[smartslider3 slider="2"]

چگونه در اینستاگرام لیست دوستان نزدیک یا کلوز فرندز را ایجاد کنیم؟

آموزش ساخت کلوز فرند در اینستاگرام

یکی از قابلیت های اینستاگرام، افزودن لیست کلوز فرندز است. این لیست در واقع شامل دوستان نزدیک است، که به شما این امکان را می ​دهد تا استوری​ های خود را صرفا با آن​ها به اشتراک بگذارید؛ در این صورت سایر فالورها استوری شما را نمی بینند. ایجاد لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام ساده و بدون پیچیدگی است.

در این مقاله نحوه ایجاد لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام را آموزش می دهیم. همچنین نحوه گذاشتن استوری کلوز فرند را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی قابلیت close Friends اینستاگرام

استوری کلوز فرند، استوری است که تنها به یک سری مخاطب خاص نمایش داده می شود. این امکان در اینستاگرام وجود دارد که شما یک لیست مخصوص دوستان نزدیکتان ایجاد کنید و استوری های خصوصی تان را به صورت خاص، تنها برای این افراد به نمایش بگذارید. در این صورت سایر افرادی که شما را فالو دارند و در لیست کلوز فرند شما نیستند، نمی توانند استوری هایتان را ببینند.

قابلیت کلوز فرند مختص استوری می باشد و با این ویژگی نمی توانید پست هایتان را از سایر کاربران پنهان کنید. در صورتی که بخواهید دسترسی کاربران را به پست های خود محدود کنید، می توانید برخی کاربران را مسدود کنید یا پیج خود را از حالت Public یا عمومی خارج کرده و به حالت Private یا شخصی تبدیل کنید.

برای اینکه تشخیص دهید کدام استوری معمولی است و کدام یک به صورت Close Friend منتشر شده است، کافی ست به نوار دور استوری توجه کنید. اگر دور عکس پروفایل مخاطبی که استوری گذاشته است نوار سبز رنگی وجود داشته باشد، به این معنی است که استوری منتشر شده، فقط برای دوستان نزدیک قرار داده شده است.

نشانه استوری کلوز فرند
نوار سبز رنگ دور اعلان استوری، نشاندهنده کلوز فرند بودن استوری است.

مراحل افزودن افراد به دوستان نزدیک اینستاگرام

برای اضافه کردن افراد به لیست دوستان صمیمی کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد پروفایل اینستاگرامی خود شوید.
  • سپس روی گزینه تنظیمات (سه خط افقی، گوشه سمت راست بالای صفحه) ضربه بزنید.
  • گزینه Close friends را مطابق تصویر انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه لیست دوستان نزدیک به نمایش در می​ آید.
  • هر فردی که می خواهید به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام شما اضافه شود از لیست انتخاب کنید.
  • در انتها برای ثبت تنظیمات بر روی Done ضربه بزنید.
مراحل افزودن افراد به دوستان نزدیک اینستاگرام
مراحل افزودن افراد به دوستان نزدیک اینستاگرام

همه افرادی که در کنار نام حسابشان علامت تیک آبی وجود دارد، در لیست دوستان نزدیک اینستاگرامی شما هستند. برای خارج کردن مخاطب از لیست دوستان نزدیک، کافی است مخاطب را از حالت انتخاب شده خارج کنید و مجدد گزینه Done را بزنید.

اگر می خواهید همه افراد را به یکباره از لیست کلوز فرند خارج کنید، باید بر روی گزینه clear all که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید تا همه مخاطبینی که قبلا انتخاب شده اند، از لیست دوستان نزدیک خارج شوند.

اشتراک گذاری استوری اینستاگرام با دوستان نزدیک

حال می خواهیم ببینیم که چطور استوری را تنها برای دوستان نزدیکمان منتشر کنیم؟ برای به اشتراک گذاری استوری اینستاگرام با دوستان نزدیک، کافی است مراحل گذاشتن استوری در اینستاگرام را طی کرده و در مرحله آخر، گزینه Close friends را انتخاب کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • به تب home رفته و بر روی علامت + که بر روی عکس پروفایلتان قرار گرفته است ضربه بزنید.
  • وارد گالری شده و عکس یا ویدئوی مد نظرتان را از گالری موبایل انتخاب کنید. (همچنین می توانید وارد بخش camera شده و عکس جدیدی بگیرید.)
  • بعد از اینکه تصویر یا ویدئوی مد نظرتان را انتخاب کردید، در پایین صفحه دو گزینه نمایش داده می شود که یکی از آن ها Your story بوده و دیگری close friends است. اگر می خواهید استوری تان فقط برای دوستان نزدیک نمایش داده شود، گزینه close friends را انتخاب کنید.
  • در مراحل گذاشتن استوری، وقتی بر روی دکمه close friends کلیک می کنید، لیست دوستان نزدیک به شما نمایش داده می شود. بهتر است قبل از زدن دکمه Done یک بار دیگر لیست را بررسی کنید و اگر فردی در لیست شما هست که نمی خواهید استوری تان را ببیند، او را از لیست حذف کنید.
  • در نهایت بر روی دکمه Done ضربه بزنید.
مراحل اشتراک گذاری استوری اینستاگرام با دوستان نزدیک
مراحل اشتراک گذاری استوری اینستاگرام با دوستان نزدیک

بعد از انتشار، استوری شما با دایره سبز رنگ به نمایش در می آید که به این معنی است که این استوری فقط با دوستان نزدیک شما به اشتراک گذاشته شده است. قابلیت ایجاد لیست دوستان در تمامی پیج های اینستاگرام اعم از پیج خصوصی و پیج عمومی وجود دارد.

چگونه بفهمیم کسی شما را در لیست دوستان نزدیکش قرار داده است یا خیر؟

به طور کلی امکان اینکه متوجه شویم چه کسی ما را در لیست دوستان نزدیک خود در اینستاگرام قرار داده است، وجود ندارد. از طریق پروفایل پیج اینستاگرام خود، صرفا می توانید لیست دوستان نزدیکی که خودتان ایجاد کرده ​اید را ببینید. اما روش هایی وجود دارد که تا حدودی می توان به این قضیه پی برد.

هر گاه در لیست استوری فالورهای خود، یک استوری با نوار سبز رنگ به دور آن مشاهده کردید، به این معنی است که شما در لیست دوستان نزدیک فردی که استوری مربوطه را گذاشته است، قرار دارید. در واقع استوری هایی که دارای نوار سبز رنگ هستند فقط به دوستان نزدیک نمایش داده می شوند و اگر شما در لیست دوستان نزدیک آن فرد قرار داشته باشید، می توانید آن استوری را مشاهده کنید.

سوالات متداول

آیا اینستاگرام لیست دوستان نزدیک شما را به کاربران دیگر نشان می دهد؟

برای افراد زیادی مهم است که لیست دوستان نزدیک به سایر فالوورها نشان داده نشود. خوشبختانه اینستاگرام قابلیت کلوز فرند را به گونه ​ای ارائه داده است که سایر کاربران شما نتوانند لیست دوستان نزدیک شما را ببینند و حتی اگر افراد جدیدی را به این لیست اضافه کنید، آن​ها مطلع نخواهند شد.

چه کسی می ​تواند لیست دوستان نزدیک شما را ببیند؟

لیست دوستان نزدیک را صرفا شما یا ادمین (که نام کاربری و رمز عبور پیج را دارد) می​ توانید ببینید. بنابراین هیچ یک از فالورهای شما یا سایر کاربران (حتی اگر در لیست دوستان نزدیک شما باشند یا نباشند) نمی​ توانند این لیست را ببینند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *