[smartslider3 slider="2"]

بهترین افزونه برای حذف تبلیغات از وبسایت‌ کدام است؟

حذف تبلیغات از وبسایت‌

آیاشما به عنوان والدین تا کنون نگران تبلیغات وب‌سایت‌ها و محتوای نمایش داده شده‌ی آنها برای کودک خود بوده‌اید؟ همیشه این نگرانی وجود دارد که هنگام استفاده کودک ما از وب‌سایت‌ها تبلیغات بر روی صفحه‌ی او ظاهر شوند. زیرا گاهی در این تبلیغات محتوایی وجود دارد که مناسب سن کودک نیست. بنابراین حذف تبلیغات از وبسایت‌ می‌تواند روشی مناسب در جهت ایجاد امنیت برای کودکانمان باشد.

از سوی دیگر اگرچه بخشی از بقای سایت‌ها به نمایش تبلیغات وابسته است ولی گاهی اوقات تبلیغ‌ها آزاردهنده شده و تاثیر منفی بر روی کاربر می‌گذارند. در این مقاله راه‌های مهم و آسانی برای کمک به شما در این زمینه بیان می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بررسی 6 مرورگر امن کودک برای ایجاد امنیت در اینترنت را بررسی کنید.

استفاده از افزونه ها برای حذف تبلیغات از وبسایت‌

در ابتدا باید بیان کرد که برای تمام مرورگرهای اینترنت، افزونه‌های مسدود کننده تبلیغات زیادی وجود دارد. اما ما در این مطلب به معرفی سه تا از محبوب‌ترین‌ها پرداخته‌ایم. اما قبل از این امر دو نکته مهم را به یاد داشته باشید:

  • دو افزونه را با هم روی یک مرورگر نداشته باشید، زیرا روی عملکرد سیستم تاثیر منفی می‎گذارد.
  • اگر می‌خواهید از سایتی پشتیبانی کنید، نصب این افزونه‌ها مخالف خواسته‌ی شما خواهد بود.

افزونه uBlock Origin

این افزونه برای مرورگرهای اج، اپرا و سافاری قابل اجرا است. اما اگر می‌خواهید فشار کمتری به سیستم وارد کنید، گزینه بهتری روی هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس بشمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید فیلترهای دیگری روی افزونه بگذارید. این ویژگی برای تبلیغات فارسی زبان کاربرد زیادی دارد.

نصب افزونه در فایرفاکس

برای نصب uBlock Origin در فایرفاکس، روی منوی سمت راست بالا (به شکل سه خط) کلیک کرده و سپس گزینه Add-ons را بزنید. در صفحه باز شده به قسمت Extention بروید. اکنون کافیست کلمه uBlock Origin را جستجو کرده و بعد از پیدا کردن افزونه، با انتخاب Install آن را نصب کنید.

نصب افزونه در کروم

نصب uBlock Origin در کروم همانند فایرفاکس است. شما در ابتدا بایدمنوی سمت راست را باز کنید. در منوی کشویی باز شده نشانه گر موس را روی More tools ببرید و در نهایت Extensions را انتخاب نمایید. در صفحه‌ی باز شده، Get more extension یا Browse the Chrome Web Store را بزنید تا وارد فروشگاه وب کروم شوید. به عنوان قدم نهایی، عبارت uBlock Origin را جستجو کرده و آن را نصب کنید.

افزونه Ghostery برای حذف تبلیغات از وبسایت‌

خیلی از سایت‌ها دارای سیستم Website Tracking هستند و ادمین‌ها به کمک آن، رفتار کاربر را میبینند. این سیستم اگرچه در بهتر شدن سایت‌ها کمک زیادی می‌کند ولی می‌تواند سرعت کامیپوتر را کاهش دهد. Ghostery این سیستم ردیابی را قطع می کند. همچنین گاستری تبلیغات آزار دهنده را نیز حذف می کند.

نصب افزونه در اج

شما باید روی آیکون سمت راست بالای مرورگر (به شکل سه نقطه) کلیک کنید و در منوی باز شده Extensions را بزنید. برای نصب افزونه‌ی جدید عبارت آبی رنگ Get extensions from the store را انتخاب کنید تا به فروشگاه ویندوز و بخش افزونه‌های اج بروید. حالا کافیست نام Ghostery یا هر افزونه دیگری که می‌خواهید را بنویسید.

افزونه Adblock Plus

Adblock Plus در واقع نسخه جدیدتر ادبلاک به حساب می آید. این افزونه با بهبودهایی توانست با استقبال خوبی، به خصوص روی موزیلا فایرفاکس، مواجه شود. Adblock Plus دارای بخشی با نام لیست سفید است که به واسطه آن، تبلیغات ساده و آن‌هایی که کاربر را اذیت نمی‌کنند بازهم به نمایش در می‌آیند. بنابراین از سایت‌ها هم حمایت می شود.

نصب افزونه در اپرا

در منوی برنامه به قسمت Extensions > Get Extensions بروید و سپس با نوشتن Adblock Plus، افزونه را پیدا کرده و نصب کنید.

افزونه AdGuard

 AdGuard یک افزونه رایگان است که تقریبا برای هر مرورگری قابل دسترسی است. اما نمی‌توان آن را با برنامه‌های دسکتاپ مانند  AdGuard for Windows و AdGuard for Mac مقایسه کرد. البته اگر می‌خواهید از خود در برابر ناشناخته‌های اینترنت محافظت کنید، افزونه  AdGuard دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید.

حرف آخر

به عنوان حرف آخر می‌توان گفت شما به عنوان والدین می‌توانید برای کنترل و نظارت بیشتر بر روی کارهای کودک خود و اطمینان از نوع صحیح استفاده‌ی او وسایل هوشمند از نرم افزارهای کنترل والدین استفاده نمایید. FamilySafe یکی از بهترین‌ها در این زمینه بشمار میرود. با FamilySafe می‌توانید هر لحظه از محتوای اتفاقات رخ داده در وسایل هوشمند او باخبر باشید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی سطوح معینی از قوانین را ایجاد نمایید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *