[smartslider3 slider="2"]

بهترین‌های انیمیشن‌ آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

انیمیشن‌ آموزش زبان انگلیسی

استفاده از انیمیشن و کارتون برای آموزش زبان انگلیسی راه بسیار جذابی برای کودکان بشمار میرود. در این مقاله سعی داریم تا بهترین‌های انیمیشن‌ آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

کودکان ما همیشه سرشار از انرژی و نشاط هستند و این امر یادگیری و آموزش آنها به صورت عادی را دچار اختلال خواهد نمود. بنابراین باید شیوه تدریس نیز برای آنان روشی نوین و مناسب هیجانات آنان باشد. هرچه میزان هیجان و شادی مطلب آموزشی مناسبتر و متعادلتر باشد کودک به همان میزان بیشتر جذب این آموزش‌ها خواهد شد.

روش آموزشی که در ادامه بیان می‌شود نه تنها مطابق با علایق و روحیات کودکان است بلکه در عین حال به صورت موثر و کارا مطلب مورد نظر به آن‌ها آموزش می‌دهد.

از سوی دیگر علاوه بر نوع و روش آموزشی که برای کودکان در نظر گرفته می‌شود، فاکتورهای دیگری را نیز باید در نظر داشت. مواردی همچون سن، سطح زبان انگلیسی و هدف از یادگیری و سپس روش متناسب برای آموزش انتخاب نمود.

انیمیشن کوکوملون Cocomelon؛ آموزش زبان انگلیسی

بهترین برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آیا انیمیشن‌ آموزش زبان انگلیسی برای کودک من مفید است؟

ذهن کودک همیشه آماده‌ی یادگیری مطالب جدید و هیجان انگیز است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سنین پایین راهی برای کنترل این هیجان بی‌انتها ایجاد خواهد نمود.

از سوی دیگر کودکان ما شیفته بازی کردن و تماشای کارتون و انیمیشن هستند. می‌توان از قدرت تخیل بالایی که کودکان ما در هنگام دیدن این گونه برنامه ها در بهترین جهت استفاده نمود. با این قدرت تخیل بالایی که کودکان دارند و با تماشای یک کارتون مدت‌ها خود را در فضای آن تصور می‌کنندو صحنه هایی را که دیده اند را تکرار می کنند روشی مناسب برای یادگیری زبان دوم بشمار میرود.

بنابراین به راحتی می‌توان جواب این سوال که آیا با تماشای کارتون می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت را داد؛ بله می‌توان.

استفاده از کارتون و انیمیشن راهی فوق العاده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است و مطمئنا باعث جذاب تر شدن کلاس و سرعت بخشیدن به روند آموزش زبان می‌شود.

به صورت عادی تمام خاطراتی که در ذهن داریم، ناشی از احساسی است که در آن لحظه در ما بوجود آمده است. بنابراین هر چیزی که باعث ایجاد احساسی در ما شود در ذهن ما می‌ماند. به همین دلیل است که آموزش زبان انگلیسی با کارتون به عنوان روشی بسیار کاربردی و سریع شناخته می‌شود.

مهمترین نکات در استفاده از انیمیشن‌ آموزشی

  • انیمیشن ها و کارتون ها را هرچه بیشتر ساده‌تر و جذاب‌تر را انتخاب کنید. برای کودکان دشوار است که معنی لغت‌های سخت را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. 
  • اگر کارتون ها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، یادگیری با مشکل روبرو می‌شود و کودک دلسرد خواهد شد.
  • سعی کنید با کودک همراهی کنید و جملات کوتاهی که می شنوید را چندیدن بار تکرار کنید.با انجام این عمل جملات ماندگاری بیشتری در ذهن کودک شما خواهند داشت.
  • هر کارتون یا انیمیشن را حداقل دو بار برای کودک خود نمایش دهید. انجام این کار در به خاطر سپاری بیشتر کودک کمک خواهد نمود.

مزیت‌ کارتون‌های آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی با کارتون و انیمیشن به کودکان می‌تواند روشی بسیار تاثیرگذار و کارآمد باشد. بالا رفتن بازدهی کودکان در مدت زمان کمتر یکی از مزیت‌های این روش بشمار می‌رود.

اما باید به یاد داشته باشیم که مزیت اصلی این روش، محتوای آن است. تمام کارتون‌ها و انیمیشن‌ها دارای محتواهای مهمی هستند و این امر به آنها کمک خواهد نمود و باعث رشد شخصیت و تفکر آنها نیز خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های خوب و موثر این روشرعت ملایمتر از حد معمول در مکالمات است. با استفاده از این ویژگی کودک راحت‌تر و با زبانی ساده‌تر مکالمات را گوش می‌دهد و لغات را می‌آموزد.

کلمات و عبارات به کار رفته در کارتون‌ها اصطلاحات پرکاربرد روزمره در زندگی عادی هستند و به خوبی نمایانگر تنوع کلمات استفاده شده در جامعه هستند.

کودکان در سن پایین هنوز درک و فهمی از گرامر یا قواعد آن ندارند. استفاده از این نوع کارتون‌ها برای کودک بسیار مفید خواهد بود. زیرا بدون دانستن هیچ نوعی از قوانین گرامری مکالمات ساده‌ای را بیاموزد و به کار گیرد.

کارتون‌های پرطرفدار آموزش زبان انگلیسی

همانطور که بیان شد کارتون‌ها گزینه‌هایی عالی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان هستند. کارتون‌ها و انیمیشن‌ها علاوه بر اینکه پر از صحنه‌های رنگارنگ و موسیقی‌های شاد هستند، کوتاه هستند و باعث خستگی کودکان نمی‌شوند. در ادامه برخی از بهترین کارتون‌ها و انیمیشن‌ آموزش زبان انگلیسی را با هم مرور می‌کنیم.

انیمیشن ۲۰۱۱ Animal United

در این انیمیشن از شخصیت‌های حیوانی برای بیان احساسات مختلف استفاده می‌شود. بدلیل سطح مبتدی و سرعت آهسته بیان کلمات و جملات، یکی از بهترین انیمیشن‌ها برای تقویت زبان انگلیسی بشمار می‌رود.

انیمیشن Frozen

شاید شما نیز درباره موزیک معروف این انیمیشن یعنی let it go شنیده‌اید. در واقع این آهنگ زیبا فقط گوشه‌ای از جذابیت‌های این داستان جذاب است. با اینکه شخصیت‎‌های این داستان ریتم صحبتشان تند است ولی دیالوگ‌های کاربردی برای زندگی روزمره به‌کار می‌برند.

انیمیشن Bunyan & Babe 2017

بسیار سرگرم کننده، زیبا و پرمفهوم است. در این کارتون از عبارات پرکاربرد و روزمره زبان انگلیسی زیاد استفاده می‌شود. دیدن این کارتون نیز خالی از لطف نیست.

انیمیشن Inside out

این انیمیشن زندگیِ روزمره یک دختر جوان و احساساتی که در طول روز با آن مواجه می‌شود را به تصویر می‌کشد. هر احساس در درون او به صورت خاصی بیان می‌شود. هر کدام از این احساسات نیز طریق صحبت کردن خود را دارند. این تنوع در صحبت و استفاده از کلمات همگی کمک بزرگی به رشد سطح زبان کودک شما خواهد نمود.

انیمیشن Martha Speaks

کارتون در مورد سگی است که پس از خوردن مقداری سوپ الفبا یاد می‌گیرد که صحبت کند. این انیمیشن برای آموزش کلمات جدید و افزایش دایره لغت‌های کودک مناسب است. در هر قسمت این کارتون زیبا واژگان جدیدی به کودک آموزش داده می‌شوند.

انیمیشن Word Girl

در این کارتون یک ابرقهرمان دختر از طریق قدرت کلمات با آدم‌های بد مبارزه می‌کند. در هر قسمت کلمات و واژگان جدید انگلیسی آموزش داده می‌شوند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *