[smartslider3 slider="2"]

6 نرم افزار برای کمک به دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی

کودکان دچار اختلال نارساخوانی یا Dyslexia در مدرسه و برای انجام تکالیف خود با چالش‌های خاصی روبرو هستند. این چالش‌ها می‌تواند شامل توجه و تمرکز، مشکل در پردازش صدا و تصویر، دشواری بیشتر در ریاضیات نسبت به همسالان خود و مشکل در سازماندهی و انجام وظیفه باشد. والدین کودکان دچار نارساخوانی بدون شک به کمک برای انجام وظایف کودک خود نیاز دارند.

معرفی نرم افزار برای دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی

در این مقاله لیستی از برنامه‌های مقرون به صرفه جمع آوری شده‌ است، که می‌توانند به طور خاص به دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی کمک کند.

برای داشتن نتایج بهتر در زمان استفاده از این نرم افزارها بهتر است والدین با استفاده از نرم افزارهای کنترل والدین، کودک را تحت نظر داشته باشند. والدین با استفاده از نرم افزارهایی همچون FamilySafe می‌توانند در انجام کارها به کودک خود کمک نمایند.

QUIZLET

این برنامه آموزشی به دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی اجازه می‌دهد تا برای هزاران موضوع فلش کارت خود را ایجاد کنند. کاربران ملزم به ثبت نام برای یک حساب رایگان در Quizlet.com هستند. از آنجا می‌توانند مجموعه‌های مطالعه را با تایپ کلمات یا حتی افزودن تصاویر یا صدا ایجاد کنند.

استفاده از این منبع آسان است و دانش آموزان را به روش‌های مختلف (متنی، صوتی، تصویری و بازی) درگیر می‌کند، و آن را به انتخابی برتر برای دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تبدیل می‌کند. این نرم افزار برای یادگیری زبان مفید است. همچنین از آن برای یادگیری تلفظ و حفظ صحیح استفاده نمود. از این نرم افزار می‌توان به صورت آفلاین استفاده کرد.

EXPLAIN EVERYTHING

این برنامه توسط انجمن بین المللی نارساخوانی توصیه شده است. در واقع یک تخته سفید مشارکتی را فراهم می‌کند که به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا تقریباً برای هر موضوع مدرسه مطالعه، طراحی و به اشتراک گذاری اسلایدها را انجام دهند. این یک ابزار عالی برای بچه‌های مدرسه‌ای و معلمان است.

با استفاده از این امر می‌توانند یادداشت‌ها و نمودارهای بصری را برای دانش آموزان خود توضیح دهند. معلمان حتی می‌توانند الگوهای تعاملی برای دانش آموزان ایجاد کنند. آنها می‌توانند رنگ، اشکال، متن، معادلات ریاضی، فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های صوتی را ادغام نمایند.

دانش آموزان همچنین می‌توانند ارائه‌های خود را وارد آن کرده و با افزودن یادداشت‌ها، تصاویر و نکات برجسته، فیلمی در آن مورد بسازند.

PHOTOMATH.NET

این برنامه به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا از مساله ریاضی عکس بگیرند تا راه حل‌های فوری و گام به گام دریافت کنند. این برنامه برای ریاضیات دبیرستان طراحی نشده است. اما یک برنامه ساده و آسان برای استفاده است. پس از گرفتن عکس از مشکل، هم راه حل و هم لیست مفصلی از مراحل را ارائه می‌دهد تا به دانش آموزان در یافتن چگونگی نتیجه گیری و پاسخ دهی کمک نماید.

MODMATH

این برنامه رایگان به کودکان اجازه می‌دهد تا مشکلات ریاضی را بنویسند یا در مورد آن صحبت کنند. این برنامه طراحی شده است تا به کمک کودکانی که در نوشتن نیاز به همراهی دارند، بیاید. این نرم افزار یک صفحه لمسی برای مشکلات ریاضی و همچنین تشخیص صدا ارائه می‌دهد.

ریاضیات پایه، ضرب، ریشه‌های مربع، کسرها، تقسیم طولانی، متغیرها و معادلات پیچیده جبری را انجام می‌دهد. در واقع این نرم افزار طراحی شده است تا یک کاغذ مجازی برای کودک مبتلا به نارساخوانی باشد. دانش آموزان می توانند فایل ها را برای چاپ، ایمیل و DropBox به اشتراک بگذارند.

MINDMAPPER

این ابزار ضروری است که می‌تواند به دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی کمک کند تا تفکر خود را منظم کنند. دانش آموزان همچنین می‌توانند آن را با رایانه خود با نرم افزار MindMapper همگام سازی کنند که باید جداگانه خریداری شود، اما نصب برنامه ها رایگان است. این نرم افزار نقشه‌ها را به خطوط خطی و برعکس تبدیل می‌کند.

این برنامه دارای برنامه ریزی ساده است که با DropBox همگام سازی می‌شود. همچنین دارای برنامه ریز است که کاربران را می‌توانند با تقویم Google همگام سازی کنند. این برای کمک به دانش آموزان برای برنامه ریزی نهایی و امتحانات اصلی، ایجاد یک پروژه و برنامه ریزی از ابتدا تا انتها یا فقط سازماندهی لیست کارها مفید است.

INSPIRATION MAPS VPP

نقشه‌های الهام بخش به کاربران امکان می‌دهد نمودارها و سازمان دهندگان گرافیکی بسازند. کاربران می‌توانند عناصر مختلفی مانند تصاویر از یک کتابخانه یا نشانی اینترنتی را اضافه کنند. دانش آموزان همچنین می‌توانند یک الگوی داخلی را انتخاب کرده یا الگوی خود را ایجاد کنند، که به آنها امکان می‌دهد بنویسند، یادداشت برداری کنند، نقشه‌های خود را برنامه ریزی و سفارشی کنند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *