[smartslider3 slider="2"]

شبکه‌های اجتماعی و ایمنی هنگام ارسال تصاویر

شبکه‌های اجتماعی و ایمنی

 در این مقاله به بررسی شبکه‌های اجتماعی و ایمنی در آن به هنگام ارسال تصاویر خواهیم پرداخت. ما در هر شبکه اجتماعی که عضو آن می‎شویم، مجبور هستیم تا یک عکس پروفایل برای آن اضافه کنیم. این کار ما را بیشتر به سمت آن پلتفرم می‌کشاند.

با گذاشتن هر عکس به احتمال زیاد اطرافیان و دوستانمان به آن واکنش نشان می‌دهند. در این حالت است که احساس در اجتماع بودن در شخص ایجاد می‌شود. به ویژه برای نوجوانان، این امر می‌تواند مسئله ایمنی و اعتماد به نفس را افزایش دهد یا خسارات جبران ناپذیری را به آن وارد نماید. در مقاله شبکه های اجتماعی و آنچه والدین باید بدانند. بیشتر در این مورد بخوانید.

ارسال تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

ممکن است برای شما شوکه کننده باشد، اما نوجوانان می‌خواهند با ارسال عکس‌های بی‌پروا، خود را به عنوان بزرگسال و بالغ نمایش دهند. تصاویر می‌توانند خیلی بیشتر از آنچه دیگران تصور می‌کنند به شما در مورد صاحب آن اطلاعات دهند. برای مثال بگویند که نوجوان در زمان مدرسه در خارج از آن بوده است. در حالی که به شما این امر را اطلاع نداده است. حتی شاید نام مدرسه در عکس قابل مشاهده باشد و اطلاعات شخصی و خصوصی نوجوان را به همه بگوید.

مشکل دیگر این است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از بسیاری راه‌ها از روی عکس‌های نوجوان مکان او را به راحتی برای افراد سودجو نمایش دهند. برای مثال شاید نام مدرسه قابل مشاهده نباشد، اما با نگاه کردن به عکس آنها و سپس لیست دوستان یا محتویات دیگر، تعیین آن آسان‌تر می‌شود. بسته به دوربین و نحوه ویرایش عکس، اطلاعات شگفت انگیزی در فراداده عکس وجود دارد.

این امر همچنین زمینه را برای زورگویی، هم از نظر سایبری و هم از نظر شخصی باز می‌کند. دزدان سایبری گاهی اوقات می‌توانند عکس‌ها را بدزدند یا از آنها سوء استفاده کنند. یا حتی از اطلاعات موجود در آنها برای حمله یا آزار و اذیت افراد به صورت آنلاین استفاده کنند. همان طور که گفته شد تصاویری که به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد شما برای دیگران نمایش دهد. به همین دلیل است که بحث شبکه‌های اجتماعی و ایمنی باید برای والدین موردی جدی و پر‌اهمیت باشد.

صحبت با نوجوان

شفاف سازی کنید که مراقب اتفاقات رسانه‌های اجتماعی آنها خواهید بود. به آنها بگویید از آنچه انجام می‌دهند مطلع هستید. بچه‌ها نباید احساس کنند که با جاسوسی به آنها چشم دوخته‌اید، بلکه باید بدانند که در کنار آنها و در فاصله‌ای اندک هستید تا در صورت نیاز برای کمک آماده باشید.

مراقب نحوه واکنش خود نسبت به اشتباهات آنها نیز باشید. منطقی است که آنها را راهنمایی کنید تا بفهمند چرا با یک پست مشکل دارید تا اینکه بخواهید آنها را حذف کنند. درک اینکه چرا نگران هستید، به آنها کمک می‌کند تا ابزارهایی را که برای بزرگسالان مسئول نمایه خود هستند، بسازند.

بحث در مورد ایمنی آنلاین برای کودکان لازم نیست حول موضوعات بسیار حساس، ناخوشایند، ناراحت کننده یا شخصی باشد. در واقع وقتی خانواده شما به طور معمول مکالمه داشته باشند، راحت‌تر می‌توان در مورد هر چیزی صحبت کرد.

صحبت با نوجوانان در مورد ایمنی اینترنت اغلب می‌تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر آنها تظاهر به گوش دادن داشته باشند و در یک زمان مناسب به یک کلمه پاسخ دهند. به همین دلیل، اولین نکته برای صحبت با یک نوجوان این است که آن را به یک روال عادی تبدیل کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید در مورد موضوعات مختلف، از جمله دغدغه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارسال تصاویر آنلاین، گفتگوهای دو طرفه معنی دار داشته باشید، ایجاد زمینه مناسب مناسب ضروری است.

به جای اتخاذ رویکرد کلیشه‌ای والدین پارانوئید، در مورد ارسال تصاویر آنلاین به عنوان یک مکالمه معمولی صحبت کنید.

شبکه‌های اجتماعی و ایمنی در آن

  • میز شام محل مناسبی برای گفتگوی خانوادگی در مورد هر چیزی است. اما از صحبت در مورد موضوعاتی که بیش از حد شخصی هستند و هنگام غذا خوردن ناراحت کننده هستند خودداری کنید. از این زمان‌ها به عنوان یک نقطه شروع خوب برای گوش داددن به نظرات و احساسات فرزندان خود در مورد موضوعات مختلف استفاده کنید.
  • در طول مکالمات همه باید تلفن همراه خود را خاموش کرده یا در اتاق دیگری قرار دهند.
  • به نوجوان خود توجه بی حد کنید. سوالات خود را بپرسید و منتظر جواب باشید و گوش دهید.
  • مهمتر از همه داشتن یک ذهن باز به عنوان والدین بسیار مهم است. نوجوان شما باید با صحبت کردن با شما راحت باشد. بدون ترس از عواقب آن، وگرنه تنها قسمت‌هایی را به شما می‌گوید که احساس می‌کند برایش ایمن است.
  • اگرچه نوجوان شما هنوز در قلب شما یک کودک است، اما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید تا او را برای همیشه بچه نگه دارد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *