[smartslider3 slider="2"]

پنج نکته ساده و ضروری برای استقلال نوجوان

استقلال نوجوان

آیا نگران هستید که چگونه بین استقلال نوجوان و نگرانی‌های خود در مورد ایمنی او، تعادل برقرار کنید؟ آیا به سختی می‌توانید یک راه میانی پیدا کنید که هم شما و هم نوجوانتان با آن موافق باشید؟ آیا می‌خواهید مطمئن شوید که نوجوان شما بزرگ شده و به یک فرد بالغ مستقل تبدیل می‌شود؟ آیا فکر می‌کنید این ایده خوبی است که به نوجوان خود کمک کنید تا در این سال‌های حساس مستقل شود؟

والدین نوجوان بودن، بدون شک یکی از سخت ترین چالش‌های والدین بودن است. اگر در حال مبارزه هستید یا نگران نزدیک شدن به دوران نوجوانی و تامین زندگی مستقل برای نوجوانان هستید و مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید به نوجوان خود در سفر به استقلال کمک کنید، در ادامه همراه ما باشید.

چگونه به استقلال نوجوان کمک کنیم؟

با ورود کودک به دوران نوجوانی، او خواهان استقلال بیشتری می‌شود. شما به عنوان والدین کم کم نیاز او به استقلال را در فعالیت‌های کوچک و حتی در روال ساده روزمره مشاهده خواهید کرد. این زمانی است که نوجوان شما شروع به درک بیشتر درباره دنیای بزرگسالان و احساس مسئولیت پذیری می‌کند.

این زمان همچنین زمانی است که نوجوان شما بیشتر مستعد رفتارهای مخاطره آمیز است. تلاش برای ایجاد تعادل بین استقلال و ایمنی اغلب یک چالش است. در این زمان است که استقلال نوجوانان مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه چند نکته وجود دارد که می‌تواند به حفظ رابطه بین استقلال و ایمنی کمک کند.

عشق و حمایت

این یکی از نکات اصلی است که در دوران نوجوانی به شما کمک می‌کند. در این سن، نوجوان از همه اعمال جسمی و نشان دادن علنی عشق والدین اجتناب می‌کند. اما راه‌های دیگری نیز برای نشان دادن اهمیت وجود دارد.

به کارهایی که نوجوان شما انجام می‌دهد علاقه‌مند شوید. به دوستان نوجوان خود علاقه نشان دهید. به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه نوجوان خود، علاقه نشان دهید. سعی کنید شنونده خوبی باشید. وقتی احساس می‌کنید نوجوان شما گیج شده است، توصیه کنید، اما این کار را به شیوه‌ای سبک و غیر موعظه آمیز انجام دهید.

به فرزند خود بگویید که او را دوست دارید. سعی کنید آن را تا جایی که می‌توانید و در موارد مختلف بیان کنید. به نوجوان خود حریم خصوصی بدهید اما مطمئن شوید که او را در فعالیت‌های خانوادگی مشارکت می‌دهید و نظر او را نیز جویا شوید.

قضاوت و نظرخواهی نکنید. نوجوان خود را در حضور دیگران مسخره نکنید. با انجام همه این کارها به نوجوان خود کمک می‌کنید که از خود مطمئن و شاد باشد. این به نوبه خود باعث مسئولیت پذیری بیشتر نوجوان شما می‌شود.

احساسات و نیازهای نوجوان

ممکن است نوجوان شما بزرگسال نباشد اما این بدان معنا نیست که نیازی به احترام ندارد. مهم است که به خاطر داشته باشید که در دوران نوجوانی، کودک شما با آشفتگی‌های عاطفی، جسمی و روانی زیادی روبرو خواهد شد. این بدان معناست که نوجوان اغلب گیج، مضطرب و عصبانی می‌شود. اما این کاملا طبیعی است و بخشی از بزرگ شدن است.

بگذارید با شنیدن نظراتش یا پرسیدن نظراتش در مورد مسائل مهم خانوادگی احساس ارزشمندی کند. شما همیشه مجبور نیستید دقیقاً آنچه را که او می‌گوید انجام دهید، اما قطعاً باید به او فرصت دهید تا نظرات خود را نیز به اشتراک بگذارد. این نیز راه خوبی برای نشان دادن به نوجوان خواهد بود که ممکن است دیدگاه‌های متفاوتی وجود داشته باشد اما هنوز راهی برای رسیدن به نتیجه‌ای وجود دارد که می‌تواند برای همه مفید باشد.

حریم خصوصی و استقلال نوجوان

برای نوجوانی طبیعی است که نیاز به فضای شخصی خود را احساس کند. تنظیم برخی از قوانین خانواده در این مرحله برای نوجوان مفید خواهد بود. زیرا او می‌داند چه چیزی از وی انتظار می‌رود. مهم این است که هنگام ایجاد این قوانین منصف باشید. در حالی که وضع مقررات منع آمد و شد از ساعت ده شب قابل درک است، این که از نوجوان خود بخواهید هر شب تا ساعت هفت عصر در خانه باشد، ممکن است ایده خوبی نباشد.

نوجوانی زمانی است که او شروع به کشف عشق و روابط می‌کند. بسیار مهم است که با نوجوان خود برای یک بحث باز و متناسب با سن او بنشینید. در دوران نوجوانی، فرزند شما اطلاعات زیادی از دوستان، همسالان و رسانه‌ها در مورد رابطه جنسی و مواد مصرف می کند. این ایده خوبی است که در بحث خود با نوجوان خود شفاف باشید.

وقتی صحبت می‌کنید اعتماد به نفس داشته باشید و احساس ناراحتی نکنید. درک کنید که شما بزرگترین منبع اطلاعات صحیح برای نوجوان خود هستید. بنابراین مهم است که با نوجوان خود به وضوح صحبت کنید. اگر برای انجام این کار راحت نیستید، همیشه می‌توانید از شریک زندگی خود سوال کنید. این زمانی است که شما باید محدودیت‌هایی را تعیین کنید، که درصورتی که نوجوان شما وارد رابطه شود چقدر صمیمیت قابل قبول است.

با نوجوان خود در مورد تجاوز جنسی و روش‌های مختلف محافظت از افراد صحبت کنید. همچنین باید با نوجوان خود در مورد خطرات سوء مصرف مواد صحبت کنید.

عبور از کودکی

به عنوان والدین، ​​ممکن است احساس کنید نوجوان شما هنوز یک کودک است. اما این بدان معنا نیست که جهان او را به عنوان یک کودک می‌بیند. به نوجوان خود بگویید اولین قدم برای مستقل شدن این است که بفهمد دیگر بچه نیست. این اشتباه است که نوجوان شما انتظار داشته باشد که مردم مانند کودکی با او رفتار کنند. به او بگویید اگر می خواهد مردم او را جدی‌تر بگیرند، بیشتر مانند یک فرد بالغ رفتار کند.

استقلال نوجوان و مسئولیت پذیری

آموزش ارزش مسئولیت پذیری به نوجوان شما گامی کلیدی در جهت کمک به مستقل شدن او است. به نوجوان خود بگویید که مسئولیت پذیری در قبال اقدامات خود همیشه مهم است. افراد دوست دارند با کسانی که مسئول هستند و می‌توانند از خود دفاع کنند، تعامل داشته باشند.

نوجوان شما ممکن است اشتباه کند، اما به او بگویید که این بخشی طبیعی از یادگیری و بزرگ شدن است. از او بخواهید که اشتباهات خود را در اختیار داشته باشد و همچنین از هر کاری که انجام می‌دهد احساس لذت کند. در مقاله 5 راه برای نظارت بر نوجوان خارج از کنترل بیشتر بخوانید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *