[smartslider3 slider="2"]

سرویس کودکان ایرانسل سیمبا چیست؟

خدمات سرویس کودکان ایرانسل

سرویس کودکان ایرانسل خدمتی از اپراتور تلفن همراه ایرانسل، برای کنترل ارتباطات و رفتار فرزندان در فضای اینترنت می باشد. با استفاده از این سرویس، شما می توانید بر روی عملکرد فرزندتان در استفاده از موبایل و اینترنت نظارت داشته باشید. همچنین می توانید عملکرد فرزندتان را در مواقع نیاز محدود کنید.

در ادامه در رابطه با خدمات سرویس کودکان ایرانسل (سیمبا) بیش تر توضیح می دهیم و نحوه فعال و غیرفعال کردن این سرویس را توضیح می دهیم.

معرفی سرویس کودکان ایرانسل (سیمبا)

با کاهش میانگین سن استفاده از گوشی و اینترنت در سال های گذشته، امروزه شاهد این هستیم که سن خرید موبایل و تبلت به زیر 13 سال رسیده است. به خصوص با شیوع بیماری کرونا و آنلاین شدن مدارس، بسیاری از والدین مجبور شدند که برای کودک یا نوجوان کم سنشان، گوشی یا تبلت شخصی تهیه کنند.

نگرانی والدین در رابطه با باز بودن فضای اینترنت و ناآگاهی فرزندان در رابطه با استفاده درست از آن، باعث شد که اپراتورهای تلفن همراه از جمله ایرانسل، به فکر ارائه سیم کارتی مناسب کودکان بیفتند. هدف از ارائه این سیم کارت ایجاد بستری امن در فضای مجازی و دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای جذاب و مفید بوده است.

فعال کردن سرویس کودک ایرانسل

اگر سیم کارت اضافه ای در منزل دارید، به راحتی و بدون هزینه می توانید سیم کارتتان را به سیم کارت کودکان تبدیل کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. سیم کارت را بر روی گوشی گذاشته و از گوشی خودتان یا فرزندتان کد دستوری #543* را شماره گیری کنید.
  2. سپس کلید 1 تحت عنوان اینترنت ایمن کودک را انتخاب کنید و دکمه send را بزنید.
  3. در مرحله بعد، عدد 1 که برای فعالسازی سرویس است را وارد کنید و دکمه send را انتخاب کنید.
مراحل فعال کردن سرویس کودکان ایرانسل
مراحل فعال کردن سرویس کودکان ایرانسل
  1. در مرحله جدید از شما خواسته می شود که شماره تلفن کودک (سیم کارتی که قرار است در اختیار فرزندتان قرار گیرد) را وارد کنید.
  2. در مرحله آخر جهت اطمینان از اینکه شما مالک سیم کارت هستید از شما خواسته می شود کد ملی یا شماره پاسپورتتان را وارد کنید. در نهایت اگر شماره ملی وارد شده درست باشد، سرویس سیمبا برای سیم کارتتان فعال می شود.
مراحل فعال کردن سرویس کودکان ایرانسل 2
شماره موبایل کودک را بدون صفر اولیه و با پیش شماره 98 وارد کنید.

 استفاده از این سرویس هیچ هزینه ای ندارد و این سرویس در تمام سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل قابل استفاده است.

غیر فعال کردن سرویس کودکان ایرانسل

شما می توانید هر زمان که خواستید سیم کارت را از حالت سرویس کودکان ایرانسل خارج کنید و به حالت عادی برگردانید. برای این کار کد دستوری #543* را در صفحه تماس وارد کنید. در پاپ اپ باز شده گزینه اول (اینترنت ایمن کودک) را انتخاب کنید و سپس گزینه غیرفعالسازی را برگزینید. در مرحله بعدی شماره تماس کودک را به صورتی که از شما خواسته شده وارد کرده و کد ملی مالک سیم کارت را بزنید.

اطلاعات وارد شده از طرف اپراتور بررسی می شود و در صورت درست بودن اطلاعات، چند دقیقه بعد سرویس اینترنت کودک غیرفعال می شود.

خدمات سرویس کودک

خدمات سرویس کودک ایرانسل شامل دو بخش محدود سازی وب سایت ها و زمان استفاده از گوشی و اینترنت می باشد که در ادامه هر یک از این خدمات را بیش تر توضیح داده و نحوه استفاده از آن را شرح می دهیم.

خدمات محدودیت وب سایت ها

با شماره گیری کد #1*543* از روی گوشی خودتان یا فرزندتان می توانید خدمات محدودیت وب سایت را بر روی سیم کارت فرزند فعال کنید. با فعال کردن این سرویس وب سایت هایی که کودک می تواند به آن ها مراجعه کند محدود می شوند. در واقع در سرویس محدود کردن وب سایت ها یک سری سایت های مفید و مورد نیاز کودک لیست شده است و کودک تنها امکان استفاده از این سایت ها را دارد.

این وب سایت ها حاوی مطالب سرگرمی و آموزشی می باشند. انواع سایت های مخصوص کودک و نوجوان مانند شبکه پویا، آپارات کودکان، کیهان بچه ها، سرزمین مجازی کودکان ، گلهای بهشت، کودکانه، دردونه، جهان کودکان، سلام زبان، کتابخانه کودک، کوییز کانون و جزیره دانش از جمله سایت های عرضه شده بر روی سیم کارت کودک و نوجوان ایرانسل است. برای دسترسی به لیست تمامی وب سایت های سرویس کودک بر روی لینک کلیک کنید.

با فعالسازی این سرویس، امکان استفاده از سرویس پیامک و تماس همچنان وجود دارد و با این امکان شما تنها ورود به سایت ها را برای فرزندتان محدود می کنید. علاوه بر استفاده از این قابلیت، پیشنهاد ما به شما این است که از مرورگر امن برای کودکان استفاده کنید.

محدودیت زمانی اینترنت، تماس و پیامک

با شماره گیری کد #2*543* از گوشی خودتان یا فرزندتان می توانید ویژگی محدودیت زمان استفاده از اینترنت، تماس و پیام را بر روی سیم کارت فرزند فعال کنید. با فعال سازی این ویژگی، زمان های برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت محدود خواهد شد.

امکان ایجاد محدودیت در بازه های زمانی زیر وجود دارد:

  • بازه زمانی صبح: ساعت 7 تا 13
  • بازه زمانی ظهر: ساعت 13 تا 17
  • بازه زمانی عصر: ساعت 17 تا 22
  • بازه زمانی شب: ساعت 22 تا 7

برای مثال اگر شما بازه زمانی 22 تا 7 را برای محدود کردن اینترنت فعال کرده باشید، کودک شما در این بازه امکان اتصال به اینترنت ندارد. این موضوع برای محدود کردن تماس ها و پیام ها نیز مقدور است؛ البته لازم است بدانید که در این بازه همچنان امکان دریافت تماس یا پیامک وجود دارد و امکان ارسال پیام یا برقراری تماس از طرف کودک غیرفعال می شود.

برای فعال کردن محدودیت اینترنت، تماس یا پیامک ایرانسل مراحل زیر را طی کنید:

مراحل فعال کردن سرویس کودکان ایرانسل و ایجاد محدودیت بر روی گوشی
مراحل فعال کردن محدودیت بر روی گوشی فرزند
  • سیم کارت را بر روی گوشی گذاشته و از گوشی خودتان یا فرزندتان کد دستوری #2*543* را شماره گیری کنید.
  • از بین موارد موجود (تماس، اینترنت یا پیامک) هر کدام که می خواهید محدود کنید را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه 1 (فعالسازی) را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.
  • بازه زمانی را بر حسب نظر خودتان انتخاب کنید.
  • در مرحله جدید از شما خواسته می شود که شماره تلفن کودک (سیم کارتی که قرار است در اختیار فرزندتان قرار گیرد) را وارد کنید.
  • در مرحله آخر جهت اطمینان از اینکه شما مالک سیم کارت هستید از شما خواسته می شود کد ملی یا شماره پاسپورتتان را وارد کنید. در نهایت اگر شماره ملی وارد شده درست باشد سرویس سیمبا برای سیم کارتتان فعال می شود.

 یکی از علایق مهم کودکان در موبایل، بازی ها هستند. کودکان دوست دارند ساعت ها به بازی کردن در گوشی بپردازند و قطعا این موضوع برایشان مفید نیست. سیم کارت کودکان ایرانسل خدمت مفیدی است اما متاسفانه همه چیز را در بر نمی گیرد. برای اینکه بتوانید ساعات بازی کودکتان را کنترل کنید می توانید از نرم افزارهای محدود کننده زمان استفاده از گوشی استفاده کنید. در این برنامه ها می توان زمان استفاده از گوشی را محدود کرد و این راه خوبی برای کنترل کودک در بازی های اینترنتی و گوشی است.

چه راه کنترلی دیگری وجود دارد؟

استفاده از سیم کارت کودکان ایرانسل می تواند برای کنترل اعمال کودک در گوشی مفید باشد اما برای آن دسته از والدینی که به دلیل شاغل بودن ساعات زیادی از روز را خارج از منزل هستند استفاده از نرم افزارهای نظارت بر کودکان را پیشنهاد می کنیم. این نرم افزارها در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند و در واقع برای نظارت و کنترل فرزند زیر 18 سال به کار می روند.

نمونه های خارجی زیادی از این برنامه ها وجود دارد که ما آن را توصیه نمی کنیم. به این دلیل که پشتیبانی این برنامه ها اغلب انگلیسی بوده و اگر به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید، در استفاده از آن ها دچار مشکل خواهید شد. از طرفی هزینه دلاری که باید بابت برنامه پرداخت کنید معمولا قابل ملاحظه است.

یکی از بهترین نرم افزارهای ایرانی در زمینه نظارت بر فرزندان برنامه فمیلی سيف می باشد. این نرم افزار برای کاربران گوشی اندروید قابل استفاده است و با استفاده از آن‌ می توانید به همه قسمت های گوشی فرزندتان نظارت داشته باشید. بعد از نصب، این برنامه بلافاصله در گوشی کودک پنهان شده و کودک به هیچ عنوان متوجه نصب بودن این برنامه بر روی گوشی نخواهد شد.

پس از نصب شما می توانید لحظه به لحظه بر پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی، تماس، پیام و لیست جستجوی کودک در اینترنت دسترسی پیدا کنید. همچنین با قابلیت جی پی اس می توانید از موقعیت لحظه ای فرزندتان در طول روز نیز مطلع شوید.

یک نظر برای “سرویس کودکان ایرانسل سیمبا چیست؟

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *