[smartslider3 slider="2"]

چگونه پیج اینستاگرام را خصوصی کنیم؟

آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام

از فاکتورهای مهم در برنامه های شبکه اجتماعی امنیت حساب کاربران است. یکی از امکاناتی که اینستاگرام در راستای افزایش امنیت یا privacy کاربران ایجاد کرده، قابلیت Private یا خصوصی کردن صفحه اینستاگرام است. در یک پیج خصوصی اینستاگرام محتوای بارگذاری شده توسط کاربر، تنها برای افرادی که او را دنبال (follow) می کنند قابل مشاهده خواهد بود.

اما یک پیج خصوصی یا پرایوت چه ویژگی هایی دارد و افراد چطور می توانند پیج خود را در حالت پرایوت قرار دهند؟

چرا کاربران پیج اینستاگرام خود را در حالت خصوصی قرار می دهند؟

بسیاری از کاربران اینستاگرام پیج خود را در حالت خصوصی قرارمی دهند. این یعنی افراد عموماً تمایل ندارند تا اطلاعات شخصی شان مانند عکس ها و ویدیو هایی که به اشتراک می گذارند در معرض دید عموم قرار بگیرد. افزایش امنیت پیج و اطلاعات آن، یکی از دلایل تمایل افراد به مخفی نگه داشتن اطلاعات از دید عموم است.

دسترسی افرادی که آنها را نمی شناسیم به عکس های خصوصی ما، می تواند دردسرساز باشد. زیرا احتمال وجود کلاهبرداران، در میان کاربرانی که بدون follow کردن می توانند به محتوای پیج ما دسترسی داشته باشند، بسیار زیاد خواهد بود. زمانی که ندانید چه افرادی پست های شما را دیده اند و از آن ها سوء استفاده کرده اند، نمی توانید به  راحتی این موضوع را پیگیری کنید.

از طرف دیگر برخی از کاربرانی که از پلتفرم اینستاگرام برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند، بعد از تبلیغ دادن به سایر پیج ها، از ترفند پیج خصوصی اینستاگرام استفاده می کنند تا افرادی بیش تری پیج آن ها را دنبال کنند. اما اینکه این روش چقدر درست و کاربردی است موضوع دیگری است که در این مقاله به آن نمی پردازیم.

صفحه اکانت پرایوت اینستا
بعد از ورود به صفحه یک اکانت خصوصی با پیغام “This account is private” رو به رو خواهید شد.

مراحل خصوصی کردن پیج اینستاگرام (از طریق نسخه موبایل)

برای پرایوت کردن اکانت اینستاگرام با استفاده از موبایل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • از نوار پایین صفحه روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا وارد صفحه پروفایل خود شوید.
  • علامت سه خط در بالا و گوشه سمت راست تصویر را لمس کنید.
  • در پنجره باز شده روی گزینه settings ضربه بزنید.
  • در صفحه ابزار، سومین آیتم یعنی privacy را انتخاب کنید.
  • اکنون کافی است گزینه private account را روشن کنید.
مراحل خصوصی کردن پیج اینستاگرام
مراحل خصوصی کردن پیج اینستاگرام

در این حالت اکانت شما به حالت خصوصی تغییر وضعیت می دهد و افرادی که صفحه شما را دنبال نمی کنند بعد از ورود به صفحه با پیغام “This account is private” یا “این اکانت خصوصی است” رو به رو خواهند شد.

خصوصی کردن پیج اینستاگرام (از طریق نسخه وب)

برای پرایوت کردن اکانت اینستاگرام روی دسکتاپ کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد سایت اینستاگرام شوید.
  • در صفحه ورود یا  login نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • بعد از ورود به حساب، روی عکس پروفایل خود، در گوشه بالا سمت راست، کلیک کرده و گزینه settings را انتخاب کنید.
ورود به تنظیمات اینستاگرام در نسخه وب
مشابه تصویر بر روی Settings کلیک کنید.
  • از نوار سمت چپ صفحه privacy & Security را انتخاب کنید.
  • در ابتدای صفحه باز شده از بخش Account Privacy، تیک Private Account را فعال کنید.
خصوصی کردن اکانت اینستا در نسخه وب

اکنون صفحه شما به حالت خصوصی تغییر پیدا می کند.

یک پیج خصوصی اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

کنترل بیش تر روی اکانت اینستاگرام

امکان کنترل اینستاگرام یکی از مهم ترین ویژگی های یک پیج خصوصی است. در این حالت کاربران ناشناس، به محتوای پیج شما دسترسی ندارند. برای مشاهده اطلاعات شما، افراد ابتدا باید به پیج خصوصی، request (درخواست دنبال کردن) بدهند. شما می توانید با مشاهده نام کاربری افرادی که به شما درخواست داده اند و accept (قبول کردن) درخواستشان، اجازه دسترسی به اطلاعات خود را به آن ها بدهید. همچنین می توانید با رد کردن درخواست آن ها، نام کاربری افراد را از لیست requests حذف کرده و اجازه ندهید افراد ناشناس به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

بسته شدن درهای Explore

شما در یک پیج خصوصی اینستاگرام به بسیاری از امکانات این شبکه اجتماعی دسترسی خواهید داشت. می توانید پست، استوری یا لایو بگذارید. همچنین می توانید با دیگر پیج ها در ارتباط باشید، آن ها را فالو کنید، پست ها و استوری های آنها را لایک کرده و برایشان کامنت و دایرکت ارسال کنید. همچنین، تقریباً به تمامی امکانات در قسمت تنظیمات یک پیج اینستاگرام، دسترسی خواهید داشت.

اما اگر جذب فالوور و دیده شدن در این فضا برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که با خصوصی کردن پیج اینستاگرام، پست ها و به طور کلی محتوای شما در Explore قرار نمی گیرد. اکسپلور یکی از قابلیت های اینستاگرام است که به کاربران کمک می کند تا محتوای آن ها بیش تر دیده شود. این موضوع به خصوص برای کسب و کارهایی که از پلتفرم اینستاگرام برای فروش و دیده شدن استفاده می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

تعامل کمتر با دیگر پیج ها

با خصوصی کردن پیج، تعامل دیگران با پیج شما کمتر خواهد شد و امکان دیده شدن در این فضا به همین نسبت کاهش می یابد. برای مثال یکی از المان هایی که اینستاگرام برای تشخیص میزان محبوبیت محتوای شما استفاده می کند، قابلیت به اشتراک گذاری یا share برای پست ها است. در یک پیج خصوصی اینستاگرام، اگر یکی از دنبال کنندگان صفحه شما، یکی از پست هایی که در پیج خود گذاشته اید را برای فردی ارسال کند که آن فرد شما را دنبال نمی کند، اینستاگرام اجازه مشاهده پست مورد نظر را به آن شخص نمی دهد.

خصوصی کردن پیج، برای افرادی که تمایل ندارند افراد ناشناس به محتوای پیجشان دسترسی داشته باشند، مناسب است. اما برای کاربرانی که دوست دارند افراد بیش تری پست هایشان را ببینند و لایک کنند مفید نیست.

دسترسی نداشتن به آمار و ارقام

یکی از کاربردی ترین امکانات اینستاگرام برای بیزینس ها، اطلاعاتی است که از بخش insight در تنظیمات به دست می آورند. در این بخش که فقط برای اکانت های بیزینس فعال است، اطلاعات مفیدی برای صاحبان کسب و کار نمایش داده می شود. اطلاعاتی مانند: ساعت ها و روزهایی که بازدید از پیج شما بیش تر است، میزان دقیق بازدید هر پست و تعداد کاربرانی که آن را به اشتراک گذاشته اند و یا با مشاهده پست، پیج شما را دنبال کرده اند، در بخش insight نمایش داده می شود. در یک پیج خصوصی اینستاگرام، شما نمی توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

از کار افتادن هشتگ ها

هشتگ ها ابزاری برای دسته بندی اطلاعات در اینستاگرام هستند. با استفاده از هشتگ های مرتبط با پست و استوری، اینستاگرام محتوای شما را در دسته مورد نظر قرار داده و احتمال دیده شدن آن افزایش می یابد. با خصوصی کردن پیج، اینستاگرام اجازه نمی دهد محتوای شما در دسته بندی هشتگ هایی که برای آن گذاشته اید، قرار بگیرد.

سخن آخر

یکی از قابلیت هایی که پلت فرم اینستاگرام، برای افزایش سطح امنیت کاربرانی که اطلاعات خود را در این شبکه به اشتراک می گذارند ایجاد کرده، خصوصی کردن پیج اینستاگرام است. افرادی که به هر دلیلی دوست ندارند عموم کاربران این شبکه اجتماعی به محتوای آنها دسترسی داشته باشند، می توانند پیج خود را در حالت خصوصی قرار دهند. در این حالت افراد فقط با فالو کردن پیج شما، می توانند مطالبی که به اشتراک می گذارید را مشاهده کنند.

در یک پیج خصوصی اینستاگرام، شما به بسیاری از امکانات این شبکه مجازی دسترسی خواهید داشت. اما با خصوصی کردن پیج، نمی توانید از قابلیت هایی که اینستاگرام برای پیج های Public (عمومی) ارائه کرده است، استفاده کنید. برخی از این قابلیت ها مانند قرار گرفتن در اکسپلور و دسته بندی هشتگ ها، به بهتر دیده شدن صفحه شما کمک می کند. پس اگر یک اینفلوئنسر یا صاحب کسب و کار هستید، پیشنهاد می کنیم پیج خود را خصوصی نکنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *