[smartslider3 slider="2"]

حذف اکانت اینستاگرام در ۵ دقیقه

حذف اکانت اینستاگرام

در این مقاله به بررسی راه‌های موجود برای حذف اکانت اینستاگرام می‌پردازیم. امروزه دیگر اینستاگرام تبدیل به یک شبکه جهانی برای نمایش اتفاقات روزمره شده است. اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی برای انتشار عکس‌ها و ویدئو‌ها است. این شبکه بزرگ و قوی هر روزه امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اینستاگرام را می‌توان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیای مجازی شناخت. این شبکه اجتماعی بسیار بزرگ تا کنون امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار داده است.  اما گاهی بنابر دلایلی نیاز است تا دست به حذف اکانت اینستاگرام بزنید. دیلیت اکانت در این شبکه اجتماعی به راحتی صورت می‌گیرد؛ برای آموزش نحوه‌ی صحیح انجام این کار در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهمی که قبل از حذف باید بدانید!

بهتر است قبل از شروع به حذف اینستاگرام و پیش از آغاز مراحل پاک کردن اکانت اینستاگرام چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  • پس از پاک کردن اکانت دسترسی به تمامی اطلاعاتی که در آن ذخیره داشته‌اید مانند تصاویر، ویدئو‌ها، کامنتها، لایک‌ها، دوستان، پیام‌های دایرکت، دنبال‌کنندگان و … غیرممکن خواهد بود.
  • با حذف اینستاگرام دیگر نه خود شما و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند اکانتی را با همان نام ایجاد نماید.
  • با آدرس ایمیلی که برای اکانت حذف شده استفاده کرده‌اید، دیگر نمی‌توانید اکانت جدیدی ایجاد کنید. اما اگر قصد استفاده مجدد از‌‌ همان ایمیل را دارید، قبل از انجام حذف اکانت در بخش Edit Profile، ایمیل خود را حذف و یا تغییر دهید.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام از طریق سایت

  • برای این کار ابتدا باید با مرورگر خود وارد صفحه اصلی سایت اینستاگرام شوید.
  • اطلاعات اکانتی را که قصد حذف آن را دارید وارد کرده و بر روی Log in کلیک کنید تا به صفحه حذف هدایت شوید.
  • در این گام وارد صفحه حذف اکانت اینستاگرام خود خواهید شد.
  • در این قسمت اینستاگرام شما دلیل پاک کردن اکانت را خواهد پرسید و احتمالا شما را منصرف خواهد نمود. شما تصمیم خود را گرفته‌اید پس شک نکنید و   Something Else را  انتخاب کنید. حال  کادر وارد کردن مجدد رمز عبور برای شما ظاهر خواهد شد.
  • پس از وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر، بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارت Permanently delete my account در پایین صفحه کلیک کنید. در این لحظه اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا مطمئن هستید که می‌خواهید اکانت خود را پاک کنید؟ با اطمینان جواب مثبت بدهید و اکانت خود را برای همیشه پاک کنید. 

با گذراندن مسیر بالا اکانت شما دیگر غیر قابل دسترس شده و طی یک تا چند روز دیگر کاملا از بین خواهد رفت.

حذف اکانت اینستاگرام از طریق گوشی 

تا چند وقت پیش اگر نیاز داشتید که اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید، لازم بود تا از طریق سایت اینستاگرام اقدام کنید. اما در آپدیت‌های جدید عرضه شده توسط این اپ، حذف از داخل خود برنامه نیز امکان پذیر شده است. برای آموزش این راه با ما همراه باشید.

مرحله اول: وارد برنامه اینستاگرام شده و به قسمت پروفایل خود مراجعه کنید. در این قسمت روی منوی برنامه کلیک کنید. Settings را انتخاب کنید.

مرحله دوم: حال شما در قسمت settings هستید. یکی از گزینه‌های موجود help است؛ آن را انتخاب کنید.

 مرحله سوم: از منوی help گزینه دوم یعنی help center را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: با کلیک بر روی  help center وارد یک صفحه مرورگر خواهید شد. بر روی managing your account کلیک کنید.

حذف اینستا

مرحله پنجم: با باز شدن صفحه جدید روی گزینه دوم یعنی delete your account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ششم:‌ 

حال صفحه‌ای باز خواهد شد و شامل دو گزینه است. شما باید  How do I delete my account را انتخاب نمایید. اکنون the Delete Your Account page آبی رنگ را کلیک کنید.

نیاز است تا برای آخرین بار وارد اکانت خود شوید و در کادر‌های باز شده پسورد و یوزرنیم خود را وارد نمایید. برای بار آخر از شما سوال می‌شود که دلیل حذف اکانت چیست؟ یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید و دوباره پسورد خود را وارد کنید. سپس بر روی کادر قرمز کلیک کرده و حساب خود را حذف کنید.

حذف دائمی یا دی اکتیو؛ آیا هر دو یکی هستند؟

برخلاف دیلیت یا حذف اکانت اینستاگرام، دی اکتیو کردن تنها برای مدتی حساب اینستاگرام شما را غیرفعال می‌کند. در واقع، اکانت اینستاگرام شما به صورت موقت حذف می‌شود. بنابراین شما در هر زمانی که مایل بودید می‌توانید به سادگی پیج خود را دوباره فعال کنید.

بازگردانی بعد از حذف اینستاگرام!

فرآیند دیلیت یا حذف اکانت اینستاگرام در جدیدترین آپدیت آن کمی با قبل تفاوت پیدا کرده است. با این  آپدیت جدید، پس از حذف اکانت اینستاگرام، شما یک ماه فرصت دارید که پیج خود را بازیابی کنید! چه چیزی بهتر از این؟

در این مدت که شما نبودید، اکانتتان برای هیچ کاربری نشان داده نشده است. در قسمت دایرکت‌ها نیز کسانی که قبلا با شما چت کرده‌اند، نام شما را با عنوان “Instagrammer” مشاهده خواهند نمود.

با این همه اگر مایل بودید حساب خود را بازیابی کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

برای این کار هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن می‌توانید اقدام کنید. تنها کافی است که اطلاعات حساب خود را وارد کنید و گزینه Log in را انتخاب نمایید. در قدم بعد گزینه‌ی Keep Account را انتخاب کنید. حالا دیگر به راحتی می‌توانید فعالیت خود در اینستاگرام را از سر بگیرید.

با پاک کردن حساب اینستاگرام، آیا دایرکت‌ها هم پاک خواهند شد؟

خیر! تنها اتفاقی که رخ خواهد داد این است که فقط نام کاربری حسابتان از روی چت حذف می‌شود.

حرف آخر

این مقاله صفر تا صد حذف اکانت اینستاگرام را به شما آموزش دادیم. همچنین با تفاوت بین حذف اکانت اینستاگرام و حذف موقت اکانت اینستاگرام نیز آشنا شدید. اگر در مورد هر کدام از قسمت‌های بررسی شده با مشکلی روبرو شدید، می‌توانید با ما درمیان بگذارید تا برای حل آن به شما کمک نماییم. همچنین در مقاله نحوه دیلیت اکانت واتساپ، این عمل برای پیامرسان واتساپ نیز شرح داده شده است.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *