[smartslider3 slider="2"]

4 نرم افزار برتر آموزش ریاضی برای دانش آموزان

آموزش ریاضی

در این مقاله قصد داریم تا با برخی از برترین نرم افزارهای آموزش ریاضی در دبستان آشنا شویم. اما چرا به این نرم افزارها نیاز داریم؟ آیا استفاده از نرم افزارهای کمک آموزشی امری ضروری است یا فقط ترند روز است؟

با استفاده از رشد تکنولوژی، هر روز روش‌های جدید آموزش و یادگیری به دنیای آموزش و پرورش وارد می‌شود. ترندی که در حال حاضر توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده و تا حد زیادی خود را نشان داده است، آموزش الکترونیک است. بی‌شک یادگیری با آموزش الکترونیکی هم برای کودکان و هم برای معلمان مزایایی دارد.

یادگیری الکترونیکی عمدتا به عنوان یک ابزار کمک آموزشی شناخته می‌شود. این امر به این دلیل است که سیستم یادگیری الکترونیکی و نرم افزار‌های آموزش مجازی به کودکان کمک می‌کنند تا اطلاعات را به صورت واضحی یادآوری کنیم، آنها را برای ایجاد برنامه‌های کاری و تمرین علاقه‌مند می‌کند. کودکان را در موقع برنده شدن و یا باختن حمایت می‌کند و در زمان‌های کارهای گروهی به ایجاد تعامل در بین بچه‌ها کمک می‌کند.

یادگیری الکترونیکی تاثیر مثبتی بر یادگیری دارد زیرا کمک می کند کودکان به هماهنگی بهتری بین دست و چشم و مهارت‌های حرکتی خود برسند. این مهارت‌ها به آنها کمک می‌کند تا تصاویر واضح تری را شکل دهند و توانایی‌های خود را برای حل مسائل افزایش دهند.

همچنین بخوانید:

بهترین نرم افزارهای آموزش الفبای فارسی

برترین نرم افزارهای آموزش ریاضی

در این بخش به بررسی بهترین نرم افزاهای موجود برای آموزش ریاضی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بچه ها ریاضی اعداد پیش و اول دبستان

همیشه این سوال برای پدر و مادرها وجود دارد که چطور می‌توانند به فرزندشان در یادگیری و آموزش ریاضی کمک کنند. آموزش ریاضی در این برنامه در قالب انیمیشن و بازی و سرگرمی به کودک نمایش داده می‌شود.

در این برنامه با استفاده از آهنگ‌ها و محیط‌های گرافیکی و زیبا و همچنین با تشویق از طرف شخصیت کارتونی آن (خاله گلدونه) که در طول برنامه کودک را همراهی می‌کند، ارتباط بهتر و درنتیجه اشتیاق بیشتری برای یادگیری ریاضی برای کودک بوجود آید.

یکی از نقاط قوت این برنامه طراحی آن توسط معلمین پایه‌های ابتدایی دبستان است. از لحاظ دسترسی سریع به بخش‌های مختلف برنامه و جابجایی بدون پیچیدگی در میان آنها و همچنین استفاده راحت از امکانات موجود نیز، استانداردهای لازم در بچه‌ها ریاضی رعایت شده است.

آموزش ریاضی دوم دبستان

برنامه آموزش ریاضی دوم دبستان همانطور که مشخص است به آموزش کامل کتاب ریاضی دوم دبستان می‌پردازد. انیمیشن‌های آموزشی این مجموعه علاوه بر توضیح کامل فصل‌ها و دروس، تمرین‌ها را نیز حل کرده و مثال های جدید نیز برای کودک آورده است. اما در این برنامه تنها بخش‌هایی از فصل اول کتاب رایگان بوده و مابقی پس از پرداخت درون برنامه‌ای بازار، قابل دسترس می‌باشند.

آموزش ریاضی Photomath

اما یک نرم افزار جهانی معروف نیز در این زمینه وجود دارد. در این برنامه نیاز به نوشتن مسائل و سوالات نیست. تنها نیاز به عکس از سوالات است. برنامه با تشخیص دستخط و استفاده از محاسبه‌گر خود، جواب نهایی مسئله را همراه با راه حل گام به گام در اختیار شما قرار می‌دهد.

Photomath مسائل محاسباتی پایه، مسائل مربوط به کسرها، معادلات خطی، درجه دو و نامعادلات، دستگاه معادلات، مثلثات و بسیاری از مسائل مهم ریاضی را پوشش می‌دهد. این نرم افزار بیشتر برای کمک به حل مسائل است تا برای آموزش.

آموزش ریاضی Khan Academy

جالب است بدانید سلمان خان، بنیانگذار آکادمی خان با هدف آموزش جبر به پسرعموی خود اولین بار ویدئوهای آموزشی تهیه کرده بود. اما تعداد بازدیدها در یوتیوب از آنچه که پیش‌بینی کرده بود بیشتر شد.

زمینه‌های مختلف درس ریاضی مورد توجه این برنامه قرار گرفته است. همچنین علاوه بر خود دانش‌آموزان، والدین و معلمان می‌توانند بر روند پیشرفت آموزشی آن‌ها نظارت داشته باشند.

دانش‌آموزان برای استفاده از مطالب آموزشی رایگان و آمادگی برای آزمون‌های مهم خود و همچنین معلمان برای ارتقای محتوای آموزشی که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، از این برنامه مفید استفاده می‌کنند.

حرف آخر

در همه شرایط به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد کودک از گوشی هوشمند باعث خطراتی نیز خواهد شد. شما به عنوان والدین باید همیشه مراقب این نوع از استفاده کودک خود باشید. برای این منظور می‌توانید از نرم افزارهای کنترل والدین استفاده کنید.

FamilySafe یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. FamilySafe با امکانات فراوانی که برای کنترل و نظارت شما از راه دور بر گوشی هوشمند کودک ایجاد می‌کند، می‌تواند به ایجاد امنیت برای کودک کمک فراوانی کند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *