ریلز یا Reels در اینستاگرام چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

آموزش گذاشتن ریلز در اینستاگرام

شرکت متا یا همان فیسبوک سابق که مالک اینستاگرام است، برای افزایش محبوبیت و تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، هر روز قابلیت ها و امکانات جدیدی به آن اضافه می کند. یکی از این قابلیت های جدید، ریلز اینستاگرام یا REELS است. با استفاده از این قابلیت جدید، کاربران می توانند ویدئوهای کوتاه و سرگرم کننده را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. متا برای رقابت با تیک تاک، REELS را به برنامه خود اضافه کرده است.

شاید این سوال برای شما پیش آید که فرق ریلز با پست و استوری چیست؟ یا REELS چه ویژگی های جدیدی به اینستاگرام اضافه کرده است؟ چطور از این قابلیت جدید استفاده کنیم؟ آیا استفاده از آن نیاز به آموزش دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را متوجه شوید.

ریلز اینستاگرام (Reels) چیست؟

ریلز به کاربران این امکان را می دهد تا فیلم های 15 تا 30 ثانیه ای را در حسابشان به اشتراک بگذارند. هدف از اضافه کردن REELS به اینستاگرام، کمک کردن به کاربران برای پیدا کردن محتواهای مورد علاقه شان است. از طرف دیگر REELS به اینفلوئسرهای اینستاگرام کمک می کند تا مخاطبان بیش تری برای خود پیدا کنند.

ریلز، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا ویرایش ویدیوهای خود را در محیط اینستاگرام انجام دهند؛ یعنی کاربران برای ساخت ویدیو نیازی به نرم افزارهای دیگر ندارند. اضافه کردن صدا، موسیقی و افکت از جمله این قابلیت هاست.

چطور از ریلز استفاده کنیم؟

برای استفاده از ریلز ابتدا باید اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. بعد از آپدیت، برای دسترسی به REELS به یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

  • صفحه اصلی اینستاگرام: از صفحه اصلی اینستاگرام با توجه به شکل زیر برای ساخت ریلز اقدام کنید.
دسترسی به دکمه REELS از صفحه اصلی برنامه
دسترسی به دکمه REELS از صفحه اصلی برنامه
  • آیکن REELS: برای دسترسی به آیکن ریلز مانند تصویر زیر عمل کنید.
دسترسی به آیکن ریلز
دسترسی به آیکن ریلز
  • دوربین استوری: برای گذاشتن ریلز از بخش استوری مشابه تصویر زیر عمل کنید.
دسترسی به ریلز از طریق استوری
دسترسی به ریلز از طریق استوری

اگر در قسمت های گفته ریلز وجود ندارد، باید علامت «اضافه کردن» بزنید و وارد تنظیمات شوید. در این قسمت می توانید REELS یا حلقه های فیلم را پیدا کنید.

ساخت ریلز اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

شما می توانید برای درست کردن ریلز، ویدیوهای قبلی را آپلود یا در همان زمان، یک ویدیوی جدید ضبط کنید. برای استفاده از ویدیوهای قبلی، روی آیکونی که در تصویر مشخص شده بزنید. باید بدانید که اینستاگرام ریلز را برای نمایش عمودی و تمام صفحه طراحی کرده است؛ پس بهترین ابعاد برای آن 1920*1080 پیکسل است.

مراحل ساخت ریلز اینستاگرام

اگر برای ساخت REELS، قصد دارید یک فیلم جدید ضبط کنید. نماد مشخص شده در تصویر را لمس کنید.

بر روی علامت ریلز که در تصویر مشخص است کلیک کنید.
بر روی علامت ریلز که در تصویر مشخص است کلیک کنید.

در اولین مرحله باید به سراغ ویرایش ویدیو بروید. در سمت چپ، چند آیکون وجود دارد. آیکون اول مربوط به اضافه کردن صدا یا موسیقی به ریلز است. اضافه کردن موسیقی های ترند و روز اینستاگرام، باعث می شود که ویدیوی شما بیشتر دیده شود.

برای اضافه کردن صدا یا موسیقی بر روی علامت مشخص شده در تصویر کلیک کنید.
برای اضافه کردن صدا یا موسیقی بر روی علامت مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

بعد از اضافه کردن صدا یا موسیقی، می توانید انتخاب کنید کدام بخش از آن روی فیلم شما پخش شود.

قسمتی از موسیقی که می خواهید در ریلز شما پخش شود را فیلتر کنید.
قسمتی از موسیقی که می خواهید در ریلز شما پخش شود را فیلتر کنید.

بعد از اضافه کردن صدا، می توانید در بخش بعدی زمان را تنظیم کنید. شما می توانید بخشی از ویدیو را به مدت 15 تا 30 ثانیه انتخاب کنید. آیکون بعدی مربوط به سرعت پخش فیلم است. اگر بخشی از فیلم که قصد نمایش آن را دارید در 30 ثانیه گنجانده نمی شود، سرعت فیلم را با این آیکون تغییر دهید. با افزایش سرعت، بخش بیش تری از فیلم در 30 ثانیه قرار می گیرد و به نمایش در می آید.

سرعت پخش ریلز اینستاگرام را بر اساس ترجیح خودتان تعیین کنید.
سرعت پخش ریلز اینستاگرام را بر اساس ترجیح خودتان تعیین کنید.

آخرین آیکون موجود در تصویر برای اضافه کردن تایمر به ویدیو است. حالا کشوی آیکون را بالا بکشید تا مورد بعدی را ببینید. این مورد مربوط به ردیف کردن فیلم ها به دنبال هم است. با انتخاب این آیکون، ریلزهای شما بدون وقفه و پشت سر هم برای مخاطب به نمایش در می آیند. برای اضافه کردن افکت های تصویری، آیکون سه ستاره را لمس کنید تا در پایین صفحه نمایش داده شوند. با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

برای افزودن افکت به REELS اینستاگرام، بر روی علامت ستاره که در تصویر مشخص شده ضربه بزنید.
برای افزودن افکت به REELS اینستاگرام، بر روی علامت ستاره که در تصویر مشخص شده ضربه بزنید.

اگر قصد دارید ریلز خود را ادیت کنید، می توانید گزینه «Edit clips» را لمس و هر بخشی که مورد تایید نیست را ویرایش کنید.

مرحله ادیت کلیپ
اگر قصد دارید REELS خود را ادیت کنید، می توانید گزینه «Edit clips» را لمس و هر بخشی که مورد تایید نیست را ویرایش کنید.

اضافه کردن استیکر، رنگ و تگ کردن افراد روی REELS

بعد از تنظیم ویدیو به دلخواه خود، گزینه «Preview» را لمس کنید تا یک پیش نمایش از ویدیوی آماده شده ببینید و مطمئن شوید که همه چیز درست است. بعد از دیدن پیش نمایش می توانید متن، استیکر، رنگ و افکت های مختلف به ریلز اضافه کنید. این قسمت تشابه زیادی با استوری اینستاگرام دارد. حالا گزینه «Next» را لمس کنید تا به بخش زیر وارد شوید. در این بخش شما می توانید برای ریلز خود، کاور انتخاب و افراد را در آن تگ کنید.

بر روی گزینه PREVIEW کلیک کنید.

همان طور که گفته شد، شما می توانید در ریلز، از قابلیت تگ کردن در اینستاگرام استفاده کنید. با تگ کردن فرد یا حساب تجاری روی ریلز خود و قبول کردن او، REELS شما برای دنبال کنندگان او هم نشان داده می شود و این خود نوعی تبلیغ رایگان است. در نهایت گزینه « Share» را لمس کنید تا ویدیوی شما به اشتراک گذاشته شود.

مرحله آخر انتشار REELS در اینستاگرام

محدودیت های ریلز اینستاگرام

در کنار تمام ویژگی های منحصر به فرد REELS، محدودیت هایی هم برای آن وجود دارد. از جمله این محدودیت های باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان کوتاه ریلز اینستاگرام (حداکثر 30 ثانیه)
  • ریلزها در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند.
  • REELS بعد از 24 ساعت حذف می شود و دیگر قابل دسترس نخواهد بود.

چند نکته مهم در مورد ریلز اینستاگرام

اگرمی خواهید از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید، بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید:

  • برای دیدن آمار بازدید ریلز در حساب های تجاری، می توانید از بخش «Insights» بررسی کنید.
  • با توجه به بررسی الگوریتم اینستاگرام، ریلزهایی بیش تر به کاربران نمایش داده می شوند که تعامل با آن ها زیاد است. ریلزهایی که ویرایش جذاب تر (فیلتر و افکت ها) داشته، ابعاد عمودی دارند و کار یا موضوع جدیدی را به کاربران آموزش می دهند.
  • اینستاگرام، از ریلزهایی که کیفیت تصویر پایین دارند، در آن ها از متن زیادی استفاده شده است، لوگو و واترمارک شرکت های دیگر در آن وجود دارد، صرف نظر می کند و آن را به دیگران نمایش نمی دهند.
  • متا در ایالات متحده آمریکا برای هر 1000 بازدید در یک دوره 30 روزه، به کاربران هزینه پرداخت می کند. این پرداخت هزینه قرار است به زودی در کشورهای دیگر هم اجرا شود.

کلام آخر

در این مقاله، با ریلز اینستاگرام و روش های ساخت و ویرایش آن آشنا شدید. به عنوان نکته آخر باید بدانید که اضافه کردن زیر نویس به ویدیو می تواند به بهتر دیده شدن REELS کمک کند؛ چون بسیاری از کاربران، ویدیوها را در اینستاگرام بدون صدا می بیند و وجود زیرنویس آن ها را از موضوع مطلع می کند. در این حالت کاربر ممکن است به کارهای شما علاقه مند شود و از صفحه شما بازدید کند.

guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسرین

بسیار مفید بود سپاس