[smartslider3 slider="2"]

چگونه نیازهای اجتماعی کودک اوتیسم را برطرف کنیم؟

کودک اوتیسم

کودک اوتیسم نیازهای متفاوتی دارد. آنها نمی‌توانند آنچه را که می‌بینند، می‌شنوند یا حس می‌کنند، یاد بگیرند و درک کنند. بنابراین، چقدر عادلانه است که انتظار داشته باشیم آنها از روشهای معمول تدریس در کلاس درس چیزی بیاموزند؟ کودکان مبتلا به اوتیسم با فعالیت‌هایی که هدف آنها آموزش چیزهای خاصی مانند عادات و رفتارهای روزمره است، بهتر یاد می‌گیرند.فراهم آوردن محیطی برای آنها که باعث پرورش و اهمیت فردی آنها شود، به رشد بهتر آنها کمک می‌کند. در مقاله کودک اوتیسم و چگونگی استفاده از وسایل هوشمند بیشتر در این مورد بخوانید.

در این مقاله چند فعالیت جالب و سرگرم کننده را برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم گردآوری کرده است تا به پیشرفت آنها کمک کند. هدف از انتخاب فعالیت‌ها توسعه مهارت‌های حسی، اجتماعی و شناختی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه است.

اهمیت فعالیت‌های اجتماعی برای کودک اوتیسم

نوجوانان مبتلا به اختلالات اوتیسم اغلب در برقراری ارتباط و معاشرت دچار مشکل هستند. فقدان مهارت‌های لازم بر اضطراب اجتماعی آنها می‌افزاید. برای کمک به جوانان مبتلا به اوتیسم برای توسعه مهارت‌های اجتماعی لازم و یافتن هویت خود، معلمان و مراقبان باید آنها را در فعالیت‌های اجتماعی قرار دهند. فعالیت‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان اوتیسمی اجازه می‌دهد:

  • علایق خود را کشف و توسعه دهند.
  • اعتماد به نفس داشته باشند و کارهای جدید را امتحان کنند.
  • رفتارهای اجتماعی پذیرفته شده را بیاموزند.
  • با نوجوانان همفکر خود ملاقات کنند و زمان یادگیری را با آنها بگذرانند.
  • مهارت‌های جدیدی مانند رقص، آواز، ورزش و غیره را بیاموزند.

فعالیت‌های مورد نیاز برای کودک اوتیسم

در این قسمت چندین کار و فعالیت جالب برای انجام نوجوان اوتیسم وجود دارد. این فعالیت‌ها که با هدف آموزش و توسعه مهارت‌های آنها برای یک زندگی اجتماعی راحت و مطمئن مورد نیاز است.

فعالیت‌های فردی

کودکان اوتیستیک مهارت‌های اجتماعی را به سرعت یا به آسانی مانند سایر کودکان انجام نمی‌دهند. اما می‌توانید پرورش مهارت‌های فرزند خود را به آرامی شروع کنید. در اینجا فعالیت‌های انفرادی برای انجام نوجوانان اوتیسم آمده است.

خواندن کتاب

خواندن به تقویت عملکردهای شناختی کمک می‌کند و مغز را فعال نگه می‌دارد. با نوجوان خود بنشینید و او را به خواندن کتاب‌های آموزشی، داستانی و علمی که خواندن و فهم آنها آسان است، تشویق کنید. توسعه زبان باعث بهبود مهارت‌های یادگیری و درک مطلب می‌شود.

موسیقی درمانی

موسیقی می‌تواند درمانی باشد. موسیقی درمانی به نوجوان اوتیستیک کمک می‌کند تا توانایی‌های زبانی و گفتاری خود را توسعه دهد. موسیقی به بهبود زندگی نوجوان کمک می‌کند و تغییرات مثبتی در رفتار او ایجاد می‌کند. اما این امر چگونه کمک می‌کند؟ باعث آرامش نوجوان می‌شود و اضطراب را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌تواند از تقویت حافظه و ارتباطات پشتیبانی کند.نوجوان اوتیستیک خود را مجبور کنید هر روز به چندین آهنگ جالب گوش دهد.او را تشویق کنید تا به کلاس های موسیقی بپیوندد و آهنگهای ساده بخواند.

پازل

نوجوانان اوتیستیک از نظر بصری ماهر هستند و از کار روی معماها لذت می‌برند. اکثر کودکان اوتیستیک دارای تمرکز بیش از حد هستند، که می‌توانند از آنها برای حل معماها استفاده کنند. آنها می‌توانند ساعت‌ها بنشینند و سعی کنند یکی را حل کنند. از پازل نیز برای کمک به کودکان دارای معلولیت گفتاری استفاده می‌شود.

بازی‌های رایانه ای

برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، بازی‌های رایانه‌ای همه بد نیستند. بازی‌های مناسب می‌تواند چیزهای زیادی به فرزندان شما بیاموزد و به پیشرفت مهارت‌های آنها کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان اوتیستیک می‌توانند مهارت‌های اجتماعی و مهارت حل مسئله خود را با انجام بازی‌های رایانه ای توسعه دهند.

یک بازی رایانه‌ای انتخاب کنید که با سطح هوش و سطح مهارت نوجوان شما مطابقت داشته باشد. هر روز نیم ساعت از برنامه خود را برای انجام این بازی‌ها اختصاص دهید. اکثر نوجوانان اوتیستیک از یک روال عادی خوششان می‌آید.

فعالیت‌های تیمی

تعامل کلید توسعه مهارت‌های اجتماعی است. اگر می‌خواهید به نوجوان اوتیستیک خود در زندگی اجتماعی خود کمک کنید، باید او را تشویق کنید تا آنجا که ممکن است در فعالیت‌ها و رویدادهای تیمی شرکت کند. گام به گام آنها را وارد جامعه کنید.

رقصیدن

رقص سرگرم کننده است. به نوجوان اوتیستیک شما کمک می‌کند احساس شادی و تازگی کند. رقص همچنین یک فعالیت اجتماعی است که ممکن است برای داشتن روابط عاشقانه موفق در آینده آنها را بیاموزند. رقصیدن مهارت‌های تعامل اجتماعی را بهبود می‌بخشد و اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد.

تنیس

تنیس یک بازی عالی برای تناسب اندام و ذهن است. این بازی به نوجوان شما این امکان را می‌دهد که از نظر جسمانی قوی تر شود در حالی که به او آموزش می‌دهد که به صورت ورزشی با سایر بازیکنان رقابت کند.

این ورزش اهمیت قوانین و رقابت سالم را به کودک می‌آموزد. با نشان دادن چند بازی در تلویزیون یا ویدئو، بازی را به نوجوان اوتیستیک خود معرفی کنید. نوجوان خود را به زمین تنیس ببرید، راکت و توپ تنیس را به او بدهید و او را برای بازی تنیس آموزش دهید.در ابتدا روش‌های ساده و آهسته برای انجام این ورزش را به او بیاموزید و به تدریج سطح دشواری را بالا ببرید.

کارهای خانه

نوجوانان اوتیستیک در درک مفاهیمی مانند مسئولیت و به اشتراک گذاری مشکل دارند. شما می‌توانید به فرزند خود کمک کنید تا ایده‌ها را بطور عملی درک کند. بهترین راه این است که از آنها بخواهید در کارهای خانه به شما کمک کنند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *