[smartslider3 slider="2"]

7 خطر بازی‌های آنلاین و راه جلوگیری از آنها

خطر بازی‌های آنلاین

بر اساس تحقیقات صورت گرفته 70 درصد خانواده‌ها حداقل دارای یک فرزند هستند که بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهد. در این میان موبایل به بخش مهمی از این صنعت بازی تبدیل شده است. در حالی که بازی‌های آنلاین می‌توانند تعاملات اجتماعی با کیفیتی را ارائه دهند، طرفی تاریک نیز در این ماجرا وجود دارد. از زورگویی سایبری گرفته تا شکارچیان آنلاین، همگی خطراتی بزرگ در هنگام بازی آنلاین به ویژه برای کودکان هستند. اما با این حال خطر بازی‌های آنلاین با روش‌های مناسب قابل جلوگیری است.

 مهمترین کاری که شما به عنوان والدین می‌توانید انجام دهید این است که در کودکی در مورد استفاده ایمن از اینترنت با آنها گفت و گو کنید. هنگامی که آنها خطرات و اهمیت امنیت را درک کنند، در زمانی که حتی چیزهای کوچک آنها را نگران کند به شما مراجعه خواهند نمود. در ادامه لیستی از هفت خطر اصلی و نکات ساده برای ایمن نگه داشتن فرزندان شما در اینترنت آورده شده است.

خطر بازی‌های آنلاین و زورگویی سایبری

برای بسیاری از بچه‌ها توانایی فرار به دنیای آنلاین باعث می‌شود از زندگی واقعی رهایی پیدا کنند. این ناشناس بودن گاهی برای ناراحت کردن سایر افراد استفاده می‌شود.

در برخی موارد، غم و اندوه به زورگویی سایبری تبدیل می‌شود. اگرچه زورگویی سایبری متأسفانه اشکال بی‌شماری دارد. اما قلدرهای در بازی‌ها، بازیکنان را مستقیماً با پیام‎های آزاردهنده یا با ارسال پیام‎های تحقیرآمیز در مورد آنان، آزار می‌دهند. به کودک خود بیاموزید که ایده خوبی است که از هر مکالمه توهین آمیزی اسکرین شات گرفته و آن را به مدیران بازی یا اشخاص مورد اعتماد گزارش دهند.

مشکلات حفظ حریم خصوصی

کارشناسان بیان می‌کنند که هیچ گاه بچه‌ها نام‌های کاربری را که مشتق از نام واقعی آنها هستند، ایجاد نکنند. زیرا ممکن است هرگونه اطلاعات شخصی دیگر مانند مکان یا سن آنها فاش شود. ماهیت اجتماعی بازی‌های آنلاین به مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا مکالمات را دستکاری کنند.

با جمع آوری داده‌های بازی‌ها و منابع دیگر، هکرها ممکن است بتوانند به حساب‌های دیگر موجود مانند رسانه‌های اجتماعی دسترسی پیدا نمایند. به کودکان بیاموزید هرگز اطلاعات شخصی خود را به دیگران ندهند و مطمئن شوید که نام کاربری و رمزهای عبور در بازی‌ها، سیستم عامل‌ها و حساب‌های مختلف متفاوت است. در مقاله چگونه از حریم خصوصی کودک در اينترنت حفاظت کنيم؟ و بایدها و نبایدها در حفظ حریم شخصی کودک بیشتر بخوانید.

اطلاعات شخصی در مورد کنسول‌ها ، رایانه‌ها و دستگاه‌ها

یکی دیگر از خطرات بازی‌های آنلاین ناشی از کنسول‌ها یا خود رایانه‌های شخصی است. بسیاری از خانواده‌ها وقتی عمر مفید وسایل تمام می‌شود، این دستگاه‌ها را به مرکز بازیافت لوازم الکترونیکی می‌برند یا در سایت‌های مبادله می‌فروشند. کاربران اغلب فراموش می‌کنند که چه مقدار اطلاعات شخصی در فایل‌های ذخیره شده در این دستگاه‌ها وجود دارد.

آنها مشخصات و اطلاعات خود را حذف نمی‎کنند و داده‎های خصوصی خود را در معرض خطر قرار می‎دهند. قبل از خلاص شدن از شر رایانه، کنسول بازی، تبلت یا تلفن هوشمند، باید تمام داده‌های شخصی را پاک کرده و سپس تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید.

تماس‌های تصویری و خطر بازی‌های آنلاین

امروزه با وجود بسیاری از دستگاه‌ها، از لپ‌تاپ گرفته تا تبلت‌ها یا تلفن‌های هوشمند دارای دوربین داخلی هستند. اما گزارش‌های مربوط به هک شدن دوربین به طور منظم در حال زیاد شدن است. هر دستگاه ضبط مانند دوربین یا میکروفون می‌تواند از راه دور توسط مهاجمان کنترل شده و برای سوء استفاده از فرزندان شما استفاده شود. برای کمک به کاهش این خطر، از نرم افزارهای امنیتی استفاده کنید.

شکارچیان آنلاین

شکارچیان آنلاین معمولاً گیمرهای مسن تری هستند که از بازی‌های ویدئویی برای فریب و مراقبت از قربانیان جوان استفاده می‌کنند. این اتفاق می‌تواند با ارسال پیام‌های نامناسب، تماسهای تصویری یا حتی جلسات حضوری که می‌تواند منجر به سوء استفاده جنسی شود، به اوج خود برسد.

شکارچیان آنلاین معمولاً گیمرهای مسن تری هستند که از بازی‌های ویدئویی برای فریب و مراقبت از قربانیان جوان استفاده می‌کنند. این اتفاق می‌تواند با ارسال پیام‌های نامناسب، تماس‌های تصویری یا حتی جلسات حضوری که می‌تواند منجر به سوء استفاده جنسی شود، به اوج خود برسد.

بازی‌های آنلاین به شکارچیان این فرصت را می‌دهد که نوعی تجربه آنلاین مشترک را ایجاد کنند، در واقع مدافع، هم تیمی و متحد کودک شوند. شکارچیان پس از شکست دادن یک حریف سرسخت یا کشف سطح جدیدی از بازی با گیمرهای جوان ارتباط برقرار می‌کنند. در بسیاری از موارد، شکارچیان با جدا کردن بچه‌ها از والدین و دوستان واقعی خود با استفاده از ترفند اینکه تنها شخصی که آنها را درک می‌کند، هستند، سعی می‌کنند کودکان را منزوی کنند. برای مقابله با این مشکل به صحبت با فرزندان در مورد خطرات آنلاین و نظارت دقیق بر روند بازی آنها بپردازید.

هزینه‌های پنهان

بازی‌های آنلاین خطرناک اشکال و ترفندهای زیادی دارند. برخی از بازی‌های آنلاین محتواها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند اما برای داشتن ویژگی‌های کامل بازی و عملکردها باید پرداخت هزینه صورت گیرد تا دسترسی لازم داده شود.

راه حل ساده است. هرگز شماره کارت خود را برای هیچ بازی رایگان ارسال نکنید. همچنین ایده خوبی است که صورت حساب‌های کارت اعتباری خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای خریدهایی که تایید نکرده‌اید هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. اگر به فرزندان خود اجازه می‌دهید از تلفن هوشمند یا تبلت شما استفاده کنند باید این گزینه‌ها را در نظر بگیرید.

 بد افزارها و خطر بازی‌های آنلاین

 تروجان‌ها می‌توانند یک برنامه قانونی را اصلاح کرده و نسخه مخرب را در Google Play یا بازار قانونی دیگر بارگذاری کنند. اغلب بدافزارها با تایمر تاخیری کار می‌کنند. مهم و ضروری است که توجه داشته باشید کدام برنامه‌ها را بارگیری می‌کنید. مطمئن شوید که همه بازی‌ها و بارگیری‌های فرزندانتان مورد تایید شما قرار گرفته است.حتی می‌توانید از نرم افزارهای کنترل والدین مانند FamilySafe برای کنترل کودک خود و نظارت بر فعالیت‌های او استفاده نمایید. سه مرحله اساسی برای به حداقل رساندن خطرات بدافزار به شرح زیر است:

  • به بررسی‌ها و اخبار اخیر در مورد تکنولوژی توجه کنید.
  • درباره توسعه دهندگان بازی و همچنین فروشنده یا بازار تحقیق کنید.
  • هنگام بارگیری فایل‌ها از نرم افزار امنیت سایبری خود برای اسکن کردن استفاده کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *