[smartslider3 slider="2"]

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا (آپدیت 2022)

معرفی محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سال 2022

شبکه های اجتماعی به فضایی برای دیده شدن بیش تر و دریافت اطلاعات و ترندهای دنیا تبدیل شده اند. فرقی ندارد که شما صاحب یک تجارت باشید، یا اینکه از شبکه های اجتماعی برای گذراندن اوقات فراغتتان استفاده کنید؛ شناخت محبوب ترین شبکه های اجتماعی در هر صورت مفید است.

امروزه صدها شبکه اجتماعی در بستر اینترنت فعالیت می کنند. قطعا ما نمی توانیم در همه این رسانه ها فعالیت داشته باشیم. اما شناخت محبوب ترین سوشال مدیاها به ما کمک می کند که بهترین آن ها را برای استفاده انتخاب کنیم.

در ادامه ما لیستی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سال 2022 را معرفی می کنیم. با توجه به معروفیت این برنامه ها، احتمال می دهیم که اکثر موارد لیست ما را بشناسید و از نبودن برخی از برنامه ها در لیست، تعجب کنید. رده بندی محبوب ترین شبکه های اجتماعی، بر اساس میزان بازدید ماهانه از این نرم افزارها می باشد.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی از نظر میزان بازدید ماهانه

جدول زیر نشان دهنده بهترین شبکه های اجتماعی از نظر تعداد کاربر فعال ماهانه است. این جدول مربوط به داده های جمع آوری شده از وبسایت Statista است که گزارش های آماری مختلفی ارائه می دهد.

آمار بازدید ماهانه شبکه های اجتماعی محبوب در دنیا
آمار بازدید ماهانه شبکه های اجتماعی محبوب در دنیا

فیسبوک (Facebook) – محبوب ترین شبکه اجتماعی در دنیا

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی بین المللی است. این برنامه برای کاربران ایرانی فیلتر است و ایرانیان برای فعالیت در این برنامه، باید از فیلترشکن استفاده کنند. ماهانه نزدیک به سه میلیارد نفر از نرم افزار فیسبوک استفاده می کنند که این آمار به نوبه خودش بی نظیر است. علاوه بر حساب های معمولی، میلیون ها کسب و کار آنلاین، در محیط فیسبوک فعالیت دارند.

با توجه به حجم بالای تبلیغات و بازدیدهای فیسبوک، این برنامه در رشد بیزینس و پیج کاربران بسیار کاربردی است. از طرفی فیسبوک اکثر فرمت های محتوا را پشتیبانی می کند و دست شما در ساخت و انتشار متن، تصویر، ویدئو و لایو باز است.

یوتیوب (YouTube)

یوتیوب یک پلتفرم ویدئویی حرفه ای برای به اشتراک گذاری فیلم می باشد. بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون نفر هر ماه از یوتیوب استفاده می کنند. اگر به دنبال منبع خوبی برای آموزش رایگان هستید، می توانید در برنامه یوتیوب، آموزش های خوبی در هر زمینه ای پیدا کنید. این برنامه متعلق به شرکت گوگل است و با فعالیت در این پلتفرم، می توانید بازدیدهای بی شماری داشته باشید.

یوتیوب به ازای بازدید پست هایتان، به شما هزینه پرداخت می کند. متاسفانه این اپلیکیشن در ایران محدود شده است و برای کار با آن نیاز به VPN دارید.

واتساپ (WhatsApp)

محبوبیت ترین شبکه اجتماعی - واتساپ
اپلیکیشن واتساپ با اختلاف زیادی محبوب ترین پیام رسان در سراسر دنیا می باشد. این برنامه در ایران نیز کاربری زیادی دارد.

واتساپ معروف ترین برنامه پیام رسان دنیا می باشد. این پیام رسان به همراه برنامه اینستاگرام و فیسبوک، در مالکیت شرکت متا می باشند. واتساپ هر ماه بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه دارد. در این اپلیکیشن می توانید پیام متنی، تصاویر، فایل صوتی، اسناد و فیلم را برای دیگران ارسال کنید.

در واتساپ می توانید تماس صوتی و تصویری بگیرید و دیدگاه های خودتان را در قالب STATUS با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. برنامه واتساپ یک ورژن تجاری رایگان نیز ارائه داده است. کار کردن با واتساپ بیزینس برای افرادی که از طریق این برنامه فعالیت های تجاری شان را دنبال می کنند بسیار مفید است.

اینستاگرام (Instagram) – محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران

اینستاگرام شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. این برنامه با اختلاف، محبوب ترین شبکه اجتماعی بین کاربران ایرانی است. اینستاگرام قابلیت های بی نظیری در بخش استوری، لایو و ریلز اینستاگرام ارائه می دهد. تعداد کاربرانی که ماهانه از این برنامه استفاده می کنند نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون نفر است.

اگر به دنبال راه اندازی یک بیزینس اینترنتی در ایران هستید، ما به شما فعالیت در اینستاگرام را پیشنهاد می دهیم. اکثر کاربران گوشی های هوشمند در ایران، حساب اینستاگرام دارند و این موضوع باعث دیده شدن برند شما می شود. اینستاگرام ورژن تجاری نیز ارائه داده است. با اینستاگرام تجاری شما می توانید آمار دقیقی از رخدادهای پیج تان از جمله تعداد ویو، اشتراک گذاری و… به دست آورید. اکانت بیزینس در اینستاگرام تجزیه و تحلیل مناسبی از اکانت و امکان زمان بندی پست های اینستاگرام با استفاده از ابزارهای شخص ثالث را در اختیار شما قرار می دهد.

وی چت (WeChat)

وی چت یکی از پیام رسان های محبوب در جهان است که ماهانه یک میلیارد و سیصد میلیون بازدید کننده دارد. این برنامه به یک پلتفرم همه کاره تبدیل شده است. علاوه بر پیام رسانی و تماس، کاربران اکنون می توانند از وی چت برای خرید آنلاین و پرداخت آفلاین، انتقال پول، رزرو تاکسی و… استفاده کنند. وی چت در آسیای شرقی محبوب ترین پیام رسان است؛ اما تعداد کاربران ایرانی کمی دارد.

تیک تاک (Tik Tok)

پلتفرم تیک تاک در سال 2018 ارائه شد و در حال حاضر هر ماه بیش از یک میلیارد بازدید کننده دارد. این برنامه متعلق به شرکتی چینی است و در چین با نام Douyin شناخته می شود. اکثر کاربران این شبکه اجتماعی، نوجوانان و جوانان زیر 25 سال هستند.

در تیک تاک موزیک ها و ایده های انتشار ویدئوی زیادی وجود دارد. کاربران می توانند از این ایده ها استفاده کنند و ویدئوی تیک تاکی 60 ثانیه ای بسازند. وجود جلوه های ویژه و ابزارهای متنوع ویرایشی از ویژگی های اصلی برنامه تیک تاک است. عده زیادی از افراد به این برنامه وابستگی زیادی پیدا می کنند؛ این موضوع باعث نگرانی والدین شده است.

این شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی محدودیت های زیادی دارد و در بیش تر اوقات به درستی کار نمی کند.

خطرات چالش های تیک تاک
برخی از چالش های تیک تاک بسیار خطرناکند؛ از این رو والدین نگرانی زیادی نسبت به فعالیت فرزندشان در این اپلیکیشن دارند.

پیام رسان فیسبوک (Messenger)

پیام رسان فیسبوک با نام مسنجر، برنامه پیام رسانی است که توسط متا ساخته شده است و هر ماه نزدیک به یک میلیارد استفاده کننده دارد. این برنامه در سال 2011 منتشر شده است و در آن شما می توانید برای سایر کاربران پیام متنی یا فرمت های محتوای دیگری از جمله تصاویر، ویدیو و استیکر ارسال کنید و از بات های مختلف آن استفاده کنید.

همچنین امکان برقرار تماس صوتی و تصویری نیز در مسنجر فراهم است و در کنار آن قابلیت هایی مثل امکان استفاده از چند اکانت به طور همزمان، ارسال پیام به صورت رمزگذاری شده و اجرای بازی های مختلف در دسترس است. کسب وکارها می توانند در مسنجر تبلیغ کنند و چت بات بسازند. این ویژگی هبه کسب و کارها راه های بی شمار جدیدی برای تعامل و ارتباط با مشتریان ارائه داده است.

در ایران اکثر کاربران از پیام رسان واتساپ و تلگرام استفاده می کنند و پیام رسان مسنجر کاربر ایرانی زیادی ندارد. اما اگر می خواهید تجارتی بین المللی راه اندازی کنید، ساخت اکانت در مسنجر راه مناسبی برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتریان است.

سایر شبکه های اجتماعی محبوب

  • دویین (Douyin): این برنامه در سال 2016 منتشر شد. این شبکه اجتماعی با حدود 600 میلیون کاربر ماهانه دارد. کاربری این برنامه و امکانات آن تا حد زیادی مشابه تیک تاک است. افزون بر این، در دویین امکان خرید و یا رزرو هتل نیز وجود دارد.
  • تنسنت کیوکیو (Tencent QQ): این برنامه یک شبکه اجتماعی چینی است. در کیوکیو کاربران به خدمات متنوعی مثل بازی های آنلاین، خرید موسیقی، تماشای فیلم و چت متنی یا صوتی دسترسی دارند.
  • سینا ویبو (Sina Weibo): با توجه به فیلتر بودن توییتر در چین، این برنامه به عنوان یک جایگزین معرفی شده است. تمام کاربران این برنامه چینی هستند. با این حال نسخه بین المللی آن در سال 2017 منتشر شده است و در دسترس قرار دارد. در این شبکه اجتماعی کاربران به امکاناتی مثل قابلیت ارسال تصاویر، چت با دنبال کنندگان و ارسال استوری دسترسی دارند.

کلام آخر

در این مقاله لیستی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را ارائه دادیم. علاوه بر مواردی که در لیست به آن ها اشاره کردیم Twitter، LinkedIn، Snapchat، Viber، Baidu Tieba و Reddit دیگر شبکه های اجتماعی و پیام رسان محبوب هستند.

برخی از اپلیکیشن های پیام رسان یا شبکه اجتماعی در یک موقعیت جغرافیایی خاص کاربرد بیش تری دارند. برای مثال شبکه های اجتماعی کشور چین، به دلیل بالا بودن جمعیت این کشور در لیست قرار دارند؛ در صورتی که در سایر کشورها هیچ استفاده ای از آن ها نمی شود.

به همین ترتیب در کشور ایران نیز محبوبیت اپلیکیشن ها متفاوت است. در حال حاضر فیسبوک، یوتیوب و واتساپ، بیش ترین تعداد کاربران شبکه های اجتماعی از سراسر دنیا را دارند. با این وجود آپارات، اینستاگرام و واتساپ جزو برترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *