[smartslider3 slider="2"]

انیمیشن کوکوملون Cocomelon؛ آموزش زبان انگلیسی

cocomelon

انیمیشن کوکوملون Cocomelon از محبوب ترین کارتون‌های آموزش انگلیسی موزیکال به حساب می‌آید. کانال کوکوملون در یوتیوب 107 میلیون عضو دارد و سومین کانال پرطرفدار در جهان است! این کارتون شامل آموزش‌های پایه و آموزش‌هایی درباره زندگی روزمره به زبان انگلیسی است.

این مجموعه جذاب برای کودکان بالای دوسال طراحی شده است. اما واقعا کودکان در این سن قدرت درک این برنامه را دارند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.

بهترین برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

چرا انیمیشن کوکوملون Cocomelon محبوب شد؟

اماعلت پرطرفدار بودن این مجموعه هم برای کودکان و بعضا بزرگسالان چیست؟ ترانه‌ها یکی از سریع‌ترین و محبوبترین و پرمخاطب ترین روش‌ها برای آموزش در هر سنی است.

کوکوملون با بهره گیری از انیمیشن‌های جذاب، موسیقی فوق‌العاده، شخصیت‌ها با صداهای آرام بخش، شعرهای ساده مجموعه ای از بهترین‌ها را در کنارهم گردآوری نموده است.

سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی در کودکان چه زمانی است؟

آیا سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان برای شما هم تبدیل به یک چالش شده است؟ این سوال که از چه زمانی کودک برای یادگیری زبان دوم آماده است، همیشه برای والدین سوال مهمی و پر تکراری بشمار میرود. اما واقعا سن مناسب شروع این فرآیند چه زمانی است؟

برخی محققان می‌گویند که مهارت‌های آموختن زبان دوم در سن ۶ یا ۷ سالگی یا قبل از آن به اوج خود می‌رسد. هر چه سن بالاتر می‌رود تسلط در حد زبان مادری بر یک زبان دوم، سخت‌تر خواهد شد.

آیا کارتون‌ها برای دوزبانه شدن کودکان مناسب هستند؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بله، کارتون‌ها در این امر اثرگذار هستند. زیرا در کارتون‌ها کلمات به آرامی و واضح تلفظ می‌شوند و سطح زبانی ساده در آنها میتواند به کودک برای درک هرچه بیشتر کلمات کمک کننده باشد.

در بسیاری از کارتون های آموزش زبان چند کلمه پیچیده‌تر نیز به کار می‌رود، اما معنی آنها در طول همان اپیزود توضیح داده می‌شود. این امر می‌تواند کمک زیادی به بالا بردن دایره لغات کودک نماید. از سوی دیگر تکرار دلیل اصلی جذابیت برای کودکان بشمار می‌رود. همچنین این امر باعث تثبیت بهتر مفاهیم در ذهن کودک می‌شود.

مدت زمان هر قسمت از کارتون‌ها معمولا کوتاه است. این موضوع باعث می‌شود کودک به اندازه کافی تمرکز روی محتوای برنامه داشته باشد و خسته نشود.

نکات مهم در آموزش زبان به کودک

در ادامه مهمترین نکات را در رابطه با نحوه صحیح آموزش زبان انگلیسی به کودک بیان می‌کنیم. رعایت این نکات در هنگام آموزش زبان به کودک، موجب بهبود یادگیری او خواهد شد.

  • سعی کنید همیشه در زمان‌های مشخصی با کودک خود به زبان دوم سخن بگویید.
  • باید کودک را در معرض یادگیری زبان قرار داد. نمی‌توان کودک را دانش آموز فرض کرد و زبان را به او آموزش داد.
  • از فیلم و موسیقی همراه آموزش استفاده کنید.

سخن آخر

شما باید به یاد داشته باشید که یادگیری زبان در هر سنی امکان پذیر است. اما کودکان با شجاعت بیشتری نسبت به بزرگسالان و بدون ترس، از یک زبان جدید استفاده می‌کنند و تردیدی از تلفظ نادرست کلمات ندارند. بنابراین یادگیری زبان دوم در سنین کودکی بهتر است.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *