[smartslider3 slider="2"]

امنیت در زمین‌های بازی و مکان‌های عمومی

امنیت در زمین‌های بازی

بر اساس آمارهایی که همه ساله منتشر می‌شود، تعداد زیادی از کودکان زیر ۶ سال در زمین‌های بازی دچار حادثه می‌شوند در صورتی که این حوادث همگی قابل جلوگیری‌اند. با رعایت برخی از اصول ساده در مکان‌های بازی کودکان می‌توان امنیت در زمین‌های بازی را برای کودکان ایجاد نمود. باید به خاطر داشت که رعایت برخی از اصول پیش‌پا افتاده می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث ناگوار را بگیرد.

امنیت کودکان در گوگل با Google SafeSearch

اینترنت و امنیت کودک؛ راهکارهای نظارتی بر فعالیت‌های مجازی

بازی کردن در سنین کودکی و نقش آن در بزرگسالی

بازی کردن در سنین کودکی در شکل گیری شخصیت و هویت کودک نقش بسیار پر رنگی دارد. کودکان با بازی کردن اصول رفتار با دیگران و آموزه‌های اجتماعی را می‌آموزند. 

هر آموزش کوچکی در کودکی می‌تواند نتایج بزرگی را بزرگسالی  به دنبال داشته باشد. با آموزش‌های دوران کودکی و آموزش نوع رفتار در این سنین است که کودکان در بزرگسالی آماده برقراری ارتباط با افراد دیگر خواهند شد. 

با توجه به مواردی که گفته شد، بازی کردن را می‌توان از امور مهم کودکی دانست. از این رو والدین با انتخاب بازی‌های مناسب برای رشد شخصیت تصمیم می‌گیرند. البته امر مهمی که در میان نباید از یاد برد، امنیت در زمان تفریح و بازی است. 

امنیت در زمین‌های بازی را چگونه ایجاد کنیم؟

همیشه بازی در فضای باز بیشتر از فضای سربسته برای کودکان سرگرم کننده‌تر بوده است. اصولا با بازی‌های گروهی است که کودک رشد خواهد نمود و به دنبال هویتی مستقل برای خود خواهد بود. این بازی‌های گروهی و عمومی تفاوت‌های زیادی با بازی‌های فردی انجام شده در خانه را دارند.

بازی در مکان‌های عمومی همچون مهدکودک و پارک نیاز به رعایت نکات ویژه‌ای دارد که باید از سوی بزرگترها برقرار شوند. به دلیل حساس بودن کودکان، رعایت این نکات بیش از مکان‌های دیگر ضروری است. 

در این مکان‌ها باید نکات ایمنی وسایل بازی را در نظر گرفت و روش‌های بی‌خطر استفاده از این وسایل را به بزرگترها و کودکان آموخت. این وسایل به دلیل اینکه عموما متحرک هستند نیاز به رعایت بیشتر نکات ایمنی دارند. باید با رعایت اصول ایمنی سعی کنیم تا از سلامت کودکانمان در برابر خطرات محافظت کنیم.   

مهمترین نکات در انتخاب وسیله‌ بازی

  • در ادامه به بررسی مهمترین نکات در انتخاب وسایل بازی خواهیم پرداخت. لازم است یادآوری کنیم که این نکات را باید در انتخاب وسایل بازی برای کودکان زیر ۶ سال درنظر بگیرید.
  • به عنوان والدین سعی کنید تا اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که صاف بوده و برای لمس کردن مناسب باشند.
  • در انتخاب اسباب بازی‌های چوبی نیز این امر را در نظر بگیرید که کاملا صاف و سیقلی باشند تا تراشه‌های آن‌ها برای کودک ایجاد مشکل نکنند.
  • جنسی را برای اسباب بازی انتخاب کنید که قابل شستشو و ضدعفونی باشد. زیرا ممکن است کودک آن را در دهان خود بگذارد.
  •  وزن اسباب بازی نیز باید طوری انتخاب شود که حمل آن برای کودک ایجاد مشکل نکند.
  • اگر در وسایل بازی مورد نظر از رنگ دانه‌ها استفاده شده باشد حتما به صورتی باشد که کودک را دچار خطر نکند و رنگ ندهد.
  • از مهمترین نکاتی که باید در انتخاب وسایل بازی به آن توجه زیادی نمود اجزای صورت اسباب بازی‌ها است. این اجزا باید به خوبی چسبانده یا دوخته شوند، زیرا اگر این قسمت‌ها محکم نباشند ممکن است کودک آنها را بکند. این نکته را بخصوص در مورد اسباب بازی کودکان کوچک تر از دو سال باید بیشتر رعایت کرد.
  •  اسباب بازی های کودک را هر چند وقت بررسی و کنترل کنید زیرا ممکن است به کودک صدمه و آسیب وارد کند.

ضرورت امنیت در زمین‌های بازی

بهترین شرایطی که کودکان می‌توانند در آن آموزش ببینند و با جهان پیرامون خود ارتباط واقعی برقرار کنند، بازی در محیط‌های باز و برقراری ارتباط با دیگران است.

استفاده کنندگان همیشگی زمین‌های بازی، کودکان هستند؛ به همین دلیل ضرورت امنیت در زمین‌های بازی بیشتر به چشم می‌آید و مهم خواهد بود. والدین باید قبل از استفاده از اینگونه مکان‌ها از ایمنی و سالم سازی فضای آن اطمینان حاصل کنند. زیرا ایمن سازی این فضاها در جان و سلامت بچه‌ها تاثیر مستقیم می گذارد.

نظارت خانواده و امنیت در زمین‌های بازی

  • خانواده‌­ها و والدین برای جلوگیری از بروز حوادث باید مکان مورد نظر را از قبل مورد ببرسی قرار دهند.
  • این اطمینان را به کودکان خود بدهید که تحت کنترل و نظارت شما هستند، با انجام این عمل کمتر دست به کارهای خطرناک خواهند زد. نظارت بزرگترها کودکان را از انجام رفتارهای نامناسب دورنگاه‌خواهد داشت.
  • با نظارت بزرگسالان در صورت بروز حادثه اقداماتی حمایتی و کمک‌های اولیه سریعتر اجرا می‌شود. 
  • فضای بازی مورد استفاده همیشه باید تمیز بوده و از نظر وجود وسایل خارجی نظیر شیشه و سنگ ریزه یا دیگر وسایل اضافه بررسی شود.
  • همچنین این فضا باید کاملا محافظت شده باشد تا ورود و خروج تمام افراد به آن را بتوان از نظر امنیتی کنترل نمود.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *