت گزینه Get help signing in را انتخاب کنید.
  2. گزینه Use Username or Email را انتخاب کنید.
  3. آدرس ایمیل یا نام کاربری تان را مطابق تصویر در کادر مربوطه وارد کنید.
بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام از طریق پشتیبانی برنامه
بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام از طریق پشتیبانی برنامه
  1. در مرحله بعد باید مثل عکس بالا گزینه ?Need more help را انتخاب کنید.
بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام از طریق پشتیبانی برنامه 2

در این شرایط صفحه ای ظاهر می شود که از شما می خواهد درخواستتان را تکمیل کنید. باید گزینه های این بخش را به گونه ای انتخاب کنید که اطلاعات درستی در مورد اکانت اینستاگرام تان به پشتیبانی ارائه کند. در فیلد آخر نیز مشکل خود را به طور دقیق برای اینستاگرام شرح دهید. پس از پر کردن این فیلد و انتخاب گزینه های مناسب باید گزینه Submit Request را لمس کنید.

نکته مهم:

شرح مشکل و درخواست شما در فیلد آخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین حتما باید برای نوشتن متن این بخش دقت کافی را به خرج دهید تا شانس برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود را از بین نبرید.

بعد از انجام مراحل فوق و ارسال درخواست باید منتظر ایمیلی از سوی اینستاگرام باشید که برای اکانت ایمیل در تعامل با اینستاگرام تان ارسال می شود. وارد ایمیل دریافتی از سوی اینستاگرام شوید و بر روی لینکی که برای افزایش امنیت اکانت ارائه شده است کلیک کنید. حالا می توانید رمز عبور جدیدی را برای اکانت خود وارد کنید و به این ترتیب پروسه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام تان به پایان می رسد.

برگرداندن پیج هک شده با برنامه کرک پسورد

در صورتی که پیج شما هک شده و تحت هیچ شرایطی امکان بازگردانی آن از راه های مختلف را ندارید می توانید از ابزار تست نفوذ اینستاگرام استفاده کنید. ابزارهای تست نفوذ یا همان کرکرها عموما نرم افزارهایی هستند که با دریافت یک سری اطلاعات، پسوردهای مختلفی را که ممکن است کاربر انتخاب کرده باشد را پیدا می کنند.

البته این راه خود نوعی نفوذ محسوب می شود و بسیاری از هکرها برای هک اکانت شما، از نرم افزارهای کرک پسورد استفاده می کنند. هکرهای حرفه ای معمولا اطلاعات بالایی در رابطه با راه های نفوذ و جلوگیری از نفوذ دارند. در صورتی که اکانت شما توسط یک هکر متوسط یا حرفه ای هک شده باشد احتمال اینکه بتوانید به پسورد جدید دست پیدا کنید خیلی کم است. اما در صورتی که پیج توسط یک فرد معمولی گرفته شده باشد می توان امیدوار بود که پسورد جدید ویژگی های امنیتی لازم را نداشته و قابل هک باشد.

اگر هکر بعد از دسترسی به اکانت اینستاگرام شما آن را حذف کند چه می شود؟

بدترین حالت ممکن برای زمانی است که فرد سودجو پس از دستیابی به اکانت اینستاگرامتان، آن را حذف یا غیرفعال کند. متاسفانه در این حالت راه حل قطعی و تضمینی برای بازیابی آن اکانت وجود نخواهد داشت. البته برخی از کارشناسان امنیت اینستاگرام با تلاش های تخصصی تر ممکن است بتوانند اکانت حذف شده را برگردانند اما در 90 درصد مواقع این موضوع امکان پذیر نیست.

در این حالت بهتر است با یک فرد متخصص در زمینه امنیت اینستاگرام صحبت کرده و از او مشاوره بگیرد. در صورتی که بازیابی اکانت حذف شده شما مقدور باشد این کار با پرداخت هزینه، به صورت اصولی و تخصصی انجام می شود.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *