[smartslider3 slider="2"]

مهمترین نکات تربیتی برای پرورش کودک هوشمند

پرورش کودک هوشمند

رویای هر پدر و مادری است که ببینند فرزندانشان در تحصیلاتش خوب عمل کنند، شغل خوبی پیدا کنند، ارتباط خوبی برقرار کنند و غیره. اما چگونه باید به همه اینها دست پیدا کرد؟ در ادامه ؟؟؟؟ راه برای تربیت و پرورش کودک هوشمند آورده شده است. این مراحل را امتحان کنید. اما به یاد داشته باشید که هر کودک خاص است و با سرعت خاص خود یاد می‌گیرد. این نکات را با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و خلق و خوی فرزند خود امتحان کنید و به او کمک کنید بدون قضاوت یا مقایسه رشد پیدا کرده و یاد بگیرد.

بررسی راه‌های مهم و ضروری برای پرورش کودک هوشمند

بر فرآیند تمرکز کنید تا نتیجه

تحقیقات منتشر شده است نشان می‌دهد که برای پرورش فرزندان باهوش، باید تأکید بر فرآیند کسب دانش و نه هوش و توانایی باشد. این مطالعه نشان داد کودکانی که اغلب توسط والدین و معلمان به آنها گفته می‌شود که باهوش هستند، در رشد خود در مقایسه با کودکانی که با سخت کوشی مداوم، اراده و تمرکز رشد کرده‌اند دچار رکود شده‌اند. نتیجه کار کودک را تحسین نکنید. در عوض، از تلاش آنها قدردانی کنید. ضروری است که به فرزند خود بفهمانید که موفقیت شامل غلبه بر شکست‌ها و مشکلات نیز می‌شود.

برای فرزندان خود با صدای بلند بخوانید

والدین اسباب بازی‌های گران قیمت خریداری می‌کنند تا مطمئن شوند فرزندانشان به سرعت یاد می‌گیرند. در حالی که تنها چیزی که نیاز دارند یک فعالیت بسیار ساده است که می‌تواند معجزه کند. بلند خواندن. تحقیقات نشان می‌دهد که به کودکان در توسعه مهارت‌های زبان و سواد کمک می‌کند.

این یک تمرین است که فقط 15-20 دقیقه از وقت شما را می‌طلبد. والدین می‌توانند آن را حتی قبل از اینکه فرزندان به مدرسه برود شروع نمایند. همچنین، وقتی با صدای بلند می‌خوانید، کودک شما کلمات جدیدی را می‌شنود، بنابراین واژگان خود را بهبود می‌بخشد.

به آنها احساس کسالت دهید

غیرممکن است که خود را همیشه مشغول و سرگرم نگه داریم. این امر حتی بیشتر در مورد کودکان صادق است. بی‌حوصلگی، یک اصطلاح گسترده است که احساس بی علاقگی به فعالیت‌ها را توضیح می‌دهد. اغلب یک چیز منفی تلقی می‌شود. با این حال، خستگی می‌تواند معجزه کند و باعث ایجاد خلاقیت در فرزندان شما شود. به آنها اجازه دهید حوصله‌شان سر برود و تنها در این صورت راهی برای گذراندن زمان مفید خود پیدا می‌کنند. این امر برای پرورش کودک هوشمند

یک محیط سالم و بدون استرس را فراهم کنید

بسیار مهم است که کودک در محیط خود احساس امنیت کند. استرس از هر نوع می‌تواند منجر به اختلال در یادگیری و حافظه شود. اغلب، هنگامی که والدین استرس زیادی روی کودک می‌گذارند تا عملکرد بهتری داشته باشد یا وقتی روابط بین افراد در خانه چندان امیدوار کننده نیست، می‌تواند بر کودک تأثیر منفی بگذارد. هرچه کودک شادتر و ایمن تر باشد، رفتار و یادگیری بهتری دارد. این امر در پرورش کودک هوشمند بسیار موثر است. در مقاله 10 علت مهم در ایجاد استرس نوجوانان بیشتر در این مورد بخوانید.

به فرزند خود وابسته باشید

موانع یادگیری و رشد را می توان با وابستگی احساسی برطرف کرد. مطالعات انجام شده بین نمرات ضریب هوشی کودکان و میزان وابستگی آنها به والدینشان ارتباطی برقرار کرده است.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که دلبستگی نزدیک به والدین برای رشد عاطفی و اجتماعی کودکان بسیار مهم است. بنابراین، بسیار مهم است که به فرزند خود گوش دهید، با او تماس چشمی برقرار کنید و لحن صدای خود را تغییر دهید و غیره. با کودک خود دلبستگی مطمئن ایجاد کنید.

کودک را با موسیقی آشنا کنید

موسیقی روح را لمس می‌کند و ذهن را تازه می‌کند. همچنین مغز را تیز و باهوش می‌کند. تعداد زیادی از تحقیقات ثابت کرده‌اند که موسیقی ارتباط مستقیمی با میزان باهوش شدن کودک دارد. موسیقی می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر رشد مغز کودکان خردسال داشته باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی باعث افزایش توجه و کاهش سطح استرس می‌شود. همچنین به عنوان یک محرک بزرگ عمل می‌کند و یادگیری و حافظه بهتر را تسهیل می‌کند. همچنین، یادگیری یک ساز موسیقی به افزایش سطح ضریب هوشی و پرورش کودک هوشمند به میزان قابل توجهی کمک می‌کند.

صبحانه مقوی

مطالعه‌ای که اخیراً توسط دانشکده پرستاری دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است، ارتباط مستقیمی بین صبحانه منظم، مغذی و نمرات بالاتر در کودکان ایجاد کرده است. این مطالعه نشان داد که جنبه‌های تغذیه‌ای و اجتماعی صبحانه نقش مهمی در عملکرد کلامی و تحصیلی آنها دارد.

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز، مواد معدنی و ویتامین‌های حیاتی را به مغز می‌رساند. علاوه بر این، تعامل اجتماعی با اعضای خانواده در میز صبحانه به کودکان اجازه می‌دهد تا واژگان و دانش عمومی خود را گسترش داده و داستان‌ها را درک کنند. کودکانی که روزانه صبحانه می‌خورند، حافظه بهتری دارند و محدوده توجه بیشتری دارند.

بازی بدون ساختار

همه اهمیت ورزش و زمان بازی را در رشد کودک درک می‌کنند. این بسیار مهم است که شما اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما ماهیچه‌ها و مغز خود را تمرین می‌دهند. بازی به توسعه مهارت‌های اجتماعی کمک می‌کند و همچنین باعث ایجاد خلاقیت می‌شود. این زمان بازی نباید منحصر به تمرینات ورزشی باشد که کودکان در مدارس انجام می‌دهند. بازی داوطلبانه را تشویق کنید زیرا یادگیری بهتر را ارتقا می‌دهد و مهارت‌های زبان و حل مسئله را بهبود می‌بخشد.

بچه ها را زود بخوابانید

مطالعات نشان می‌دهد که کودکان خردسال روزانه حداقل 10 ساعت خواب نیاز دارند. مشاهده شده است که کودکانی که به طور منظم به خواب می‌روند، حافظه، مهارت‌های زبانی و توانایی حل مسئله بهتری دارند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که اگر مدتی بعد از مطالعه بخوابیم، بیشتر احتمال دارد آنچه را آموخته‌ایم حفظ کنیم. در مقاله خواب کودک، عنصر اساسی برای سلامت روحی و جسمی بیشتر در این مورد بخوانید.

یادگیری زبان جدید

زبان‌ها نقش مهمی در شکل گیری فرزندان ایفا می‌کنند. کودکان توانایی ذاتی در انتخاب زبان دارند. مطالعات همچنین ثابت کرده است که کودکی که قبل از ده سالگی زبان دوم یا زبان خارجی را یاد می‌گیرد، از نظر فرهنگی آگاه‌تر و باهوش‌تر است. کودکان زبان را سریعتر یاد می‌گیرند، آن را بهتر حفظ می‌کنند و اغلب در مقایسه با بزرگسالان آن را با تلفظ تقریبا دقیق صحبت می‌کنند. تحقیقات اخیر همچنین نشان می‌دهد که کودکان خردسال می‌توانند حداکثر پنج زبان را بیاموزند و پردازش کنند.

مدت زمان استفاده از وسایل هوشمند

نگرانی‌ها در مورد تاثیرات منفی طولانی مدت زمان استفاده از وسایل هوشمند در کودکان همچنان در حال افزایش است. گذشته از چاقی و مسائل رفتاری دوران کودکی، زمان زیاد استفاده نیز با خواب نامنظم و عدم خلاقیت ارتباط دارد. علاوه بر این، ممکن است کودکان در معرض محتوای خشونت آمیز یا جنسی قرار بگیرند. با این حال، بسیاری از والدین همچنان به این وسایل دیجیتالی وابسته هستند تا فرزندان خود را در طول روز با برنامه‌هاسرگرم کنند. در مقاله اعتیاد به بازی‌های آنلاین و اثرات آن بر روی کودک بیشتر در این مورد بخوانید.

اجتناب از اتصال دیجیتال به هر اندازه که دشوار باشد، کمی مدیریت می‌تواند به والدین کمک کند. با استفاده از نرم افزارهای کنترلی به کودکان و نوجوانان خود در مورد استفاده بیش از حد وسایل هوشمند کمک نمایید. این نرم افزارها مانند FamilySafe به کودکان کمک می‌کنند تا در صورت سپری کردن زمان زیادی در گوشی یا تبلت خود، از آنها بیرون آمده و به زندگی واقعی خود بپردازند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *