[smartslider3 slider="2"]

5 راه برای بهبود حریم خصوصی در تلگرام

Telegram

تلگرام یکی از معتبرترین برنامه‌های پیام رسان است. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را تا آنجا که ممکن است در تلگرام بهبود دهید. در این مقاله به دنبال راه‌های بهبود حریم خصوصی در تلگرام هستیم.

تنظیمات استاندارد اولیه کمی به صورت پیش فرض در این پیام رسان ایجاد شده است. به طور پیش فرض، تلگرام شماره تلفن شما را به صورت عمومی نمایش می‌دهد و کل لیست مخاطبین در لحظه ایجاد حساب، اعلانی دریافت می‌کنند. خوشبختانه تلگرام تعدادی ویژگی امنیتی و حریم خصوصی را ارائه می‌دهد که به کنترل موارد این چنینی در برنامه کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله‌های چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم؟ (حذف دائمی حساب تلگرام) و 7 راه‌کار اصولی برای هک تلگرام را بخوانید.

چه کسی می‌تواند شما را به گروه یا تماس اضافه کند؟

 تلگرام گزینه‌های متعددی را برای مدیریت اینکه چه کسانی می‌توانند با حساب شما تعامل داشته باشند و چه کسی قادر به این کار نیست، ارائه می‌دهد. یکی از آنها تنظیمات مجوز است که نشان می‌دهد چه کسی می‌تواند حساب شما را به گروه یا تماس اضافه کند.

 این امکان به شما اجازه می‌دهد که انتخاب کنید تا مانع از اضافه شدن به گروه یا تماس بدون اطلاع شوید. یا حتی این اجازه را فقط به مخاطبین خود یا فقط برخی از آنها محدود کنید.

برای مدیریت این مجوزها به تنظیمات بروید و سپس Privacy & Security را انتخاب کنید. به Groups و/یا Calls بروید انتخاب کنید چه کسی می‌تواند شما را به گروه یا تماس اضافه کند.

شماره تلفن خود را برای بهبود حریم خصوصی در تلگرام مخفی کنید.

این اساسی ترین ویژگی است و اکثر کاربران تلگرام آن را می‌شناسند. به طور پیش فرض، شماره تلفن شما در تلگرام عمومی می‌شود. اگر در یک گروه عمومی هستید، هر کسی که نمایه شما را می‌بیند می‌تواند شماره شما را نیز ببیند. خوشبختانه انجام این کار بسیار آسان است.

به بخش تنظیمات و سپس بخش خصوصی و امنیت بروید شماره تلفن را انتخاب کنید. در بخش چه کسانی می‌توانند شماره تلفن من را ببینند، هیچکس را انتخاب کنید. در قسمت چه کسی می تواند مرا با شماره من پیدا کند، مخاطبین من را انتخاب کنید.

نحوه پنهان کردن وضعیت آنلاین

به تنظیمات بروید و بخش Privacy and Security را پیدا کنید. شما باید در ابتدا به Last Seen & Online بروید. سپس در بخش Who can see your Last Seen دفعات مشاهده شده، هیچکس را انتخاب کنید.

به این ترتیب، هیچ کس نمی‌تواند ببیند که آنلاین هستید یا آخرین بار کی آنلاین بوده‌اید. اما این محدودیت به دو صورت کار می‌کند، شما نیز نمی‌توانید چنین اطلاعاتی از مخاطبین خود را بررسی کنید. اگر فقط مخاطبین خاصی را مسدود کرده اید، نمی‌توانید وضعیت آنلاین آنها یا آخرین زمان آنلاین بودن آنها را مشاهده کنید.

اما همچنان می توانید چنین اطلاعاتی را با مخاطبین که هیچ محدودیتی برای آنها تعیین نکرده‌اید مشاهده کنید. از نظر عملی، شما نیز کاملاً نامرئی نیستید زیرا تلگرام هنوز تخمینی تقریبی از آخرین ارتباط شما ارائه می‌دهد. تنها تفاوت این است که اگر دسترسی را محدود کرده‌اید، تلگرام زمان دقیق آخرین اتصال شما را نشان نمی‌دهد.

از اشتراک گذاری نمایه در مخاطبین خود جلوگیری کنید.

یکی دیگر از تعاملات ناخواسته که می‌تواند باعث ایجادخطر برای حریم خصوصی در تلگرام شود ، این است که مخاطبین شما با ارسال یکی از پیام‌های خود، نمایه خود را به اشتراک بگذارند. خارج از چت محرمانه یا خصوصی، پیام‌های شما می‌توانند توسط مخاطبین به گروه‌ها یا بحث‌های دیگر ارسال شوند. به طور پیش فرض، پیام ارسالی شامل نام کاربری شما است و همچنین با ضربه زدن روی آن، هرکسی را به نمایه شما هدایت می‌کند.

با دنبال کردن این مراحل می‌توانید این مشکل احتمالی حریم خصوصی را مدیریت کنید. به تنظیمات و سپس Privacy & Security بروید پیام های ارسال شده را انتخاب کنید. در بخش چه کسی می تواند پیامی به حساب من هنگام ارسال پیام‌های من اضافه کند، هیچکس را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید موارد استثنائی را تعیین کنید تا یک یا چند مخاطب خاص را در هنگام ارسال پیام‌های خود به نمایه شما پیوند داده یا از آنها ممنوع کنید. توجه داشته باشید از زمانی که نسخه تلگرام 8.0 در 31 آگوست منتشر شد، کسانی که پیام‌های شما را ارسال می‌کنند، می‌توانند نام نویسنده اصلی را قبل از به اشتراک گذاشتن پیام با دیگران مخفی کنند. بنابراین اگر به مخاطبین منتخب اجازه داده‌اید پیام‌های شما را به اشتراک بگذارند، از آنها بخواهید نام شما را مخفی کنند.

نام کاربری را برای بهبود حریم خصوصی در تلگرام ایجاد نکنید.

 می‌توانید یک نام کاربری عمومی در تلگرام ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد از پیوند t.me/username استفاده کنید. این امکان به هر کسی اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانستن شماره تلفن شما در تلگرام با شما تماس بگیرد.

این امکان وجود دارد که سایر کاربران شما را از طریق این نام کاربری پیدا کنند. تا جایی که در جستجوی مخاطبین تحت نتایج جهانی ظاهر می‌شوید. توجه داشته باشید افرادی که شما را پیدا می‌کنند، حتی اگر شماره شما را نمی‌دانند، می‌توانند برای شما پیام ارسال کنند. بنابراین برای نجات خود از چنین سردردی، نام کاربری ایجاد نکنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *