[smartslider3 slider="2"]

مهمترین خطرات یادگیری آنلاین برای کودکان

یادگیری آنلاین

به لطف COVID-19، امروزه تحصیل از طریق کنفرانس ویدئویی برای اکثر افراد، یک وضعیت کاملاً جدید است. نه فقط دانش‌آموزان بلکه معلمان، مدیران و والدین همگی در حال یادگیری این ابزارهای جدید هستند. یکی از مواردی که بسیاری از والدین و دانش آموزان درگیر آن هستند این است که در مورد خطرات احتمالی کودکان هنگام رفتن به مدرسه آنلاین نگران هستند. در این مقاله به بررسی مهمترین خطرات یادگیری آنلاین برای کودکان می‌پردازیم.

دوربین ها و خطرات یادگیری آنلاین  برای حریم خصوصی

یکی از بزرگترین اختلافات بین مدارس و خانواده‌ها استفاده از دوربین‌ها در آموزش و یادگیری آنلاین است. دوربین به کودک اجازه می‌دهد تا معلم خود را ببیند و از مهارت‌های یادگیری بصری خود همانطور که در کلاس درس استفاده میکرد، استفاده کند. این امر تا حد زیادی یک نکته مثبت است. اما این اتفاق به معلمان اجازه می‌دهد به گونه‌ای وارد خانه و خانواده کودک شوند.

این نوع از ورود هرگز در محیط سنتی مدرسه اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل برای بسیاری از خانواده‌ها امری بسیار منفی است. در این هنگام است که والدین دچار نگرانی‌های زیادی در مورد حفظ حریم خصوصی کودک خود می‌شوند. زیرا سوالاتی برای آنها پیش خواهد آمد.

آیا معلمان هنگام حضور در کلاس‌ها فیلم‌ها را ضبط می‌کنند؟ اگر چنین است، معلمان چگونه از آن ضبط‌ها محافظت می‌کنند؟ و ممکن است بعداً برای چه مواردی استفاده شوند؟ معلمان از نظر آنچه در پس زمینه می‌بینند ممکن است درباره خانه و خانواده چه قضاوتی داشته باشند و آیا این قضاوت‌ها بر کودک تأثیر می‌گذارد؟

خود دانش آموزان نیز نگرانی‌هایی دارند. اگرچه ممکن است با دغدغه‌های والدین خود متفاوت باشند. وقتی آنها جلوی دوربین می‌روند، فقط معلمانشان نیستند که آنها را می بینند، بلکه همکلاسی هایشان نیز هستند.

به عنوان والدین، ​​شما نباید فقط به نگرانی‌های خود در مورد حریم خصوصی خود فکر کنید. بلکه باید در مورد احساس فرزند خود در مورد روشن کردن دوربین صحبت کنید. هنگامی که می‌دانید نگرانی‌های خانواده شما چیست، می‌توانید با معلم یا مدیران مدرسه در مورد نحوه برخورد با آنها صحبت کنید.

اما در مدارس علاوه بر دوربین گزینه‌های دیگری نیز برای سنجش میزان حضور و عملکرد وجود دارد. معلمین می‌توانند به دانش آموزان اجازه دهند از طریق صدا یا برای مثال با تایپ کردن در چت باکس در کلاس شرکت کنند.

اینترنت بدون نظارت و خطرات آموزش آنلاین

اکثر والدین قادر نخواهند بود هر روز ساعت‌ها در کنار فرزند خود بنشینند و بر عملکرد یادگیری آنلاین وی نظارت داشته باشند. اکثر والدین مجبورند در این ساعات کار کنند. حتی والدینی که در حین تحصیل در مدرسه آنلاین مشغول به کار نیستند، ممکن است وظایف خانه یا سایر فرزندان را انجام دهند. این امر مانع نظارت مداوم بر کودک می‌شود. چگونه می‌توان مطمئن شد که کودک در تمام مدت در مدرسه می‌ماند؟

حواس پرتی‌های اینترنت نه تنها برای نمرات و یادگیری کودک خطرناک است، بلکه خطرات دیگری نیز به همراه دارد. این خطرات می‌توانند مانند مشاهده محتوای نامناسب یا تماس با افرادی که نیت خوبی ندارند، باشد. مهمترین کار این است که در مورد قوانین با کودک خود صحبت کنید.

بعد از آن بهترین عملی که برای کنترل کودکان می‌توان انجام داد استفاده از نرم‌افزار نظارت و کنترل والدین است. این نرم‌افزار کاربردی می‌تواند به شما در مراقبت از رفتار آنلاین کودک کمک کند. با ابزارهای نظارتی همچون FamilySafe می‌توانید فعالیت آنها را مرور کرده و حتی در صورت تلاش برای دسترسی به سایت‌هایی که نمی‌خواهید هشدار دریافت کنید. یا در صورت نیاز اینترنت آنها را قطع کنید و گزارشی کامل از عملکرد آنها دریافت نمایید. در مقاله آموزش آنلاین کودکان چه مزایا و معایبی را برای جامعه به دنبال دارد؟ بیشتر در این مورد بخوانید.

2 نظر برای “مهمترین خطرات یادگیری آنلاین برای کودکان

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *