[smartslider3 slider="2"]

واتساپ بیزینس WhatsApp Business چیست؟

Whatsapp

آيا تا حالا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بدانید تفاوت بین واتساپ معمولی و واتساپ بیزینس چیست؟ آیا این دو برنامه فقط در ظاهر باهم متفاوت هستند یا عملکرد آنها نیز بایکدیگر فرق دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات و ابهامات بیشتر در این زمینه با ما در ادامه همراه باشید.

همانطور که می‌دانید واتساپ بیزینس انتخاب بسیار خوبی برای کسب و کارهای الکترونیکی است. چرا که نسبت به واتساپ معمولی دارای قدرت عملکرد بیشتری بوده و به واسطه قابلیت‌های آن به صورت بهتر و عمگراتری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان در راستای ارائه محصول و خدمات و ارتباط با مشتریان گام برداشت.

واتساپ بیزینس مخصوص کسب و کارها طراحی شده و می‌تواند در عملکرد کلی کسب و کار مفید واقع شود. در حقیقت این برنامه بر مبنای ارائه خدمات بنا شده و می‌تواند ارتباط بهتر و موثرتری با مخاطبین برقرار نماید.

واتساپ بیزینس محصولی از شرکت بزرگ فیس‌بوک است. این برنامه به شما امکان می‌دهد در واتساپ حضور تجاری داشته باشید و از این طریق تجارت خود را گسترش دهید. با استفاده از این امکان، هم واتساپ بیزینس و هم پیام رسان واتساپ را با دو شماره جداگانه روی گوشی خود نصب کنید.

مخفی کردن وضعیت آنلاین واتساپ

کار جدا، زندگی جدا

پیام رسان‌های اندرویدی نمونه‌ی بسیار عالی و از کاربردی‌ترین برنامه‌های این پلتفرم به حساب می‌آیند. رقابت برای بهتر بودن در این برنامه‌ها باعث شده است تا هرکدام دارای انواع و خدمات متنوع و گوناگون و منحصر به فردی شوند. در این میان واتساپ نیز به عنوان یک مسنجر قدرتمند ویژگی‌های زیادی را برای مخاطبان خود ارائه داده است.

بزرگترین مزیت این برنامه تماس صوتی و تصویری رایگان است که با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود. البته قابلیت‌های دیگری مثل ارسال پیام، ارسال فایل و تشکیل گروه و کانال نیز در این اپ وجود دارد که می‌تواند از دلایل اصلی محبوبیت بین کاربران باشد.

اما یکی از بهترین این خدمات، واتساپ بیرینس است.این برنامه از تمام قابلیت‌های واتساپ اصلی پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را نیز ارائه می‌دهد. این مجموعه امکانات جدید همگی به طور خاص به بهبود امور کار و تجارت مربوط به شما ارتباط دارد. با استفاده از این امکان و این برنامه عالی می‌توانید کار و زندگی خود را از هم جدا کنید و از استفاده از ویژگی‌های موجود در این مسنجر برای بهبود کسب و کار استفاده نمایید.

مهمترین امکانات واتساپ بیزینس

در این قسمت به سراغ ویژگی‌های خاص این برنامه می‌رویم و با آنها آشنا می‌شویم. این قابلیت‌ها در ورژن اصلی واتساپ وجود ندارند. با ما همراه باشید.

  • مهمترین و نخستین تفاوت این اپ با نسخه معمولی واتساپ در پروفایل کاربری که ایجاد کرده‌اید مشاهده خواهد شد. در این قسمت شما می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را در پروفایل وارد کنید. با انجام این کار افراد راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کرده یا با شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال آدرس وبسایت خود را وارد کنید یا می‌توانید لوکیشن کسب و کارتان را با مشتریان به اشتراک بگذارید.
  • از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پشتیبانی از شماره‌های ثابت اشاره کرد. می توانید واتساپ بیزینس را با شماره تلفن ثابت نیز فعال کنید و مشتریان می توانند به شما روی آن شماره پیام دهند. هنگام تایید شماره، گزینه «با من تماس بگیر» را انتخاب کنید تا به وسیله تماس تلفنی کد را دریافت نمایید.
  • در واتساپ بیزینس قابلیتی تحت عنوان Auto respond وجود دارد که به واسطه آن امکان ارسال پیام خودکار در واتس اپ بیزینس فراهم شده است. با استفاده از این امکان شما می‌توانید پیام‌های خوشامدگویی خودکار، پیام‌های پاسخگویی خودکار و پیام‌های زمانبندی شده ارسال کنید.
  • با استفاده از قابلیت برچسب گذاری یا Labels بر روی مخاطبین می‌توانید مشتریان همیشگی و وفادار علامت گذاری کنید. یا با استفاده از امکان مشتریان را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی نماییید.
  • در اینگونه حساب‌های شغلی و مربوط به کسب و کارهای اینترنتی بررسی میزان تعاملات اکانت با مخاطبین بسیار ارزشمند است. در قسمت مربوط به آمار و به واسطه قابلیت statistics تعاملاتی که در اکانت کاربری شما رخ داده است را مشاهده و جزئیاتی مانند تعداد پیام های ارسال شده، پیام های تحویل داده و خوانده شده و پیام های دریافت شده توسط مخاطب را بررسی نمایید.

تفاوت‌های ظاهری در واتساپ

قابلیت‌هایی که بیان شدند همگی تفاوت‌های متداول و اصلی در عملکرد بین واتساپ اصلی و واتساپ بیزینس است. اما در خصوص ظاهر آنها نیز تفاوت‌هایی وجود دارد.

  • لوگوی متفاوت واتساپ بیزینس و واتساپ اصلی

 از جمله تفاوت‌های ظاهری مشخص بین واتساپ بیزینس و واتساپ اصلی، لوگوی متفاوت آنها است.

  • اعلان بیزنس اکانت

 دومین نماد شاخص و برجسته که تفاوتی اساسی در بین این دو برنامه ایجاد می‌کند، اعلان بیزنسی بودن اکانت واتساپ است.

  • صفحه معرفی

در قسمتی که عکس پروفایل و بیوگرافی خود را قرار می‌دهید، می‌توانید آدرس، توضیحات ساعات کاری و مشخصات دیگری مانند ایمیل کاری و آدرس خود را هم بنویسید. استفاده از این امکان برای پیشرفت کسب و کار شما می‌تواند بسیار سودمند باشد.

آیا تا حالا از واتساپ بیزینس استفاده کرده‌اید؟ اگر با این برنامه پیام‌رسان آشنایی دارید از تجربیات خود برای ما بگویید. آیا از کا با این برنامه راضی هستید؟

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *