[smartslider3 slider="2"]

5 برنامه‌ کاربردی عالی برای استفاده کودکان سندروم داون

کودکان سندروم داون

بهتر است این بحث را با این نکته شروع کنیم که کودکان سندروم داون بیشترین نیاز برای توجه را در میان کودکان خاص دارند. این کودکان به دلیل اختلال خاصی که دارند بسیار حساس و شکننده هستند.

این امر بسیار مهم است که توجه خود را بر کمک به کودکان برای داشتن یک زندگی عادی و شاد برای آنها متمرکز کنیم. بنابراین، ما باید از فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

کودک اوتیسم و چگونگی استفاده از وسایل هوشمند

اختلال بیش فعالی یا ADHD چیست؟

برنامه‌ مخصوص کودکان دارای اختلال چه ویژگی دارد؟

برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای که در زیر آمده، برای کودکان با تمام ناتوانایی‌ها است؛ از جمله کسانی که مبتلا به اوتیسم و ​​نارساخوانی هستند، مفید، سرگرم کننده و جذاب است. اما باید به امر اشاره نمود که ایجاد چنین برنامه‌هایی آسان نیست و مطمئناً پیدا کردن برنامه‌ای که نیازهای شما را برآورده کند، دشوار است. برنامه‌های ایجاد شده برای کودکان سندرم داون باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند:

  • برنامه ها باید با همکاری متخصصانی که همه جنبه‌های این اختلال ژنتیکی را می‌شناسند توسعه داده شوند.
  • این نوع برنامه‌ها باید توسط سازمان‌های مربوط به اختلال سندرم داون تأیید شوند.
  • طراحی ساده داشته باشند و کودکان را جذب و درگیر خود کنند.
  • آنها باید حاوی عناصر مزاحم نباشند.
  • این برنامه‌ها باید همه‌ی محدوده‌های سنی را در نظر بگیرند.
  • ابزارهای تلفن همراه باید با نیازهای کودکان سازگار باشد.
  • وقتی صحبت از این برنامه‌های خاص می‌شود، شخصی سازی همه چیز است.

برنامه‌های کاربردی برای کودکان سندروم داون

بررسی بهترین برنامه‌ها برای سندرم داون که می‌تواند به کودکان در داشتن یک زندگی عادی و شاد کمک کند.

Special Words

برنامه‌ای است که به دنبال رفع نقایص در زبان است. علاوه بر آن به مهارت‌های حرکتی و مهارت هماهنگی چشم و دست نیز کمک می‌کند. معلم، درمانگر و والدین می‌توانند از Special Words برای بهبود این مهارت‌ها استفاده کنند.

Special Words شامل 96 کلمه و تصویر است که معمولاً در مراحل اولیه توسعه زبان استفاده می‌شود. با استفاده از این لغات به کودک کمک می‌شود تا بتواند دابره لغات بزرگتری داشته باشد.

InnerVoice Communication

 یک برنامه عالی آموزشی است. این برنامه در حال حاضر محبوب ترین ارتباط بین کودکان، خانواده‌های آنها و درمانگران گفتار و زبان ما است. در مقایسه با سایر گزینه‌ها در هنگام راه اندازی اولیه چندان پیچیده نیست و استفاده از استراتژی‌های چند حسی در ترکیب تحریک بینایی و شنیداری فوق العاده است.

InnerVoice یک برنامه طراحی خوب و آگاه است و همیشه باید هنگام آزمایش با افرادی که دارای مشکلات ارتباطی هستند مورد توجه قرار گیرد.

CommunicoTool 2

یک برنامه کاربردی برای زبان و توسعه آن است، که به کودکان مبتلا به اختلالات گفتاری (اوتیسم ، سندرم داون) صدایی برای صحبت کردن، می‌دهد. این برنامه گالری‌ای از تصاویر و صداها را ارائه می‌دهد تا به کودکان در بیان احساسات خود و تعامل موفق با جهان کمک کند. این برنامه برای کودکانی که غیر کلامی، دارای تاخیر زبانی یا اوتیسم هستند مناسب است.

CommunicoTool 2 که یک برنامه کاربردی بسیار مفید است، مخصوصاً برای کودکان در طیف اوتیسم. داشتن ابزار زمانبندی و تایمر از ویژگی‌های مفید آن است. عدم نیاز به ترک برنامه برای چنین ویژگی‌هایی یک نقطه مثبت واقعی است. ناتوانی در برقراری ارتباط بین خواسته‌ها و نیازهای اساسی می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد و منجر به افزایش اضطراب و در برخی موارد رفتار منفی شود.

See and Learn Saying Words

برنامه های آموزشی See and Learn برای کمک به کودکان سندروم داون طراحی شده اند تا مهارت های اولیه زبان را بیاموزند. این برنامه به شما کمک می کند تا 2 صدا را برای گفتن کلمات – سه مرحله – بر اساس نظمی که اصوات اولیه معمولاً بر آن تسلط دارند اما بر اساس صداهای فردی کودک استفاده می شود ، کنار هم قرار دهید.

برنامه های آموزشی See and Learn از توسعه در چهار زمینه اصلی – گفتار ، زبان و خواندن ، تعداد و مهارت های حافظه – در سال های اولیه و تا ابتدایی پشتیبانی می کند. آنها برای پاسخگویی به نیازهای یادگیری اضافی کودکان مبتلا به سندرم داون با فعالیتهای آموزشی عملی ، مناسب از نظر توسعه و فردی طراحی شده اند.

Otsimo

Otsimo یک برنامه بازی آموزشی است. برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ASD یا مشکلات یادگیری توسعه یافته است. این برنامه با استفاده از بازی‌های کمکی که تحت راهنمایی روانشناسان و مربیان کودک طراحی شده است.

برنامه آموزش را از طریق بازی برای بچه‌ها ارائه می‌دهد. بیایید کمی بیشتر در مورد این راه حل فوق العاده بحث کنیم. یک برنامه ارتباطی افزایشی و برای دستگاه های iPad و iPhone است. این برنامه کاربردی می‌تواند صدایی را برای کسانی که دارای مشکلات زبانی گویا و گیرا هستند ارائه دهد. این برنامه، خواسته‌ها و نیازهای اساسی و جملات پیچیده‌تر را دربر می‌گیرد. یک ابزار ارتباطی مناسب برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، فلج مغزی، سندرم داون یا آسیب مغزی است.

پنج نرم افزار ضروری برای کودک مبتلا به اوتیسم

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *