[smartslider3 slider="2"]

مراقب برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه باشید!

نکات مهم در تغییر صدای مکالمه

آیا تا به حال با تماسی مواجه شده اید که در آن فرد مقابل صدای خود را حین مکالمه تغییر داده باشد؟ ممکن است برخی اطرافیانتان برای شوخی از برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه استفاده کرده باشند. این برنامه ها صدای تماس گیرنده را به صداهای مختلف مردانه یا زنانه تغییر می دهند.

در ادامه درباره برنامه های تغییر صدا هنگام تماس بیش تر توضیح می دهیم و برخی از معروف ترین و پر استفاده ترین برنامه ها در زمینه تغییر صدا را معرفی می کنیم. همچنین خطراتی که این برنامه ها برای کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت تلفنی و زورگیری دارند را توضیح می دهیم.

برنامه تغییر صدا چیست؟

برنامه تغییر صدا نرم افزاری است که صدای شما را با قرار دادن افکت هایی تغییر می دهد. این برنامه ها در حالت معمولی، حین ضبط و حتی حین تماس قابل استفاده هستند. معمولا برنامه های تغییر دهنده صدا برای سرگرمی و شوخی با دوستان طراحی می شوند. برخی دیگر نیز برای فعالیت های خلاقانه و ایجاد چالش ها و هشتگ های پربازدید در شبکه های اجتماعی استفاده می شوند.

برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه می توانند زیر و بمی صدا و حتی لحن گوینده را تغییر دهند. بهترین برنامه‌های تغییر صدا از طیف وسیعی از جلوه‌های صوتی پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از این اپلیکیشن ها معمولا ساده است. برای تغییر دادن صدا با نرم افزارهای این چنینی، نیاز به انجام تنظیمات خاصی بر روی گوشی ندارید. تنها کافی ست از بین افکت های صوتی مختلف، یکی از آن ها را انتخاب کنید. بعد از برقراری تماس، نرم افزار تغییر صدا به صورت خودکار در حین دریافت تماس فعال می شود و می توانید با صدای تغییر داده شده، با مخاطب خود صحبت کنید.

تغییر صدای مکالمه حین تماس
تغییر دادن صدای مرد به زن، یکی از رایج ترین انواع تغییر صدا هنگام تماس می باشد.

مهم ترین ویژگی برنامه های تغییر دهنده صدا

اپلیکیشن های تغییر صدا برنامه هایی هستند که ویژگی های مرتبط با گفتار را به گونه ای اصلاح می کنند تا صدای شما چندان شبیه به صدای خودتان نباشد. این برنامه ها ویژگی و قابلیت های متعددی را پشتیبانی می کنند. برخی از این قابلیت ها به صورت رایگان ارائه شده و برخی دیگر به ازای پرداخت هزینه فعال می شوند. این برنامه ها معمولا افکت های صدای از قبل ذخیره شده ای را ارائه می دهند؛ برخی نیز، امکان آپلود و اضافه کردن افکت جدید را دارند.

امکان ضبط مکالمات، ویرایش صدا و ذخیره فایل ضبط شده در فرمت های MP3، WAV و دیگر فرمت های مشابه وجود دارد. شما می توانید فایل های ضبط شده توسط این برنامه ها را در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از آن ها برای ساخت ویدئو و حتی به عنوان آهنگ زنگ گوشی نیز استفاده کنید.

مضرات برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه

امروزه تنوع اپلیکیشن های موبایل بسیار زیاد شده است. برخی از این اپلیکیشن ها با اهداف مفیدی طراحی و توسعه پیدا می کنند، اما در نهایت برخی از افراد، استفاده های سوء و خلاف قانونی از این اپلیکیشن ها می برند. برای مثال فناوری دیپ فیک برای استفاده در کاربردهایی همچون سینما ارائه شده است، اما افراد سودجو از آن برای ساخت ویدئوهای جعلی استفاده می کنند.

یا اینکه قابلیت ارسال لوکیشن برای فرستادن موقعیت طراحی شده است اما عده ای با همین ایده، نرم افزار لوکیشن فیک طراحی می کنند که برای اهداف سوئی از آن ها استفاده می شود.

در رابطه با برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه نیز همین موضوع صدق می کند. این برنامه ها در اصل با هدف شوخی و سرگرمی طراحی شده اند. از برنامه های تغییر دهنده صدا همچنین می توان برای ساخت تیزر تبلیغاتی جهت انتشار در فضای مجازی نیز استفاده کرد. در این برنامه ها می توانید از انواع افکت های صوتی از جمله صدای پیرزن، کودک و حتی صدای حیوانات استفاده کرد.

برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه برای کلاهبرداری
در بسیاری از کلاهبرداری های تلفنی، از برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه برای جلب اعتماد مخاطب استفاده می شود.

در فضای اینترنت کلاهبرداران زیادی وجود دارند. این افراد معمولا طعمه های خود را از محیط اینترنت پیدا می کنند و به روش مهندسی اجتماعی راه ارتباطی خود را با این افراد حفظ می کنند. معمولا نوجوانان و کودکان، طعمه این اشخاص هستند. آن ها با جلب اعتماد نوجوان و ایجاد رابطه دوستی، فضای ارتباط را به تماس های تلفنی می رسانند. با استفاده از برنامه های تغییر دهنده صدا می توان خود را در هر جنسیت و سن و سالی جای زد. از این طریق رابطه بین دو نفر صمیمی شده و کلاهبردار اینترنتی هدف خود را پیش می برد.

نوع دیگری از کلاهبرداری ها و دزدی ها از طریق اپلیکیشن های تغییر دهنده صدای مکالمه به این صورت است که فردی با شما تماس گرفته و خود را گوینده برنامه ای معرفی می کند که شما در آن برنده شده اید. این افراد با گرفتن اطلاعات مهمی همچون اطلاعات کارت، به حساب بانکی شما دست یافته و یا اطلاعات دیگری را از شما به سرقت می برند.

کلید اصلی سوء استفاده از نرم افزارهای تغییر دهنده صدای مکالمه این است که فرد بتواند اعتماد مخاطبش را جلب کند. بعد از آن به احتمال قوی به هدفی که دنبال می کند خواهد رسید.

برای اینکه خودتان یا عزیزانتان در دام این اهداف شوم و کلاهبرداری ها نیفیتد، بهتر است در این زمینه اطلاعات خانواده تان را بالا ببرید و از آن ها بخواهید تا حد امکان با افراد غریبه صحبت نکنند و در صورت لزوم صحبت، به هیچ وجه اطلاعات شخصی و مهمشان را در اختیار کسی قرار ندهند. دادن اطلاعات شخصی همچون آدرس مدرسه یا خانه، اطلاعات ساعت رفت و آمد اعضای خانواده، اطلاعات حساب های بانکی و… معمولا خطرآفرین است.

معروف ترین برنامه های تغییر صدا حین تماس

اپلیکیشن های بسیار زیادی در زمینه تغییر صدا ارائه شده اند. برخی از این برنامه ها امکان تغییر صدا حین تماس و مکالمه را ارائه می دهند. برخی از برترین اپلیکیشن های تغییر صدا که امکان تغییر صوت حین تماس را ارائه می دهند عبارتند از:

  • AndroidRock Voice Changer
  • Voice Changer with Effects
  • Super Voice Editor
  • MagicCall
  • Live Voice Changer
  • Call Voice Changer IntCall
محیط برنامه تغییر دهنده صدای مکالمه MagicCall
محیط برنامه تغییر دهنده صدای مکالمه MagicCall

کلام آخر

در این مقاله درباره برنامه های تغییر دهنده صدای مکالمه توضیح دادیم و چند مورد از اپلیکیشن هایی که در سیستم عامل اندروید و ios در این زمینه ارائه شده اند را معرفی کردیم. در این برنامه ها فیلترهای صوتی مختلفی وجود دارند که برای اهدافی همچون شوخی، سرگرمی، ساخت ویدئوهای جذاب و خلاقانه استفاده می شوند.

با این وجود ممکن است عده ای از این برنامه ها با هدف ایجاد مزاحمت و دردسر استفاده کنند. برای اینکه در دام مزاحمین و دزدهای تلفنی نیفتید، به هیچ عنوان به افرادی که آن ها را نمی شناسید اعتماد نکنید و اطلاعات مهمی همچون اطلاعات خانوادگی و مالی تان را در اختیار سایرین قرار ندهید. به نوجوانان و کودکان خود توصیه کنید که در صورت وجود مورد مشکوک، در اولین فرصت موضوع را با والدین خود در میان بگذارند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *