[smartslider3 slider="2"]

چرا به آموزش نوین نیاز داریم؟ ( معرفی 5 وسیله مورد نیاز مهم برای آموزش مجازی )

آموزش نوین

روش‌های تدریسی که بیشتر بر آموزش بهبود رفتار عقلانی دانش‌آموزان با استفاده از ایده‌های متنوع و نوآورانه متمرکزاند تا اینکه آنها را وادار به بازخوانی سرفصل امتحانی با همان سبک قدیمی کنند، روش‌های آموزش نوین گفته می‌شوند.

روش تدریس جدید که ما آن را روش آموزش نوین نامیدیم بیشتر مبتنی بر فعالیت است. این فعالیت ذهن یادگیرنده متمرکز می‌کند که او را به طور کامل در فرآیند یادگیری درگیر کند. بنابراین دانش آموزان به طور فعال در کل فرآیند شرکت می‌کنند تا دانش و مهارت‌های خود را تقویت کنند. از این روش‌ها به عنوان یک رویکرد ساخت‌گرا نیز یاد می‌شود.

از سوی دیگر، مربی یا معلم فقط آنها را هدایت و راهنمایی می‌کند تا بر اهداف موضوع تمرکز کنند. این اتفاقات با درگیر شدن در فعالیت‌ها و با اتخاذ روش‌های آموزش نوین انجام می‌شود. پذیرش روش‌های آموزشی جدید به کاهش رقابت بین دانش‌آموزان، ارتقای همکاری و تقویت فضای مطالعه سالم کمک می‌کند.

روش‌های تدریس مدرن برخلاف روش‌های سنتی تدریس، با همه دانش‌آموزان در سطح یکسانی از توانایی درک آنها رفتار نمی‌کنند. روش‌های تدریس مدرن به جای تنها مبتنی بر معلم، بیشتر بر روش‌های پرسش، نمایش، توضیح، عملی و مشارکتی تمرکز دارند و بیشتر مبتنی بر فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید:

10 عادت سالم زندگی برای آموزش به کودکان

چرا آموزش مدرن نیاز روز است؟

در سال‌های اخیر، دامنه دانش در حوزه علم و فناوری به طور چشمگیری پیشرفت یافته است. بنابراین، نیاز شدیدی به ذهن‌های مبتکر و خلاق برای کشف مناطق ناشناخته در زمینه‌های مختلف وجود دارد. برای کنار آمدن با دنیای مدرن و عصر دانش محور فناوری، اتخاذ روش های مدرن تنها وسیله برای بقا است.

بنابراین باید به دانش آموزان به گونه‌ای آموزش داده شود که در قرنی که زمان فناوری است، جامعه و ملت نیاز به ذهن خلاق و نوآوری دارد. دانش آموزان باید با روش‌های نوین تدریس آشنا شوند و دانش کافی در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند برای خود و دیگران فرصت ایجاد کنند.

معلمان هنوز از روش گچ در کلاس درس استفاده می‌کنند. اما آنها با این روش‌های قدیمی تنها می‌توانند دانش اولیه را ارائه دهند. رویکرد آنها دیگر نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا این روش قدیمی است، دامنه محدودی دارد و هم در سطح ملی و هم در سطح شخصی شکست خورده است.

اگر معلمان به جای روش‌های غیرعملی سنتی با روش‌های نوین تدریس کنند و دروس را به شکل علمی مناسب‌تری ارائه کنند، می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

آموزش نیاز روز است؛ چرا که جامعه ای باسواد ایجاد می‌کند و در فرآیند آموزش جامعه انگیزه و دستورات بسیار مهم است. معلمان، راهنماها و مدیران مسئول ایجاد انگیزه در دانش آموزان هستند. با ارائه این نوع از آموزش به اکثر بخش‌های جامعه، میزان باسوادی و درک درست دانش آموزان از آنچه که می‌آموزند افزایش می‌یابد.

بهترین ابزارهای آموزش مجازی

معلمان، دانش‌آموزان و کسب‌ و کارها برای گسترش دانش، ارائه ایده‌ها، همکاری با اعضای تیم و برگزاری جلسات به ابزارهای آموزشی نیاز دارند. ابزارهای آموزشی به روش‌های سنتی و مدرن ارائه می‌شوند و ترکیب مناسب می‌تواند یادگیری را به سطح بالاتری برساند. اما، بهترین ابزارهای آموزشی که امروزه افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند چیست؟

تخته سفید آنلاین

برای راحتی کار می‌توان از برنامه‌های وایت برد آنلاین در کلاس‌های مجازی استفاده کرد. استفاده از تخته سفید آنلاین یک راه تعاملی برای همکاری با دانش آموزان برای آموزش مجازی و اهداف کاری است. برنامه‌های نرم افزار همکاری تخته سفید در آموزش از راه دور استفاده می‍‌شوند.

این برنامه ها دارای ابزارهای زیادی همچون ابزارهای قلم، ویجت‌ها، نکات برجسته، رسانه و یکپارچه‌سازی مطالب هستند.

Google Docs برای آموزش نوین

Google Docs یک ابزار دیجیتال همه کاره برای معلمان است. این ابزار به معلمان کمک می کند تا یک کلاس درس را بسازند و حفظ کنند. بهترین ویژگی‌هایی که Google Docs را برای آموزش مفید می‌کند: صفحه گسترده، ویرایشگر ارائه و پردازشگر کلمه آنلاین است.

معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند از Google Docs برای همکاری در پروژه‌ها، وبلاگ‌ها، تکالیف و خبرنامه‌ها و همچنین ترویج کار گروهی در محل کار استفاده کنند.

ابزارهای آموزشی ویدیویی آنلاین

فناوری آموزشی به سرعت در حال رشد است. این ابزارها، آموزشی ویدیویی را بیش از همیشه مفید می‌کند. ابزارهای یادگیری ویدیویی به دانش آموزان کمک می‌کند خلاقانه فکر کنند و بینش و نظرات خود را به صورت شفاهی بیان کنند. این ابزارها می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند تا بر ترس و اضطراب مرتبط با سخنرانی عمومی غلبه کنند.

آموزش الکترونیکی و آموزش نوین

یادگیری الکترونیکی تجربه یادگیری غنی را در اختیار یادگیرندگان قرار می‌دهد. این ابزار یادگیری از نرم‌افزاری استفاده می‌کند که یادگیری دیجیتال را ممکن می‌سازد. آموزش الکترونیکی به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوبیت فزاینده‌ای در محیط‌های آموزشی و کسب و کار است.

مزایی آموزش الکترونیکی

آموزش کارکنان را سرعت می‌بخشد: استفاده از آموزش الکترونیکی می‌تواند زمان آموزش کارکنان را کاهش دهد. یادگیری سریعتر و آسانتر است زیرا دانش آموزان می‌توانند در هر زمان و هر مکان به مطالب دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، آنها می‌توانند هر زمان که وقت آزاد دارند، آموزش ببینند.

هزینه ها را کاهش می دهد: بسیاری از شرکت‌ها به یادگیری الکترونیکی روی می‌آورند زیرا آموزش داخلی می‌تواند بسیار گران باشد. از طرفی استفاده از نرم افزار آموزش الکترونیکی مقرون به صرفه نیست. همچنین، کارمندان را قادر می‌سازد تا به راحتی در خانه آموزش ببینند و هزینه‌های سفرشهری و آموزش را کاهش می‌دهند.

حفظ دانش را به حداکثر می‌رساند: با آموزش الکترونیکی، میزان حفظ دانش را افزایش می‌دهد زیرا جذاب‌تر از یادگیری کلاسی سنتی است. کارکنان می‌توانند محتوای تعاملی و یادگیری چند رسانه‌ای برای بهبود مهارت‌ها و عملکرد کارکنان ایجاد کنند. معلمان و دانش آموزان همچنین می‌توانند از آموزش الکترونیکی استفاده کنند و از پاسخ دادن به آزمون‌های تعاملی و سایر فعالیت‌ها برای یک محیط یادگیری موثر لذت ببرند.

بهره وری را افزایش می دهد: دانش آموزان می‌توانند از آموزش الکترونیکی برای یادگیری در خانه و در عین حال تمرکز بر وظایف استفاده کنند. عملکرد بهتر، کارایی را ارتقا می‌دهد زیرا دانش آموزان می‌توانند هر زمان که به اطلاعات نیاز داشته باشند مجدداً آنها را مشاهده کنند.

همکاری بهتر: ابزارهای همکاری و ارتباط مفیدی را فراهم می‌کند که برای ایجاد نیروی کار مشترک ضروری است. همکاری هم زمان می‌تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف دانش آموز کمک کند تا شکاف‌های مهارتی را پر کند.

حرف آخر

همیشه به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد کودکان از فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند امکان ایجاد خطر را دارد. بینابراین برای دوری از این اتفاق می‌توان از برنامه‌های کنترل والدین استفاده نمود. FamilySafe یکی از بهترین این نوع از برنامه‌ها است. با FamilySafe می‌توانید بر تمامی اتفاقات رخ داده بر گوشی فرزند خود کنرتل کاملی داشته باشید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *