[smartslider3 slider="2"]

11 قابلیت مهم از امکانات اینستاگرام (Instagram)

امکانات اینستاگرام

در این مطالعه به بررسی 11 قابلیت مهم از امکانات اینستاگرام Instagram که موجب محبوبیت این شبکه اجتماعی در فضای مجازی و هیاهو بی‌سابقه آن شده است، می‌پردازیم. در مقاله چالش‌های بزرگی که اینستاگرام (Instagram) در زندگی ایجاد کرده است! بیشتر بخوانید.

امکانات اینستاگرام

 1- پرسیدن سوال در اینستاگرام instagram

پرسیدن سوال در اینستاگرام به یکی از مهمترین امکانات اینستاگرام بدل شده است. این ویژگی بسیار کاربردی و جذاب است. به وسیله افزوده شدن قابلیت‌هایی چون امکان پرسیدن سوال در اینستاگرام باز هم به تعداد استفاده کنندگان این امکان افزوده می‌شود.

برای اینجام این امر می‌توانید از استیکر آن موجود در استوری استفاده نمایید. توسط آن می‌توانید از فالوورهای خود درخواست‌ کنید، سوالی در رابطه با شما را از شما بپرسند. پس از آن شما می‌توانید سوال را به وسیله پاسخ، مجددا با استوری جدید منتشر کنید. کارشناسان اینستاگرام می‌گویند این کار به تعامل سازنده بین کاربران کمک می‌کند.

 2-  خرید از اینستاگرام

Instagram Shop Now قابلیت مهم دیگری از اینستاگرام است. اگر کسب و کار تجاری دارید، این قابلیت کمک زیادی به رونق کسب و کار شما خواهد نمود. با داشتن اکانت Instagram Business در اینستاگرام خود، می‌توانید لینک کسب و کار خود را در این بخش با دیگران به اشتراک بگذارید. البته این قابلیت در ایران فعال نمی‌باشد.

 3-  اشتراک گذاری گروهی تصاویر

با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند مجموعه ای از تصاویر را در یک آلبوم به اشتراک بگذارند. سایر کاربران آلبوم را مشاهده کرده و یکی یکی روی تصاویر نظر می‌دهند.

 4- بروز رسانی Update

از دیگر امکانات اینستاگرام بروز رسانی است. از آن جا که هر روزه برنامه‌های قوی‌تر با قابلیت بالاتر به بازار عرضه می‌شود، شرکت اینستاگرام برای بالا بردن تعداد کاربران خود پیشرفت‌های علمی خود را در نسخه‌های جدید برنامه قرار می‌دهد. در این نسخه‌ها برنامه اینستاگرام قابلیت‌های جدید و ایراد‌های نسخه‌های قبلی رفع شده را عرضه می‌کند.

5-  پخش همزمان استوری‌ در اینستاگرام و فیسبوک

فیس بوک مانند اینستاگرام دارای استوری است. شما می‌توانید به صورت همزمان پست‌های خود را در هر دو شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و تنظیمات استوری را انتخاب نمائید. حال گزینه به اشتراک گذاشتن استوری در فیسبوک را فعال کنید.

6-  استفاده از هشتک

شما با گذاشتن هشتک می‌توانید، مطالب خود را به اشتراک بگذارید. این امر قابلیت تعامل بین کاربران را بالا می برد. می‌توانید در رابطه با مطالب دیگران نظر خود را اعلام کنید. همچنین نظر دیگران را در رابطه به پست به اشتراک گذاشته خود جویا شوید. در این بخش نیازی به فالوو کردن نیست.

 7 – فونت‌های جدید در استوری

اینستاگرام برای کاربران خود فونت‌های جالب و جذاب را برای سلیقه‌ها و نظرات مختلف ایجاد کرده است. برای استفاده از این فونت‌ها به روش زیر عمل کنید.

وارد بخشی شوید که قصد دارید، متنی را در استوری اضافه کنید. این قابلیت جدید در بالای صفحه استوری نمایش داده می‌شود. در پنجره باز شده، فونت‌ها و حالات مختلف نمایش متن در استوری را مشاهده خواهید نمود. شما می‌توانید فونت و حالت دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

8-  قابلیت‌های تایپ

با استفاده از این قابلیت می‌توانید نوشته خود در استوری را رنگ کنید. ابتدا وارد استوری شوید. گزینه Type را در پایین صفحه انتخاب نمائید. دایره را برای تغییر رنگ پس زمینه لمس کنید. گزینه Type را فشار دهید تا سبک و پس زمینه استوری مورد نظر شما در صفحه نمایش داده شود.

 9- اعلان هشدار تصویربرداری و فیلم برداری از استوری

از دیگر از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام این است که شما می‌توانید، متوجه شوید که چه کسانی استوری شما را ذخیره نموده‌اند. فرد انتشار دهنده استوری، با دیدن علامت خورشید که کنار اسم شما به نمایش در خواهد آمد، از این موضوع اطلاع می‌یابد.

10- غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار

روی گزینه سه خط سمت چپ، بخش بالا کلیک کنید. وارد بخش تنظیمات Settings شوید. گزینه App Updates را انتخاب نمائید. به بخش App Updates وارد شوید. حال شما می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه‌ی Auto-Update Instagram و تایید گزینه‌ی Turn Off، از بروزرسانی خودکار برنامه اینستاگرام جلوگیری کنید.

 11- غیر فعال کردن گزینه آنلاین

امکان دیگری به عنوان گزینه Show Activity Status وجود دارد. به وسیله طور پیش‌فرض، این توانمندی برای همه فعال است. دیگران به عنوان کاربر اینستاگرام با این قابلیت می‌توانند آخرین زمانی که آنلاین بود‌ه‌اید را از اکانت شما مشاهده کنند. شما در صورت تمایل می‌توانید آن را غیر فعال نمائید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *