[smartslider3 slider="2"]

معرفی سامانه همیاب 24 و آموزش ثبت کالای گم شده و پیدا شده در آن

آموزش ثبت کالا در سامانه همیاب 24

اگر گوشی موبایل یا کالای دیجیتال دیگری از جمله تبلت یا لپتاپتان را گم کرده اید، می توانید برای ردیابی موبایل و کالای دیجیتال خود از سامانه همیاب 24 کمک بگیرید. با ثبت اطلاعات کالای گم شده در این سامانه، به محض اینکه سیم کارت جدیدی روی گوشی یا تبلت شما قرار بگیرد، یک کد برای سامانه همیاب 24 ارسال می شود. پس از آن شما با مـراجعه به دادگستری و اپراتور صادر کننده سیم کارت، به موقعیت گوشی تان دست می یابید.

یکی دیگر از مزیت های اصلی این سامانه امکان بررسی وضعیت رجیستر گوشی می باشد تا هنگام خرید کالای دیجیتال در دام کلاهبرداران نیفتید. در این مقاله به معرفی سامانه همیاب 24 و خدمات آن می پردازیم. همچنین نحوه ثبت کالای سرقتی و نحوه ثبت کالای پیدا شده در این سامانه را آموزش می دهیم.

معرفی سامانه همیاب 24

همیاب24 سامانه ردیابی کالاهای دیجیتال گم شده و سرقتی می باشد. شما می توانید از طریق این وب سایت گزارش کالای مفقودی از جمله موبایل، تبلت، هارد، دوربین دیجیتال، لپتاپ و… را ثبت و پیگیری نمائید. هم افرادی که کالایی را از دست داده اند و هم کسانی که یابنده کالای دیجیتال هستند می توانند در این سایت ثبت اطلاعات کنند.

مراحل ثبت کالا در سامانه همیاب 24
ثبت کالای سرقتی یا گم شده در سامانه همیاب 24 در سه مرحله ساده صورت می گیرد.

این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی گوشی خدمات خود را ارائه می کند. مهم ترین خدمات سامانه همیاب 24 شامل قابلیت “استعلام رجیستری گوشی” و “استعلام سرقت گوشی، تبلت و لپ تاپ” می باشد. از دیگر خدمات همیاب می توان به استعلام گارانتی گوشی و دسترسی به کدهای پرکاربرد USSD اشاره کرد.

همیاب24 یک مجموعه دانش بنیان است که برای اهداف زیر فعالیت می کند:

  • پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور
  • کاهش هزینه و زمان برای پیگیری کالاهای دیجیتال گمشده و سرقتی
  • استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی، جهت جلوگیری از خرید و فروش کالای سرقتی و گمشده در کشور
  • ثبت کالای پیدا شده جهت رساندن کالا به دست مالک اصلی

نحوه کار همیاب 24 و تحویل کالا به مالک اصلی

سامانه همیاب 24 قابلیت ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی را دارد. اطلاعات این سامانه به صورت فوری به اصناف سراسر کشور ابلاغ می شود تا از خرید و فروش دستگاه دزدی جلوگیری گردد. همچنین تمامی کالاهای گزارش شده در همیاب 24، به تمامی کلانتری ها و بازرسی های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور اطلاع رسانی می گردد.

وقتی شما اطلاعات کالای گم شده از جمله شماره سریال کالا، IMEI و سایر مشخصات را در این سامانه وارد می کنید، به محض روشن شدن گوشی کدی برای همیاب 24 ارسال می شود و پشتیبانی همیاب با شما تماس خواهند گرفت. پس از آن شما با در اختیار داشتن این کد می توان از طریق دادگستری روند پس گرفتن کالا را پیگیری کنید.

همچنین اگر یابنده مشخصات کالای گم شده شما را در سامانه ثبت کند اطلاعات یابنده به مالک داده می شود تا مالک با هماهنگی یابنده کالای خود را دریافت کند. همیاب 24 در خصوص ادعای طرفین و تحویل کالا مسئولیتی ندارد. یابنده می تواند جهت بررسی صحت ادعای مالک مشخصاتی از کالا را دریافت کند. همچنین کاربر موظف است پس از دریافت یا پیدا کردن کالای خود به هر طریقی، وضعیت کالا را از طریق پنل رهگیری تغییر دهد.

آموزش ثبت و اعلام سرقت کالای دیجیتال در همیاب24

برای ثبت کالای سرقت شده در سامانه همیاب 24 بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد وب سایت همیاب 24 شده یا اپلیکیشن همیاب 24 را دانلود و نصب کنید.
  2. در صفحه اصلی سامانه روی گزینه ردیابی و اعلام سرقت کلیک کنید (همچنین می توانید از منوی اصلی گزینه “ثبت کالا” و سپس “ردیابی و اعلام سرقت” را انتخاب کنید).
دسترسی به دکمه ثبت کالای سرقتی در سامانه همیاب 24
  1. فرمی برای شما باز می شود که لازم است در آن، ابتدا نوع کالا را انتخاب نموده و سپس سایر مشخصات دستگاه و اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و فرم را تکمیل نمایید. در این مرحله نوع دستگاه و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در انتها تیک حریم خصوصی را زده و به مرحله بعد بروید.
مرحله وارد کردن اطلاعات گوشی در سامانه همیاب 24
تمامی اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کرده و به مرحله بعدی بروید

نکات مهم:

1- برای ثبت دستگاه های دارای سیم کارت همانند موبایل، تبلت و… باید شماره IMEI دستگاه را وارد کرده و برای سایر دستگاه ها شماره سریال آن را وارد نمائید.

2- در دستگاه های دو سیم کارت، برای هر اسلات سیم کارت یک شماره IMEI منحصر به فرد وجود دارد و برای ردیابی گوشی باید هر دو شماره IMEI در سامانه ثبت شود.

3- ارتباط همیاب 24 با شما از طریق شماره تماسی است که در سامانه ثبت می کنید. بنابراین پیامکی جهت اطمینان از درست بودن شماره و تائید شماره تماس برایتان ارسال می شود.

  1. در ادامه مدت زمان خدمات را بایستی مشخص کنید تا هزینه سرویسی که دریافت می کنید مشخص شود. در صورت تایید، برای هدایت به صفحه پرداخت دکمه پرداخت و فعال سازی را انتخاب نمایید. در مرحله درگاه بانکی اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و پرداخت را انجام دهید تا درخواستتان نهایی شود.
پرداخت هزینه در سامانه همیاب 24
نوع خدمات موردنیازتان را مشخص کنید تا هزینه تان محاسبه شود.
مرحله درگاه پرداخت در سامانه همیاب 24
پس از تعیین هزینه با وصل شدن به درگاه پرداخت، سفارش خود را تکمیل کنید.
  1. پس از تکمیل درخواست، کد پیگیری در اختیار شما قرار می گیرد که میتوانید جهت پیگیری های بعدی از طریق این کد اقدام کنید. برای استفاده از این کد رهگیری باید از طریق منوی رهگیری کالا وضعیت پیگیری دستگاه خود را مشاهده نمایید.
اعلام کدرهگیری در سامانه همیاب 24 پس از تکمیل مراحل ثبتی

راهنمای ثبت کالای پیدا شده در همیاب24

در صورتی که کالای دیجیتالی را پیدا کرده اید می توانید مشخصات آن را در سامانه همیاب 24 به عنوان کالای پیدا شده ثبت کنید. این کالای دیجیتال می تواند موبایل، دوربین دیجیتال، لپتاپ، تبلت و… باشد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد سایت همیاب 24 با آدرس hamyab24.ir شوید.
  2. از منوی ثبت کالا گزینه “ثبت کالای پیدا شده” را انتخاب نمایید.
ثبت کالای پیدا شده در سامانه همیاب 24
ثبت کالای پیدا شده در سامانه همیاب 24
  1. در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و تیک گزینه حریم خصوصی را فعال کنید. در نهایت بر روی دکمه “ثبت کالا” کلیک کنید. دقت داشته باشید که برای ثبت دستگاه های دارای سیم کارت همانند موبایل، تبلت و… باید شماره IMEI دستگاه را وارد نمایید و برای سایر دستگاه ها شماره سریال آن را وارد نمائید.
وارد کردن مشخصات کالا در بخش کالای پیدا شده سامانه همیاب 24
در بخش شماره سریال، در صورتی که کالای پیدا شده گوشی موبایل یا تبلت بود IMEI کالا را وارد کنید.

هزینه سرویس های همیاب 24

برای ثبت کالا و استفاده سرویس ها در سامانه همیاب 24 نیاز به پرداخت هزینه می باشد. مدت زمان نگهداری اطلاعات کالاهای ثبت شده فعال برروی سامانه همیاب 24، از زمان ثبت کالا، براساس دوره انتخابی بین 10 ماه تا 20 ماه است و انتخاب زمان ردیابی، بسته به انتخاب مشتری می باشد. البته این هزینه تنها از کسانی دریافت می شود که تقاضای ردیابی گوشی داشته باشند. در صورتی که بخواهید وضعیت رجیستر گوشی را بررسی کنید یا کالای پیدا شده را در این سامانه ثبت کنید خدمات سامانه برای شما رایگان است. هزینه سرویس های همیاب 24 به شرح زیر است:

  • هزینه اطلاع رسانی به فروشگاه های کشور و جستجو در لیست کالاهای پیدا شده کشور به مدت 10ماه به مبلغ 19,000 تومان
  • هزینه اطلاع رسانی ، جستجو در لیست کالای پیداشده کشور و ردیابی توسط اپراتور مخابراتی بسته به دوره ردیابی و اطلاع رسانی انتخابی بین 40,000 تومان تا 63,000 تومان
  • در صورتی که موبایل یا تبلت داری دو imei باشد ثبت imei دوم شامل هزینه اضافی بین 11,000 تا 26,000 تومان می باشد.

به مبالغ فوق ۹٪ مالیات ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

قوانین و مقررات مهم سامانه همیاب24

در زیر به تعدادی از مهم ترین قوانین همیاب 24 با عنوان رسمی شرکت ساینا پردازش گسترش شرق اشاره شده است.

  • کاربر موظف است پیش از اقدام جهت ردیابی، سیم کارت موجود در گوشی مفقودی یا سرقتی را مسدود کند و سپس عدد 1 را به شماره 100041410 ارسال نماید.
  • این سرویس صرفاً مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می نماید و بعد از اینکه نتیجه ردیابی مثبت بود کاربر باید جهت پیگیری به مراجع قضایی مراجعه نماید.
  • سامانه بعد از 5 روز سرویس ردیابی را برای شما فعال خواهد کرد.
  • در صورتی که گوشی شما دو imei داشته باشد هر دو imei ردیابی می شود.
  • در صورتی که کاربر اطلاعات اشتباه در فرم ثبت نام ثبت کند وضعیت کالا را به حالت غیرفعال تبدیل می شود.
  • کاربر تعهد می دهد که کلیه مدارک مربوط به مالکیت دستگاه گم شده یا سرقتی را در اختیار دارد. در صورت اثبات خلاف آن شخصاً در برابر هرگونه ادعای احتمالی در کلیه مراجع ذیصلاح پاسخگو خواهد بود.
  • در صورتی که سامانه همیاب 24 مستندات مالکیت کالا را از کاربر درخواست کند، کاربر موظف هست ظرف مدت 24 ساعت مستندات را به بخش پشتیبانی سامانه همیاب24 ارائه دهد. در غیر این صورت وضعیت کالا در سامانه به حالت غیر فعال تبدیل می شود.
  • کاربر موظف است پس از دریافت یا پیدا کردن کالای خود به هر طریقی وضعیت کالا را از طریق پنل رهگیری تغییردهد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *