[smartslider3 slider="2"]

راهنمای کامل بلاک اینستاگرام و طریقه آنبلاک کردن در این برنامه

آموزش بلاک اینستاگرام و آنبلاک اینستاگرام تصویری

خیلی از اوقات به خاطر مزاحمت های فردی در فضای مجازی، دوست نداریم آن فرد بتواند با ما ارتباط بگیرد. حتی دوست نداریم اکانت ما را ببیند و به ما پیام بدهد. بلاک اینستاگرام قابلیتی است که با آن می توانیم دسترسی افراد به اکانت خودمان را از بین ببریم. بلاک و آنبلاک اینستاگرام موضوعاتی هستند که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

در ادامه مراحل بلاک کردن دیگران و آنبلاک کردن اکانت هایی که قبلا آن ها را مسدود کرده ایم آموزش می بینیم. همچنین نکات مهمی پیرامون این موضوع را بررسی می کنیم.

مراحل بلاک اینستاگرام

برای Block کردن افراد در اپلیکیشن اینستاگرام کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید و به صفحه فردی که می خواهید اکانت او را بلاک کنید بروید.
  2. روی نماد سه نقطه در قسمت بالای صفحه که در کنار نام کاربر قرار دارد کلیک کنید.
  3. از بین گزینه ها گزینه Block را انتخاب کنید.
مراحل بلاک اینستاگرام
طبق تصویر بر روی گزینه block کلیک کنید.
  1. اینستاگرام سوالی از شما می پرسد با این مضمون که آیا می خواهید تنها این اکانت کاربر مدنظر را بلاک کنید یا اینکه هر اکانتی که این کاربر دارد را بلاک می کنید. یکی از این دو مورد را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه block کلیک کنید.
  2. پیغامی ظاهر می شود مبنی بر اینکه اکانت مورد نظر در صورت بلاک شدن قادر نیست پروفایل شما را پیدا کند و پست ها و استوری های شما را ببیند. دکمه تائید را بزنید.
مراحل بلاک اینستاگرام 2

نکته:

یکی از مزیت های قابلیت بلاک اینستاگرام، حذف افراد مزاحم و یا مشکوک از حسابمان می باشد. این کار به نوعی امنیت حساب ما را بالا می برد. در مقاله روش های هک اینستاگرام توضیح دادیم که چگونه هکرها با یک سری ترفند سعی می کنند اطلاعات مهمی از حساب ما به دست بیاورند. با بلاک کردن پیج های فیک می توانید از این افراد دور بمانید.

مراحل آنبلاک اینستاگرام

به هر دلیلی ممکن است بعد از مدتی تصمیم بگیرید اکانتی را که قبلا در اینستاگرام بلاک کرده اید را آنبلاک کنید. برای اینکه فردی را از بلاک دربیاورید باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد تب جستجو شوید.
  2. نام کاربری اکانتی که قصد آنبلاک کردنش را دارید در کادر جستجوی بالای صفحه وارد کنید.
  3. از لیست اکانت های نمایش داده شده اکانت کاربر مورد نظر خود را انتخاب نمائید.
  4. روی دکمه unblock کلیک کنید.
مراحل آنبلاک اینستاگرام
مراحل آنبلاک اینستاگرام
  1. پیغامی ظاهر می شود و اعلام می کند با انجام این کار اکانت مورد نظر می تواند درخواست دنبال کردن اکانت شما را بدهد. همچنین اینکه اینستاگرام اعلانی مبنی بر آنبلاک شدن اکانت مورد نظر برای کاربر مدنظر ارسال نخواهد کرد. دکمه unblock را مجددا انتخاب کنید تا مراحل آنبلاک اکانت به اتمام برسد.

دسترسی به لیست اکانت های بلاک شده

گاهی اوقات ممکن است کاربری که قبلا او را بلاک کرده بودید آیدی خود را تغییر داده باشد و شما با جستجوی نام اکانت قبلی نتوانید پیدایش کنید. در این مواقع می توانید به لیست اکانت های بلاک شده حسابتان مراجعه کنید و از لیست موجود کاربر مدنظرتان را انتخاب و حساب وی را از حالت مسدود خارج کنید.

  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد تب Profile شوید.
  • روی نماد سه خط افقی بالای صفحه کلیک کنید و از بین گزینه های موجود setting یا همان تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات گزینه Privacy را انتخاب کنید.
دسترسی به لیست بلاک اینستاگرام
مراحل دسترسی به لیست بلاک اینستاگرام
  • گزینه Blocked Accounts را انتخاب کنید. لیست اکانت هایی که قبلا آن ها را بلاک کرده اید در این قسمت قرار گرفته است. حتی اگر فردی آیدی خود را تغییر داده باشد شما می توانید آیدی جدید او را در این صفحه مشاهده کنید.
  • اگر تصمیم گرفتید یکی از اکانت ها را از حالت بلاک خارج کنید آن اکانت را انتخاب کنید تا وارد صفحه کاربری کاربر مدنظر شوید. در نهایت با انتخاب گزینه Unblock شخص مورد نظر را از بلاک خارج کنید.
آنبلاک اینستاگرام از طریق لیست بلاک اینستاگرام
آنبلاک اینستاگرام از طریق دستزسی به لیست بلاک اینستاگرام

نشانه های بلاک شدن در اینستاگرام

شاید برایتان سوال پیش بیاید که که از کجا می توان فهمید کسی ما را در اینستاگرامش بلاک کرده است؟ برای فهمیدن اینکه توسط یک شخص در اینستاگرام بلاک شده اید راهکاری وجود دارد.

اگر فردی را فالو داشتید و حالا در لیست فالوینگ شما نیست ممکن است شما را بلاک اینستاگرام کرده باشد. برای اطمینان از این موضوع نام کاربری اش را جستجو کنید. اگر اکانتش پیدا شد این یعنی شما را بلاک نکرده اما از لیست فالورهایش خارج کرده است. اما اگر آیدی اش پیدا نشد ممکن است شما را بلاک کرده باشد. در گام دوم برای اطمینان از این موضوع، با یک اکانت دیگر نام کاربری فرد مدنظرتان را سرچ کنید. اگر در اکانت جدید آیدی فرد بالا آمد این یعنی شما در اکانت خودتان توسط کاربر متقابل بلاک شده اید.

نکته:

توجه داشته باشید ممکن است شخص مورد نظر نام کاربری اش را تغییر داده باشد پس باید قبل از هر چیز از درست بودن نام کاربری اش اطمینان حاصل کنید.

همچنین اگر در گذشته با فرد مقابلتان در دایرکت اینستاگرام چت کرده باشید از طریق صفحه چت می توانید متوجه شوید که آیا توسط مخاطب بلاک شده اید یا نه؟ به دایرکت مخاطب مدنظرتان بروید و از طریق دایرکت وارد صفحه پروفایلش بشوید. اگر تعداد پست ها، فالوورها و فالووینگ های او صفر بود یعنی مخاطب شما را بلاک کرده است.

از کجا بفهمم بلاک اینستاگرام شده ام
اگر وارد صفحه ای شدید و تعداد پست ها، فالوورها و فالووینگ های او صفر بود یعنی مخاطب شما را بلاک کرده است.

بلاک کردن دو طرفه در اینستاگرام

اگر کسی شما را بلاک کند با سرچ آیدی اش در تب اکسپلور نمی توانید به اکانت او دسترسی پیدا کنید. شاید به دلیلی شما هم بخواهید طرف مقابل را بلاک اینستاگرام کنید. برای بلاک اینستاگرام متقابل باید حتما اسم کامل آیدی شخص مقابل را بدانید. در این شرایط کافی است که آیدی شخص مورد نظر را همراه با علامت @ ، زیر یکی از پست ها تگ کنید یا اینکه این کار را در دایرکت یکی از دوستانتان انجام دهید.

در این حالت شما می توانید به پیج شخص مورد نظر بروید و او را همانطور که در قسمت بلاک اینستاگرام توضیح دادیم بلاک کنید. به این نکته نیز توجه کنید که در صورت بلاک دو طرفه دیگر راهی برای آنبلاک کردن وجود نخواهد داشت. پس قبل از انجام این کار از تصمیم خود مطمئن شوید.

سوالات متداول

با بلاک کردن اکانتی در اینستاگرام، چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما اکانت کسی را بلاک کنید و او پیج شما را فالو داشته باشد از لیست فالورهای شما حذف می شود و نمی تواند به پروفایل شما دسترسی داشته باشد. این اکانت دیگر قادر به دیدن پست اینستاگرام و استوری های شما نیست. پس نمی تواند پست هایتان را لایک کند یا اینکه کامنت بگذارد.

اگر کسی را بلاک کنم طرف مقابل متوجه این موضوع می شود؟

به طور کلی در صورت بلاک کردن و آنبلاک اینستاگرام هیچ گونه پیغام اعلانی به مخاطب داده نمی شود. تنها در صورتی فرد مقابل متوجه بلاک شدن می شود که آیدی شما را طبق آموزش بررسی کند و متوجه شود که شما او را بلاک کرده اید.

چطور می توانم خودم را از بلاک خارج کنم؟

اگر فردی شما را در اینستاگرام بلاک کرده باشد شما به هیچ وجه امکان آنبلاک اینستاگرام ندارید. تنها در صورتی می توانید از حالت مسدودی خارج شوید و مجدد اکانت مدنظرتان را فالو کنید که خود مخاطب شما را از بلاک خارج کرده باشد. در واقع تنها کسی که شما را بلاک کرده است می تواند شما را از بلاک حسابش دربیاورد.

هر فرد را چند بار می توانم بلاک کنم؟

اینستاگرام محدودیتی در تعداد دفعات بلاک کو آنبلاک اینستاگرام قائل نشده است. شما می توانید بارها و بارها فردی را بلاک و سپس آنبلاک کنید. فقط به این نکته توجه کنید که اگر در یک بازه  زمانی کوتاه تعداد زیادی از اکانت ها را بلاک کنید، ممکن است پیج شما از طریق اینستاگرام با محدودیت روبرو شود.

اگر کسی را بلاک کنم تمام کامنت ها، دایرکت ها و لایک هایش از صفحه من حذف می شود؟

خیر. با بلاک اینستاگرام لایک ها و کامنت های مخاطب از اکانت شما حذف نمی شود. اگر قصد دارید که هیچ اثری در حسابتان نباشد باید کامنت وی را به صورت تکی از پست هایتان حذف کنید. همچنین دایرکت شما با مخاطب نیز در تاریخچه چت ها باقی می ماند و با بلاک کردن از بین نمی روند.

آیا فرد بلاک شده می تواند اکانت مرا در پست های اینستاگرامی منشن کند؟

بله. فرد بلاک شده می تواند با نوشتن @ و نام کاربری آیدی شما را منشن کند اما این منشن در بخش Activity اینستاگرام شما ظاهر نمی شود. اگر کسی را بلاک کنید و نام کاربری خود را تغییر دهید او دیگر قادر به منشن کردن شما نخواهد بود. در بلاک دو طرفه اینستاگرام کاربران از این روش استفاده می کنند که در متن مقاله به طور کامل توضیح دادیم.

آیا فرد بلاک شده می تواند اکانت مرا در پست هایش تگ کند؟

خیر. اگر شما فردی را بلاک کنید آن فرد نمی تواند در پست های خودش آیدی شما را تگ کند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *