[smartslider3 slider="2"]

مزایا و معایب بازی‌‌های گوشی موبایل

بازی‌ گوشی موبایل

بیش از 2.8 میلیارد کاربر فعال بازی‌‌های گوشی موبایل در سراسر جهان وجود دارد. از این رو گوشی‌ها یکی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای بازی‌های ویدئویی آنلاین بشمار میروند. زیرا می‌توان آنها را به راحتی در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب کرد و از آنها استفاده نمود. از سوی دیگر آنها اغلب رایگان هستند یا با هزینه کم می‌توان آنها را خریداری نمود. به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردارند.

حمایت شما از فرزندتان در انتخاب بازی‌های مناسب سن می‌تواند راهی برای توسعه مهارت‌های جمعی او باشد. در ادامه مقاله به بررسی چندین نکته مهم در مورد مزایا و معایب این بازی‌ها می‌پردازیم.

پیشرفت مهارت‌های آگاهی

بازی‌هایی که تفکر استراتژیک کودک را رشد می‌دهند، می‌توانند به تقویت حافظه و حل مشکلات کمک کند. در برخی موارد بازی کردن می‌تواند مهارت‌ها را در کودکان خردسال بهبود بخشد.

ترویج ورزش

تعدادی برنامه بازی فعال وجود دارد که استقامت را آزمایش می‌کنند و کودکان را تشویق به دویدن یا پریدن می‌کنند تا امتیاز کسب کنند. محبوب ترین این مواردبازی Pokemon Go با استفاده از واقعیت افزوده است. این بازی کودکان را تشویق می‌کند تا برای افزایش امتیاز خود به خارج از خانه بروند.

گردهم آوردن خانواده‌ها

انجام بازی‌های ساده گروهی یا سایر برنامه‌های مشابه که به تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد به ابزاری برای بازی گروهی تبدیل شوند، می‌تواند راهی عالی برای ارتقاء کیفیت رابطه‌ها باشد.

مزایای آموزشی در بازی‌‌های گوشی موبایل

بازی‌هایی که پایه‌ی دانش ریاضی، علوم یا سایر زمینه‌های مورد علاقه کودکان دارند، می‌توانند یادگیری را تقویت نمایند. همچنین درگیر شدن در یک موضوع خاص را برای کودکان مفرح‌تر کنند.

گسترش قدرت تخیل

بازی‌ها همچنین می‌توانند به کودکان اجازه دهند دنیای خلاق را کاوش کرده و از تخیل خود استفاده کنند. این امر به آنها کمک می‌کند تا راه‌های جدیدی برای گفتن داستان‌ها بیاموزند و درباره جهان هم از نظر احساسی و همدلی، حقایق را بیاموزند.

حمایت از کودکان با نیازهای ویژه

بازی‌های ویدئویی آنلاین بسته به طبقه بندی که در آن قرار می‌گیرند، می‌توانند به کودکان دارای نیازهای ویژه و به مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حرکتی و تعامل اجتماعی و خواندن و نوشتن کمک کنند.

زورگویی سایبری در بازی‌‌های گوشی موبایل

ناشناس بودن در دنیای بازی می‌تواند حمله بازیکنان به یکدیگر را بدون ترس از عواقب آسان کند. اگرچه بسیاری از بازی ها دارای دستورالعمل‌های روشن و جامعی هستند که سوءاستفاده‌ها را ممنوع می کند.

اگر فرزند شما با افرادی بازی می‌کند که آنها را نمی‌شناسد، مهم است که او را از نگرانی خود آگاه کنید. در مقاله هفت نشانه هشدار دهنده مزاحمت سایبری بیشتر در این مورد بخوانید.

با روند رو به رشد بازی تلفن همراه، مهم است که مطمئن شوید فرزندان شما می‌دانند که همه کسانی که با آنها آنلاین ارتباط برقرار می‌کنند، آنطور که می‎گویند، نیستند. به آنها کمک کنید بفهمند که برخی از افراد ممکن است انگیزه‌های پنهانی برای دوست شدن با آنها داشته باشند. به آنها توصیه کنید که هرگز با شخصی که فقط آنلاین ملاقات کرده‌اند، ملاقات رودرور نداشته باشند.

خریدهای درون بازی

اگرچه بسیاری از برنامه‌های بازی رایگان هستند اما ممکن است برای دسترسی به برخی از آنها هزینه پرداخت شود. این امر می‌تواند برای کودکان وسوسه کننده باشد. بنابراین مهم است که در مورد آنچه می‌توانند و نمی‌توانند در بازی خریداری کنند با آنها صحبت کنید.

محتوای نامناسب در بازی‌‌های گوشی موبایل

همه بازی‌های آنلاین با رتبه سنی رتبه بندی می‌شوند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد بازی‌های مناسب سن کودک خود را انتخاب کنید تا از قرار گرفتن کودکان در معرض محتوای بزرگسالان که برای آن آماده نیستند جلوگیری کنید.

با توجه به نحوه دسته بندی برخی از پلتفرم‌ها بر اساس محتویات آنها، در برخی مواقع ممکن است رتبه سنی یک بازی در همه سیستم عامل‌ها یکسان نباشد. بنابراین، در زمان انتخاب بازی بسیار دقت کنید. بنابراین، مهم است که بدانیم رتبه بندی‌ها به چه معناست و چرا ممکن است این دسته بندی‌ها به این ترتیب طبقه بندی شده باشند.

اما در مورد کودکان کم سن تر بهتر است همیشه کنار هم بنشینید و بفهمید که هر بازی‌ای که می‌کند چیست و دارای چه محتوایی است.

مقدار زمان بازی‌‌های گوشی موبایل

اگرچه بازی‌های آنلاین سرگرم کننده است، اما اگر با محدودیت‌های مناسب انجام نشود، می‌تواند بر روی دیگر مسئولیت‌های کودکان اثرگذار باشد. اطمینان از متعادل کردن زمان بازی با اولویت‌های زندگی، کلید اطمینان از عملکرد خوب کودک در زندگی است. برای این متعادل سازی شما به عنوان والدین می‌توانید از نرم افزارهای کنترل والدین مانند FamilySafe استفاده نمایید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *