[smartslider3 slider="2"]

آموزش چند روش کاربردی برای حذف تبلیغات از بازی های موبایل

آموزش حذف تبلیغات از بازی ها

آیا شما هم حین انجام بازی های موبایل با تبلیغات آزاردهنده مواجه می شوید؟ برنامه های رایگان موبایلی از جمله بازی ها، آنتی ویروس های موبایل، پخش کننده های موسیقی و… که به صورت رایگان ارائه می شوند، معمولا دارای تبلیغات درون برنامه ای هستند. حذف تبلیغات بازی ها و سایر برنامه ها از دغدغه های کاربران می باشد.

خوشبختانه راه های کاربردی برای حذف کردن تبلیغات بازی ها در اندروید و ios وجود دارد. در ادامه برخی از کاربردی ترین این روش ها را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

دلیل وجود تبلیغات در بازی ها

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که وجود تبلیغات درون برنامه ای چه دلیلی دارد؟ کمپانی های تولید کننده نرم افزار، با توسعه اپلیکیشن های کاربردی به دنبال کسب درآمد هستند. برنامه های توسعه یافته به دو صورت رایگان و پریمیوم (پولی) به کاربران ارائه می شوند. از آن جایی که ارائه برنامه به صورت رایگان، هیچ توجیح اقتصادی برای کمپانی ها ندارد، این شرکت ها با دریافت تبلیغات از برندهای مختلف و قرار دادن تبلیغات درون نرم افزار خود، کسب درآمد می کنند.

کسب وکارهای مختلفی در دنیا همیشه به دنبال بهترین پلتفرم ها برای تبلیغاتشان می گردند. چنین مراکزی حاضر به پرداخت مبالغ زیادی به کمپانی های تولید کننده بازی، برای تبلیغ برند خودشان هستند. بنابراین مشاهده تبلیغات توسط شما، برای کمپانی توسعه دهنده اپلیکیشن سود مالی خواهد داشت.

با این وجود گاهی تبلیغات درون برنامه ای به طرز آزاردهنده ای زیاد می شوند و این حجم از تبلیغات کاربران را کلافه می کند. خوشبختانه در دنیای تکنولوژی همه چیز امکان پذیر بوده و برای حذف تبلیغات در بازی ها نیز، روش های کاربردی وجود دارد.

تبلیغات درون برنامه ای

روش های حذف تبلیغات در بازی ها

نسخه پریمیوم بازی را خریداری کنید.

با پرداخت هزینه اپلیکیشن، نمایش دادن تبلیغات درون برنامه ای دیگر معنایی ندارد. پس راحت ترین راه برای خلاص شدن از شر تبلیغات بازی ها، خرید نسخه پریمیوم بازی است.

البته با خرید نسخه پریمیوم شما می توانید از قابلیت های بیش تری در اپلیکیشن استفاده کنید که این قابلیت ها در نسخه رایگان وجود نداشتند. در این شرایط خرید نسخه پولی بازی مورد علاقه تان، نه تنها ضرر مالی به شمار نمی آید، بلکه به نفع تان هم خواهد بود. چرا که با خرید بازی، با یک تیر دو نشان زده اید. هم باعث حذف تبلیغات در بازی شده اید و هم امکانات بیش تری در اختیارتان قرار گرفته است.

پیشنهاد ما به شما این است که نسخه پریمیوم را فقط برای برنامه ها و بازی هایی خریداری کنید که ارزش خرید داشته باشند. برای این منظور ابتدا باید بررسی کنید که آیا این بازی خرید درون برنامه ای دارد یا خیر؟چرا که برخی از بازی ها نسخه غیر رایگان ندارند.

 دسترسی به اینترنت را قطع کنید.

تقریباً تمام تبلیغات گوشی از اینترنت بارگیری می شوند. بنابراین برای مشاهده تبلیغات، باید اینترنت گوشی شما وصل باشد. در نتیجه با خاموش کردن اینترنت حین بازی، یا با روشن کردن Flight Mode تبلیغات غیرفعال می شوند. البته باز هم ممکن است در قسمت هایی از برنامه تبلیغات جزئی نشان داده شود.

نقطه ضعف این روش این است که بسیاری از بازی های معروف برای شروع، به اتصال اینترنت نیاز دارند. یعنی این برنامه ها بدون اینترنت قابل استفاده نیستند. بنابراین خاموش کردن اینترنت یا روشن کردن حالت هواپیما در این نوع بازی ها کارایی ندارد. اما اگر از بازی های آفلاین گوشی استفاده می کنید، قطع دسترسی به اینترنت یک روش کاربردی و سریع برای حذف تبلیغات است.

ممکن است در طول روز به اینترنت گوشی تان نیاز داشته باشید. در این شرایط با قطع دسترسی اینترنت یک برنامه خاص، می توانید اینترنت همان بازی را قطع کنید. با این کار امکان تماس تلفنی و استفاده از اینترنت برقرار است و در همان بازی به خصوص، دسترسی به اینترنت قطع می شود.

خاموش کردن اینترنت گوشی
یکی از راه های حذف تبلیغات از برنامه ها، خاموش کردن اینترنت است.

از اپلیکیشن های حذف تبلیغ استفاده کنید.

یکی از کاربردی ترین روش ها برای حذف تبلیغات بازی ها استفاده از برنامه هایی است که به این منظور طراحی شده اند. هنگامی که شما از یک برنامه حذف تبلیغات قوی استفاده کنید، اکثر تبلیغات برنامه ها به طور خودکار حذف خواهند شد. برخی برنامه های امنیتی گوشی همچون آنتی ویروس های گوشی نیز، قابلیت حذف تبلیغات را دارند.

اپلیکیشن های Adblocker، Adblock Plus و luckypatchers بهترین مسدود کننده های تبلیغات اندرروید برای حذف تبلیغات بازی ها، گوگل پلی و مرورگر در اندروید هستند. برای بلاک کردن تبلیغات در پلتفرم های ios می توانید از برنامه AdGuard Pro استفاده کنید.

از VPN برای حذف تبلیغ استفاده کنید.

روشن کردن VPN برای حذف تبلیغات بازی ها

VPN در واقع ابزاری برای تغییر و پنهان کردن IP شما از سرورها می باشد. برنامه های VPN به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک می کنند و باعث پنهان ماندن اطلاعات حساس شما از ردیاب های وب می شوند. از طرفی با استفاده از وی پی ان شما می توانید به وب سایت های فیلتر شده دسترسی پیدا کنید.

در کنار تمام کاربردهایی که ذکر کردیم، می توان به حذف تبلیغات برنامه ها و بازی ها توسط VPN نیز اشاره کرد. برخی تبلیغاتی که درون برنامه ها قرار می گیرند، برای یک منطقه جغرافیایی خاص هستند. با تغییر منطقه جغرافیایی، برخی از تبلیغات درون برنامه ای برای شما حذف می شوند.

البته به این نکته اشاره کنیم که برخی ارائه دهندگان VPN از این ویژگی برخوردار نیستند. بنابراین، اگر قصد خرید سرویس VPN جدید برای بازی را دارید، بررسی کنید که آیا VPN خریداری شده قابلیت مسدود کردن تبلیغات را دارد یا خیر؟

از طریق تنظیمات DNS تبلیغات بازی را حذف کنید.

تغییر تنظیمات DNS یکی از بهترین روش ها برای حذف تبلیغات بازی ها به شمار می آید. می توانید AdGuard DNS را در دستگاه اندرویدی خود تنظیم کنید تا تبلیغات اینترنتی را مسدود کند. نکته خوب در مورد AdGuard DNS این است که تنظیم آن بسیار آسان است و نیازی به نصب هیچ برنامه ای ندارد. AdGuard DNS تبلیغات را در سطح سیستم مسدود می کند؛ یعنی می تواند تبلیغات را از همه جا از جمله برنامه ها، بازی ها و مرورگرهای وب مسدود کند.

برای تغییر تنظیمات DNS و استفاده از AdGuard DNS مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد Settings (تنظیمات) گوشی شوید.
  • در صفحه تنظیمات گزینه Network & Internet (در برخی گوشی ها Wireless & Networks) را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات شبکه گوشی Private DNS را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Configure Private DNS کلیک کرده و در کادر زیر آن عبارت dns.adguard.com را وارد نمایید.
  • اگر می خواهید این مراحل به خوبی عمل کند، سعی کنید حافظه Cache بازی را هم پاک کنید. با این چند مرحله ساده، می توانید تبلیغات بازی مورد علاقه تان را حذف کنید.
تغییر تنظیمات DNS
تغییر تنظیمات DNS

چرا باید تبلیغات بازی ها را حذف کنیم؟

در این مقاله روش هایی برای حذف تبلیغات از بازی ها و سایر نرم افزارهای گوشی های اندروید و ios آموزش دادیم. اما چرا تبلیغات برنامه ها تا این حد مهم هستند؟ علاوه بر اینکه دیدن تبلیغات اضافی خسته کننده است، این تبلیغات معایب دیگری نیز دارند.

زمانی که در حال بازی کردن هستید و انواع و اقسام تبلیغات ویدئویی برایتان نمایش داده می شود، حجم اینترنت زیادی از بسته شما مصرف خواهد شد. یادگیری روش حذف تبلیغات در بازی به ما در کاهش مصرف اینترنت کمک خواهد کرد. این موضوع باعث نصب بیش تر بازی ها در گوشی و اتلاف وقت بیش تر برای فرزندانمان خواهد شد.

این موضوع علاوه بر اتلاف زمان فرزندانمان، سلامتی آن ها را نیز به خطر می اندازد. قبلا در مقاله عواقب اعتیاد به بازی ها، در رابطه با مضرات بیش از اندازه بازی کردن توضیح داده ایم. آسیب به گوش، ستون فقرات، به هم ریختن عادات خواب و بیداری و… از جمله این مضرات هستند. به همین دلیل باید به دنبال روش حذف تبلیغات در بازی باشیم، تا از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کنیم.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *