[smartslider3 slider="2"]

روش های هک پیامک گوشی به همراه آموزش جلوگیری از هک اس ام اس

آموزش روش های هک پیامک

شاید در نگاه اول با دیدن موضوع این مقاله با خود بگویید که دیگر چه کسی از طریق پیامک ارتباط برقرار می کند؟ بدیهی است که امروزه بیش ترین مکالمات افراد در فضای اپلیکیشن پیام رسان و از طریق اینترنت صورت می گیرد. اما هک پیامک هنوز هم برای دزدهای اینترنتی جذابیت خودش را دارد. پیام های بانکی و احراز هویت های دومرحله ای هنوز هم از طریق پیامک انجام می شوند و هکر یا همان دزد اینترنتی می تواند با هک اس ام اس شما به اطلاعات مهمی دست پیدا کند.

برای اینکه بتوانید جلوی هک پیامک گوشی تان را بگیرید نیاز است که قبل از آن راه های هک شدن را بدانید. در مقالات قبلی به طور مفصل در رابطه با هک گوشی یا اپلیکیشن های شبکه اجتماعی و پیام رسان ها صحبت کرده ایم. در این مقاله قصد داریم ابتدا راه های هک اس ام اس را معرفی کنیم. همچنین توضیح می دهیم که از کجا بفهمید پیامک گوشی تان هک شده است و چگونه از این موضوع جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

روش های هک پیامک

در مقالات قبلی وب سایت، ما روش های جلوگیری از هک اینستاگرام، هک واتساپ، هک تلگرام و… را آموزش دادیم. گاهی هکر به جای اینکه مستقیما حساب های کاربری شما را مورد هدف قرار دهد، از طریق پیامک به حساب هایتان نفوذ می کند. فرض کنید که پسورد اینستاگرامتان را گم کرده اید و می خواهید اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام کنید. پیامک احراز هویت برای شما پیامک می شود و اگر هکر توانسته باشد به پیامک گوشی شما نفوذ کند از این راه اینستاگرامتان را نیز هک می کند.

در ادامه رایج ترین روش های هک پیامک را بررسی می کنیم

هک با دایورت پیامک

یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین روش های هک اس ام اس ، دایورت کردن پیام ها می باشد. در این روش، شخص هکر با دسترسی داشتن به گوشی قربانی، اقدام به دایورت کردن پیام های وی به شماره مورد نظر خودش می نماید. بزرگترین مشکل این روش این است که پیام های شخص هک شده، دیگر برای خود او ارسال نمی شود و فقط هکر قادر به مشاهده پیام ها می باشد.

اما به جز روشی که در اینجا به آن اشاره کردیم، روش های بسیار ساده تر و همچنین کاربردی تری نیز برای انجام عمل هک اس ام اس وجود دارد که این گونه نقص ها را ندارد و هکر راحت تر می تواند به پیام های شما دست پیدا کند.

هک اس ام اس (هک پیامک)
با هک اس ام اس، هکر می تواند رمز حساب های کاربری از جمله اینستاگرام را تغییر دهد.

هک سیم کارت

اکثرا دغدغه افراد جلوگیری از هک گوشی است و کمتر کسی اطلاع دارد که امکان هک سیم کارت هم هست. در مقاله ای به طور مفصل در رابطه با انواع روش های هک سیم کارت و راه های مقابله با آن توضیح دادیم. در صورتی که هکر بتواند سیم کارت شما را هک کند اطلاعات پیامک های شما را نیز در اختیار خواهد داشت.

توصیه می کنیم که حتما از طریق لینک به این مقاله مراجعه کرده و امنیت سیم کارت خود را حفظ کنید.

حملات مهندسی اجتماعی

عامه مردم فکر می کنند بیش تر هکرها از روش برنامه نویسی یا با استفاده از نرم افزارها اقدام به هک کاربران می کنند. در صورتی که این فکر اشتباه است. چرا که برنامه ها و شرکت های بزرگ آی تی متشکل از تیم های فوق حرفه ای در زمینه توسعه نرم افزار و امنیت اطلاعات هستند. برنامه ها چندین سال تحت انواع روش های نفوذ تست و رفع عیب می شوند.

بیش ترین درصد نفوذ هکرها از طریق تاکتیک های مهندسی اجتماعی می باشد. روش های مهندسی اجتماعی از جمله روش فیشینگ با ایجاد اعتماد سعی در فریب کاربر دارند. برای مثال در حملات فیشینگ هکر پیامکی جعلی به کاربر می فرستد اما سرشماره یا عنوان فرستنده پیام را یک شبکه اجتماعی، یک شرکت یا یک سازمان می گذارد تا کاربر حس کند یک پیامک معتبر دریافت کرده است.

این پیامک ها حاوی یک لینک هستند و کاربر با کلیک برروی لینک مورد حمله قرار می گیرد. معمولا لینک ها حاوی بدافزارهای تروجان یا برنامه کیلاگر می باشد. این برنامه ها پس از نصب پنهان می شوند و اغلب مالک گوشی متوجه وجود این برنامه ها نمی شود. همین موضوع باعث می شود که در ادامه تمام اطلاعات گوشی کاربر لو برود.

نمونه پیام فیشینگ در هک پیامک
نمونه پیام فیشینگ

از طرفی فیشینگ تماس خود یک روش رایج هک پیامک محسوب می شود. برای مثال پیامکی حاوی یک کد تائید برای شما ارسال شده و عنوان پیامک این است که شما در مسابقه ما برنده شدید. بلافاصله تماسی با شما گرفته می شود که ادعا می کند از طرف یک برنامه تلویزیونی یا قرعه کشی بانکی است.

در این روش اغلب هکر سعی می کند که احساس شما را درگیر کرده و از طرفی به شما عجله بدهد. از شما خواسته می شود که برای تائید هویتتان کد پیامک دریافتی را بخوانید. با انجام این کار پیامکی دریافت می کنید که برداشت وجه بالایی از حساب بانکی شما را اطلاع می دهد. در واقع پیامک رمز پویای برداشت از حساب شما بوده است و قرار گرفتن در شرایط عجله باعث شده است که قربانی نتواند به خوبی فکر کند.

هک اس ام اس Filecoder در پیامک اندروید

تاکنون تعداد زیادی حملات فیشینگ پیامک در مقیاس بزرگ اتفاق افتاده است. یکی از معروف ترین آن ها حمله Filecoder می باشد که در جولای 2019 اتفاق افتاد. در این حمله پیامکی برای کاربران ارسال می شد که لینک آن با سرویس های کوتاه کننده URL مانند bit.ly پنهان می گشت.

به محض کلیک بر روی لینک، Filecoder تمام فایل های گوشی را قفل گذاری می کرد و به هیچ عنوان امکان باز کردن این قفل وجود نداشت. بعد از آن با پرداخت پوول به هکر قابلیت دسترسی به فایل های گوشی مقدور می شد. نمونه های مشابه این حمله بسیار زیاد اتفاق افتاده است.

نرم افزار هک پیامک

استفاده از برنامه هایی که به طور خاص به منظور هک کردن طراحی شده اند یکی از ساده ترین روش های هک اس ام اس می باشد. این برنامه ها روی گوشی طرف مقابل نصب می شوند و سپس اطلاعات آن فرد و پیامک های ارسال و دریافت شده در گوشی وی، برای هکر ارسال می شود. برنامه های زیادی در این زمینه طراحی شده اند که از جمله آن ها می توان به Underspy اشاره کرد. با کمی جستجو در اینترنت به لیستی از این برنامه ها خواهید رسید. اما توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه از این برنامه ها استفاده نکنید.

نرم افزارهای هک پیامک خود می توانند بدافزاری باشند که با نصب آن شما طعمه هکری شوید که توانسته است به اطلاعات گوشی تان دست پیدا کند. در واقع در این حالت شما خود مورد حمله فیشینگ قرار گرفته اید. از طرفی هک پیامک، هک اینستاگرام و به طور کلی هک گوشی نوعی جرم محسوب می شود که در صورت شکایت به پلیس فتا قابل پیگیری بوده و جریمه نقدی یا حتی زندان دارد.

نظارت بر پیامک با سامانه فمیلی سیف

بستر SMS سال هاست که جای خود را به برنامه های پیام رسان از جمله واتساپ و تلگرام داده است. امروزه نسبت به قبل خیلی کمتر از قابلیت پیامک گوشی استفاده می شود. بیش ترین استفاده افراد از پیامک برای زمانی است که سیم کارتشان آنتن دهی خوبی ندارد و اینترنت گوشی متصل نمی شود. یا اینکه اینترنت گوشی فرد تمام شده است و امکان وصل شدن به اینترنت وجود ندارد. در واقع می توان گفت ارتباط در بستر پیامک یک ارتباط خاموش محسوب می شود که لازم است به آن توجه شود.

والدین امروزه نگرانی زیادی در رابطه با طرز استفاده فرزندشان از تلفن همراه دارند. این موضوع محدود به والدین ایرانی نیست و در سرتاسر جهان دغدغه والدین تربیت فرزند در زمینه استفاده درست از تکنولوژی می باشد.

نرم افزارهای قانونی زیادی در سراسر جهان به منظور رفع چالش والدین ارائه شده است که به این دسته نرم افزارها، برنامه نظارت بر فرزند گفته می شود. نمونه های خارجی این برنامه با توجه به دلاری بودن گران هستند. به علاوه اینکه زبان پلتفرم غریبه می باشد و شما برای ارتباط گرفتن با برنامه یا پشتیبان های برنامه باید به یک زبان بین المللی مسلط باشید. نمونه ایرانی برنامه نظارت والدین سامانه فمیلی سیف می باشد.

این برنامه بر روی گوشی فرزند شما نصب شده و پس از آن پنهان می شود. شما با این برنامه می توانید تمام ارتباطات فرزندتان از شبکه های اجتماعی گرفته تا پیام رسان ها و حتی پیامک و تماس را کنترل کنید. با قابلیت جی پی اس امکان ردیابی فرزند نیز برای شما فراهم است.

این برنامه در اصل در دسته اپلیکیشن های هک گوشی قرار نمی گیرد. طبق قانون این خدمات را برای والدین و به منظور نظارت بر فرزندان زیر 18 سال ارائه شده است. در صورتی که کاربر این برنامه را برای فرد دیگری استفاده کند مسئولیت این قانون شکنی تنها متوجه خود فرد خاطی است.

هک گوشی قانونی فمیلی سیف

از کجا بفهمیم پیامک گوشی هک شده است؟

تا این جا در رابطه با روش های هک اس ام اس صحبت کردیم و دیدید که بعضی از روش های هک، هیچ نشانه ای از خود برجای نمی گذارند و در این حالت تشخیص هک شدن خیلی سخت تر می شود. با این وجود یک سری نشانه ها می تواند دلیلی بر هک شدن گوشی شما باشد. مهم ترین نشانه های هک پیامک عبارتند از:

  • پیام های شما خوانده شده اند بدون اینکه شما آن ها را باز کرده باشید.
  • چیزهایی در گوشی می بینید که متعلق به شما نیست. مثل تماس با شماره ناشناس یا اپلیکیشنی که خودتان نصب نکرده اید.
  • باتری گوشی تان زودتر از قبل تمام می شود. البته این موضوع به شرطی صادق است که باتری گوشی تان اخیرا خراب نشده یا برنامه جدیدی که منابع زیادی استفاده می کند نصب نکرده باشید.
  • از آن جایی که نرم افزارهای جاسوسی نیاز به ارسال اطلاعات دارند، اینترنت گوشی یا مودمتان سریع تر تمام می شود. این حالت به شرطی صادق است که نرم افزارهایی که استفاده می کنید دانلود خودکار نداشته باشند.
  • باز و بسته شدن بی دلیل برنامه های گوشی و خاموش روشن شدن گوشی می تواند نشانه ای از کنترل گوشی شما توسط فرد دیگر باشد.
  • اگر تعداد زیادی از پنجره های پاپ آپ روی نمایشگر گوشی شما ظاهر می شود، احتمالا برنامه جاسوسی یا بد افزار روی گوشی شما نصب شده است.
  • نویز و پارازیت در تماس ها
  • و…

چگونه از هک اس ام اس جلوگیری کنیم؟

اگر چه هک پیامک و به طور کلی نفوذ به گوشی شکستن حریم خصوصی تلقی شده و جرم است، با این وجود می بینیم که همچنان این اتفاق برای افراد معروف و معمولی می افتد. با این وجود با رعایت یک سری نکات می توانیم خود را در برابر حمله هکرها محافظت کنیم.

  • تا حد ممکن از جیلبریک و روت کردن گوشی هوشمند خود خودداری کنید.
  • پیام های مشکوک حاوی لینک را باز نکنید.
  • از باز کردن لینک های ناشناخته که از طریق ایمیل ، اس ام اس و پیغام در شبکه های اجتماعی معرفی می شوند تا حد زیاد دوری نمایید چراکه ممکن است این لینک ها حاوی بد افزار، تروجان و.. باشند.
  • برای پیشگیری از هک، گوشی خود را حتی برای زمان کوتاه دست هیچ کسی ندهید.
  • از Wi-Fi و شارژرهای عمومی که به آنها اعتماد ندارید استفاده نکنید.
  • همیشه اپلیکیشن های گوشی را بررسی کنید تا اگر برنامه ناشناسی نصب شده بود زودتر متوجه شوید.
  • اپلیکیشن های مورد نیازتان را تنها از وب سایت های معتبر مثل اپ استور و پلی استور دانلود کنید.
  • از سایت هایی که به آنها اعتماد ندارید استفاده نکنید.
  • همواره اپلیکیشن ضدویروس و ضد بدافزار بر روی گوشی داشته باشید.
  • رمزهای عبور گوشی و اپلیکیشن ها را به صورت دوره ای تغییر دهید.

نتیجه گیری

هک اس ام اس یکی از روش های سرقت اطلاعات خصوصی مثل پسورد اکانت های مختلفی است. همچنین پیامک های رمز پویای بانکی یا احراز هویت های دو مرحله ای برنامه ها از طریق پیامک صورت می گیرد. بنابراین هک پیامک یکی از علاقمندی های هکرها برای دزدی اطلاعات شماست. در این مقاله راه های هک گوشی را معرفی کردیم و راه جلوگیری از هک شدن این است که باگ هایی که از طریق آن هکر امکان نفوذ دارد را رفع کنید. با رعایت نکاتی که در این مقاله اشاره کردیم تا حد زیادی می توانید احتمال هک اس ام اس هایتان را کاهش دهید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *