[smartslider3 slider="2"]

 معرفی بهترین برنامه های ضد هک برای موبایل

معرفی بهترین برنامه های ضد هک موبایل

برنامه های ضد هک به شما کمک می کنند تا از اطلاعات شخصی و مهمی که روی گوشی خود ذخیره کرده اید در مقابل کلاهبرداران اینترنتی محافظت کنید. بسیاری از این نرم افزارها با بررسی تمامی اطلاعات و برنامه های گوشی و بررسی شبکه هایی که به آنها متصل می شوید، دائماً گوشی شما را چک می کنند. در نتیجه حتی کوچک ترین ناهنجاری و برنامه مشکوک و مخرب را شناسایی کرده و با ارسال پیغام روی گوشی، شما را از وجود یک خطر مطلع می سازند. اما چطور می توانیم به چنین برنامه هایی دسترسی پیدا کنیم؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین برنامه های ضد هک گوشی برای اندروید و آیفون آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کلاهبرداران اینترنتی با چه روش هایی می توانند گوشی شما را هک کنند؟

امروزه گوشی های هوشمند به عضوی جدانشدنی از زندگی افراد تبدیل شده اند. موبایل ها نه تنها به برقراری ارتباط میان افراد کمک می کنند، بلکه محلی برای ذخیره سازی حساس ترین اطلاعات ما هستند. سؤال مهمی که در چنین شرایطی ایجاد می شود آن است که آیا ذخیره سازی اطلاعات شخصی روی گوشی های هوشمند از امنیت کافی برخوردار است؟ مطمئناً تا وقتی که از امنیت اطلاعات خود مطمئن نشده اید پاسخ این سؤال خیر است!

نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که با قابلیت نصب روی گوشی، حتی به تازه کارترین افراد هم اجازه می دهد که به آسانی گوشی دیگران را هک کنند. نرم افزارهایی مانند Hackode، Termux و Androrat از این دست برنامه ها هستند.

از طرفی انواع کلاهبرداری های اینترنتی مانند فیشینگ، شما را به صفحات پرداخت جعلی منتقل می کنند و اطلاعات حساب بانکی تان را به سرقت می برند. لینک هایی که با پیامک، ایمیل و سایر روش های دریافت پیام برای شما ارسال می شوند و با کلیک بر روی آن، به هکر دسترسی های لازم برای ورود به گوشی داده می شود. برنامه های مخربی که در بسیاری از سایت ها برای دانلود وجود دارند و شما بدون اطلاع از هدف اصلی برنامه، آن را روی گوشی خود نصب می کنید و به کلاهبرداران اینترنتی اجازه ورود به گوشی خود را می دهید. همگی این ها جزو روش هایی هستند که هکرها برای به خطر انداختن امنیت اطلاعات شما استفاده می کنند.

هیچ کس نمی خواهد که اطلاعات شخصی اش دست دزدان و کلاهبرداران اینترنتی بیفتد. پس برای آنکه بتوانید از اطلاعات گوشی خود محافظت کنید در درجه اول باید با روش های هک شدن گوشی آشنایی داشته باشید. اما بعد از آشنایی با روش های هک، باید چه اقداماتی در جهت محافظت از اطلاعات خود انجام دهید؟ استفاده از برنامه های ضد هک گوشی یکی از امن ترین و کاربردی ترین روش هایی است که می توانید برای مقابله با هکرها به کار بگیرید.

معرفی کاربردی ترین اپلیکیشن های رایگان ضد هک برای موبایل

برنامه ضد هک Trend Micro Mobile Security

برنامه Trend Micro یکی از جدیدترین و بهترین اپلیکیشن های ضد هکی است که از اطلاعات کاربران در مقابل اقدامات هکرها حفاظت می کند. این اپلیکیشن همه فعالیت های مشکوک برنامه های گوشی را قبل از نصب، بررسی می کند. همچنین تلاش می کند تا از کاربران در برابر سرقت و کلاهبرداری بانکی و وب سایت های مضر محافظت کند.

برنامه ضد هک Trend Micro Mobile Security
محیط برنامه Trend Micro Mobile Security

Sophos Intercept X for Mobile

Sophos Intercept X یک برنامه ضد هک رایگان و فوق العاده کاربردی برای اندروید است. با استفاده از این برنامه می توانید از گوشی خود در برابر بدافزارها، ویروس ها و تروجان هایی که می توانند کارایی تلفن همراه شما را مختل کنند، محافظت کنید. این اپلیکیشن در عین رایگان بودن، هیچگونه تبلیغاتی را نشان نمی دهد. در این برنامه شما می توانید به ویژگی های مانند محافظت در برابر سرقت، قفل برنامه، مشاور امنیتی برای بهبود امنیت دستگاه، مسدود کننده تماس، احراز هویت و… به منظور محافظت مناسب از اطلاعات گوشی، دسترسی داشته باشید.

محیط برنامه Sophos Intercept X for Mobile
محیط برنامه Sophos Intercept X for Mobile

برنامه ضد هک Geeky Tools: AntiHack Security

برنامه AntiHack Security یک اسکنر نرم افزارهای جاسوسی است که فقط با لمس یک گزینه، دستگاه شما را به طور کامل بررسی می کند. این برنامه ضد هک، مانند یک ردیاب به شما کمک می کند تا داده ها و برنامه های مخرب و پنهان را شناسایی و متوقف کنید. پیدا کردن نرم افزارهای جاسوسی و آشکار کردن اطلاعات افرادی که گوشی شما را دریابی می کنند از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن است.

علاوه بر این با استفاده این برنامه می توانید نرم افزار و سخت افزار گوشی خود را عیب یابی کرده و تشخیص دهید که چه افرادی از شبکه وای فای شما استفاده می کنند؛ در نهایت با پنهان کردن شبکه وای فای می توانید از آن محافظت کنید.

محیط اپلیکیشن Geeky Tools: AntiHack Security
محیط اپلیکیشن Geeky Tools: AntiHack Security

Protect Me – Accounts and Mobile Security

این اپلیکیشن با محافظت از اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب های کاربری که روی گوشی خود دارید، به شما کمک می کند تا در برابر هکرها ایمن شوید. برنامه Accounts and Mobile Security، پس از شناسایی فعالیت های مشکوک و خطرات احتمالی، دسترسی های غیرمجاز به حساب های کاربری آنلاین شما را شناسایی و مسدود می کند. این برنامه ضد هک، تمام نرم افزارهای موجود در گوشی شما را اسکن کرده و فایل هایی را که ممکن است داده ها را استراق سمع، ردیابی و سرقت کنند، غیرفعال می کند. علاوه بر این با بررسی مداوم گوشی، در صورتی که هنگام اتصال به شبکه های وای فای یک نفوذ غیرعادی برای حمله به تلفن شما اتفاق بیفتد، آن را شناسایی کرده و به شما هشدار می دهد. در نتیجه می توانید اقدامات فوری برای محافظت از گوشی خود انجام دهید.

محیط نرم افزار Protect Me - Accounts and Mobile Security
محیط نرم افزار Protect Me – Accounts and Mobile Security

برنامه ضد هک Spyware Detector Anti Spyware

این برنامه که بر مبنای هوش مصنوعی ایجاد شده، یک اسکنر نرم افزارهای جاسوسی با کاربری آسان است. اپلیکیشن Spyware Detector Anti Spyware به عنوان یک ابزار برای حذف نرم افزارهای جاسوسی هوشمند، به شما امکان می دهد تا از همه تهدیدها و کلاهبرداری ها و جاسوسی ها مطلع شوید و از اطلاعات خود در مقابل افرادی که تلاش می کنند با هک کردن برنامه های گوشی، امنیت شما را به خطر بیندازند محافظت کنید.

با استفاده از این برنامه ضد هک می توانید نه تنها برنامه های جاسوسی شناخته شده، بلکه ردیاب های جاسوسی، اس ام اس ها، و GPSها را نیز شناسایی کنید.

محیط برنامه ضد هک Spyware Detector Anti Spyware
محیط برنامه ضد هک Spyware Detector Anti Spyware

راهکارهایی برای کاهش خطر هک شدن اطلاعات گوشی

استفاده از برنامه های ضد هک، یکی از بهترین روش های حفظ امنیت اطلاعات و نرم افزارهای گوشی های هوشمند است. اما باید توجه داشته باشید که اگر گوشی خود را دائماً در معرض خطر قرار دهید، این نرم افزارها نیز ممکن است نتوانند کمکی به شما کنند. در نتیجه برای محافظت از گوشی خود و کمتر کردن احتمال هک شدن و همچنین کمک به عملکرد برنامه هایی که به شما معرفی کردیم، بهتر است این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • تا حد امکان از شبکه های وای فای عمومی استفاده نکنید. چرا که با این روش هکرها به راحتی می توانند به اطلاعات گوشی شما نفود پیدا کنند.
  • به هیچ عنوان روی لینک پیام های مشکوکی که از طریق پیامک، ایمیل، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی دریافت کرده اید  کلیک نکنید. این لینک ها معمولاً حاوی بدافزارهایی هستند که با کلیک روی آنها، به صورت خودکار روی گوشی نصب شده و امنیت اطلاعات شما را به خطر می اندازند.
  • برای دانلود نرم افزارها از برنامه های دانلود اپ قابل اطمینان استفاده کنید. برنامه هایی مانند PlayStore، تمامی اپلیکیشن های موجود در بستر خود را بررسی می کنند و به فایل های مخرب اجازه نصب نمی دهند.
  • برای گوشی خود و نرم افزارهای آن رمز عبور تعریف کنید. ممکن است بارها پیش آمده باشد که گوشی خود را برای دقایقی در یک مکان عمومی جا بگذارید. اگر گوشی شما رمز نداشته باشد، اطلاعات شما به راحتی در دسترس افرادی قرار می گیرد که ممکن است یک هکر در میان آنها باشد.

سخن آخر

امروزه تلفن های همراه، همواره در معرض خطر هک و کلاهبرداری های اینترنتی قرار دارند. هکرها دائماً تلاش می کنند تا به اطلاعاتی که روی گوشی خود ذخیره می کنید دسترسی پیدا کنند. چون از این طریق می توانند به فایل های شخصی و اطلاعات حساب بانکی شما دسترسی پیدا کنند.

در نتیجه شما باید تلاش کنید تا  کنترل گوشی خود را به دست بگیرید و به کلاهبرداران اینترنتی اجازه ندهید که به موبایل شما دسترسی پیدا کنند. یکی از مؤثرترین راهکارهای محافظت از گوشی و اطلاعات موجود در آن  استفاده از آنتی ویروس ها و برنامه های ضد هک است. با استفاده از یک برنامه کاربردی ضد هک در کنار رعایت نکاتی ساده، می توانید با خیالی آسوده اطلاعات شخصی تان را در گوشی نگهداری کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *