[smartslider3 slider="2"]

بازی ویدئویی؛ مفید یا مضر

بازی ویدئویی

همانند استفاده از تلویزیون، این موضوع که آیا بازی‌ ویدئویی برای کودک شما مفید است یا مضر، سال‌ها مورد صحبت و بحث بوده است. دیگر باید قبول کنیم که بچه‌ها همیشه جذب بازی‌های ویدیویی می‌شوند. درست همانطور که قبلاً سرگرمی کودکان تیله بازی بود، کودک مدرن امروزی هم به چیزهای دیجیتال عادت کرده است.

کودکان همیشه دوست دارند قدم در راه‌های سرگرم کننده بگذارند. از آنجایی که دوست دارند یک منبع خلاقانه داشته باشند، به نقاشی، خواندن و در نهایت بازی‌های ویدیویی کشیده خواهند شد. آنها حس خواهند کرد که با انجام بازی‌های ویدیویی، تبدیل به یک قهرمان بی‌باک خواهند شد. برای یک کودک اتفاق افتادن این امر شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

امنیت در سایت‌های بازی را چگونه ایجاد کنیم؟

چه چیزی در مورد بازی‌های ویدئویی بد است؟

منطقی است که به عنوان والدین در مورد هر رفتاری که می تواند اعتیادآور یا منزوی کننده به نظر برسد نگران باشید، این رفتارها می‌تواند شامل بازی‌های ویدئویی نیز باشد. از سوی دیگر بسیاری از والدین نگران این هستند که فرزندانشان زمان زیادی را در داخل خانه بگذراند و چشمانشان به صفحه تلویزیون چسبیده باشد. در ادامه با هم به بررسی برخی از نگرانی‌های رایج والدین در مورد بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم:

اعتیاد
والدین نگران خطرات احتمالی غرق شدن بیش از حد فرزندانشان در بازی هستند، با این نگرانی که فرزندانشان ممکن است بیش از حد زندگی خود را در دنیای مجازی سپری کنند.

تناسب سنی
آیا محتوا برای گروه سنی کودکان مناسب است؟ مانند فیلم یا موسیقی، اگر بازی حاوی خشونت باشد، والدین نگران هستند که فرزندشان در معرض زبان یا رفتار نامناسب قرار گیرد.

ایمنی و سلامت
والدین نگران این هستند که فرزندانشان به اندازه کافی ورزش نکنند. نگرانی‌های ضد اجتماعی نیز به این موضوع مرتبط است.

چه بازی ویدئویی ایمن است؟

بسیاری از این نگرانی‌ها را می‌توان به صلاح‌دید والدین کنترل و تنظیم کرد. آیا می‌دانستید که یک سیستم رتبه بندی برای بازی‌های ویدیویی وجود دارد؟ می‌توانید راهنمای رتبه‌بندی را که توسط انجمن رتبه‌بندی نرم‌افزار سرگرمی در زیر آمده است، ببینید.

دسته بندی‌های رتبه بندی بازی ویدئویی

  • اوایل کودکی: محتوا برای کودکان خردسال در نظر گرفته شده است.
  • همه سنین: محتوا به طور کلی برای همه سنین مناسب است. ممکن است حاوی حداقل کارتون، فانتزی یا خشونت خفیف و یا استفاده نادر از زبان ملایم باشد.
  • 10+: محتوا معمولاً برای سنین 10 سال به بالا مناسب است. ممکن است حاوی بیشتر کارتونی، فانتزی یا خشونت خفیف، زبان ملایم ویا مضامین حداقلی باشد.
  • نوجوان: محتوا به طور کلی برای سنین 13 سال به بالا مناسب است. ممکن است حاوی خشونت، مضامین واهی، شوخ طبعی، حداقل خون، قمار شبیه سازی شده ویا استفاده نادر از زبان تند باشد.
  • بالغ: محتوا عموماً برای سنین 17 سال به بالا مناسب است. ممکن است حاوی خشونت شدید، خون، و غرغر، محتوای جنسی و یا زبان تند باشد.
  • فقط بزرگسالان: محتوا فقط برای بزرگسالان ۱۸ سال به بالا مناسب است. ممکن است شامل صحنه های طولانی خشونت شدید، محتوای جنسی گرافیکی و یا قمار باشد.

مزیت‌های شگفت انگیز بازی ویدئویی

آیا تا به حال عبارت بازی ویدئویی سودمند را شنیده‌اید؟ احتمالا نه. معمولاً وقتی مردم به بازی‌های ویدیویی فکر می‌کنند، بازیکنان را به‌عنوان زامبی‌های بی‌ذهن تصور می‌کنند، اما برخی از مزایای شگفت‌انگیز وجود دارد که ممکن است از آنها آگاه نباشید. بازی‌های امروزی محتوای بیشتری با مفاهیم چالش برانگیز، استراتژی‌ها و گرافیک پیشرفته‌تری را ارائه می‌کنند.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که والدین و مربیان به طور یکسان دریافته‌اند که این بازی چیزی بیش از یک فعالیت بی‌معنا است که بچه‌ها آن را انجام می‌دهند. این در واقع یک ابزار آموزشی نوآورانه است که الهام‌بخش بوده و نکات آموزشی بسیاری را به آنها یاد میدهد.

با انجام بازی‌های ویدیویی، شما دائماً به چالش کشیده می‌شوید و فشار می‌آورید تا به سطوح جدیدی برسید که هر کدام دشوارتر از قبلی است. به عنوان یک بازیکن، اگر نتوانید خود را با سطح جدید وفق دهید یا مجموعه مهارت های خود را افزایش دهید، نمی توانید بازی را به پایان برسانید. بنابراین، شما همیشه در تلاش برای بهبود هستید. همین مفهوم بچه ها را تشویق می‌کند تا انتقادی فکر کنند، موقعیت ها را ارزیابی کنند، الگوهای تشخیص را توسعه دهند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

بازی‌های ویدیویی، مهارت‌های به خاطر سپردن و حل مسئله کودکان را افزایش می دهد. هر چه یک بازی ویدیویی فراگیرتر باشد، فرزند شما پتانسیل بیشتری برای یادگیری خواهد داشت.

از سوی دیگر بازی‌های ویدیویی این روزها به طرز شگفت آوری اجتماعی هستند. همین امر به تشویق آنها برای ایجاد روابط اجتماعی جدید کمک خواهد نمود. در گذشته بازی بیشتر یک سرگرمی انفرادی بود، زیرا تعامل بدون اتصال آنلاین محدود بود. اکنون، کودکان در سراسر جهان می‌توانند با یکدیگر بازی‌های ویدئویی انجام دهند.

حرف آخر

بازی ویدئویی می‌توانند در حد اعتدال سودمند باشند. مانند هر مصرف دیجیتالی، محدود کردن زمان نمایش برای کودکان بسیار مهم است. با آنها در مورد مدت زمانی که در حال حاضر صرف بازی کردن می کنند، چه از طریق یک کنسول بازی، تلفن هوشمند یا تبلت باشد، صحبت کنید.

بازی‌های ویدیویی نیز به این زودی‌ها از بین نمی‌روند، بنابراین بهترین راه برای مقابله با آن‌ها، آگاه ماندن است. هر چه بیشتر بدانید، شما و فرزندانتان شادتر خواهید بود. برای کترل همیشگی آنها می‌توانید از نرم افزارهای کنترل والدین استفاده کنید. familysafe یکی از بهترین‌ها در این زمینه بشمار می‌رود. با استفاده از familysafe می‌توانید همیشه و از راه دور بر همه‌ی وسایل هوشمند کودک خود نظارت داشته باشید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *