[smartslider3 slider="2"]

ایجاد انگیزه در نوجوانان برای انجام کارهای مدرسه

ایجاد انگیزه

ایجاد انگیزه برای بلند شدن از رختخواب برای یک نوجوان می‌تواند به اندازه کافی چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که این مشکل برای اکثر والدین بیش از حد استرس آمیز است. متأسفانه، تکرار والدین برای انجام کار فقط اوضاع بد را تشدید می‌کند و در ایجاد انگیزه برای یک نوجوان بی‌تأثیر است.

خوشبختانه، برای یادگیری نحوه ایجاد انگیزه در نوجوان، نیازی به لیست طولانی ایده‌های مبتنی بر روانشناسی ندارید. با استفاده از تاکتیک‌های زیر در خانه، کودک و یا نوجوان را به راحتی برای آینده آماده کنید.

ایجاد انگیزه در نوجوان می‌تواند مانند نبردی بی پایان از لحظه بیدار شدن تا زمانی که به رختخواب می‌رود، باشد. استفاده از این استراتژی‌ها نه تنها مدیریت استرس را آسان می‌کند، بلکه به نوجوان کمک می‌کند مهارت‌هایی را توسعه دهد که به وی اجازه می‌دهد با رشد بیشتر موفق‌تر شود.

برای ایجاد انگیزه به آنها گوش کنید

اگر نوجوان برای ایجاد انگیزه و یافتن آن تلاش نمی‌کند، احتمالاً دلیل خوبی برای آن وجود دارد. فقط فرض نکنید تنبلی است. تصویر نوجوان تنبل آنقدر عادی شده است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند تنبل و بی‌انگیزه بودن نتیجه طبیعی نوجوانی است.

با آنها صحبت کنید تا استرس‌های احتمالی را که معمولاً به شما نمی‌گویند، کشف کنید. نوجوانان احتمالاً قلدری یا مزاحمت سایبری، سوء مصرف الکل یا مواد مخدر، اختلالات خوردن و سوء استفاده جنسی را به والدین نخواهند گفت. همه این موارد می‌تواند دلایلی باشد که آنها نمی‌خواهند به مدرسه بروند یا برای انجام کارهای خود بسیار پریشان هستند.

تمرکز بر روی نکات مثبت در ایجاد انگیزه

اگر نوجوان شما با مدرسه مشکل دارد یا سال قبل ضعیف بوده است، وقت آن است که به جای آن، بر آنچه خوب پیش رفت تمرکز کنید. بر خاطرات مثبتی که آنها به آن اهمیت می‌دادند تمرکز کنید. یک بحث آزاد داشته باشید و از نوجوان خود بخواهید که در مورد آنچه آموخته است فکر کند و چگونه در آینده نتیجه را تغییر خواهد داد. این طرز تفکری است که آنها را برای موفقیت در آینده نیز آماده می‌کند.

برای ایجاد انگیزه به آنها کمک کنید

نوجوان شما می‌خواهد مانند یک فرد بزرگسال با او رفتار شود، بنابراین اجازه دهید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید. ایده‌های زیر را امتحان کنید.

از آنها بپرسید که می‌خواهند چه کار کنند. مربی دلفین، آتش نشان یا دانشمند باشند. از آنها بپرسید که چگونه می‌خواهند به آنجا برسند. اگر نمی‌دانند، به آنها زمان دهید تا در مورد مسیر شخصی در آن مسیر شغلی تحقیق کنند تا بتوانند خودشان ببینند که مدرسه جزء ضروری این معادله است.

اجازه دهید زمان انجام تکالیف مدرسه را انتخاب کنند. اگر ترجیح می دهند بعد از مدرسه آرام شوند و قبل از خواب کار کنند، به آنها اجازه دهید. این به آنها قدرت می‌دهد تا شرایط را برای خود بهتر کنند.

به آنها اجازه دهید تا در صورت امکان از فناوری برای تکمیل تکالیف مدرسه خود استفاده کنند، زیرا دانش آموزان را درگیر کرده و به آنها انگیزه می‌دهد. همین امر در مورد استفاده از فناوری آموزشی در خانه نیز صادق است.

برای ایجاد انگیزه در نوجوان از یادآوری زمان کار یا زمان انجام تکالیف استفاده نمایید. این امر کار را برای آنها آسان‌تر خواهد کرد. خوشبختانه با فناوری‌های جدید این امکان آسان است.

خواب بدون گوشی

طبق گزارش بنیاد ملی خواب، یک نوجوان به طور متوسط ​​هر شب به 8 تا 10 ساعت خواب نیاز دارد. یک مطالعه نشان داد که تنها 15 درصد از نوجوانان 8 ساعت در شب‌های مدرسه می‌خوابند. در مقاله خواب کودک، عنصر اساسی برای سلامت روحی و جسمی بیشتر در این مورد بخوانید. در نظر داشته باشید که تلفن نوجوان را در اتاق خودش شارژ نکنید. یا در هنگام شب آن را از وی بگیرید. یا از ابزارهای مدیریت زمان مانند FamilySafe استفاده کنید تا اینترنت را در طول شب قطع کنید تا خواب کودک شما با صدا یا نور دستگاه‌های الکترونیکی قطع نشود.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *