[smartslider3 slider="2"]

خانواده میچل؛ یک سرگرمی عالی برای همه

خانواده میچل

انیمیشن میچل‌ها علیه ماشین‌ها دارای ایده‌ای نو برای ورود به خانه‌های ما است. داستان ماجرا طنزآمیز است و شخصیت‌های درگیر در آن دوست‌داشتنی و با خصوصیات عجیب و غریب‌اند. خانواده میچل یکی از بهترین‌ها در نوع خودش بحساب می‌آید.

کارتون میچل‌ها بر علیه ماشین‌ها دارای سبک و تم خاصی است که نظرات مثبت بسیاری از منتقدین را به خود جلب نموده است. این انیمیشن می‌تواند برای هر سن و سالی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد، به همین دلیل بسیار مناسب جمع‌های خانوادگی و لذت بردن از درکنارهم بودن است.

داستان خانواده میچل بیانگر خانواده‌ای به شدت عجیب است که تنها اشخاص برای نجات کل بشریت هستند!

برنامه کودک دختر کفشدوزکی؛ ابرقهرمان دختر

داستان خانواده میچل چیست؟

در واقع داستان در مورد خانواده‌ای متشکل از چهار عضو است. پدری که عاشق زندگی طبیعی و سنتی پیش از پیشرفت تکنولوژی است، مادری که آرزوی داشتن تنها یک عکس خانوادگی گرم و صمیمی را دارد و کودکانی با روحیات عجیب که به سختی با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کنند. حتی سگ خانوادگی آن‌ها نیز از کندذهنی فاجعه‌باری برخوردار است.

این خانواده آنقدرها هم کمیاب نیست. هرکدام از ما می‌توانیم کاملا مشابه خانواده میچل یا حتی عضوی از آن باشیم. در میان این همه تناقض در زندگی آنها، چالشی بزرگ برای این خانواده رخ می‌دهد. کتی دختر خانواده تصمیم میگیرد به کالج برود. این تصمیم بزرگ ممکن است به فروپاشی کل خانواده منجر شود.

پدر خانواده از جمله افرادی است که به هیچ عنوان روحیات دخترش را درک نکرده. او دقیقا در نقطه مقابل دخترش قرار دارد و عاشق زندگی در طبیعت، طبیعت‌گردی است. زمانی که میچل در کالج قبول می‌شود، تصمیم می‌گیرد از خانه دور شود و خانواده تصمیم می‌گیند که برای آخرین گردش خانوادگی خودشان با ماشین، کتی را به کالج برسانند. اما ربات‌ها در همان روز شورش می‌کنند و دنیای آخرالزمانی شکل می‌گیرد. حال آن‌ها تنها بازماندگانی هستند که باید دنیا را نجات دهند.

خانواده میچل تنها امید برای نجات بشر!

در این انیمیشن جذاب می‌توان حس همزمان چند فیلم را با هم تجربه کرد. به پا خواستن ربات‌ها با تعقیب و گریزهای زیاد همزمان با شیوه‌ای خنده‌دار و فراز و فرودهای زیاد همگی این کارتون را جذاب نموده است.

ایده‌ای اصلی و تازه در قالب یک جمله چه می‌شد اگر در دنیای آخرالزمانی، تنها امید برای نجات بشریت خانواده‌ای ناکارآمد و به شدت معمولی باشند؟ است. با همین روند است که داستان جلو خواهد رفت و پیامی فوق‌العاده مهم و ارزشمد را به همه نمایش خواهد؛ ارزش و اهمیت بالای خانواده حتی اگر پر از مشکلات عجیب و غریب باشد.

فناوری و ایجاد شکاف عمیق خانوادگی

همه ما میدانیم که توسعه فناوری از گوشی‌های هوشمند گرفته تا اقسام بازی‌های آنلاین، باعث شده است شکاف بین نسل‌ها بسیار بیشتر از سال‌های قبل باشد. تا همین چند سال قبل جهان انسان‌ها متشکل بود از افرادی که با آنها مراوده مالی یا اجتماعی داشت. این تعداد از افراد همیشه محدود بودند. با این محدودیت از پیش تعیین شده دیگر روابطی بزرگ و چندیدن حلقه تشکیل نمی‌شد.

اما در به اکنون بیاندیشید و یک جوان را درون دنیای بی انتهای اینترنت تصور کنید. روابطی که ایجاد کرده است و انسان‌هایی را که می‌شناسد را نگاه کنید. او در دنیایی بدون مرز زندگی می‌کند.

اما جهان این دو نسل چقدر با هم متفاوت است؟

امروز دیگر فناوری تا شخصی‌ترین روابط افراد نفوذ کرده است و حتی به‌زودی با افزایش گجت‌های همراه واقعیت و مجاز چنان در هم می‌آمیزند که بعید نیست هر شخص به‌زودی بتواند مثل آواتار‌ها و تصاویر پروفایلی که مدام تغییر می‌دهد، چهره‌اش را هم به دل‌خواه تغییر دهد.

در چنین جهانی تفاوت نسل‌ها بیش از پیش رخ می‌نمایاند و خیلی از پدر و مادر‌ها درک نمی‌کنند که شغل فرزندشان می‌تواند واکنش نشان‌دادن به موسیقی کشور‌های مختلف، نقد بازی‌ها، اینفلوئنسربودن در اینستاگرام و یوتیوب و مانند آن باشد. احتمالا به چشم آن‌ها این نوع فعالیت بیشتر سرگرمی و اتلاف وقت تلقی می‌شود. حال آنکه آن فرزند درآمدش می‌تواند چندبرابر پدر و مادرش باشد.

فیلم میچل‌ها در برابر ماشین‌ها درباره همین شکاف نسلی است.

ادغام ژانر‌ها در کارتون

در این فیلم با ترکیبی از ژانر‌های مختلف سینمایی روبه‌رو هستیم. از یک طرف با فیلمی جاده‌ای طرفیم که در آن شناخت همسفران از یکدیگر و حوادث پیش‌بینی‌نشده عامل پیش‌برنده داستان است. از سوی دیگر با یک درام خانوادگی پدروفرزندی روبه‌رو هستیم و از سوی دیگر با یک تریلر آخرالزمانی و علمی‌تخیلی. ت

اما خوشبختانه نبوغ کارگردان این اثر به شناخت عمیق او از روابط درون‌خانوادگی و ترکیب آن با هنر تصویر و فناوری گره خورده است و با ترکیبی نامأنوس، اما سراسر جذاب، شوخ و شنگ و با ریتم تند روبه‌رو هستیم.

آیا انیمیشن میچل‌ها علیه ماشین‌ها را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را درمورد این موضوع با ما درمیان بگذارید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *