[smartslider3 slider="2"]

شبکه اجتماعی BeReal چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

همه چیز درباره شبکه اجتماعی BeReal

شاید امروز اینستاگرام، توئیتر و تیک تاک محبوب ترین شبکه های اجتماعی باشند اما قطعا ایده های جدید دست به کار می شوند و ما در آینده، برنامه های شبکه اجتماعی به سبک جدیدتری خواهیم داشت. شبکه اجتماعی BeReal برنامه ای است که سعی دارد پای خود را به عرصه رقابت در بین برنامه های شبکه مجازی باز کند.

این نرم افزار در دسامبر سال 2019 عرضه شد اما سال 2022 اوج ترند شدن آن تا کنون بوده است. این شبکه اجتماعی مناسب چه اقشاری است و با خود چه ایده ای به همراه دارد؟ در ادامه به این سوالات جواب می دهیم و شما را با شبکه اجتماعی BeReal، هدف ساخت و تفاوت های این برنامه با سایر شبکه های اجتماعی مطرح آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی شبکه اجتماعی BeReal

پست و استوری، قابلیت های شبکه های اجتماعی مختلف برای به اشتراک گذاری زندگی و روزمرگی های ما هستند. اما سوال اصلی این است که آیا ما در فضای اینستاگرام، فیسبوک یا تیک تاک زندگی واقعی مان را به نمایش می گذاریم؟

واقعیت این است که شبکه های مجازی به فضایی برای نشان دادن بهترین سبک زندگی تبدیل شده اند. افراد، بهترین لحظات عمرشان از جمله مسافرت، قرارهای مهم، ازدواج، موفقیت کاری و… را در این فضا به اشتراک می گذارند. به عبارتی، فضای شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام تبدیل به فضایی دور از واقعیت زندگی معمولی شده است. Be Real با هدف حل این مساله به وجود آمده است. در Be Real (واقعی باش) همانطور که از نامش پیداست، شما به اشتراک گذاری لحظات واقعی زندگی خود تشویق می شوید.

عملکرد برنامه خیلی ساده است. شما تنها یک بار در روز امکان به اشتراک گذاری محتوا دارید و این زمان از قبل مشخص شده نیست. بسته به موقعیت مکانی شما، یک ساعت در زمان بیداری تان پیامی تحت عنوان « Time to Be Real» به معنای “زمان واقعی بودن است” دریافت می کنید و همان لحظه باید پست تان را به اشتراک بگذارید. با زدن بر روی این اعلان، اپلیکیشن باز شده و به شما یک بازه زمانی دو دقیقه ای داده می شود تا بتوانید همزمان با دوربین پشتی و جلویی گوشی خود عکس بگیرید.

کار با شبکه اجتماعی BeReal
با دریافت نوتیفیکیشن Time to Be Real دو دقیقه وقت دارید که پست تان را در برنامه منتشر کنید.

برای اینکه بتوانید تایم لاین سایر کاربران را ببینید باید آن ها را در Be Real دنبال کنید. همچنین می توانید روی پست دوستانتان نظر دهید یا با “RealMojis” (عکس های سلفی تقلید از ایموجی ها) به پست دیگران واکنش نشان دهید.

میزان دانلود برنامه شبکه اجتماعی BeReal
BeReal یک برنامه اجتماعی برای اشتراک گذاری زندگی واقعی است. این برنامه در دسامبر 2019 راه اندازی شد اما 65 درصد از دانلودهای آن در سال 2022 صورت گرفته است.

ویژگی های اصلی BeReal

شبکه اجتماعی BeReal برای پیشبرد هدف خود که واقعی بودن افراد و جلوگیری از تظاهر کردن است، یک سری ویژگی ها برای برنامه اش در نظر گرفته است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

  • BeReal فرصتی برای این است که خودمان باشیم.

اکثر ما در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، بهترین خودمان را به نمایش می گذاریم. مدت ها روی پستمان فکر می کنیم یا در صورت نبودن شرایط مناسب و ایده خاص، از اشتراک محتوا چشم پوشی می کنیم. BeReal خلاف این تفکرات عمل کرده است.

کاربران در این شبکه، هیچ فرصتی برای کمال گرایی ندارند. برای استفاده از این برنامه باید سر موعد مقرر (2 دقیقه) تصویری از خودتان منتشر کنید. هیچ اشکالی ندارد که در بهترین شرایط خودتان نباشید؛ چرا که بقیه افراد نیز شرایط مشابه شما دارند. این برنامه فضایی برای راحت بودن است.

در این برنامه هیچ امکان ویرایش عکسی قرار ندارد و خبری از فیلترهای چهره نیست. آنچه توسط لنز دوربینتان تشخیص داده می شود، همان چیزی است که به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تصاویر در شبکه اجتماعی BeReal به دور از تجمل اند
به طور هم زمان هر دو دوربین فعال هستند و این شما هستید که انتخاب می کنید عکس بزرگتر بر روی دوربین سلفی باشد یا دوربین اصلی گوشی.
  • BeReal به کسی امکان تقلب نمی دهد.

در این برنامه همه کاربران یک نوتیفیکیشن تصادفی برای به اشتراک گذاری محتوا دریافت می کنند. از آنجایی که کسی نمی داند چه زمانی قرار است در برنامه پست منتشر کند، پس نمی تواند به طور برنامه ریزی شده در فضای ایده ال قرار بگیرد.

شما باید در همان دو دقیقه ای که برایتان در نظر گرفته شده، پستتان را منتشر کنید. اگر دیرتر از این بازه 2 دقیقه ای عکستان را منتشر کنید، Be Real پست شما را با برچسب (being late) علامت گذاری می کند تا دیگران بدانند که زمان بیش تری صرف انتخاب سوژه شده است. همچنین فالورهای شما می توانند ببینند که قبل از ارسال تصویر چند بار عکس گرفته اید.

شاید بخواهید در برنامه واقعی باش فقط بیننده باشید و پستی منتشر نکنید اما BeReal این اجازه را به شما نخواهد داد. برای اینکه بتوانید پست سایر کاربران را ببینید، حتما قبل از آن باید پست خودتان را منتشر کنید. در واقع استفاده از این شبکه اجتماعی نیاز به تعامل وهمکاری کردن دارد.

  • در BeReal قرار نیست معروف شویم

برنامه تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی معروف با ایده خودشان شروع به کار کردند و موفقیت زیادی داشته اند. توسعه دهندگان برنامه ها، دشواری رقابت با برنامه های بزرگ مانند اینستاگرام و تیک تاک را درک می کنند، بنابراین بهترین کار این است که با ایده ای جدید وارد مارکت شوند.

اینفلوئنسر شدن چیزی است که شبکه اجتماعی BeReal آن را به عنوان ارزش خود انتخاب نکرده است. در واقع ایده اصلی BeReal با معروف شدن و در مرکز دید قرار گرفتن متناقض است. پس اگر به دیده شدن علاقمند هستید، بهتر است که در TikTok و Instagram بمانید.

اصل سادگی در شبکه اجتماعی BeReal
  • BeReal خلاقیت شما را به چالش خواهد کشید.

شبکه های اجتماعی مطرح، امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار داده اند. با این امکانات می توان به راحتی محتوای ارزشمند تولید کرد. همچنین در این برنامه ها می توانید از محتوای آماده در گالری تان استفاده کنید یا اینکه پست های منتشر شده دیگران را بازنشر کنید.

از آن جایی که هیچ یک از این امکانات در Be Real وجود ندارند، پیدا کردن ایده برای ساخت یک صفحه جذاب، سخت تر خواهد بود. پس شما می توانید در این فضا استعداد خودتان را با حداقل گزینه ها نشان دهید.

صفحه اصلی اپلیکیشن از دو بخش Discovery و My Friends تشکیل شده است. در بخش Discovery می توانید تمام پست های عمومی ثبت شده در برنامه را ببینید. همچنین در قسمت My Friends می توانید پست دوستان خود را مشاهده کنید. توصیه می کنیم به این قسمت ها سر بزنید تا با حال و هوای انتشار پست سایر افراد آشنا شوید.

به طور خلاصه امکانات این برنامه عبارتند از:

  • دوربین مخصوص BeReal برای گرفتن عکس با دوربین اصلی و سلفی به طور همزمان، طراحی شده است.
  • امکان گذاشتن کامنت و چت با دیگران
  • امکان ارسال RealMoji (ایموجی از خودتان) در جواب پست دوستانتان و ارسال RealMoji در پاسخ به نظرات آن ها
  • برخی از روزها، BeReal با یک چالش منحصر به فرد همراه است.
  • امکان دسترسی به آرشیو تصاویر منتشر شده قبلی

تفاوت اپلیکیشن BeReal با دیگر شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی BeReal برای رقابت با اینستاگرام یا سایر برنامه های شبکه اجتماعی، نیامده است. در واقع توسعه دهندگان این برنامه می دانند که برای مقابله با اینستاگرام یا شبکه جوان پسند تیک تاک، لازم است که ایده خاص تری داشته باشند. ایده BeReal برای افرادی ارائه شده است که دوست دارند خودشان باشند و دیگران را نیز همانطور که هستند دوست دارند.

در این برنامه کسی اینفلوئنسر نمی شود، هیچ کس نمی تواند عکسش را ادیت کند و هیچ فیلتری قابل استفاده نیست. در واقع تصویر کاربران همان چیزی خواهد بود که لنز گوشی تشخیص می دهد. این ایده برای افرادی که سال ها از فیلترهای شبکه اجتماعی موجود استفاده کرده اندT شاید در لحظه اول کمی عجیب به نظر برسد.

ما عادت نداریم که لحظات معمولی زندگی مان را به اشتراک بگذاریم. لحظات عادی زندگی، همیشه در فضای مجازی از دید بیننده بی ارزش یا حداقل کم ارزش بوده اند. BeReal قصد دارد این تفکر را تغییر دهد.

برخلاف سایر برنامه ها، شبکه اجتماعی BeReal اجازه ویرایش عکس را به شما نمی دهد. در این برنامه امکان استفاده از عکس های درون گالری وجود ندارد. شما نمی توانید به واسطه دریافت لایک یا سایر الگوریتم ها، معروف تر شوید. بنابراین قابلیتی تحت عنوان معروف شدن یا اینفلوئنسر شدن در این اپلیکیشن وجود ندارد.

کاربران در این برنامه، چیزی را که در حال حاضر مشغول به انجام آن هستند، به اشتراک می گذارند و زمان خود را برای پست کردن بهترین و چشم نوازترین تصاویر نمی گذارند. در واقع Be Real مردم را دعوت می کند که خود واقعی شان باشند و دنبال ثبت بهترین و کامل ترین تصاویر نباشند.

یکی از مشکلات اصلی بسیاری از شبکه های اجتماعی فعلی، اعتیادآور بودن آن ها است. به طوری که کاربران در طول روز وقت زیادی را صرف چک کردن پست های دیگران می کنند. تا جایی که عده زیادی برای حذف وابستگی شان، از نرم افزارهای محدود کردن زمان دسترسی به برنامه ها استفاده می کنند. BeReal تلاش کرده تا این مشکل را نیز برطرف کند، زیرا اپلیکیشن برای ارسال پست  و حتی چک کردن عکس سایر افراد، یک پنجره زمانی دو دقیقه ای در طول روز ارائه می کند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *