[smartslider3 slider="2"]

3 نکته ضروری و مهم برای تربیت فرزند

تربیت فرزند

ما گاهی فکر می‌کنیم که آیا همه تصمیمات خوب در مورد تربیت فرزند را می‌گیریم؟ آیا ما به عنوان والدین ناامن هستیم یا فقط تمایل داریم از شخصیت فرزندمان حمایت کنیم؟ والدین بودن کار آسانی نیست، اما مسیری است که به عنوان یک فرد، بلوغ را برای ما به ارمغان می‌آورد.

آیا گاهی خواسته‌های ما ذهن ما را دچار سردرگمی می‌کند و تصمیمات را ناخودآگاه و بدون فکر می‌گیریم؟ برخی از اولویت‌ها باید در ابتدا تعیین شوند. سازگاری والدین مهم است، اما فردیت هر کودک انعطاف پذیری در تربیت را نیز به همراه دارد.

مهم است که به کودک بیاموزیم که به خود احترام بگذارد. والدین می‌توانند الگویی عالی برای شناخت ارزش‌های واقعی باشند. این آموزش باید از سنین کودکی شروع شود.

جامعه و رسانه‌هایی که هر کودکی هر روز را با آنها می‌گذراند، دارای جنبه‌های خوب و بد هستند. وقتی کودک بزرگ می‌شود، باید این تفاوت‌ها را تشخیص دهد و بهترین‌ها را برای خودش انتخاب کند. از طریق موقعیت‌های مختلف زندگی، به کودک بیاموزید که تسلیم نشود، اما اولین نفر برای دعوای فیزیکی نیز نباشد. او را برای حل مشکلات به صورت شفاهی و از طریق گفتگو به سطح بالاتری هدایت کنید.

در مقاله مهمترین نکات تربیتی برای پرورش کودک هوشمند و 10 نکته ضروری و مهم برای تربیت کودکان مستقل بیشتر در این مورد بخوانید.

دوستی در تربیت فرزند

دوستی همیشه نمادی از وفاداری داشته است، که به معنی کمک در همه شرایط است. همچنین به معنای کمک به افراد نیازمند است. لیست اولویت‌ها در تربیت فرزند بسیار طولانی است، اما ما به عنوان والدین تصمیم می‌گیریم که به کدام یک اولویت دهیم. دستور العمل وجود ندارد، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم. این مسئولیت بزرگ است و همه ما والدین به بهترین نحو با آن برخورد می‌کنیم.

رشد کودک امروزی تا حدی در عصر دیجیتال است که کاملاً با آنچه ما می دانیم متفاوت است. کودکان در چارچوبی یافت می‌شوند که در آن تفاوت‌های اجتماعی (فرهنگی، جنسیتی، اقتصادی…) بسیار زیاد است و این نیز با آنچه ما می‌دانیم متفاوت است.

بچه ها در محیطی بزرگ می‌شوند که انتظار می‌رود بیشتر به خود بپیوندد تا به جامعه، که با تجربه شخصی ما متفاوت است. آنها نسل‌هایی هستند که با چالش‌های غیرقابل تصور از فشارها هستند. با عدم قطعیت‌هایی روبرو هستند که ما در دوران بزرگسالی از آنها عبور نکرده‌ایم.

همه ما می‌دانیم که گاهی اوقات ثابت ماندن چقدر دشوار است. اما شما الگوهای کلیدی رفتار مطلوب هستید، شما به عنوان والدین مشخص می کنید که کودک با کدام شیوه و چه فعالیت‌هایی به هدف خواهد رسید. هر پدر و مادری، مربی و معلم ارزش‌هایی را ایجاد می‌کند که کودک آنها را مهم می‌داند.

به کودک بیاموزید خود را دوست داشته باشد.

  • کودکی که عاشق و قدر دان است، تهاجمی نیست. نه ترس از خطا وجود دارد و نه او از اضطراب رنج می برد، زیرا می‌داند که اگر مرتکب اشتباه شود، عواقب وحشتناکی نخواهد داشت و به عنوان یک شخص بی ارزش نخواهد بود.
  • ناامن نیست زیرا شما به طور مداوم اعتماد به نفس او را تقویت کرده‌اید.
  • به دیگران کمک می‌کند زیرا او آگاه است و می‌تواند حامی همسالان، بلکه بزرگسالان باشد. دیدگاه شخص دیگری را درک می‌کند، زیرا بیش از هر چیز خود را می‌فهمد و می‌داند کیست و چه کسی نیست.
  • او می‌داند چگونه برای خود بجنگد زیرا دارای هویتی ساخته شده است، او فقط یک کودک مطیع کور نیست، بلکه مستقل فکر می‌کند و فعال است.
  • کودکی که به خود احترام می‌گذارد و او را دوست دارد، می‌تواند به اندازه کافی با قدرت مخالفت کند، اما اگر آن را به نفع خود در یک لحظه معین کند، بپذیرد.

ارتباط در تربیت کودک

ارتباطات بخش مهمی از تربیت کودک است. رابطه‌ای که در سال‌های اول کودکی برقرار می‌شود بعداً از طریق ارتباطی که باید بر اساس اعتماد و احترام باشد، برقرار می‌شود. برقراری ارتباط در کودکان در سنین پایین آسان‌تر از دوران نوجوانی است. اما اساس اعتماد در ارتباطات در اولین روزهای کودکی ایجاد می‌شود.

احترام در تربیت فرزند

اولین ارزش عزت نفس کودک، توانایی گوش دادن به نیازهای او و نقاط قوت او است. القای عشق به خود در کودکان از طریق عشق دادن مداوم و فداکارانه، حمایت، تحسین و در آغوش گرفتن حاصل می‌شود. به احساسات کودک خود احترام بگذارید و او را تشویق کنید تا با دیگران ارتباط برقرار کند. بگذارید کودک به همان اندازه که سن دارد گریه کند، این هم خوب است و ارزش او را کمتر نمی‌کند. وقتی به چیزی رسید، سخاوتمندانه او را ستایش کنید. هیچ پاداش مادی نمی‌تواند جایگزین آن شود.

گهگاه به فضایل کودک اشاره کنید ، تغییرات و تلاش را متوجه شوید. آنچه را که دوست دارید درباره او بگویید. حضور داشته باشید و تا آنجا که می‌توانید از ایمنی کودکان خود محافظت کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که اجازه دادن به او برای انجام هر کاری نیازمند تفکر بسیاری است.

برای ایجاد این محافظت در فضاهای مجازی یا پیدا کردن و دانستن همیشگی موقعیت کودک خود از FamilySafe استفاده نمایید. FamilySafe یک نرم افزار بسیار عالی برای کنترل و نظارت بر کودک است.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *