[smartslider3 slider="2"]

امنیت کودکان در گوگل با Google SafeSearch

امروزه دیگر انجام هر کار کوچکی نیازمند دسترسی به اینترنت است. روزانه هزاران هزار خانواده از اینترنت برای انجام این امور کوچک و بزرگ، استفاده می‌کنند. این استفاده‌ها از مهمترین مزایای فضای مجازی بشمار می‌رود. اما امنیت کودکان در گوگل چگونه ایجاد خواهد شد؟

همانطور که بیان شد بیشترین استفاده از سرویس Google، جستجوی Google است. تقریبا ۹۲٪ کاربرانی که اینترنت دارند از جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. امروزه اینترنت به عنوان مکانی برای نمایش بیش از میلیون‌ها وب‌سایت در سراسر جهان است و تعداد زیادی مطالب مفید و همچنین محتوای خطرناک در آن وجود دارد.

با دردسترس قرار گرفتن وسایل هوشمند در اختیار کودکان امروزه آنها نیز بیش از پیش از این سرویس مهم استفاده می‌کنند. اما امن کردن این محیط برای کودکان تبدیل به یک امر بسیار مهم و چالشی بزرگ برای همه بزرگسالان شده است.

اما در این گونه مواقع راه‌کار درست چیست؟چگونه می‌توانیم راهی را برای محافظت از کودکان خود در برابر این حجم از اطلاعات خطرناک پیدا کنیم؟ در ادامه به بررسی مهمترین نکات در زمینه حفاظت از کودکان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اینترنت و امنیت کودک؛ راهکارهای نظارتی بر فعالیت‌های مجازی

دو اصل مهم ایجاد امنیت کودکان در گوگل

قبل از هر چیز بهتر است با دو اصل مهم در ایجاد امنیت کودکان آشنا شویم. با رعایت این دو اصل بسیاری از مشکلات در فضای مجازی دیگر برای کودکان رخ نخواهند داد.

هویت کودک

مهمترین اقدامی که شما باید به عنوان والدین برای کودک خود انجام دهید یادآروی این موضوع است که او هرگز نباید از اطلاعات شخصی خودش در صفحات اینترنتی استفاده کند.  همیشه به یاد داشته باشید این فضا هرچقدر مفید و کارآمد باشد بازهم در آن غریبه‌های خطرناکی وجود دارند که هدفشان سواستفاده از کودکان بی‌گناه ما است. 

محافظت از رایانه

در قدم دوم بهتر است که به سراغ به روزرسانی‌های منظم نرم‌افزار امنیتی مورد استفاده در خانه خود بروید. حالا دیگر کودکان شما آنقدر بزرگ شده‌اند که همیشه سرشان در گوشی و اینترنت باشد و دائم در حال استفاده از آن باشند. این بروزرسانی‌های منظم می‌تواند از خانواده شما در برابر کلاهبرداران، هکرها و سایر تهدیدات آنلاین محافظت کند. 

 چگونه امنیت کودکان در گوگل را ایجاد کنیم؟

شما به عنوان والدین باید به این نکته توجه کنید که کودکانتان برنامه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی زیادی در کنار فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، واتس‌اپ، پیام رسان فیسبوک، اسنپ‌چت، وی‌چت و… استفاده می‌کنند. برخی ممکن است کارآیی بالایی داشته باشند و برخی فقط برای سرگرمی طراحی شده باشند. در هر صورت شما شانس بسیار کمی برای کنترل و محافظت از او را دارید.

یک سیاست مهم برای حافظت از کودکان در فضای مجازی، بلاک کردن دسترسی آنها به وب‌سایت‌هایی است که حاوی مطالب خطرناک برای کودکان‌اند. در چنین موقعیتی استفاده از قفل کودک گوگل یا Google SafeSearch بسیار کارآمد خواهد بود. شما می‌توانید با فعال کردن قفل کودک گوگل یا همان Google SafeSearch یک جستجوی ایمن را برای کودکان خود فراهم نمایید. برای فعال کردن این گزینه مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد صفحه رسمی موتور جست و جو گوگل شوید و به قسمت Settings بروید.
  • گزینه Search Settings را انتخاب کنید.
  • Turn on Safe search را فعال کنید.
  • با Save  تنظیمات جدید را ذخیره کنید.

اما در برخی موارد حتی این امکان وجود دارد که شما تسلط کاملی بر وسایل و داشته باشید اما او با سایر دستگاه‌ها و سایر شبکه‌ها به این حساب‌ها دسترسی پیدا کند. بنابراین تنها راه چاره‌‌ای که در پیش دارید استاده از برنامه‌های کنترل والدین است. یکی از بهترین این برنامه‌ها familysafe است. با استفاده از familysafe شما می‌توانید به تمامی اتفاقات رخ داده در گوشی کودک خود دسترسی داشته باشید و از آنها باخبر باشید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *