[smartslider3 slider="2"]

نحوه تعویض و تغییر شماره تلفن در تلگرام بدون پاک شدن حساب

آموزش تغییر شماره تلفن در تلگرام

یکی از قابلیت های برنامه تلگرام امکان تغییر شماره تلفن در تلگرام است. اگر اکانتی دارید که پیام ها و اطلاعات مهمی در آن وجود دارد و از طرفی نمی خواهید چند اکانت تلگرام داشته باشید، می توانید از قابلیت تعویض شماره تلفن استفاده کنید. تغییر شماره در تلگرام همچنین برای افرادی که خط موبایلشان را واگذار کرده اند و باید اکانت تلگرامشان را به صورت دائمی حذف کنند نیز مفید است.

با تغییر شماره تلفن در تلگرام اطلاعات اکانت شما، تنظیمات اکانت، کانال ها، گروه ها و تاریخچه چت های قبلی تان از بین نمی رود. در این روش شماره قبلی شما حذف می شود و همه اطلاعاتتان به خط جدید منتقل می شود.

با تغییر شماره تلفن در تلگرام، افراد جدیدی که شماره تلفن قبلی شما را ذخیره کنند، تلگرام شما را پیدا نمی کنند و شماره قبلی شما به طور کامل از تلگرام حذف می شود. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که با این کار همچنان مخاطبین شما به اکانتتان دسترسی خواهند داشت و از تغییر شماره شما مطلع می شوند.

مراحل تغییر شماره تلفن در تلگرام

برای تغییر شماره تلفن در تلگرام، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه تلگرامتان را باز کرده و از منوی برنامه وارد تنظیمات (Setting) شوید.
  2. در بالای صفحه تنظیمات، شماره تلفنی که با آن اکانت خود را فعال کرده اید مشاهده می کنید. بر روی شماره کلیک کنید.
مراحل تغییر شماره در Telegram
از تنظیمات برنامه بر روی شماره تلگرام فعلی تان ضربه بزنید.
  1. گزینه ای با نام Change Number (تغییر شماره تلفن) وجود دارد که باید آن را لمس کنید.
  2. تلگرام توضیحاتی در رابطه با تغییر شماره به شما می دهد. بر روی OK کلیک کنید.
  3. در صفحه New Number در کادر شماره تلفن، شماره جدیدی که می خواهید تلگرامتان روی آن فعال شود را وارد کنید. برای انتخاب کشور باید وارد لیست کشورها شده و از لیست ایران را انتخاب کنید. سپس آیکون تیک بالای صفحه را لمس کنید.
مراحل تغییر شماره در Telegram 2
  1. کد فعال سازی به صورت پیامک به شماره جدیدتان ارسال می شود. آن کد را در کادر مربوطه در برنامه تلگرام وارد کنید و تیک بالای صفحه را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن کد احراز هویت، شماره تلگرام شما به شماره جدید تغییر می کند و تمام چت ها و اطلاعات اکانت قبلی تان به شماره جدید انتقال پیدا می کند.

نکات مهم در تغییر شماره Telegram

قبل از تغییر دادن شماره در تلگرام لازم است که چند نکته مهم را در نظر بگیرید. اگر شما شماره تان را در تلگرام تغییر دهید، تمام افرادی که جزو مخاطبین شما هستند و با آن ها چت کرده اید، با مراجعه به صفحه تلگرام شما، شماره جدیدتان را می بینند. بنابراین اگر نمی خواهید مخاطبین تان شماره جدیدتان را داشته باشند بهتر است از این قابلیت استفاده نکنید. در عوض می توانید تلگرمتان را دیلیت اکانت کنید و یک اکانت جدید با شماره جدیدتان بسازید. یا اینکه دو اکانت تلگرام به صورت هم زمان داشته باشید.

قابلیت تغییر شماره در اکثر برنامه های تلگرام غیر رسمی از جمله موبوگرام، پلاس و… نیز وجود دارد. اما برای بالا بردن امنیت حساب و جلوگیری از هک تلگرام، پیشنهاد می کنیم که تنها از تلگرام اصلی استفاده کنید. اگر اهل کار با تلگرام دسکتاپ یا تلگرام تحت وب هستید، در این ورژن تلگرام نیز امکان تغییر شماره وجود دارد. فرایند تغییر شماره در تلگرام دسکتاپ نیز مشابه تلگرام موبایل است.

اگر تلگرام شما ریپورت شده است، با تغییر شماره نمی توانید آن را از حالت بلاک خارج کنید. یا اینکه اگر فردی شما را در تلگرام بلاک کرده است، تغییر شماره کمکی به خارج شدن شما از حالت بلاک نمی کند. در واقع تمام شرایط و تنظیمات شماره قبلی، در این اکانت نیز اعمال می شود.

یکی از موارد امنیتی که تلگرام برای جلوگیری از هک در نظر گرفته است عدم امکان تغییر شماره برای ورودهای جدید به حساب می باشد. دسترسی تغییر شماره در تلگرام برای دستگاه آخر وارد شده تا 3 روز میسر نمی باشد.

کلام آخر

در این مقاله به آموزش تغییر شماره تلفن در تلگرام پرداختیم. همچنین نکات مهم در تعویض شماره تلگرام را توضیح دادیم. در صورتی که با طی کردن مراحل تغییر شماره، موفق به انجام این کار نشدید، این احتمال وجود دارد که ورژن تلگرام تان خیلی قدیمی باشد. برای استفاده از جدیدترین قابلیت های تلگرام بهتر است که برنامه تلگرام را به جدیدترین ورژن ارائه شده آپدیت کنید. همچنین نسبت به وصل بودن پروکسی یا وی پی ان خود اطمینان حاصل کنید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نیاز به داشتن دو یا سه اکانت تلگرام مجزا دارید، اما از طرفی نمی خواهید برنامه های غیررسمی تلگرام را نصب کنید، می توانید از قابلیت ساخت اکانت دوم تلگرام استفاده کنید. با این کار می توانید به طور همزمان تا سه حساب مختلف را در یک برنامه تلگرام مدیریت کنید.

چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیش تری داشتید، می توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *